• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

לא שאלה של פשרה - עץ משחק [WWN] (4/4)

לא שאלה של פשרה

חלק ראשון: משרתי הארגמן

זהו היום השלישי שבו 'אצבע הארגמן', גליאה קטנה, מפליגה את דרכה אל עבר נמל הבית שלה. למזלכם, ספינת הפיראטים עמוסה בכל טוב לאחר שסיימה ביזה מוצלחת והצוות שנמצא עליה נמצא במצב רוח מרומם, כך שהם נותנים למפרשים לעשות את רוב עבודת ההנעה של הספינה ונותנים לכם ולכעשרים עבדים נוספים לנוח ליד המשוטים כשאתם לא מושכים יותר מדי תשומת לב. אולם, הפיראטים עדיין מקפידים על המשמעת וארבעה מהם תמיד נמצאים בסביבה כדי לשים עין עליכם ואם אחד מהעבדים עושה שטויות הם לא מהססים להשתמש בשוטים ואגרופים כדי למנוע חוסר הבנות בנוגע למעמדכם בספינה.

היום הזה זהה לימי ההפלגה הקודמים, חתרתם במשוטים כמה שעות בבוקר כדי להאיץ את מהירות הספינה ועכשיו יש לכם מעט מאוד מה לעשות כדי להעביר את הזמן. ארבעת הפיראטים ששומרים עליכם מסתודדים בינם ובין עצמם כשמדי פעם כמה מילים בסגנון "חיפוש מטמון", "אוצר" ו"בדולח" מגיעות לאוזניכם, אך ללא ההקשרים הדרושים שחסרים לכם, השיחה שלהם לא אומרת לכם הרבה. פיראטים אחרים נמצאים סביבכם כשחלקם משגיחים על המפרשים ואחרים עסוקים בספירת מלאי בפעם המי ידע כמה של הציוד אותו בזזו. יש לכם הרגשה שאם משהו לא ישתנה הפיראטים המשועממים אולי יכריחו אתכם לחתור שוב או שאולי הפעם תצטרכו לתפוס סמרטוטים ולנקות את הספינה..


OUT:
800px-Gal%C3%A8re_-_Pierre_Puget_1655.png
ברוכים הבאים למשחק!
כנהוג בתגובה הראשונה שלכם תתארו את הדמויות שלכם, מה הדמויות האחרות הספיקו ללמוד עליהן מהימים האחרונים ואיך הן מעבירות את השעמום.
מוזמנים לצרף דפ"ד בהודעה הראשונה.
 

דוריאן שוכב לו תחת השמש איפשהו על הסיפון כפי שעושה בכל פעם שהפיראטים נותנים לעבדים שלהם מעט חופש. עם ידיים מתחת לראשו, פיסת קש לעוסה בפיו וחיוך מטופש מרוח על פניו, אפשר כמעט לחשוב שהוא בחופשה על ספינת תענוגות.
דוריאן הוא בחור צעיר, בעל בלורית שיער בלונדינית ועיניים ירוקות. עורו השזוף וידיו החסונות מעידים על היותו נער חווה, והוא גם מספר לכל מי שמקשיב שהוא שירת תקופה בצבא. אתם לא חושבים שאי פעם ראיתם אותו בלי איזה גבעול חיטה או קש מצוץ בפיו.
כשהשעמום מתחיל לאחוז בו, דוריאן מחליט לפתח שיחת חולין עם חבריו העבדים הנמצאים לידו. "אחחח... שמש חמה, אוויר ים ומעט שקט. מה עוד אדם צריך בחיים, אה?" הוא אומר בטון מתלוצץ, אך לא חזק מספיק בשביל שהפיראטים ששומרים עליהם ישמעו - הגב שלו עוד כואב מההצלפות שהוא חטף מהפעם הקודמת שניסה להקניט אותם.
 

קבצים מצורפים

  • 1646408380644.png
    1646408380644.png
    246.7 KB · צפיות: 6
אלנור, שנשענת בגבה אל דופן הספינה, נוחרת בבוז 'כוס בירה לא הייתה מזיקה, אני חושבת'. המבטא שלה, כמו גם השיער הבלונדיני המלוכלך שבעבר היה בתספורת קארה, מסגירים את העובדה שהיא חולקת ארץ מוצא עם החייל החייכן.

