• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 מאנטרייס - בניית עולם

המישורים של מאנטרייס
מאנטרייס הוא השם של שני מקומות: עולם החומר והרב יקום הכללי. בפוסט הזה אני אפרט על המישורים של מאנטרייס.
המישורים של מאנטרייס הם בעצם "כדורים" שמרחפים בחלל חומר שחור ונצחי, שכמעט אף אחד מבני התמותה אי פעם הצליח להגיע אליו.
הפוסט הראשון ירחיב על שני מישורים, ואני אעדכן אותו.


מישור החומר
המישור שנמצא במרכז חלל הפריזמה - החלל הבין מישורי, שמכיל את חמש היבשות של מאנטרייס.

הפיויילד
הפיויילד, המישור של יצורי הפיה והצמחים התבוניים, מחולק ל7 חצרות. המישור נשלט על ידי המלכה של הפיויילד, איטרניס, מלכת העונות הנצחית, אשר מתגוררת בחצר האביב.

חצר האביב - הגדולה מבין כל חצרות הפיויילד, משתרעת מאופק לאופק, מלאה בשדות חיטה זהובים וחורשות שצומחות, כאילו המקום יודע רק את האביב.

חצר האגמים - מעיינות, שזורמים לנהרות, שזורמים לאגמים, הם המרכיב העיקרי של החצר הזו. ניאדות הן התושבות העיקריות של החצר, והן נשלטות על ידי אגיוו - הניאדה של המעיין שלא מתייבש לעולם.

חצר הנבגים - במחוז הזה, הפטריות והנבגים התעוררו לחיים - בדמות תושבי המקום. על כל עץ, בכל אגם, על כל האדמה - צומחות פטריות. המחוז הזה צמוד לחצר הדמדומים - מחוז בו מפלצות הפטרייה והצמחים החיים השונים מתעתעים במבקריו השונים, ממחוזות וממישורים אחרים. שני המחוזות נשלטים על ידי ישות מסתורית שמכונה גבירת הנבג, צללית המהלכת בין המחוז, ומקימה את תושביה לחיים בכל מקום בו היא עוברת.

חצר הצללים - האור שמטילה השמש על חצר האביב יוצרת גם צללים. יצורים אפלים, דחויים ומרושעים המהלכים ברחבי המקום, מביעים את זעמם המתועב על עוברי האורח, נשלטים על ידי מועצת ישויות אפלות, אשר שולחות נציג פעם בשנה לפגישה של כל מנהיגי המחוזות.

חצר הכפור - האביב והקיץ הנמצאים תמידית בחצר האביב, ביחד עם הסתיו של חצר הצמיחה משאירים את החורף דחוק למחוז הכפור - ארץ קפואה, בה סופות קרח משתוללות ללא הבחנה, וכל מי שאינו מותאם לאקלים הקר המשתנה תמידית על ידי מכשפות הבהור - ימות מידית. המלכה של חצר הכפור היא אחת מהמכשפות בהור העוצמתיות ביותר, ומספרים שאפילו איטרניס תעדיף ידידות איתה.

חצר הצמיחה - במקום בו מתעוררים הצמחים לחיים, מגינים על השתילים הצעירים, מלמדים דרואידים צעירים את חוכמתם, המקום בו עצנעים מגינים על הטבע, היא חצר הצמיחה. אבל ישנם גם צמחים מורעלים - יצורי עץ מרושעים בעלי בינה מסתובבים בחצר ומנסים להרוס את העצים האחרים כדי לקחת את מקומם. השליט של ממלכה זו הוא ליפאבר - עצנע שמספרים שנשתל על ידי איטרניס בימים הראשונים של הקיום של המישור.

במרכז המישור עומדת החצר הגבוהה - שש מרפסות מעל שתיל של עץ שלעולם לא קמל. פעם בשנה, נפגשים מנהיגי החצרות כדי לספר ולשמוע מהמלכה הגבוהה - איטרניס.


אלו כל המשורים לפוסט הזה. אני אשתדל לפרסם עוד בימים הקרובים.
 
סוף סוף יש לי זמן לעדכן. מוסיף כמה מישורים חדשים.

השדוופל
במאנטרייס השמש והכוכבים של כל מישור הם בעצם המישורים האחרים, כאשר הפיווילד משמש כשמש ומקור האור של כל העולמות.
אבל עולם אחד נמצא מחוץ לטווח.
עולם של צללים.
עולם של אופל.
עולם בשם השדוופל.

גלים של מים שחורים מתנפצים על צוק אפל, עליו נמצאת הטירה שלא ידעה אור, אחת מני רבות.
השדוופל הוא העולם הרחוק ביותר מהפייווילד, והוא לא מקבל את האור. רק יצורים בעלי ראיית חושך יכולים לראות שם. הלילה נצחי, והשדאר - קאי האפלים מחזיקים באימפריה אדירה בשם פרייבן אשר משליטה טרור על העולם.
המישור בנוי משממות וצוקים שמשתרעים עד לאופק, וים גדול שמקיף את היבשת הידועה היחידה של השדוופל.

