• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות

מהדורה 5 [מהדורה 5] מכשף הוא מקצוע חלש?

tkhag1

פונדקאי ותיק
מישהו שאני מעריך כבקי בשיטה טען שמכשף (זה עם הפטרון) הוא מקצוע חלש למדי, ניסיתי לבכון את זה על ידי בניית מכשף ברית להב עם פטרון אקס (הפטרון שהוא בעצם נשק קסום) והתמקדות בטווח קרוב ואני חייב להודות שהתוצאה לא הייתה מדהימה במיוחד, גם העפתי מבט בכיוון השני של התמקדות הקסמים וזה לא היה נראה מרשים במיוחד, מעבר לכך השטיק העיקרי של המקצוע, אלדריץ בלאס פשוט... לא כזה מרשים גם אחרי שמוסיפים את התוספים המיוחדים של ההשבעות, זה פשוט קשת 1ק10, בכללי לחש הנקרומסיה של 1ק12 לאויב פצוע והצלה פשוט טוב יותר.
האם אני שופט את המקצוע הזה לחומרה או שהוא באמת לא כזה מרשים ביחס לשאר המקצועות?
 

lonewolf

פונדקאי ותיק
אף פעם לא שיחקתי מכשף, אבל לדעתי כל מקצוע במוד 5 הוא מאוזן. כלומר גם למקצועות שעושים הכי הרבה נזק, נוכל למשל, אין הרבה יכולות מיוחדות חזקות מאוד. חוץ מהתקפת פתע, לנוכל אין כמעט שום יכולות משחקיות.
 

tkhag1

פונדקאי ותיק
הרגע אמרת שאין לך נסיון אבל בכל זאת אתה מביא טענה שכל המקצועות הם בעלי איזון, על מה אתה מבסס את הטענה הזו? מעבר לתחושת בטן?
 

dragonitzan

פונדקאי ותיק
גם לי לא יצא לשחק מכשף, אבל לפי מה ששמעתי - וראיתי אחרים משחקים - הוא אכן לא מקצוע חזק במיוחד. מערכת הקסמים המשונה שלו, היכולות לא מרשימות במיוחד, אבל זה לא אומר לטעמי שהוא לא מקצוע טוב - הוא מקצוע ממש מגניב, פשוט לא מיועד למנצ'קינים.
 

nav566

פונדקאי ותיק
tkhag1 אמר/ה:
הרגע אמרת שאין לך נסיון אבל בכל זאת אתה מביא טענה שכל המקצועות הם בעלי איזון, על מה אתה מבסס את הטענה הזו? מעבר לתחושת בטן?

אין צורך לזלזל בדעתם של אחרים.

***

אני מסכים שכושפים יכולים להרגיש חלשים ביחס למקצועות כמו כוהנים או אשפים, אבל לא ברמה כמו שאתה מתאר.
פרץ קמאי מוסיף את תוסף הכריזמה שלך לנזק כשוורלוק משתמש בו. זה אומר שכושף עם כריזמה 18 גורם בממוצע 9.5 נזק לפרץ קמאי. בזמן שtoll of the dead גורם בממוצע 6.5 נזק. בלא לדבר על זה שפרץ קמאי גורם לנזק כוח, סוג הנזק שאין שום דבר עם חסינות לו.
הבעיה העיקרית של כושפים היא כמות הלחשים שהם מסוגלים להטיל, שהיא נמוכה במידה מדכאת. הם אמנם מפצים על זה חלקית עם השבעות, אבל הם עדיין לא ממלאים את התפקיד של מטיל לחשים בצורה מושלמת.
למרות זאת, אכן כל המקצועות במו"ד 5 מאוזנים באופן יחסי, עם כמה יוצאי דופן. יש שיגידו שסייר הוא מקצוע גרוע יותר מכושף. אישית אני לא מסכים, אבל מבחינתי ההבדלים האלה קטנים מכדי להיות חשובים. אתה יכול לשחק כושף ועדיין להיות חזק מאוד.
 

tkhag1

פונדקאי ותיק
למ
nav566 אמר/ה:
פרץ קמאי מוסיף את תוסף הכריזמה שלך לנזק כשוורלוק משתמש בו
למעשה הוא לא עילה אם אתה לוקח השבעה מיוחדת של מכשף שמאפשרת את זה, בפני עצמו זה עדיין לחשון לא מרשים.

