• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

למה מבוכים ודרקונים כל כך פופולרי בקרב חנונים להטב"ים? סרטון יוטיוב מעניין

אז לפני 3 שעות בערך רוואן אליס פרסמה סרטון מעניין שבו היא חוקרת את הסיבות לעלייה בפופולריות של מו"ד בקרב חנונים להטב"קים, סרטון מעט ארוך- אבל מאוד מעניין לדעתי, עם מספר הופעות אורח נחמדות.
אישית, אני לא מסכים עם הדוגמאות שהיא הביאה לבעיות במשחק (לא שאין כאלה, פשוט לא אלה שהיא הזכירה), אבל חוץ מזה- בהחלט צפייה מעניינת ואינפורמטיבית.

 
אמ;לק למי שאין לו סבלנות לסרטונים?

אני מתאר לעצמי שהרבה יותר נוח להתבטא ולהרגיש סוג של "חופש" בקבוצה קטנה, מקבלת ותומכת שלא שופטת אנשים 24/7 כמו שקורה בחוץ "בעולם האמיתי".
הפוטנציאל של זה תמיד היה קיים, אבל במשך שנים נראה היה שמי ש"נותן את הטון" בעולמות התחביב הם או תלמידי קולג' לבנים או גיימרים רעילים ואינסלים. משהו בעשור האחרון השתנה מאוד.

רק בעשור הקודם, יכלו לפרסם את מו"ד3 עם רמיזה להטבופובית-מזלזלת כמו "לפחות כאן תדע שהאלפית החתיכה היא בחור", היום זה כבר לא היה עובר את העורך:

1618033359580.png

לפני שלוש שנים, משתמש די רעיל כאן התנבא ש"טראמפ הולך לחסל את הפוליטיקלי קורקט, אנחנו נראה לכם!" וכהשלכה מכך קץ הרב-תרבותיות וההכלה במשחקי תפקידים:

במבט לאחור, נראה שמה שקרה זה בדיוק ההיפך.
 
זה נכון, בשנים האחרונות, מסות אדירות של צעירים במיוחד סביב "Critical Role" אבל כמובן לא רק - נכנסים אל התחביב.
יש להם תפיסה שונה משלנו את העולם, את המשחק, הם גדלו לעולם הרבה יותר חופשי, מקבל, מכיל קורקטי מאשר אנחנו ואני מתאר לעצמי שזה בא לידי ביטוי גם בפאן הזה של המשחק.
עניין הלהט"ב בכלל בכלל לא אישו עבורם (וטוב שכך) ואני משער יצר אפשרות נוחה ומעניינת בתחביב עבורם.
 
שווה לזכור שעם כל ההאשמות בקשר לעבודת-שטן וכיו"ב, מו"ד נוצר במקורו על ידי טיפוסים מהזרם השמרני האמריקאי, עם גישה די עויינת למיניות בכלל ומיניות "נשית" בפרט.

בזמנו גארי גייגקס התראיין למגזין משחקי תפקידים ישראלי (!) ואמר כמה דברים שפשוט ירדו בעריכה על כך שנשים הן שחקניות תפקידים פחות טובות. יתר על כן, בגליון השלישי של DRAGON התפרסם טור ארוך של אחד לן לקופקה (שהיה מעורב בפיתוח המשחק אבל אף פעם לא חלק רשמי מTSR) בשם Women & Magic שהתייחס למשחק של דמויות נשיות כאילו זה משחק של חייזרים, כולל חוקים לפיתוי (לנשים יש "יופי" במקום כריזמה והייתה טבלה עד כמה הן מסוגלות לפתות אחרים באמצעות היופי שלהן, מתואם לפי גזע!) וכללים לכך שנשים ממקצוע הגנבת יודעות גם לעשות קסמים עם קלפי טארוט.
 
אני זוכר במעומעם את הראיון, נדמה לי עם גבע פרי (לא בטוח).
תפיסות בעולם השתנו, האוכלוסיה שמרכיבה את התחביב גדלה והשתנתה וזה משליך ישירות על המשחק ומן הסתם הרכב האנשים בו וזה חלק מהדברים שקורים עכשיו :)
לא הכרתי את הצד הזה של גייגאקס והיחס לנשים, אבל זה רק מחזק את זה שכמה טוב שהתקדמנו מאז :)
 
אמ;לק למי שאין לו סבלנות לסרטונים?
אם אצטרך לצמצם את הסרטון 40 דקות הזה לטענה אחת, אני חושב שאגיד שזה בגלל שמבוכים ודרקונים (ומשחקי תפקידים בכלל) מציגים הזדמנות לשחק עם הזהות שלך בסביבה בטוחה.
מופיע שם אדם לדוגמה ששינה את השם שלו, ולפני שהוא שינה אותו- הוא שיחק דמות עם השם הזה, ככה שכחברי הקבוצה שלו קראו לו בשם של הדמות שלו, הוא יכל להרגיש שהשם מתאים לו.

כמובן, הסרטון לא מתמקד רק בטענה אחת, יש כמה סיבות וטענות שמועלות שם, ואני לא חושב שאצליח לתקצר את כולן.
 
ב"101 דב"שים" אני מנסה לתת ייצוג גם לדמויות להט"ביות. מכיוון שאני לא באמת יודע איך זה להיות להט"ב, אני פשוט שם את זה בתור חלק רגיל מהרקע של הדב"שים, היכן שיש לזה משמעות עלילתית.
נשר הסולטאן למשל, מתואר במפורש כהומוסקסואל, אבל מערכת היחסים שלו מהעבר היא קודם כל קרס עלילתי ומשהו שיכול להשפיע על קרב נגדו ברמה מספיק משמעותית כדי שתשתקף בנתונים (המאפיין "האהבה האבודה").
מונא מתוארת בהערת אגב כביסקסואלית, אבל זה פשוט חלק מהמיצוב של הדמות כ"הרפתקנית רומנטיקנית חסרת מנוח".

חוץ מזה, יש גם את גאזינה שלפחות במרומז משתמע שהיא א-מינית, את קארלי שהיא כנראה סטרייטית אבל פשוט לא אוהבת להיות מושא לחיזורים ואת חיחו שהוא סטרייט מאוד ושמרן מאוד אבל חוץ מזה מגיב למצבי לחץ בצורה שלפחות בעבר נהגו להציג כסטריאוטיפ בלתי-גברי במיוחד.
 
חזרה
Top