שעת סיפור, על השאדאר - קאי: האלפים היו העם הראשון שגילה את היכולת לעבור בין מישורים, והראשון שעשה את הטעות וניסה לחקור את השדוופל. שבט אלפי עבר לשם כדי לחקור את הארץ הבלתי ידועה, אבל המרחק מהעולם הטבעי שלהם שיגע אותם. הם פיתחו תרבות חדשה, והתחילו להאמין בעורב - אל חזק שמכסה את כל העולם בכנפיו, ומפקח שהכל מתנהל כשורה.
מקדשים לעורב אינם נדירים ביבשת בייקור, אבל מקדשים עתיקים מהעידנים הראשונים אבדו לזמן, ומחכים להתגלות.



סליין
יבשת אחת שמלאה בגו׳נגלים פראיים, ובמרכזה עומדת העיר בגודל של יבשת בפני עצמה, הבנויה מבנייני שיש לבנים שמגיעים עד השמיים, נהרות ענקיים שזורמים בה, ועל ההר במרכז העיר הגדולה עומדים ארמונות.
סליין הוא המישור של אלי הטוב, ובו הם מתגוררים על מלאכיהם והאסימר שמשרתים אותם. המישור מאוד קרוב לפייווילד ומקבל באופן תמידי את האור שלו. המקום הוא גם הבית של חמשת אדוני הדרקונים הטובים (אשר יפורטו בפוסט אחר).


זה כל מה שאני יכול לכתוב הפעם (עם העומס מהלימודים), ואני אשתדל לכתוב גם מחר.
 
הבזאר המוזר
עין פקוחה לרווחה ומסביבה ניצוצות סגולים מופיעה על בגדי האורח החדש בפונדק. חלק מהאנשים מזהים את הסמל, הסמל של הבזאר המוזר, שוק לילי לחפצי קסם, שיקויים, מגילות, נשקים, מגנים וכל דבר קסום אחר.
חברי ארגון הבזאר המוזר יוצרים בלילה דוכנים רבים בעזרת סמל העיניים שמזמן את חבריהם. קשה מאוד להצטרף לארגון, ומי שכן הם רק קוסמים חזקים במיוחד או נוכלים בעלי אוספים גדולים של כלי קסם.
בזכות 'קשר העיניים' של הסוחרים, ומספיק כסף, הדמויות יוכלו להשיג חפצים שהן צריכות.
בדרך כלל המחירים יקרים, אבל אלו מוצרים שלא תמצאו בחנויות קסומות רגילות.
 
מעבר בין מישורים
המעבר בין המישורים במאנטרייס הוא בעצם פתיחה של "דלת" ממישור אחד למשנהו. כל המישורים נעים בתוך חלל הפריזמה, וכאשר אחד מהם נמצא מעל או מתחת לאחר יותר קל לעבור ביניהם.
האלפים היו הגזע הראשון שהצליח לעבור בין המישורים. הם פתחו את הדלתות ובנו את השער - שער גדול שיכול להעביר בתוכו יצורי ענק מהפיויילד אל מישור החומר ושאר המישורים. הפתח השני שלו נמצא במעמקי יער ששמו אבד מזמן בעולם החומר.
הדרך הכי קלה לעבור בין מישורים היא להשתמש בקריסטלים שמכילים אנרגיה של כל אחד מהעולמות שאפשר למצוא במקומות נדירים בעולמות האלו. דרך נוספת היא קסמי מעבר מישוריים.


טכנומאגיה
במאנטרייס הטכנומאגיה לא מתקדמת מדי (אין רובים וכדומה) אבל יש דברים מיוחדים (כמו שדות קסם שנוצרים על ידי מכונות).
רוב הטכנומאגיה אם לא כל מבוססת על קריסטלי כוח - אבני חן שבתוכן אגור כוח מאגי כמעט אינסופי בחלק מהקריסטלים. ככל שהקריסטל גדול יותר, הוא מכיל יותר אנרגיה והוא נדיר יותר. רוב הטכנומאגיה מופעלת על ידי קריסטלים קטנים.


חפצי קסם
לעומת הטכנומאגיה, שמונעת על ידי הקריסטלים, חפצי הקסם מונעים על ידי קסם טהור שלא לכוד בקריסטל. לעיתים הקסם מחזיק לנצח, ולעיתים לדקות ספורות. חפצי הקסם לא נדירים מאוד, וכמעט בכל עיר יש חנות לחפצי קסם.
עתקים הם חפצי קסם יחודיים שכמעט ואי אפשר להשיג, אבל הם חזקים מאוד. שני עתקים לדוגמה:

הכדור - מבחוץ זה נראה כמו כדור עם פסים עליו, אבל מבפנים הוא מכיל תאים שבתוך כל אחד קריסטל ממישור אחר. בנגיעה פשוטה, הכדור מעביר אותך למישור קיום אחר.