עריכה:
פתאום אני קולט משהו מצחיק, עם התבססות על הפרץ הקמעי הם בעצם יצרו את בעית "הלוחם המרביץ" מהגרסאות הקודמות
 

the Nerubian

פונדקאי ותיק
צוות הפורום
פשוט מאוד: כולכם טועים, כי פרץ קמאי הוא לחשון ההתקפה הטוב ביותר במשחק. כן, יותר מ-Toll the dead.

לחשון פרץ קמאי...
1. דורש גלגול התקפה. עדיף לדמות לבצע גלגול התקפה מאשר לכפות הצלה. קל יותר להשיג יתרון בגלגולי ההתקפה של עצמך מאשר לכפות חיסרון בזריקות ההצלה של היריב; מפלצות אגדיות יכולות להצליח אוטומטית בזריקת הצלה, אבל לא להכשיל אוטומטית גלגול התקפה; לגלגול התקפה יש סיכוי לפגיעה קריטית, ולזריקת הצלה אין כשלון קריטי.
2. גורם נזק כוח. זה הלחשון היחיד שגורם נזק כוח, ונזק כוח הוא סוג הנזק הטוב ביותר במשחק (אולי חוץ מנזק קורן). סוגי הנזק אינם שווים, משום שיש סוגי נזק שהרבה יצורים מקבלים חסינות או עמידות נגדם. באופן כללי, נזק רעל ונזק תאובה הם סוגי הנזק החלשים ביותר בשביל דמות שחקן (כמעט כל האל-מתים במשחק חסינים להם לחלוטין ולהרבה יצורים אחרים יש חסינות או עמידות), נזק אש הוא הנזק החלש הבא, ונזק קור בעקבותיו. אבל לסוג הנזק כוח כמעט אין יצורים עם עמידות, וודאי שלא חסינות (במגדיר המפלצות אין כאלו בכלל) והוא גם סוג הנזק היחיד שכל היצורים הערטילאיים סובלים ממנו נזק מלא. הייתה כאן שאלה בפורום לפני כמה ימים איך מנצחים את המפלצת "צל". אין לה עמידות לנזק כוח. פרץ קמאי מפרק אותה. נזק קורן הוא סוג נזק חזק נוסף - לא רק שכמעט אין יצורים עם עמידות נגדו, אלא שיש הרבה יצורים עם רגישות אליו - אבל מסיבה זו בדיוק אין לחשונים שגורמים 1ק10 נזק קורן.
3. מסוגל לפגוע בטווח 18 מטרים. נכון, גם הלחשון רסס רעל גורם 1ק10 נזק. אבל פרץ קמאי פוגע ביריבים בטווח 18 מטרים, שזה טווח ההשפעה הגדול ביותר ללחשון במשח.. רגע, המכשף שלך עלה לדרגה 2? פרץ קמאי פוגע ביריבים בטווח 90 מטרים, שזה פי שתיים יותר מיחידת הטווח הקרובה של קשת ארוכה. כלומר - מכשף יכול פוטנציאלית לתקוף יריבים בטווח כפול מהסייר, בלי לסבול מחיסרון.
4. גורם 1ק10 נזק. כן, יש לחשונים שגורמים 1ק12 נזק, אבל הם עדיין יהיו חלשים יותר מפרץ משחית בגלל שהם נופלים ממנו ביתר הנקודות. וגם, בדרגה 2 המכשף שלכם יכול לקחת את השבעת הפרץ המייסר ולהוסיף את מתאם הכריזמה שלו לנזק שגורם הפרץ. אם קראתם טוב את תיאור הלחשון ואת תיאור ההשבעה, אתם יודעים שהמכשף מוסיף את מתאם הכריזמה לכל קוביות הנזק. אז בדרגה 5, עם 17 כריזמה לצורך העניין, המכשף שלכם יכול לגרום 2ק10 +6. כל קוביה מקבלת +3 בנפרד.
5. פוגע ביותר ממטרה אחת. רוב הלחשונים גם גלגול התקפה מגדילים את הנזק שגורמת ההתקפה היחידה. אבל לא פרץ קמאי. במקום להגדיל את הנזק של ההתקפה, פרץ קמאי בדרגה 5 ואילך מגדיל את מספר ההתקפות. אפשר לכוון את ההתקפות נגד מספר יריבים, או כולם נגד אותו היריב, וכל התקפה היא נפרדת - כלומר, סיכויי פגיעה או פגיעה קריטית משלה, מתאם הכריזמה לנזק משלה בזכות השבעת הפרץ המייסר... וכן - אם יש למכשף בדרגה 17 את ההשבעה פרץ הודף, הוא יכול לדחוף מטרה אחת ארבע פעמים, עבור סך דחיפה של 12 מטרים.


