• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 לחש חדש: זנב הבואש (3.5)

זנב הבואש.
תהפוחה
דרגה: דרדר 4
רכיבים: ק, ת, מק,
זמן הטלה: פעולה אחת.
טווח : קרוב (7.5 מ' + 1.5 מטר/שתי דרגות) (ראה תיאור)
משך: סיבוב/ שתי דרגות
אזור: חרוט (ראה תיאור)
הצלה: קשיחות חלקי וקשיחות מלא (ראה תיאור)
התנגדות לחשים: לא.

המטיל מרסס מידו גז/תערובת מסריחה באזור הפרץ , כל היצורים בפרץ צריכים להציל קשיחות או לקבל בחילה למשך הלחש, במידה והם מצליחים הם רק חולים.
יצורים במרחק של 3 מ' מהחרוט (חוץ מהמטיל) צריכים להציל קשיחות או להיות חולים.
מיוחד: יצורים בעלי חוש ריח מפותח מאוד כמו כלבים (לצורך העניין כל יצור שיש לו את היכולת "חוש ריח") סובלים ממחסר -3 להצלה, בין עם הם מצילים או לא בטוח שטח החרוט או לא הם מעבדים את חוש הריח למשך כל הלחש ו10 ד' לאחר מכן, במידה והם הצליחו להציל מיחוץ לשטח הלחש (השפעת החולה של 3 מ') הם אינם מעבדים את חוש הריח.
יצורים בעלי על ראיה או חוש סומא המתבסס על חוש הריח סובלים ממחסר -5 להצלה ועובדים תחת אותם חוקים כמו המוזכר לעיל, אובדן חוש הריח יגרום להפסקת העל ראייה או חוש הסומא, במידה וחוש הסומא או העל ראיה מבוסס על כמה יכולות מלבד חוש הריח יש לקבל את שיכול המנחה לגבי ההשפע (יתכן שהוא יחליט על הסתרה כל שהיא).
יצורים חסרי חוש ריח אינם צריכים להציל אך הם נוסעים את הריח למשך סיבוב אחד כך שיצורים במרחק של 3 מ' מהם צריכים להציל כמו יצורים במרחק 3מ' מהחרוט.
 
האמת שדי שחכתי מהלחש הזה.
ההבדל זה המשך וסוג ההשפעה, ענן מצחין יוצר ענן שפוגע בתפקוד שלך כל עוד אתה בו וזנב הבואש הוא מתקפה חד פעמית שגורמת לבחילה למשך הלחש.
וכן בסופו של דבר שניהם התקפות ריח, אבל זה כמו לשאול מה ההבדל בן התקפות הקור השונות כי בסופו של דבר כולם עושים נזק קור.
 
אם הלחש שלך הוא כמעט בדיוק כמו לחש שכבר קיים, אז מה הטעם לכתוב אותו? צריכים להיות הבדלים משמעותיים בין שני הלחשים כדי להצדיק את קיומו. לכן שאלתי מה ההבדל או מה היחס בין זה לבין הלחש שקיים כבר וממש דומה לו. אם למשל הלחש הזה אמור להיות ואריציה של הלחש ההוא אבל בדרגה נמוכה\גבוהה יותר, אז כדאי שיהיו לו השפעות מספיק שונות. למשל, אני יכול לדמיין את הלחש הזה כואריציה של הלחש ההוא לדרג 1, שיוצר חרוט קטן של גז וגורם לאויבים לקבל בחילה לסיבוב 1.
כמו כן, הוספת מלא השפעות מיוחדות מדי שלא קיימות בstinking cloud. אם כל המחסרים האקראיים האלה להצלות לא קיימים בלחש המקורי, אז באמת אין סיבה שהם יהיו בלחש הזה. לחלופין, אתה יכול ליצור לחש שמטרתו היא ספציפית לפגוע ביצורים עם חוש ריח אבל לא יגרום בחילה, ואז הוא יהיה די שונה מstinking cloud.
בכל מקרה, אני ממליץ לפשט את הלחש כמה שניתן. הוספת מקרים מיוחדים ותנאים לא הופכים אותו למעניין יותר, אלא רק למסורבל יותר.
 
פלאפי
זה לא בדיוק כמו לחש קיים, זה כמו להגיד שעננן תבערה ופרץ אש הם אותו לחש.
והסיבה למחסרים האלה היא שבניגוד ללחש ענן מצחין שלא רק הריח הוא הבעיה אלה גם האדים שלו הלחש הזה מתבסס אך ורק על ריח, חצי מהרעיון שלו הוא נטרול חוש הריח.
 