חרב התהילה - חרב מדברת ומעופפת שזורחת באור בוהק ולבן, נוצרה על ידי אוצרין, אל הקרבות ומהווה חלק מהנשמה שלו. החרב דוחקת במחזיקה לבצע פעולות ראויות ולהילחם בחוסר הכבוד, ממש כמו האל שברא אותה. היא יכולה להילחם לבד, והיא יריבה מאוד חזקה (למרות שהחרב דורשת שיתיחסו אליה בגוף זכר).

הראשונים
כל היצורים החיים במאנטרייס נבראו משרידי הנשמה של האלים הגדולים שבראו את המישור. גם בבני התמותה קיים הרסיס הזה, אם כי הוא דוהה במהלך השנים. כשהעולם רק נברא, בני התמותה החזיקו בכוח חזק יותר, והקסמים שלהם היו חזקים יותר. הרסיס הפסיק להיחלש, אבל הוא לא בעוצמתו המלאה.
קבוצת חוקרים מהדורות הראשונים שאיכלסו את העולם הפכו לאגדות. בפוסט הזה אני ארחיב על שניים מהם:

המטייל - חוקר חזק במיוחד, שהחזיק בכוח לעבור בין מישורים. הוא יצר שלושה עתקים: הספר, שמפרט מידע על כל מישור ותושביו, הדגם, שמראה את מיקום כל המישורים בזמן אמת ויכול לשנות אותם, והכדור, שמעניק את יכולת המעבר בין המישורים.

רוח יער - דרואיד עתיק שהוא כנראה אלדרין או אלף, שחי מאז בריאת העולם. מספרים שהוא יודע את כל סודות הטבע והקסם, ואת כל ההיסטוריה של העולמות. חבל שהוא לא נראה כבר עשרות שנים.
 
אורמוס
אורמוס היא היבשת הקרה ואולי המסוכנת למחיה מבין כל היבשות. את מרכזה תופס יער הערפל, בצפונה יערות ענקיים ופיורדים קפואים ובדרום שממות קרח צחיחות.

אורמוס היא מקום שקשה לחיות בו. מבלבד מספר כפרים בצפון ישנה רק עיר אחת: ווגרהיים (לשם יש משמעות בנורדית עתיקה, והוא יובהר בפוסט על העיר). העיר הזו ענקית, ומרכזת חלק ניכר מאוכלוסיית אורמוס.

אבל הנושא של הפוסט הזה הוא קבוצה אחרת שחיה באורמוס. קבוצות, אם נדייק, שמחשיבים כברבריות ולא תרבותיות. הדרוהאלים חיים בכפרים בודדים, והם יכולים לנווט ביער הערפל בלי בעיות. מתקיימים על ציד וליקוט, ומאמינים במיתולוגיה מאוד משונה.

סיפורי הרוחות של הדרוהאלים מספרים על רוחות בצורת חיות, שמייצגות דברים בסיסיים בחיים, כגון ציד, מוות, חיים, כאב, צמחים, בעלי חיים, מים, אש, אדמה, רוח, ושלל תופעות טבע כאלו.
לחלק מהסיפורים יש מוסר השכל והם מותאמים לילדים, אבל הרוחות האלו אמיתיות מאוד. הן התגלמויות של היבטי החיים של הדרוהאלים שנוצרו במשך מאות, אם לא אלפי שנים של אמונה וקסם שהשקיעו בהן. הרוחות לא חזקות כמו האלים, ומתקיימות בזכות קללה עתיקה שהוטלה על הדרוהאלים. כמעט ואי אפשר לראות את הרוחות, אך הן מתגלמות בפסטיבלים של הדרוהאלים לפעמים.
הרוחות העיקריות של העם הן:

מוות - המוות מיוצג בצורת עורב שרואה הכל. המוות הגון, ולוקח הכל בסופו של דבר. מוות מתלווה לציד, ומקריבים לו הרבה מנחות כדי שלא יפנה נגד בני התמותה.

חיים - רוח החיים מיוצגת בתור חסידה. היא אוהבת לעזור לבני התמותה, ומתעצבת בכל פעם כשנלקחת אחת מהיצירות שלה.

פריחה - רוח הפריחה, העצים והאביב מיוצגת בתור פרת משה רבנו, שמגיעה בכל פעם באביב. היא מאוד הפכפכה ויכולה להזיק לבני אדם בדיוק כמו שהיא יכולה לעזור להם.

ציד - רוח הציד בצורת הזאב הוא נוקשה מאוד. הוא חברו הטוב של מוות, ומוות עוקב אחריו לכל מקום. הוא אכזרי ולא רחמן, ובדרך כלל מקריבים לו מנחות לפני שיוצאים לציד, כדי שיוכלו לצוד טוב, וכדי שלא יצודו אותם.

אש - אש מיוצגת כרוח של נקר שעולה באש ומציתה שרפות במעופה מעל יערות. מאמינים שהנוצות שלה יכולות להדליק כל דבר, אפילו בתוך אגם.

