• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

לגו חוגג תשעים שנה

מערכות לגו מכני שהיו מתחברות למחשב באמצעות ממשק מוזר (מין קופסה שחורה ומאסיבית) והיית כותב שם קוד בשפת לוגו שכבר אז הייתה מיושנת מאוד
להבנתי היו כמה שנים של הפוגה, אבל בעשור וקצת האחרונים יש סדרת מוצרים דומה (נדמה לי שהערכה נקראת mindstorm, ושפת התכנות NEXT) שמשמשת עבור תחרות הנוער הצעיר של עמותה בשם FIRST שעורכת תחרויות רובוטיקה (התחרות הספציפית מכונה FLL - first lego league, למי שמעוניין), והרבה בתי ספר עורכים שיעורים שמוכוונים להשתתפות בתחרות הזו.

לגבי השאלה האם ילדים מבדילים חיקויים מלגו מקורי - אישית זיהיתי חיקויים ונמנעתי מהם בסנוביות מרגע שגיליתי על קיומם, אבל אולי הבעיה הייתה אצלי 😅

ראוי לציין שבסיור שהייתי בו בחברה בדנמרק, הדגישו את החיקויים הסיניים כבעיה רצינית עבור לגו. הם גם הדגישו את הנקודה שהועלתה פה לגבי ההימנעות שלהם מכלי נשק מודרניים וריאליסטיים כגורם מבחין - למשל, בזמנו בדיוק השיקו קו של "ציידי דינוזאורים", שכבר נראו מאוד כמו חיילי קומנדו אמיתיים, אבל עדיין לא היו להם כלל רובים.
 
עריכה אחרונה:
אני זוכר שהיו באייטיז סטים מסובכים של "לגו טכני" שכל החלקים שלהם היו מחוררים לכל האורך כדי שיהיה אפשר לחבר אותם עם צירים וכו'. הם באו עם מנועים חשמליים וכללו דגמים ממש גדולים של מכוניות, רכבות וכד' שהיו להם המון חלקים זזים - כמו הגה שבאמת מסובב את הגלגלים, הילוכים וכו'.
 
חזרה
Top