• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מהדורה 5] נטיב חדש לנזיר - גנב צ'י (טיוטה ראשונית)

הערות:
הטיוטה הראשונית של נטיב לנזיר, הוא בינתיים לא גמור ואני די בטוח שהוא לא מאוזן, מכיוון שאין לי ניסיון רב עם בניית מקצועות אשמח לעזרה מאנשים בעלי יותר ניסיון ממני.
הרעיון שעומד מאחורי הקרנ'ץ הוא יצירת נזיר אגרסיבי עם יכולות של דיבפ.

גנבי צ'י, טפילי צ'י, עלוקות צ'י, יתושי צ'י. כל אילו כינויים משפילים שהוצמדו להולכים בדרך זו, ובמידה מה הם צודקים.
המסורת מספרת על נער שסבל מפגם חמור בגופו, הוא התקשה לעמוד, התקשה לנשום ואף בימים מסוימים לא הצליח אפילו לקום על רגליו, הנער נשלח למנזר שלימד את דרך הרחמים בשביל שיעזרו לו להרפא ולחזק את גופו, המנזר קלט לתוכו את הנער הצעיר והכל ללמד אותו את דרכו, חברי המנזר מדי יום ניטבו לתוכו צ'י כדי לחזק את גופו השברירי ולמנוע ממחלתו לגבות את חייו, במשך שנתיים היה נראה כי הנער לעולם לא יוכל לעזוב את המנזר ויצטרך לחיות כל חייו תלוי בנדיבות ליבם של אחרים, אך לעט לעט גופו התחזק מחלתו התחילה לסגת והוא התחיל לחזק את גופו, ללמוד את נטיב הנזיר ובסופו של דבר להפוך לאחד התלמידים הטובים של המנזר.
בהתחלה מורו האמין שהצ'י שתלמידו ספג במהלך הזמן ריפא את גופו ותיקן את הפגם... עד שהוא התחיל לשים לב לכך ששותפיו לאימונים של תלמידו התלוננו לעיתים קרובות על סחרחורות וחולשה להתקפי זמן קצרים וכי אילו שנלחמו נגדו התקשו ללכת ואף לצאת מהמיטה למשך כמה ימים... תסמונות שהיו דומות מאוד לחולשה שהייתה לתלמידו בעבר.
וכך הוא גילה שתלמידו לא נתרפא אילה למד לקחת צ'י מאחרים, הוא חשף את תלמידו ודרש ממנו להפסיק מיד "לאדם אין זכות לקחת דבר אך יש לו זכות לתת, נתינה, נדיבות, צדקה, אילו רחמים, זו דרך הטוב, גניבה וגזל הם דרך האכזריות, דרך הרוע" תלמידו ענה לו "אם כך היתוש והעלוקה הם רוע? לא, הם יצורים חיים העושים את מה שדרוש בשביל לשרוד" לפני שעזב את המנזר, וענף חדש בדרך הנזיר נולד.

גנב צ'י: כאשר אתה בוחר בנטיב זה ברמה השלישית אתה מקבל שליטה במיומנות זריזות ידיים (Sleight of Hand).
בנוסף כאשר אתה פוגע ביריב בהתקפה לא חמושה אתה יכול להוציא נקודת צ'י אחת בשביל להפעיל את היכולת "גניבת צ'י", כאשר אתה מפעיל את היכולת הזו על היריב להציל הצלת חוכמה כנגד ד"ק הצ'י, בכישלון אתה מרוויח נקודות פגיעה זמניות השוות לחצי הנזק שגרמת בנוסף ומספר נקודות "צ'י גנוב" השוות לחצי מהנזק שגרמת, כאשר אתה פוגע ביצור תוכל לנצל את כל נקודות הצ'י הגנוב בשביל לגרום לנזק נוסף השווה למספר נקודות הצ'י הגנוב, סוג הנזק תלוי בסוג היצור כמצוין בטבלה
(טבלה בהמשך)
לא ניתן להשתמש בנקודות צ'י גנוב עבור יכולות הדורשות צ'י רגיל, הצ'י הגנוב מתנדף כעבור דקה.
ניתן לגנוב צ'י גם אם אתה כבר מחזיק בצ'י גנוב תחת ההגבלות הבאות:
לא ניתן לשחרר צ'י גנוב ולגנוב צ'י באותה התקפה.
כל הצ'י הגנוב מתנדף עבור דקה מהגניבה הראשונה.
כאשר אתה משחרר צ'י גנוב אתה עדיין חייב לשחרר את כולו, לא משנה מכמה מקורות קיבלת אותו.
סוג הנזק של הצ'י הגנוב תלוי באויב האחרון ממנו גנבת צ'י.