מים - מים מיוצג כדג, והקשקשים שלו יכולים לכבות אפילו את השרפות של אש בכבודה ובעצמה. מקריבים לו קורבנות כשרוצים לדוג טוב או כדי שהים לא יסער.

שמיים - שמיים מיוצגת בתור אנפה, שאחראית על סערות, עננים, שמיים, רוח וגשמים. מספרים שאחרי המעוף שלה מגיעים ענני סערה שמורידים גשמים. שמיים מאוד רגזנית, ואם לא יקריבו לה קורבנות היא יכולה להביא סערות רבות על הארץ.

אדמה - אדמה מתגלם כחפרפרת, ויכול לדשן את האדמה או להרוס אותה. אם טומנים באדמה מספיק אוצרות וחלקים מקורבנות, השביל יהיה בטוח להליכה והאדמה תהיה דשנה.

זה כל מה שיש לי לפוסט הזה. אני אשתדל להעלות עוד אחד בימים הקרובים.
 
סוגי קסם
במאנטרייס לקסם יש מקורות רבים. אני אפרט אותם בפוסט הזה.

קסם מאגי
הקסם שאולי הכי נפוץ במאנטרייס, משיג את הכוחות שלו מחומרים ושירים, או מכוח פנימי שנמצא אצל קוסמים מסוימים.
המשתמשים בקסם מאגי הם: אשפים, פייטנים וארטיפישרים.


קסם אלוהי
קסם אלוהי ניתן על ידי אלוהיות לכוהנים ולפאלדינים שלהם. הקסם הוא הנפוץ ביותר בכנסיות, ואלים יכולים לתת ולקחת אותו לפי רצונם. חלק מהכושפים משתמשים בקסם זה.

קסם טבע
קסם טבע הוא בסיסי בכך שהוא הקסם הראשון שנברא בעולם, אך מורכב מכיוון שרק מי שמבינים את עולם הטבע יכולים להשתמש בו. דרואידים הם היחידים שמסוגלים להשתמש בו.

קסם כבילה
קסם מאוד נדיר, שמזמן קסם ויצורים ממישורים אחרים וכובל אותם לעולם אליו הם זומנו.

קסם אלמנטרי
לפעמים הוא נקרא קסם מולד, קסם אלמנטרי או אפילו קסם דרקוני, נמצא אצל כל היצורים עם קסם מולד, ומאוד דומה לקסם מאגי.

קסם פסיוני
קסם פסיוני, או קסם רחוק, משומש על ידי יצורים עתיקים ומסתוריים שמשתמשים בכוחות של המחשבה.

קסם תחתון
שדים ושטנים משתמשים בקסם מולד, אפל והרבה פעמים קשור בדם, ופעמים רבות מטמא את הקורבנות שלו או את המשתמשים בו.

ומכשפים (וארלוק) - מאיפה?
מכשפים מקבלים כוח ממקור שונה שנקבע על פי הפטרון. מכשף פיה יקבל קסם טבע, מכשף של האחד העתיק העליון יקבל קסם פסיוני ומכשף של אדון האופל יקבל קסם תחתון.

צ'י
הצ'י הוא אומנם לא קסם, אבל נזירים לומדים להשתמש בכוח החיים שזורם אצל כל היצורים החיים, ואיך להפעיל אותו.
 
אלפים
האלפים הם אחד מהגזעים הקסומים והחכמים ביותר, ואחד מהעתיקים ביותר. הם הגיעו במקור מהפיווילד והם הגזע הראשון שפיתח מעבר בין מישורים, לכן הם התפצלו לתתי גזעים רבים, שלפעמים נקרא על פי צבע:

אלפי יער (אלפים ירוקים) - אלפי היער הם הגזע הנפוץ ביותר במישור החומר. הם מסתתרים ביערות, וחיים בשקט עם בני האדם רק בטבליר. הם התת גזע האלפי הנפוץ ביותר. הם קשורים בדרך ליערות, וקל להם להתחבר עם חיות.

אלדרין - אלדרין הם התת גזע העתיק ביותר של אלפים, ממנו התפתחו תתי הגזע האחרים. הם הוזמנו להישאר בפיווילד על ידי המלכה איטרניס, והם מושפעים ישירות ממנה ומעונות השנה.

דרו (אלפים אפלים) - האלפים האפלים חיים באנדרדארק - רשת מנהרות וערים מתחת לאדמה, המלאה ביצורים אפלים. הם סוגדים לונסטרה, אלה שלא ידועה על פני השטח, אך היא הדת הראשית של הדרו. היא מקדשת את העכבישים, וכוהנותיה מנהיגות את ערי הדרו.

שאדאר - קאי (אלפי כסף) - השאדאר קאי היו האלפים הראשונים להגיע לשדוופל, והם השתגעו בגלל הכוח של העורב הכסוף - אל מסתורי שהם סוגדים רק אליו, ש"ציווה" עליהם לכבוש את המישור. תושבי המישור הבודדים מפחדים מהאימפריה.

