• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

למי קראתם גוזל? ולמי 'מורד מחורבן' או 'פרסה חלודה'? - קבוצות מרכזיות בנסיכות אורמ'ריל

עדכון 14.5.21 עלה לאתר של מלסטרה :)

קבוצות שונות של בני-אדם שתקועות בארץ אחת, ולא מחבבות במיוחד אחת את השניה. נשמע מוכר? מוכר בהחלט, לכל מי שמכיר את נסיכות אורמ'תריל, כמובן
🙂

העדכון החדש במלסטרה מביא את סיפורי הקבוצות השונות של בני האדם שמתגוררים בנסיכות האפורה: מקאהרת'ירלי נשואי הפנים והמשכילים שאימצו בהתלהבות את התורה המפוקפקת של דם קופי הגאבוטו; דרך המורדים המובסים מת'אריל עילית, שלא שכחו את החלומות הישנים; קהילת העבדים המשוחררים שיצרו גרסה מוזרה וססגונית של האמונה במלכת האור; ועד הפליטים העילגים וחסרי הכל מאדמות הביצה של אורגאקה.

לינק לעדכון החדש: https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/greyglint/orm_people.html

לינק לדף השער של נסיכות אורמ'תריל:

עולם המערכה מלסטרה:
 
עדכון מצויין.
מה היחס של ת'ינרפל והעוקבים אחריו לגזעים אחרים? (בעיקר עוגים אני מניח שפושטים מביצות אורוג'אקה).
הדת של האירגוסטים נשמעת קצת כמו הנצרות בתחילת דרכה. האם יש להם איזשהו מנהיג מרכזי או היררכיה בתוך הדת?
כמה התורה של ת'ינרפל נפוצה בקרב המעמדות הנמוכים יותר? אני מניח שפשוטי עם אוהבים להרגיש שהם יותר טובים מאחרים למרות המצב הרע שלהם אבל האם יש אנשים שבאמת חושבים שיש בהם עצמם יותר מדי דם גאבוטו?
האם יתכן שאנשי הסדן קשורים בדרך כלשהי לרלג'קריל?
 
תודה על התגובה :)

על-פניו, המחקרים של 'דם הגאבוטו' עוסקים בבני-אדם ולא בעוגים, אבל זה לא מפריע לת'ירנפל וחסידיו לתעב גם גזעים אחרים (אם כי לא פעם, רמת התיעוב היא פונקציונלית לפי האינטרס באותו רגע).

לאירגוסטים יש כמה מנהיגים דתיים מקומיים, אבל אני בספק אם יש להם היררכיה מסודרת או מנהיג דתי עליון (אם כי, אולי דברים ילבשו צורה אחרת בהמשך, כאשר יעלו ערכים מפורטים).

התורה של ת'ירנפל נפוצה מאד אצל הקאהרת'ירלי, כולל המעמדות הנמוכים (סך הכל, גם הם לפי התורה הזו במצב טוב יותר משל קהילות אחרות); ודווקא בגלל זה, האיום בהכרזה על אדם או משפחה כנגועים ב'מנה סמיכה מדי' של דם גאבוטו הוא אפקטיבי ומפחיד כל-כך. רובם מקבלים בהבנה שגם הם - כמו כל האנושות (מלבד הנסיך כמובן) - נגועים בדם הטמא, לפחות כל עוד הם יכולים להמשיך ולהתנשא על אחרים שנגועים יותר.

לגבי הראלג'קריל או הדם שלהם (להבדיל מזה של הגאבוטו) וגזעים אחרים של דמויי אדם - מידע על זה יצא בעדכון נפרד.
(אבל כבר בשלב זה אפשר להעיר, שכמה מהיכולות של אנשי הסדן אולי יביאו לזה שכדי לשחק דמות שבאה משם יהיה צורך בהשקעה של יותר מ-E בגזע).
 
עדכון מגניב ומעניין מאוד, הנסיכות האפורה נראעת כנו מקום מאוד מעניין להרפתקאות, על אף שבמובהק מייאשת בהרבה מהבקעה.

האירוגסטי נשמעים מגניבים ומעניינים מאד. על אנשי הסדן הייתי רוצה ללמודמיותר- האם לא נרדפו בשל כפירתם הדתית? האם לאחר ההתנפצות לא שבו אחרים מבני הנסיכות חהאמין יותר באורקאיון היוצר?
והאם בטרם הגעת ההשתקפויות סגדו בני הנסיכות כולם ליוצר, או להיירית', או לשניהם?
 