ניקוז צ'י:
בדרגה 3 כאשר אתה פוגע ביריב עם שתי מכות לא חמושות באותו תור הוא סובל מחיסרון עבור ההצלה הבאה שלו.

הגנה גנובה:
ברמה 6 אויבים שנפגעו מגניבת הצ'י שלך מקבלים -2 לדרג"ש כל עוד אתה מחזיק בצ'י הגנוב שלהם, בנוסף כל עוד אתה מחזיק בצ'י גנוב אתה מקבל +2 לדרגש.
כאשר יריב שמושפע מהיכולת הזו תוקף אותך תוכל להשתמש בתגובה שלך כדי לכפות על ההתקפה חיסרון.

דרגה 11
עדיין אין לי רעיון עבור היכולת הזו, אולי תוסף כל שהוא התלוי בסוג של הצ'י הגנוב שאתה מחזיק.

התשת צ'י:
בדרגה 17 כאשר אתה פוגע ביצור תוכל ולהוציא שלושה נקודות צ'י ולחייב אותו לזרוק הצלת חוסן, בכישלון היצור סובל משתי דרגות של תשישות, במידה וזה יצור המושפע מהגנה גנובה המחיר יורד ל2 נקודות צ'י ובהצלה מוצלחת הוא עדיין סובל מדרגה אחת של תשישות.
 
הרעיון מעניין, אבל אני חושב שהמכאניקה שלו מורכבת מדי. הרבה מאוד book-keeping במקום משהו אלגנטי. גם נשמע כאילו אמורה להיות מכאניקה מיוחדת לקרב של נזיר נגד נזיר כאן, כי הרי לנזירים יש נקודות צ'י מלבד הנק"פ.

היכולת העיקרית של הדמות היא: אם הדמות פגעה, היא יכולה להשתמש בנקודות צ'י כדי לחייב יריבים לזרוק הצלה; אם היריב נכשל בהצלה אז הדמות מקבלת ממש קצת נקודות פגיעה זמניות וממש קצת נקודות צ'י גנוב (שם גרוע כי הוא סתם מבלבל עם נקודות צ'י); הדמות צוברת צ'י גנוב במשך מספר סיבובים ואז מנצלת את כולו בשביל בונוס אחד ענקי לנזק של התקפה אחת, ולנזק הזה יש סוג שהוא לא אותו סוג כמו הנזק של התקפה לא חמושה אלא לפי סוג היצור שממנו גנבת צ'י, אז בקרב נגד כמה יצורים שונים צריך גם להתחיל לעקוב כמה נקודות הגיעו מכל אחד...

במקום נקודות, לא עדיף פשוט להלביש מצב שייצג חוסר בצ'י?

אגב, למה המיומנות זריזות ידיים? הוא אולי גונב צ'י אבל זה לא שהוא כייס. לא גונבים לאנשים צ'י מהתיק כשהם לא מסתכלים...
 
the Nerubian אמר/ה:
אז בקרב נגד כמה יצורים שונים צריך גם להתחיל לעקוב כמה נקודות הגיעו מכל אחד...
למעשה לא, אתה לא צריך לעקוב כמה גנבת מכל אחד אילה ממי גנבת, זה לא משנה אם גנבת מיצור נקודת צ'י אחת או מאה נקודות, אתה כן צריך לעקוב כמה צ'י גנוב יש לך סך הכל.
the Nerubian אמר/ה:
במקום נקודות, לא עדיף פשוט להלביש מצב שייצג חוסר בצ'י?
ניסיתי לחשוב על מצב מתאים אבל אני לא בטוח מה יהיה חזק מד ומה יהיה חלש מדי.
the Nerubian אמר/ה:
אגב, למה המיומנות זריזות ידיים? הוא אולי גונב צ'י אבל זה לא שהוא כייס. לא גונבים לאנשים צ'י מהתיק כשהם לא מסתכלים...
פלפית זה נראה לי כמו משהו שיכול לייצג את האימונים המוקדמים של הנזיר.
 