אלפי ים (אלפים כחולים) - אלפי הים התאהבו במסתורי האוקיינוס בראשית הקיום, ועם הזמן הם הותאמו לחיים שם. הם מסתוריים מאוד, ומספרים שהתרבות שלהם עשירה מאוד, גם בידע וגם במטבעות.

אלפי שמיים (אלפים תכולים) - אלפי השמים מקדשים את החופש והנשמה. פעמים רבות אפשר למצוא אלפי שמיים במנזרים מרוחקים מהרהרים מהי משמעות החיים, או קופצים ממנזר ומשחררים את יכולת התעופה שלהם.

לונארים (אלפי ירח) - במאות הראשונות של הקיום, האלה מוניאס בירכה שבט אלפי בידע על הכוכבים והשימוש בהם. לונארים אוהבים אשליות ושינויים, וכמעט תמיד סוגדים לאלת הירח מוניאס.
 
הערים של ת'אליס
אימניה - אימניה הייתה פעם הבירה של מחוז אולנר, ממנו יצאה האימפריה. כיום, היא העיר הבירה של האימפריה, ובה שוכן הארמון של דבור. העיר מוקפת בחומה, ומה שמצליח לחיות בפנים - חי חיים טובים.

וונקאל - וונקאל היא העיר הבירה של מחוז טאניקאל, והיא בסיס לארגונים רבים, ביניהם ארגון הוורד, הסינדיקט הירוק וגילדת ההרפתקנים.

טיירון - לפני כמעט 600 שנים, שושלת האצולה של מחוז טיפלייס, שקבעו את בירתם בטיירון עשו עסקה עם שטנים חזקים כדי לא להיהרס בעידן הנפילה. מהשושלת יצא גזע הטיפלינגים, שקראו לעצמם על שם המחוז שלהם.

טריקס - טריקס היא הבירה של מחוז גראסוב, והיא מאוכלסת בעיקר על ידי חקלאים לשעבר שעברו לעיר כדי למכור יותר טוב. עדיין מתקיימים בה שווקים רבים. היא נכבשה די בקלות על ידי האימפריה, אך החקלאים שמחו על ההגנה הנוספת.

הירבג - הירבג היא העיר הבירה של מחוז הייבן, ומשמשת מקלט ליצורים מסתוריים וקסומים רבים, כשבתוך העיר עצמה יער גדול.

פלורן - הבירה של מחוז דסרטיס, וקרובה להר הסערות. תושביה הם קוראי-ברקים ואנשים שחמקו מהמדבר כדי לחיות חיים יותר טובים.

קנדש - קנדש היא העיר הבירה של מחוז פאלנייוס, ובה נמצאים בתי אצולה וארמונות רבים. לעיתים היא נקראת עיר התככים, ויש סיבה טובה לכך.

מון - מון היא העיר הבירה של מחוז לונאטיס, והיא עומדת בפני נסיונות כיבוש של האימפריה. האלה הראשית שלהם הוא מוניאס, ועל שמה העיר, אשר עוזרת להם להתגונן מפני האימפריה.

נווי - נווי היא העיר שמנהיגה את המרד, אך היא עדיין לא חוותה ניסיונות כיבוש. היא העיר הבירה של מחוז איבנליט. תושביה לוחמניים מאוד, והיא מקדשת את תרבות הצבא. היא מאוכלסת בעיקר על ידי מינוטאורים.

אקרס - אקרס היא העיר הבירה של מחוז אוברטיס, והיא משתפת פעולה (בעיקר בגלל איומים) עם נווי. היא מאוכלסת בעיקר על ידי גמדים.
 
שוונג של כתיבה מגיע, הפעם על לור.

בריאת הגזעים ושלוש הפעימות
כאשר נוצר עולם החומר, חלק מהאנרגיה התפרצה ברב-יקום מעולם החומר. בפעימה הראשונה נוצרו יצורים חזקים ומיוחדים - הארכיפיות, האלים, הארכי-שדים והארכי-שטנים, ויצורים שהפכו לאבות אבותיהם של כמה מן הגזעים הנפוצים כיום: האלפים, בני האדם, והגמדים.

לאחר זמן לא ידוע, האנרגיה התפרצה שוב מסיבה כלשהי, ויצרה יצורים נוספים. הננסים, בני המחצית, האורקים, הענקים ועוד מספר יצורים. מפלצות רבות וחיות גם נבראו: הטאראסק, התולעת הסגולה ועוד יצורים כאלו.

בפעימה השלישית והאחרונה, חלק מהאנרגיה של יצורי הטבע שנוצרו בפעימה השנייה חדרה אל יצורים חיים, והטאבאקסי, הארקוקרה, אנשי הלטאה, העכברנשים ואנשי חיה נוספית נבראו בפעימה השלישית.