תודה רבה :)

כן, הנסיכות האפורה היא קודרת בהרבה מאשר בקעת קיירן.
לגבי אנשי הסדן - רוב הזמן סבלו את הכפירה שלהם, גם כי תמיד נזקקו לכורים מיומנים, וגם כי הכפירה שלהם עדיין היתה קשורה למשהו שהוא חלק מהמסורת המשותפת של הנסיכות.
יתכן שיש אנשים ששינו את האמונות אחרי ההתנפצות, כולל אולי חזרה למקורות - אבל לא קהילות גדולות באופן שיצדיק ערך נפרד בשלב הזה.
(אני משער שארד לרזוליציה גבוהה יותר בשלב של כתיבת הערכים המפורטים על המחוזות השונים).

היוצר היה מקובל מאד בעידן הקדום.
היירית' הוא הרבה יותר מקומי, ומי שסגדו לו היו בעיקר בת'אריל עילית וקצת במישורים הירוקים מדרום לה (בעיקר בשלבים שבהם העיסוק בגידול סוסים התפשט והפך חשוב מאד בתרבות של האיזור) - אבל באורח מעניין (או תמוה) האמונה בהיירית' באה במקור דווקא מהרכסים של ת'אריל עילית, שם גם עמד המקדש העתיק שלו.
 
מבחינה מכאנית, כרגע סביר שאנשי הסדן יקבלו נתונים נפרדים.
הקארת'ירלי והמורדים של ת'אריל עילית שניהם נחשבים במובהק אנ'מירים, וגם "האבודים".
העבדים המשוחררים נחשבים ראמג'ירים, גם אם בעורקים של רבים מהם זורם גם דם של אנשי הנסיכות.

כך או כך, כל גזעי בני האדם תמיד ישארו עם אותו טווח תכונות (מקס' 18) ועם תוספים שרובם יותר תלויי-תרבות.
 
עדכון טוב. אורמת'ריל היא אכן מקום קודר...

המילה קאהרת'רילי מעט מזכירה לי בצליל שלה קארת'ולי (הלשון הגיאורגית). אני מניח שאם מקיאוואלי היה בן מלסטרה, הוא היה אחד מהם לפחות מהבחינה הוורבאלית. (אני עכשיו קורא ביוגרפיה עליו "ראש לשועלים". גם לבני פירנצה יצא מוניטין כאנשים שיודעים לשחק במילים.)

האירגורסטים בחרו בתבונה עיסוקים שלא דורשים מהם לחצות את מלרינג, שלמיטב זכרוני, נמצאת על דרך הסחר בין מיל'דוריל לאורמטיריל. האם לראמג'ירים יש משהו נגד פולחן מלכת האור באופן פעיל או שהאירגורסטים סבורים שהם לא יוכלו לחיות מבחינה מוסרית בארץ אבותיהם? בכל מקרה, אני מבין שמלכת האור, בפרשנותה האירגורסטית, תופסת את הנישה שרונובסק תופס בקלדאריה (שקושרת חופש עם צדק) שהרי גם באבוס הוא אל של חופש. האם ייתכנו פלדינים אירגורסטים או שהם לא מתאימים מבחינה פילוסופית לפרשנות שלהם?

אני מניח שלקחת את השאלה שלי לגבי בני אורץ' למקום המתבקש. האם בני אורגקה שחיים בבקעת קיירן נראים כמוהם או שהם שייכים לקבוצות אתניות שונות? האם הצ' הוא חלק מהדיאלקט של האורץ' או שהוא חלק מהדיאלקט הקאהרת'רילי? דרקונים הם יצורים של פוריות ושגשוג ולא רק במיתוס הסיני אלא גם במיתוס הסרבי (בהנחה ומה שקראתי ב-"המיתולוגיה הסרבית" בזמנו היה מדויק.) למרות שאני מניח שהדרקון של בני אורץ' הוא אותו דרקון מבקעת כנף אודם, הוא עשוי להיות באותה המידה היירית.