היא מחליקה לישיבה, שולחת את רגליה קדימה ומגרדת בהיסח הדעת את אחד הפצעים המגלידים על זרועה השרירית, שנראה כאילו הוא בדרכו להפוך לצלקת.
גם היא מעיפה מבט זהיר לעבר הפיראטים, ואז ממלמלת ''הייתי מסתפקת בכל דבר שהוא לא הדייסה המסריחה הזו שהטבח שלהם מבשל. אני נשבעת שהחזירים באורברטאוור אוכלים יותר טוב מהזבל שאנחנו מקבלים כאן. אני מעדיפה לאכול מספוא מאשר את העיסה''

כדי להדגיש את הנקודה, היא שולחת יד מהירה כברק לגבעול בפיו של דוריאן, תולשת ממנו חתיכה, ומשליכה אותו לפיה בקול לעיסה רם. במהלך התנועה, הכתף שלה נחשפת לרגע מתחת לסחבות העבדים - אבל מסדרת אותן מהר לפני שמישהו מספיק לראות בדיוק מה מקועקע שם.

היא בולעת ומעווה את פניה בגועל, ואז מקפלת את ברכיה כלפי פנים, חובקת אותן בשתי זרועותיה, ועוצמת עיניים 'עדיין יותר מזין מהדייסה הזו.'
 
images

נסיון בשיטה: לצערי לא. אבל יש לי נסיון עם מוד"מ וOSR, אז אני חושב שאני מבין את רוח המשורר.

גזע/מקור: אדם.

רקע מכאני: כוהן.
מיומניות:
(גלגלתי:
+1 לתכונה, כל מיומנות שהי, תפילה.)
(מיומנות חופשית- שייט)
תפילה-1
הנהגה-1
שייט-1

מקצוע: מתמחה
נק"פ: 6/6
בונוס התקפה: +0
יכולת למידה מהירה
יכולת פעם בסצינה לגלגל פעם שניה יכולת לא קרבית

כשרונות:
סמכות(Authority)- הנהגה כמיומנות בונוס, פעם ביום יכול לגלגל כדי לבקש משהו בדבש ולגלגל כנגד המוראל שלו, בהנחה שזה לא מסוכן מדי או מנוגד מדי לאופיו.
פולימאת'- מתיחס לכל מיומנות לא קרבית כאילו היתה בדרגה 0. מיומנות בונוס: שייט

תכונות:
כוח: 11
זריזות: 9
כושר: 4 (1-)
תבונה: 11
חוכמה: 12
כריזמה: 12

תרבות (ארץ):
שבט הסאגיאר שוכן באי סאגה. לא במקרה האי נקרא כך: האי בנוי בחורבות מסתוריו וכבירות של תרבות כבירה ואבודה. למעשה, האי הוא רק חלק קטן ששרד מאי גדול בהרבה.


אבות הסאגיארים היו יורדי ים שנמלטו מסכנה או אויב שהאגדות רק קוראות לה "הצורר". זכרון הצורר היה נורא כל כך, שכשהפליטים מצאו את האי המסתורי, החליטו להשיל מעליהם את עברם ולהתחיל סיפור חדש- סאגה. נראה שגם האי הזה כמוהם, שרד אימה שעדיף לשכוח, ויחד איתם התחיל בסאגה בת מאות שנים.


(נסה לדמיין ויקינגים פוסט טראומטים מתישבים באי כרתים ומתישבים בתוך המבוך)


הסאגיארים הם יורדי ים שלא פוחדים מדבר מלבד העבר האסור. יש להם ספינות ייחודיות שבנו בהתבסס על שרידי הספינות שבאי, ספינות שכמוהן אין בשום מקום אחר בעולם, ובשילוב עם הטכנולוגיה המקורית שלהם ספינות ההידראר שלהם(ספינות עם ראשי הידרה... משני הצדדים) הפכו לאגדה ונחשבו למכושפות בעיני זרים. הם גם משתמשים בכלי אבן וארד העתיקים או בהשראת העתיקים. כלי הנגינה שלהם מבוססים על כלי המנגינה העתיקים


הסאגיארים חיו בחברה פרוטו דמוקרטית, שבה התכנסו ראשי בתי האב והכריעו החלטות חשובות בצעקות- הצד שצעק יותר הכריע.