רק הערה אחת (מעבר למה שפלאפי כבר כתב) והיא קצת נודניקית, אבל מניח שאתה רוצה בקרה מלאה של הלחש.

למה תהפוכה ולא יצירה? הלחש הזה לא בדיוק עושה "שינוי" שלחש תהפוכה קלסי עושה, בעוד הוא כן "יוצר" משהו מעיין כמו לחש יצירה (ואז אתה גם מצדיק את זה שאין פה התנגדות לחשים, כי לחש שאין נגדו התנגדות בדרך כלל אומר שהתוצאה של הלחש היא לא קסומה, רק הגרימה. כך שהתוצאה של הלחש שלך זה לא שיש ריח רע, אלא שיש את האפשרות לשגר את הריח הרע.)

אם ההנחה שהלחש יוצר "שק רעל" בידיים של המטיל, (או משנה את הידיים שלו כדי שיהיה שם שק רעל) זה כבר טיפה הגינוי יותר, אבל ללחשים כאלה יש נטייה להיות בעלי משך ארוך על המטיל (כמו שכוח שור פועל למשך מס' סיבובים), כל שאולי צריך להתאים את היכולת למשהו שהדרואיד מסוגל לעשות כל X סיבובים למשך הלחש (כמו נשק נשיפה)

כהערת אגב הייתי רושם שיצורים ללא אנטומיה ברורה לא נפגים, כי לא נראה לי שזה ישפיע על יצור כפיים,אל-מת או צמח, אבל זה כבר החלטה שלך, סתם עלול להוביל לוויכוח על זה שהערפד פתאום צריך להצליח בהצלה נגד הריח, או למה גולם בשר מצחין כן צריך להתמודד עם ריח יותר טוב משלו.
 
liorgonen3
נקודה טובה, אני האמת חשבתי בכיוון של יצירת שלפוחיות בידיים כמו בישבן של הבואש. אולי באמת כדי להפוך את זה למשהו בסיגנון של התקפה/דרגה.
ויצורים חסרי חוש ריח באמת חסינים ללחש, אני אוסיף את זה אחשב.
 
לגישתי תשווה את הלחש לנשיפת דרקון (נמצא לך במדריך השלם לקדושה) מבחינת שימושים ומשך. נראה לי יהיה יותר פשוט.
מאחר והלחש הזה לא בדיוק קרבי ברמ"ח איבריו, הייתי אפילו נותן לו משך קצת ארוך יותר (במקום סיבוב לדרגה) אבל לא בטוח כמה זה באמת פרקטי.

האמת שהייתי אולי אומר שיצור שמצליח בהצלה נגד הלחש חסין לו במשך 24 שעות, ולו רק בשביל הרעיון שאם הצלחת להתנגד לריח פעם אחת, ספק שהוא יפריע לך מאוחר יותר (אלא אם כן הוא ממקור שונה) אבל זה החלטה שלך אם לעשות נארף כזה ללחש.
 
אביעד אמר/ה:
[post]695328[/post] בכל אופן כל הכבוד לך שאתה כותב! יישר כוח! 3.5 לא נוחה כמו 4 אבל אתה ממשיך לכתוב לה כי היא טובה יותר!
אני ממליץ לך להימנע מהערות מהסוג הזה, קרבות מהדורה התחילו על פחות ואין לי כוח שעוד עץ שלי יסטה מהנושא שלו.
נ.ב. תודה לכל הגאונים שהפכו את הדיון של https://www.pundak.co.il/forums/threads/39790 לדיון מתמשך על דרגות אפיות
 
tkhag1 אמר/ה:
[post]695336[/post] ני ממליץ לך להימנע מהערות מהסוג הזה, קרבות מהדורה התחילו על פחות ואין לי כוח שעוד עץ שלי יסטה מהנושא שלו.
בדיוק, אם בא לך, תוכל לפתוח עץ קרבות מהדורות או משהו, וגם זה כנראה יתדרדר לספאם, מומלץ לעצור לפני שזה התחיל.
tkhag1 אמר/ה:
[post]695336[/post] תודה לכל הגאונים שהפכו את הדיון של הפחתות נזק ב3.5, מה חזק יותר? לדיון מתמשך על דרגות אפיות
טוב, אני יודע שאני זה שהתחלתי עם הסגול הזה, אבל אם אין הרבה צורך, אז בבקשה, לא.
 
חזרה
Top