מלבד לחשון ההתקפה הטוב ביותר במשחק, למכשף יש עוד כמה השבעות נחמדות ששווה להכיר. רובן לא תומכות קרב, אלא בהיבטים אחרים של המשחק, וזה בסדר גמור במהדורה 5 (שבה כולם מקבלים יכולות שלא תומכות בהם בקרב, כולל חצי מיכולות הארכיטיפים של הלוחם), אבל הן כוללות יכולת להטיל לפי-רצון לחשים שהאשף או הכוהן מבזבזים עליהן יחידות לחש יקרות ליום.


ויש למכשף לחשים. נכון, בהתחלה הוא יכול להטיל רק אחד מהם בין מנוחות קצרות, אבל שימו לב שבשלושה קרבות ביום, מצבו טוב יותר משל רוב מטילי הלחשים. ויש עוד שטיק - מטילי לחשים אחרים נתקעים עם יחידות לחש בדרגה 1-2, אבל המכשף משדרג את כל יחידות הלחש שלו, כך שהן שומרות על רלוונטיות וממשיכות לשפר את הנזק הנגרם או את משך ההשפעה שלהן.
בנוסף, יש למכשף כמה לחשים ייחודיים שתומכים בסגנון המשחק שלו - כמו הלחש Hex ש... בסופו של דבר נמשך כמה שעות, ומגדיל את הנזק של הפרץ הקמאי שלך ל-1ק10 +1ק6 +מתאם הכריזמה עבור כל התקפה. לחש נהדר כשמוצאים את הדרקון הגדול ששולט במבוך.


לגבי ההחלטה לקחת מכשף כמטיל הלחשים הקבוצתי - לשם כך נועדה ברית הספר, שנותנת לו לחשונים נוספים ואת היכולת להטיל טקסים של כל המקצועות. הרעיון הוא שאם אין לכם אשף בקבוצה, מכשף עם ברית הספר יכול לחקות את היתרונות הלא-קרביים שלו.
 

the Nerubian

פונדקאי ותיק
צוות הפורום
פלאפי אמר/ה:
לא ממש, משום שבדיון ההוא הפריע לך ההגיון הפלאפי שמאחורי תכנון המקצוע - איך המכאניקה שלו תומכת בסיפור - וכאן מתלוננים על ההגיון הגיימיסטי של תכנון המקצוע - איך הוא משחק תפקיד בקרב.

(וגם אז מייד אחרי שהגבתי, הודית שאתה מבין את ההגיון)
 

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
נכון, שם באמת לא דיברנו יותר מדי על האיזון המכני של הוורלוק. דיברנו על איזון של מקצועות אחרים יותר.
תאמת שעוד לא הבנתי מספיק איך הוורלוק מתפקד במשחק כדי לשפוט אם הוא חזק או חלש מכנית. נגיד להבדיל ממקצוע כמו סייר שהוא בבירור יותר חלש לדרגתו מרוב המקצועות.
 

tkhag1

פונדקאי ותיק
אחרי ריפרוף קל גיליתי שלמעשה מכשף יוצר הילר לא רע במידה והוא בוחר בברית השמימית, למרות שהוא די מחוויר לעומת כוהן שבחר בתחום חיים.
 

tkhag1

פונדקאי ותיק
הבאסה היר שהקונספת הכללי שלו מאוד מגניב בתחום הפלפי, וזה חבל שמי שמשחק אותו צריך לבלוע את זה שהוא לא באמת יהי הטוב ביותר במה שהוא עושה, רק טוב.
 

dragonian

פונדקאי ותיק
יצא לי קצת לשחק וורלוק. (קצת מבולבל על התרגום למקצועות מטילי הלחשים..)
אכן יש לו בעית "לוחם מרביץ'
מנסיוני הקצר, לדעתי הם מתפקדים הכי טוב אם אתה מתמקד מאוד באספקט מסוים שמטיל לחשים יכול למלא

אם אשף(?)(וויזארד) מוצא פתרון קסם לכל סיטואציה, אז עם כמות הלחשים הקטנטנה וההשבעות, הוא לעולם לא ישתווה לאשף ולא כדאי לו לנסות.