חלק מהאנרגיה נשארה בחלל בין העולמות, והסטיות והיצורים הזרים לעולמנו כמו הבוהים ומצליפי המוח נוצרו שם. במשך השנים, הם הצליחו לחדור אל המישורים, אבל הם אף פעם לא יהיו דומים לגזעים שנוצרו בפעימות הראשונות שם.
 
אני מצרף בפוסט קישור לספר של עולם המערכה. ביקורות יתקבלו בברכה.

שיר הלהב והגירוש של הדרו
לפני אלפי שנים, הדרו גרו על הקרקע והיו התת גזע הכי חזק של האלפים. הם יצרו את האומנות של שיר הלהב ולימדו אותה את שאר האלפים. האלפים הגבוהים, שהיו קיימים באותה תקופה, החליטו לגרש את הדרו בגלל שהם לא רצו שהדרו יהיו חזקים יותר. הדרו המופתעים ברחו אל מתחת לקרקע, ובמהלך השנים טיפחו את השנאה אל האלפים, והם רוצים לחזור ולנקום. גם האלה שלהם השתנתה, והפכה נקמנית ורעה כלפי שאר האלים האלפיים. הם מרושעים עכשיו, אבל יש להם הזדמנות לגאול את עצמם, ולחזור למוטב.
 
כן, אני יודע שזו הקפצה, אבל שאלתי מנהל אם אני יכול, הוא אמר שאם אני מוסיף מידע חדש וחשוב אז כן.

העונות
במאנטרייס, העונות קיימות רק בשני מישורים: מישור החומר, וממלכת הפיות. ממלכת הפיות מקרינה הרבה דברים למישור החומר, כמו האור, והעונות. במאנטרייס, העונות הן יצורי פיה חזקים במיוחד. כל שלושה חודשים, בארמון שנמצא במרכז המישור מגיעה להתארח עונה אחרת. בזמן השלטון של העונה, האקלים משתנים באופן קיצוני שמושפע מהאישיות של העונות. האקלים מוקרן באופן קסום למישור החומר, ומשפיע על חילופי העונות במאנטרייס.

בזמן הפעימות, עצים צמחו בקצב של עשרות שנים כל אלפית שנייה. האנרגיה הכתה שוב בחלק מהעצים שצמחו מהר מאוד, ושברה חלקים מהם. מה שנשאר מהעצים התחיל להשתנות קצת, ובמהירות הם הפכו לאלפים הראשונים. 4 העונות עזרו לעצב את העץ הזה, וכך החדירו בו חלק מהכוח שלהן. אותם אלפים, שכיום נקראים אלדרינים הפכו למשרתים של 4 העונות, והם גם מושפעים באופן קיצוני מהשינוי בעונות.

חורף היא ה"אחות הבוגרת יותר". היא רצינית מאוד, חסרת חוש הומור ויש שיאמרו עליה שהיא קרת לב. בזמן השלטון שלה, העולם מתכסה בשלג, ויצורים רבים נכנסים לתרדמת חורף. אבל בלי השינה של החורף, בלי הלילה של העולם, שום דבר לא יוכל לצמוח.

אביב כמעט תמיד אופטימי, והרצון העיקרי שלו הוא שמחה. בזמן השלטון שלו, העולם פורח מחדש, וזו הסיבה שקוראים לו שחר העולם.

קיץ הוא חם מזג ועצבני, אנשים מברכים על בואו - נגמרה תקופת הכפור והיבולים גדלים, אבל מכות החום שהוא משלח בבני התמותה הן נוראות. כשקיץ זועם - העולם רותח. בקרב האנשים הוא מכונה יום העולם.

סתיו היא האחות הקטנה ביותר מבין כל העונות. כמו אביב, היא אופטימית, אבל היא גם מבינה שיש בעולם דברים שליליים. היא העונה שהכי קרובה ודואגת לבני אדם, והיא מסתובבת הרבה בעולם הפיות. קוראים לה ערב העולם, כי היא מכינה את העולם לקראת החורף.


בריאת הדרקונים
הדרקונים הם לא יצור טבעי, לא ולא - הם מכונות. לפני כמעט 2,000 שנים, אל החישול, מורגליו, יצר כלי נשק שישרתו את האלים. הוא עמל חודשים רבים ויצר את הדרקונים. 10 מכונות קרב, שיוכלו לחסל את כל אויבי האלים. הוא שם כדור כוח בגרון של כל אחד מהדרקונים, ונתן להם את כוחות הנשיפה שלהם. אצל הדרקונים המטאליים הוא יצר לב מתכת, ואצל הכרומטים לב מאבני חן.
אל הרשע, שגורש מסליין, שלח את הדם שלו כדי שיחדור ללב הדרקונים וישגע אותם, יפנה אותם נגד האלים. אבל דרקוני המתכת היו חסינים לדם שלו, בעוד הדם של אל הרוע נספג בלב של הדרקונים הכרומטיים. האלים הצליחו להביס את הדרקונים הכרומטיים, אבל הם שרדו והצליחו לברוח.