לגבי בני המישורים, אני זוכר שבגרסה קודמת הם גם חיו בשבטים מוזרים שהסתגלו לארץ המעונה שנוצרה. האם בני האדם בייתו את הסוסים באורמת'ריל או שהם הביאו איתם זן סלנטירי שהזדווג עם הסוסונים המקומיים?
 
עד כמה שהבנתי במלסטרה גזעים שונים כן יכולים להתרבות זה עם זה ולהעמיד צאצאים פוריים (למשל המית'וארי). מה דעתו של ת'ינרפל על דם כזה אפילו של אורגי ערפל למשל?
 
תודה על התגובות :)

סביר להניח שבאורגי ערפל אפילו ת'ירנפל לא יזלזל כל כך מהר, אבל יהיה לו מה לומר על תהליך הטיהור הלא שלם שלהם, שאולי טיהר מהם את רוב דם הגאבוטו, אבל הותיר אותם חלושים, רפים ופגיעים.

לראמג'ירים יש בהחלט הרבה כנגד פולחן מלכת האור ואורגי הערפל, מעבר לזה שהוא פולחן של אחד העמים שנחשבו תמיד לאויבים שלהם.
מעבר לזה, אחד הדברים שהדת של מלכת האור היה עקבי בו, הוא התנגדות טוטלית לעבדות בכל הצורות שלה (להבדיל מהעמדה האנ'מירית שהיתה גמישה בהרבה), ודי בזה כדי ליצור תיעוב הדדי בין המאמינים בו לבין הראמג'ירים, שסחר העבדים תמיד תפס מקום חשוב בתרבות ובכלכלה שלהם.
יש גם הבדל בין חופש במובן של חירות מעבדות והתעללות, לבין חופש במובן של הפקרות, פריצות ו"הכל מותר" ו"כמה שיותר סוטה יותר טוב" - וזה בערך ההבדל התהומי בין מלכת האור לבין באבוס (שמאמיניו ממש לא התנגדו לעבדות ולהתעללות כזו בעבדים, שאפילו הראמג'ירים ובוודאי מחזיקי העבדים מת'אריל לא היו חולמים עליה).

בני אורגאקה מחולקים לכמה קבוצות אתניות, גם אם יש ביניהם קרבה.
בני אורגאקה שברחו לבקעת קיירן הם בני עיירות מסחר וכפרים קרובים לדרכי המסחר במערב אורגאקה; אלו שברחו לאורמ'תריל, הם גם כפריים ממקומות נידחים במזרח אורגאקה, שהיו מנותקים מהתרבות וא-ליטראטים בהרבה, והגם גם 'הסתגלו' למחצה לחיי ביצות במשך שני דורות - כי הם ברחו לא מהביצות וההתנפצות, אלא מאוחר בהרבה, כאשר העוגים הפולשים התחזקו מאד.

סביר להניח שבני אדם בייתו את הסוסים המקומיים של אורמ'תריל, גם אם מדי פעם הרביעו אותם גם עם סוסים משובחים שבאו מבחוץ.


* * *

לשאלות של פלדריק:
האימפריה האנ'מירית לא תמיד רדפה דתות אחרות עד חורמה. זה קרה בעיקר לפאר'ליל.
בדרך-כלל, היחס היה באמצע בין הסובלנות והכבוד שקיבלו אורגי הערפל לבין הרדיפה הטוטלית של דת הפאר'ליל - הרבה התנשאות, יחס כאל דת נחותה, אבל בדרך-כלל האנ'מירים לא יצאו מגדרם כדי לבער דתות אחרות, אם לא היה להם סיבה מצויינת לזה. הכורים אנשי הסדן היו נידחים ומעטים מדי מכדי שתהיה להם חשיבות או שיראו כסכנה, מה גם שרוב הזמן אורמת'ריל שמרה על אוטונומיה, ובני אורמת'ריל ראו את את אנשי הסדן כמשהו ששייך לארץ, ואין טעם לרדוף אותו יתר המידה, מלבד כמובן המנה הרגילה של התנשאות מעמדית ודתית.

היוצר הוא האל העתיק של אורמת'ריל. אולי הכירו אותו פעם בארצות סמוכות, אבל אני בספק כמה מהעמים האלו שרד (או לא נטמע לגמרי בעמים אחרים, כולל האנ'מירים שבאו לאיזור) - אבל לך תדע, תמיד ייתכנו הפתעות בהמשך :)
 
חזרה
Top