• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 לחשים בעיתיים במו"ד 5

רוח ריפוי: לחש שידוע בכמה הוא בעייתי, תגביל רק למצבי קרב, לא למנוחה.
לחשי זימון בהמה: בהשוואה לשינוי צורה של דרואיד, מאוזן לגמרי
הכוונה: מה הבדל בין זה לבין פעולת העזרה? שפעולת העזרה היא טובה יותר, כי היא נותנת יתרון
זימון יצורי יער/ חיות/ הנפשת חפץ ושאר לחשים שמזמנים מיליון יצורים: תגביל רק לחצי של מעט יצורים בד"א גבוה, עכשיו אפשר לזמן רק יצור אחד של דירוג 2, או 2 של 1
גודברי: מישהו אחר פתר בשבילך
עין הקוסם: היא לא יכולה לפתוח דלתות
 
תודה על הפידבק!
לגבי רוח ריפוי, כבר אין איתו בעיה לטעמי אחרי ההחלשה.
הכוונה - הבעיה שאפשר להשתמש בו בנוסף לעזרה שזה בכלל מרגיש קצת לא הוגן.
עין קוסם - אחלה, אני אוסיף את זה
גודברי: אחלה רעיון!
 
האמת שאני לא מרגיש שהלחשים האלה כל כך חזקים, ובכנות שאם קבוצה מספימה הכוונה אז מעלים את הד"ק ב2 וזה בדרך כלל יסגור את הפינה, מה גם שזה לדעתי לחשון ריכוז אז כאילו... יש עם זה כל מיני אפקטים שאפשר לעשות. כל לחש שקבוצה מספימה זה לחש שאפשר להתמודד איתו. ואני מסכים שלחשי זימון חזקים, אבל לא סתם קוראים ליצרית חיות "כדור האש של הדרואיד" זה לחש ששוה בעוצמה שלו בערך לכדור אש מוצלח של אשף, אם הוא חזק? כן. אם הוא שובר את המקצוע? לא חושב.

עד כה הלחש היחידי שפשוט מרגיש לא שייך לשיטה זה מעבר ללא עקבות, הוא אחד הלחישם היחידים ב5 שנותן תוסף סטטי למשהו, ועוד תוסף כזה פסיכי שאתה יכול להטיל אותו על פאלדין עם שיריון כבד, לגלגל עם חיסרון ועדיין להיות עם סיכוי גבווה להצליח.
 
אני מסכים פחות או יותר עם ליאור, אבל אני רוצה לציין משהו- נראה שרוב הבעיות שלך עם הלחשים הללו הן שהם מייתרים את אלמנטי החקירה וההשרדות של המשחק. ובכן, אולי זה בגלל שהשיטה פחות מתעניינת באלמנטים הללו.
כמובן, אם אתה רוצה ליצור אווירה מסוימת במשחק שלך שנפגעת מלחשים כאלה, תסיר אותם מהמשחק. זה לחלוטין לגיטימי. אבל משחק קלאסי של מהדורה 5 לא דורש בכלל חקירה ממשית או הישרדות. אותו הדבר עם מעבר ללא עקבות, שנועד בדיוק כדי להוריד את האלמנט ההתגנבותי הזה, וספציפית את זה שבחור בשריון כבד דופק את כל שאר החבורה. למרות שבמקרה הזה אולי הייתי מגביל את מספר היצורים שהלחש משפיע עליהם.

בנוגע לguidance דרך אגב, זכור שזה לחשון שדורש פעולה להטיל- משמע, אתה יכול לבחור בין להטיל את הלחשון הזה ובין להשתמש בפעולת העזרה בשביל להעניק יתרון. זה באמת לא עד כדי כך שבור. (גם אם זה מאפשר הצטברות עם פעולת העזרה, עדיין לא בעייתי מאוד)

הבעיה העיקרית בלחשי זימון, כפי שנאמר, זה הארכת התור. אבל זה לא כזה נוראי לדעתי- במיוחד כשתור של דמות מורכבת מכאנית יכול לארוך אותו משך.

דרך אגב, בנוגע לבלוג עצמו- אני חייב להגיד שהתמונה למעלה מפריעה יותר משהיא מוסיפה- למרות שאני אוהב מאוד את האמן, התמונה הספציפית הזו מאריכה מאוד את הדף ומשאירה איזורים ריקים מכוערים בצדדים.
 
אם הקסמים לא עושים שום דבר מרהיב ומשנה-מציאות, למה צריך אותם?

כל קסם מייתר אתגרים מסויימים - דלתות נעולות, צריחי מגדלים גבוהים עם חלונות לא נגישים, שומרים דרוכים ומלכודות - את כולם אפשר לעקוף בעזרת קסם מתאים.

אבל, כמו שהקסמים נגישים לדמויות, הם נגישים גם לדב"שים.
 
חזרה
Top