tkhag1 אמר/ה:
the Nerubian אמר/ה:
אז בקרב נגד כמה יצורים שונים צריך גם להתחיל לעקוב כמה נקודות הגיעו מכל אחד...
למעשה לא, אתה לא צריך לעקוב כמה גנבת מכל אחד אילה ממי גנבת, זה לא משנה אם גנבת מיצור נקודת צ'י אחת או מאה נקודות, אתה כן צריך לעקוב כמה צ'י גנוב יש לך סך הכל.
אבל סוג הנזק של כל נקודה ונקודה תלוי בסוג היצור. אז אם אני מבי נכון, אם אתה הולך מכות בקרב נגד מכשף גובלין, יסודן שהוא זימן ושדון שמשרת אותו, יש שלושה סוגי יצורים שכל אחד מהם מייצר לך סוג נזק אחר וצריך לרשום כמה נקודות נזק אספת מכל אחד.

tkhag1 אמר/ה:
פלפית זה נראה לי כמו משהו שיכול לייצג את האימונים המוקדמים של הנזיר.
לנזיר יש מיומנויות מקצוע, והן לא כוללות זריזות ידיים. יכול להיות שלדמות יש זריזות ידיים מהרקע שלה או מהגזע שלה, אבל השאלה היא האם לכל נזיר גנב צ'י יש הכשרה בזריזות ידיים דווקא, ואם כן אז למה.

tkhag1 אמר/ה:
ניסיתי לחשוב על מצב מתאים אבל אני לא בטוח מה יהיה חזק מד ומה יהיה חלש מדי.
אוקיי, אז כל נזיר בדרגה 5 יודע לעשות הלם במחיר נקודת צ'י אחת. הנזיר שלך צריך משהו חלש יותר ומתאים לעשות כבר בדרגה 3 במחיר של נקודה אחת. הלם זה Incapacitated פלוס כל מני דברים, אז Incapacitated זה מצב טוב אחד. אבל ההצעה שלי היא ללכת על המצב מורעל כדי לייצג מישהו שחסר לו צ'י. בדרך כלל אל-מתים, יסודנים ויצירי כפיים חסינים למצב הזה, ונראה לי שזה מסתדר מבחינה רעיונית (בכלל אפשר לגנוב צ'י מגולם?). הדמות מקבלת בונוסים נגד יצורים עם המצב מורעל, ויכולה בהמשך להלביש עליהם דרגות תשישות.
לחלופין, אפשר ללכת על משהו קצת פחות מעניין אבל שעובד - פשוט לגרום קצת נזק נוסף (מעבר לנזק הרגיל של התקפה לא חמושה) אבל כאשר כל נקודת נזק נותנת לנזיר נק"פ זמני.
אופציה אחרונה שעולה בדעתי זה באמת לתת לנזיר להחזיר לעצמו צ'י. משהו בסגנון של "כאשר אתה מבצע פגיעה חמורה באמצעות התקפה לא חמושה, אתה מחזיר עד 2 נקודות צ'י מנוצלות." ואז כל היכולות שיתקבלו בדרגה 6 ואילך מאפשרות לנזיר לתגבר אפקט של מכת ההלם ה"רגילה". זה אומר שהנזיר ירצה לתקוף הרבה פעמים עם יתרון כדי להגדיל סיכוי לפגיעה חמורה, מה שיאפשר לו לעשות יותר מכות הלם.
 
the Nerubian אמר/ה:
אבל סוג הנזק של כל נקודה ונקודה תלוי בסוג היצור. אז אם אני מבי נכון, אם אתה הולך מכות בקרב נגד מכשף גובלין, יסודן שהוא זימן ושדון שמשרת אותו, יש שלושה סוגי יצורים שכל אחד מהם מייצר לך סוג נזק אחר וצריך לרשום כמה נקודות נזק אספת מכל אחד
tkhag1 אמר/ה:
סוג הנזק של הצ'י הגנוב תלוי באויב האחרון ממנו גנבת צ'י.
the Nerubian אמר/ה:
לנזיר יש מיומנויות מקצוע, והן לא כוללות זריזות ידיים. יכול להיות שלדמות יש זריזות ידיים מהרקע שלה או מהגזע שלה, אבל השאלה היא האם לכל נזיר גנב צ'י יש הכשרה בזריזות ידיים דווקא, ואם כן אז למה.
אם אתה לומד לגנוב צ'י זה נראה מתאים שתלמד את הבסיס החומרי של זה.

אני אשב על הרעיונות החלופיים ואבדוק אותם, תודה על המשוב.
 
חזרה
Top