מנהיגם היארל נחשב ל"עבד השבט", ולא היתה לו זכות הצבעה- העבודה שלו היתה להגשים את החלטות "מועצת הסופה". יארל נבחר על ידי מועצת הסופה, לאחר שהקודם מת או שהוכח שאינו כשיר להגשים את החלטות מועצת הסופה שכונו "ברקי הסאגה."


הסאגיארים היו אנשים קולניים ודעתניים, ונטו לתגרות אלימות, אך רק לעתים נדירות קטלניות- לפחות בינם לבין עצמם.


משפחה, ושושלת היא הכבוד. כל סאגיאר זוכר עשר דורות אחורה, עד לאב הקדמון המתישב.


אין ממש קאסטות, אך כל אחד ישתדל לעסוק במה שיגרום לאביו גאווה, במיוחד שהם מחולקים לבתי האב וראש בית האב בוחר יורש.


יש באי מכרות, וגם אוצרות העתיקות הן משאב יקר- אך אין הרבה קרקעות פוריות, זה אי סלעי מאוד וקר מאוד, כך שדגים ובשר הם מקור המזון העיקרי, מזון אחר בא מבחוץ. לעתים קרובות שבויים משועבדים עושים את העבודות שוברות הגב, או "חסרי כבוד'- סאגיארים שנכשלו למלא את ציפיות החברה- חכמים שניסו לפעמח את ההירוגליפים והעבר האסור, לוחמים שברחו מקרב, נשים שמעלו באמון בעליהן וכו'. אנשי המעמד הזה נקראים ת'ראלים.


הסאגיארים משתמשים בספינות ההידראר שלהם למסחר ובזיזה, והם ידועים בכך שישיגו את מה שירצו כך או אחרת.


הסאגיאריות יכולות להיות קולניות לא פחות מהגברים, והן יותר ינטו להתמחות במלאכות מאשר במסחר ולחימה.


לסאגיארים שני פולחנים מקבילים- פולחן חורבות האי, בעיקר שברי פסלי אלים נשכחים או לשרידי גולגלות לא לגמרי אנושיות.


זה בעיקר פולחן של כבוד ואחווה עם האי שמארח אותם.


עם זאת, נאסר הנסיון להבין את משמעות ההירוגליפים, הציורים- העבר שלפני סאגה צריך להישאר נשכח. אם כי, סיפורים "לא רשמיים" בכל זאת מסופרים, ובגלל הטאבו סביב חקר העבר שלפני הגעת הסאגיארים הסיפורים האלה נוטים להיות אפלים ומוזרים.


הפולחן העיקרי של הסאגיארים היה הים. גם כישות כללית מעורפלת וחסרת פנים, שייצגה את הכאוס שצריך לשרוד וגם לנצל את גליו, זה בצד הפילוסופי. אך חולקה לצורכי פולחן מעשי לפתניאון מורכב של אלים העיקרים ביניהם: דאגון, לוויתן, ותיאמת:


דאגון ייצג את הים המפויס והשליו, זה שנותן לדייגים לדוג בשלווה. לוויתן מיצג את העוצמה המלכותית של הים, זה שיעניק תהילה ועושר לגיבורים, אך רק לחזקים שבהם. תיאמת היא מפלצת שלא יודעת שובע. רק עוד ועוד קורבנות עשויות *אולי* להדוף אותה עוד יום. לכל אחד מאלי פנתיאון הים היה חג משלו, תפילות היחודיות לו ואף טאבו שונים ומשונים לפייס אותו.


הכוהנים, מלבד הפולחן, נחשבים ל"עוגן" או "אצטרולב" שמדריכים את האנשים ומעגנים אותם בעולם הכאוטי הזה שבעצם רובו ככולו ים או מושפע מהים.


הים לא דורש מוסריות- הוא דורש גמישות, הישרדות. לכל סאגיארי, יש אל שלו סגד הכי הרבה, והוא זה אשר ישפוט אותו בהיכלו בים.