שנים רבות אחר כך, כל עשרת הדרקונים הגיעו למסקנה - הם רוצים יותר כוח. למה שהם לא יהיו חיים? למה שהאלים ישלטו בהם?
אז הם ביצעו טקס מסובך מאוד, שהפך אותם ליצורים חיים. עם לב פועם ואמיתי, עם עור ולא יריעות ברזל, והכי חשוב - כבר לא משרתים בלעדיים של האלים. בזמן הטקס, הם נעזרו בבני אדם. חלק היו קרובים יותר, חלק היו יותר רחוקים, אבל כולם השתנו. האנרגיה שנפלטה מהדרקונים הפכה אותם לשלושה גזעים - לדמי הדרקון האציליים, משרתי הדרקונים שעמדו קרוב, אל הלטאישים הלוחמניים, שהגנו על הטקס ואל הקובולדים העלובים, ששילמו בכוח החיים והקסם שלהם כדי שהטקס יצליח.


שלוש הפעימות
לאחר שהאלים האחרונים הקריבו את עצמם כדי שעולם החומר יוכל לצמוח, האנרגיה השתחררה לעולם 3 פעמים. היא עברה בין המישורים ויצרה את רוב הגזעים.

בפעימה הראשונה נוצרו יצורים חזקים ומיוחדים - הארכיפיות, האלים, הארכי-שדים והארכי-שטנים, ויצורים שהפכו לאבות אבותיהם והבוראים של כמה מן הגזעים הנפוצים כיום. האלפים, בני האדם, והגמדים, נוצרו כשיקוף חלש שלהם בזמן הפעימה הראשונה.

לאחר זמן לא ידוע, האנרגיה התפרצה שוב מסיבה כלשהי, ויצרה יצורים נוספים. הננסים, בני המחצית, האורקים, הענקים ועוד מספר יצורים. מפלצות רבות וחיות גם נבראו: הדרקונים, הטאראסק, התולעת הסגולה ועוד יצורים כאלו.

בפעימה השלישית והאחרונה, חלק מהאנרגיה של יצורי הטבע שנוצרו בפעימה השנייה חדרה אל יצורים חיים, והטאבאקסי, הארקוקרה, העכברנשים ואנשי חיה נוספית נבראו בפעימה השלישית.

חלק מהאנרגיה נשארה בחלל בין העולמות, והסטיות והיצורים הזרים לעולמנו כמו הבוהים ומצליפי המוח נוצרו שם. במשך השנים, הם הצליחו לחדור אל המישורים, אבל הם אף פעם לא יהיו דומים לגזעים שנוצרו בפעימות הראשונות שם.


האלפים
האלפים הם גזע של דמויי אדם בעלי אוזניים מחודדות. הם גבוהים יותר מבני האדם, ומקורם בממלכת הפיות העתיקה והמסתורית. הם היו הגזע הראשון שביצע מעבר מישורי, ולכן הם התפצלו לתת גזעים רבים במהלך השנים שעברו.
הם יהירים יחסית לגזעים אחרים, והתכונה הזאת נובעת מתוחלת החיים הארוכה שלהם, כ700 שנים. יש להם זיקה לטבע בכל צורותיו - ליערות, להרים, לימים, למערות, לשלגים. יש בהם יכולת קסם בסיסית. חוץ מהלונארים שיפורטו בפרק זה, גזעי האלפים האחרים מופיעים בספרי המקור האחרים.

אלפי יער (אלפים ירוקים) - אלפי היער הם הגזע הנפוץ ביותר במישור החומר. הם מסתתרים ביערות, וחיים בשקט עם בני האדם רק בטבליר. הם התת גזע האלפי הנפוץ ביותר. הם קשורים בדרך ליערות, וקל להם להתחבר עם חיות.

אלדרין - אלדרין הם התת גזע העתיק ביותר של אלפים, ממנו התפתחו תתי הגזע האחרים. הם הוזמנו להישאר בפיווילד על ידי המלכה איטרניס, והם מושפעים ישירות ממנה ומעונות השנה.

דרו (אלפים אפלים) - הדרו, הידועים גם כאלפים האפלים, חיים בעולם האפל וסוגדים לאלת העכבישים ולנסטרה. לפני אלפי שנים, הם היו טובים והיו הגזע הכי חזק של אלפים על פני השטח, עד שאלפים שקינאו בהם גירשו אותם לאנדרדארק.

שאדאר - קאי (אלפי כסף) - השאדאר קאי היו האלפים הראשונים להגיע לשדוופל, והם השתגעו בגלל הכוח של העורב הכסוף - אל מסתורי שהם סוגדים רק אליו, ש"ציווה" עליהם לכבוש את המישור. תושבי המישור הבודדים מפחדים מהאימפריה. למרות מה שחושבים עליהם - הם לא מרושעים, אלא חסרי רגש.

אלפי ים (אלפים כחולים) - אלפי הים התאהבו במסתורי האוקיינוס בראשית הקיום, ועם הזמן הם הותאמו לחיים שם. הם מסתוריים מאוד, ומספרים שהתרבות שלהם עשירה מאוד, גם בידע וגם במטבעות.