אם אתה רוצה קוסם מרביץ, יש לו מליון השבעות שמשפרות את הפרץ קמאי(?)
מכאנית, אין כמעט סיבה לשחק אותו, פלאפית הוא יכול להיות נהדר.

מכאנית אולי, הוא נחמד בשילוב עם מקצוע אחר. בעיקר כי יש לו דברים נחמדים בסגנון של טלפתיה קבועה, ואז הוא מוסיף לך כמה פיצ'רים, אבל זה לא משהו שנסיתי
 

tkhag1

פונדקאי ותיק
כשאני חושב על זה הבעיה היא ברעיון שבו בנו אותו, מקצוע כללי שמקבל מיקוד מהברית שלו, רוב המקצועות הם כבר בעלי מיקוד כללי או לפחות מספר כיוונים ברורים, כאשר הם בוחרים את המסלול שלהם בצורת מעגל/סיגנון או מה שזה לא יהיה הם מתקדמים באותו מסלול.
כאשר המכשף בוחר ברית הוא בוחר כיוון שאין לו באמת התחלה אמיתית בו, אז מכשף מרפא יהיה כמה צעדים טובים מאחור לעומת מקצוע עם יכולות רפואיות שבחר להתמקד ברפואה.
יתכן שזה היה בסדר אם למכשף הייתה בעל יכולת להיות מגוון, הבעיה שהוא צריך להשקיע את כל היכולות שלךו בתחום שהוא בחר כדי להיות טיפה פחות גרוע בו.
 

nav566

פונדקאי ותיק
אני לא מסכים. טרובדור זה המקצוע שבנוי להיות "טוב בהכל". וורלוק יכול ללכת להרבה כיוונים, אבל הוא צריך ללכת בהם. כמו שאשף יכול להיות תותח זכוכית, תמיכה או חוץ קרבי, כך גם וורלוק יכול ללכת לכמה כיוונים שונים. למרות שהוא לא עושה אף אחד מהם טוב במיוחד, זה לא מהסיבה הזו. הסיבה היא שכמות הלחשים שלו קטנה מדי, אז אין לו את היכולת להיות קונסיסטנטי. זו הסיבה שהוא הרבה יותר טוב במולטיקלאס.
 

tkhag1

פונדקאי ותיק
לא אמרתי שהוא אמור להיות טוב בהכל, אילה שהיא נבנה בצורה שהוא יכול ללכת לכל כיוון, ללכת בכיוון אחד ולהישאר בו, הנקודה שלי היא שבגלל הסטטים הראשונים של מכשף לעומת נגיד כוהן הוא שבתחום הריפואי הכוהן כבר בצעד 1-2 והמכשף לא, אחרי שמכשף יקח ברית שמימיות ילך שתי צעדים בתחום הזה אבל כוהן שיקח תחום רפואי יתקדם שתי צעדים גם הוא, כלומר כוהן יהיה ברמה רפואית של 4 בעוד מכשף יהיה ברמה רפואית של 2.
 

nav566

פונדקאי ותיק
מה זה הסטטים הראשונים? בדרגה 1, כושף וכוהן שניהם בוחרים לחשים. הם בוחרים משהו שיעזור להם ללכת בכיוון מסויים. מהבחינה הזו הם אותו הדבר. אין לכוהן איזה יתרון פתיחה, או יכולת אוטומטית שהוא מקבל בריפוי.
כמו שאמרתי, כוהן באמת יהיה יותר טוב מוורלוק בריפוי, כי לוורלוק אין הרבה לחשים אז הוא יהיה מוגבל. אבל זו בעיה אחרת, שלא קשורה ב"סטטים הראשונים".
 
Top Bottom