ההיכל של לויתן נחשב ההיכל המכובד ביותר להיות בו- רק מוות גבורה בקרב מאפשר חיים טובים בהיכלו של לוויתן. אכזבת האל הנסגד, תגזור על הסאגיארי נצח בעבדות משפילה.


אבל רובם ככולם כעת בגורל כזה או אחר שוכנים בהיכלות הים.


לפני שלוש שנים צי פיראטים אכזר שהאדמיראל שלו כינה את עצמו "שר הצוררים", והפיראטים המוזרים האלה כינו את עצמם "צוררי הנחשול" הגיע ולאחר מלחמה עקובה מדם הביסו את הסאגיארים, וטבחו בהם באכזריות, בזזו את האי סאגה ומכרו את הניצולים לעבדות. צוררי הנחשול כעת התנחלו באי סאגה בעצמם. מיעוט שבמיעוט של המאגיארים נותרו כעבדים- ברי המזל בתנאי מוות במכרות, החסרי מזל נשמרו בחיים לבידורם הסדיסטי של צוררי הנחשול.

רקע:
גארוג נולד לבית האב גארהדרה- בית אב של כוהנים ברובם. . הוא נולד כבן שביעי לבנו השביעי של ראש בית האב. הוא היה ילד חולני מאוד, שהלידה הקשה גרמה לאמו להתעוור. הוא בהתחלה נחשב מקולל, הוא שרד. אבל במחלות התכופות היו לו חזיונות מוזרים על הים. או הזיות?


אביו של גארוג החליט שהילד הוא יותר מטרד משהוא שווה והשליך אותו לים.
גארוג טבע במים הקפואים.
האם אלה היו הזיות של מוח גוסס, או חזיון אמת של אל? איש כנראה לעולם לא ידע, אבל מבחינת גארוג הוא פגש בטראיאר- אל המזל, אוצרות וההפתעות. אל שנדיר לבחור כאל לסגוד לו באופן אישי, מפני שרוב הסאגיארים אינם בוטחים במזל, ופשוט למצוא אוצר זה נדיר מאוד.
טראיאר הופיע בפני גארוג כדג אדיר עם קשקשים ממטבעות זהב- מטבעות מכל ממלכה, מטבעות ממלכות אבודות ונשכחות מהעבר וגם מטבעות מהעתיד הבלתי נתפס, עיניים מיהלום וצחוק רוטט.


הפחד של גארוג מהמוות הצחיק את טראיאר.
הבושה של גארוג מחולשתו הצחיקה את טראיאר.
הסוד האמיתי למזל ולמציאות אוצרות הוא להמשיך לנסות. להמשיך לחיות. הים יכול להיות נדיב.
אם תמתין מספיק זמן תעלה את טראיאר בחכתך.


גארוג נזרק אל החוף, מכוסה בעשרות מטבעות זהב שמעולם לא נראו בסאגה לפני כן.
גארוג החולני טבע ומת בים. במקומו טראיאר הביא את גארוג, מחושל, חזק ומחייך.
לא היה בו פחד וחולשה- ואם היו, הסתיר אותם בחיוך. גארוג בבטחון בגילו הצעיר החל ליעץ לאחרים בדרכי הים ובמיוחד האל טראיאר, הוא הקרין חן אלוהי- כריזמה, ובמהרה התקבל אל שורות הכוהנים.
כשהיה בן שמונה עשרה, התאהב והתחתן עם כוהנת קודרת של תיאמת בשם פריירה(Freira).
ככוהנת של תיאמת היא היתה מודעת במיוחד לסכנה והרעב הבלתי נגמר של הים, רואה את משימת חייה לדחות את הבלתי נמנע ככל האפשר, גארוג הציע לה לראות בזמן שנותר אוצר, ועבורו ההבנה שלכל דבר יש סוף גרמה לו להעריך עוד יותר את האוצרות שבחייו.
נולדו להם חמישה ילדים וככל שנעשה אהוב ומכובד יותר, ראש בית אב גארהדרה בחר בו ליורש ואכן גארוג ירש אותו, למרות היותו צעיר מהרבה בני משפחה נכבדים אחרים.
אביו של גארוג ניסה לאתגר אותו, אבל גארוג העמיד אותו במקומו בסדרה של עלבונות עזים.
אביו של גארוג עזב ולא שב עוד.