אלפי שמיים (אלפים תכולים) - אלפי השמים מקדשים את החופש והנשמה. פעמים רבות אפשר למצוא אלפי שמיים במנזרים מרוחקים מהרהרים מהי משמעות החיים, או קופצים ממנזר ומשחררים את יכולת התעופה שלהם.

אלפי שלג (אלפים לבנים) - בארצות הצפון המבודדות, חיים אלפים מתבודדים בשם אלפי שלג או אלפי קרח. הם בעלי יכולת הישרדות חזקה ויכולים לשרוד בקור הרבה יותר מבני תמותה אחרים.

חצי אלפים - חצי אלפים הם צאצאים של אלפים ובני אדם. הם יורשים תכונות משני הצדדים, אבל הם לא מוצאים את מקומם בשום חברה - שרואה אותם יותר מדי מהגזע האחר.

לונארים (אלפי ירח) - במאות הראשונות של הקיום, האלה מוניאס בירכה שבט אלפי בידע על הכוכבים והשימוש בהם. לונארים אוהבים אשליות ושינויים, וכמעט תמיד סוגדים לאלת הירח מוניאס.


בני האדם
בני האדם הם גזע צעיר יחסית לאלפים ולגמדים, והם חיים במישור החומר, או בשמו האחר, מאנטרייס. קל להם להתסגל לכל מה שהם עושים, והם הופכים להרפתקנים מצויינים בגלל הסקרנות הטבעית להם. גזעים אחרים רואים אותם כמשעממים ובורים, בעיקר בגלל תוחלת החיים שלהם. הם חיים במספר עמים, שיפורטו להלן:

עם הלוזדאן, נהגה כלוז-אן, הוא העם הדומננטי של בני האדם החי ביבשת ת'אליס. אומרים שבני האדם הגיעו במקור משם, והתפצלו מעם הלוזדאן. הם השתקעו בערים ובכפרים, ונדיר למצוא לוזדאנים נוודים. פעמים רבות הם מגיעים לעמדות כוח במקומות בהם הם חיים.
תכונות: יהירים, שתלטנים.

עם ההילון הוא קבוצה קטנה של נוודים, שנודדת בת'אליס. הם סיגלו לעצמם אורח חיים שונה, לאחר שנמאס להם מהרודנות של אחיהם, עם הלוזדאן. הם מתפללים לישויות מסתוריות שיגנו עליהם במדבר הסערות. הישויות בדרך כלל מזוהות כאלים טיראנוס וטינה, אבל יכול להיות שהתאולוגים טועים.
תכונות: חשדנים, שמרנים.

עם הלונדר חי ביערות האדירים של ת'אליס, ששמם הפך לאחרונה ליערות השרופים. הם עם מאוד סתגלתן, וקל להם להסתדר ולחיות עם גזעים אחרים, כמו שהוכיחה ההתישבות שלהם ביערות עם האלפים. הם קרובים מאוד לעם הסורילי, שחי ביבשת טבליר.
תכונות: חברותיים, נחמדים, או נקמנים וזועמים.

עם הסורילי חי ברוב טבליר, ויש להם זיקה רבה לטבע. הם העם שממנו יוצאים רוב חצאי האלפים, בגלל הקרבה שלהם לאלפים וליצורי הפיה שהם חיים איתם בשותפות.
תכונות: סבלנים, מקבלים.

עם הגולהם חי באומין. הם מאוד חשדנים כלפי זרים, בגלל מה שקורה ביבשת שלהם. הם מאוד לא אוהבים מכשפים, אבל יותר פתוחים להרפתקנים שבדרך כלל הורגים את המפלצות שמאיימות על הבית שלהם.
תכונות: חשדנים, מפוחדים.

עם הדרוהאל הוא עם של אנשים חסונים וגבוהים, שחיים ביער הקפוא של אורמוס. הם נחשבים על ידי עמים אחרים כברברים. הם ציידים קשוחים מאוד, שמאמינים שאם אתה לא חזק כדי לשרוד, יאכלו אותך. הם מאמינים ברוחות מסתוריות שנראה שאכן עוזרות להם.
תכונות: אכזריים, לא מתורבתים.

עם הדומאן (ביחיד דומאן, ברבים דומאני) חי בטבליר, בעיר מוקפת חומה שהם בנו. בעיר, ששמה ווגרהיים, הם התפצלו לקבוצות, כשלכל אחת מנהיג משלה, אבל העם עצמו מחליט דברים בדמוקרטיה.
תכונות: נאמנים, חופשיים.

עם הואית'יר חי ביבשת ונדלר הקטנה, ורק רוצה שיעזבו אותו בשקט. הם בעיקר חקלאים ולא ידוע עליהם הרבה, חוץ מזה שהם אוהבים את הפרטיות שלהם.
תכונות: מופנמים, חשדנים.
 
חזרה
Top