גארוג היה מאושר, פריירה קיבלה חזיונות חורבן וחיה במתח מהיום שבו האושר יגמר.
והוא אכן נגמר.
צוררי הנחשול באו כאילו משום מקום, ובימים ספורים שברו את הלוחמים הסאגיארים הגאים.
גארוג, מאמין שלשרוד עוד יום אחד, שווה יותר ממוות בקרב סיכוי, הורה למשפחת גארהדרה לכרוע ברך ולהכנע.
הוא גילה שאביו מצא את צוררי הנחשול ומתוך מרירות ונקמה הוביל אותם אל סאגה.
רוב הבית האב, אחים, דודים, דודנים, אחיינים ועוד קרובי משפחה הוצאו להורג בעודם כורעים ברך. פריירה לא הורשתה למות, הצוררים רצו שתתחנן להיטרף בידי תיאמת ושר הצוררים לקח אותה לאחת מפילגשיו ועינה אותה מאז.
ילדו הקטן נשחט מול עיניהם והוא עם שאר הילדים נמכרו והתפצלו.
גארוג היה עבד, רק כדי להיתפס כשלל בידי צוות פיראטים אחר.


דב"ש:
תארג גארהדרה- אביו של גארוג, בנו השביעי של ראש בית האב הקודם. מריר ומלא קנאה. לאחר שהושפל סופית בידי גארוג יצא למסע למצוא את הצורר- והוא הביא אותו אל סאגה וכעת משרת אותו.


פריירה- אשתו של גארוג, היתה כוהנת של טיאמט כעת פילגש מושפלת של הצורר.


קריידה- בתם הבכורה. בת 16. גורלה לא נודע


תראיסור- בנם. בן 14. ידו נכרתה ולאחר מכן, גורלו לא נודע.


פריימורין וגריימור- תאום ותאומה בני 10. גורלם לא נודע.


בארדר- הפעוט. נהרג מול עיניהם.




אופי ומטרות: ההומור של גארוג הפך לסרקסטי וקודר. הוא מלא מרירות אך נחוש להמשיך לשרוד.
הוא רוצה לפגוש ולשחרר את משפחתו, ואולי רק אולי..
לשחרר את סאגה.


מראה: בגובה ממוצע- כלומר נמוך ביחס לרוב הסאגיארים. גבו כפוף ופניו גורמות לו להיראות מבוגר מכפי גילו. שיערו וזקנו הם סבך אפל ומטונף.


ציפיות/הערות:
השארתי הרבה דברים- בעיקר הצוררים במעורפל.
אולי הם בני אדם. אולי הם אורקים. אולי הם שולקי מוח שסוגדים לקתולהו- אשאיר את זה לך


קצת קשה לי עם פאזלים אבל אני בעד אתגר. אוהב מאוד לרלפליי. ( אולי יותר מדי?)


רקע משותף: את גארוג תכירו כאיש קודר, אך עם הילה של סמכותיות. אם יש משהו שדורש ניהול קבוצתי-הוא ינהל. אם מישהו משתולל- הוא ירגיע אותו. אם מישהו מתיאש ונשבר- הוא ירגיע אותות


גארוג לא מדבר הרבה. אבל כשהוא מדבר, נוטים להקשיב לו. אם מישהו מביט בעיניו הרבה זמן, הוא ירגיש שמשהו בער שם בעוז, אבל כעת קבור תחת רמץ של יאוש.
במהלך המסע, הוא לא מתלונן, ואם הוא רואה שלמישהו קשה הוא יקשיב לו ויעודד אותו במשפטי חיזוק אולי דתיים.
אם אין צורך בעזרתו, הוא מסוגל להביט בים עד בלי די.

הדיבורים על האוצר.. מדליקים משהו בעיניו. גם תחת מפלי השיער והזקן השחורים כאפר ומטונפים כחטא.
האם הוא מחייך? קשה לדעת תחת שפם סבוך כל כך
"אם היינו משיגים אוצר." הוא אומר בקול צרוד ומקרקר כשל צפרדע מוכת קדחת, אם כי איכשהו בעל ניגון אבהי ומנחם, "נוכל לקנות כמה מספוא שרק תרצי.' הוא אומר.
הוא משליך אבן למים.
מי יודע לאן האדוות יגיעו.
סוד המזל, הוא להמשיך לנסות. לחכות להזדמנות.
והוא חש... שקיבל סימן מטריאר
 
עריכה אחרונה:
במהלך מרבית ההפלגה קירה הייתה שקטה למדי והתמקדה בחתירה, אך לאט לאט היא נפתחת אל השאר ואף צוחקת עם דוריאן כשהפיראטים לא נמצאים בטווח שמיעה. עיניה האפורות הבהירות ומבטאה המוזר והמתגלגל, כמו גם כוויות השמש האדומות שעל צווארה וכתיפה מצביעים על כך שהיא מגיע מהרכס אבל ככל הנראה מעבר לעובדה הזאת, רוב האנשים לא ידעו כמעט דבר על הממלכה הנידחת שמימנה היא הגיעה.
"או, יכול להיות יותר גרוע" היא אומרת לאלנור באנחה. "לפני כמה חודשים עבדתי באיזה כפר, הלורד המקומי היה צריך מספיק עובדים בשביל הקציר או משהו כזה, והמרק היה עשוי מהחולדות שהחתולים שלו צדו בשדה. גועל נפש אמיתי."

הרגע היחיד בו מצב הרוח הטוב יחסית שלה נשבר, הוא כאשר דוריאן מזכיר את שהותו בצבא. היא מסתגרת בתוך עצמה והמבט הכאוב שעל פניה מרמז שאולי שאר ההתנהגות שלה היא לא יותר ממסיכה כדי להסתיר את מצב רוחה האמיתי.
 
"ישיגו את האוצר?" מוגו 'מזון כרישים' רייב מתערב בשיחתכם בגיחוך וממשיך בהתנשאות קלה כלפיכם, "ילדים, משרתי הארגמן מחפשים את האוצר שלהם כבר שנים ואין שום סיבה שהם יצליחו למצוא אותו אחרי כל הכישלונות הקודמים.." מוגו לא באמת מבוגר יותר מכם, אבל הוא מפגין כלפיכם את העליונות שחשים העבדים הוותיקים כלפי החדשים ונראה שהוא מחכה לשאלה הבאה שלכם כדי שיוכל להפגין את הידע שלו על הניסיונות הקודמים או על האוצר שהם מחפשים.
למעשה, מוגו הוא גבר צעיר במלוא אונו והעבד הוותיק ביותר על הספינה, כל-כך וותיק שאפילו הפיראטים טרחו להמציא לו כינוי, אם כי לא מחמיא במיוחד וכזה שמעיד שהם לא מעריכים אותו יותר מדי.

עוד לפני שיש לכם הזדמנות להגיב לדבריו של מוגו, החובל הראשון של הספינה, 'עין הדם' אמבר מטפס לאזור המוגבה ליד החרטום ופונה לכל העבדים בגליאה:
"תקשיבו לי, חלאות יבשה! נמאס לי להסתכל על הפנים האומללות שלכם כל פעם שאומרים לכם לחתור מעט. אני יודע שלפחות באחד מכם, טיפשים פתטיים שכמותכם, נשארה לוח לחימה, אז אני אביא בקבוק שיכר למי שיצליח להתמודד עם החבר ראז במשך שלוש דקות ולחיות כדי לספר את הסיפור. מה אתם אומרים?"

כששאר הפיראטים שומעים את ההכרזה של החובל הראשון שלהם מצב רוחם המשועמם נעלם באחת והם פורצים בקריאות עידוד. הפיראט ראז, בחור שרירי עם צלקת על פניו המחוספסות, נעמד ליד הקפטן ומגחך במחשבה על האלימות הצפויה.
מוגו, לעומתם, נראה כאילו הוא עצר את נשמתו באמצע דבריו של 'עין הדם' ומשחרר אנחת רווחה חורקנית כשהוא מסיים את דבריו וכאילו כדי להסביר את זה הוא ממלמל "לפחות לא נצטרך לחזור לחתור היום...". אחרי שהוא מעיף מבט קצר לעברכם ורואה שאתם שוקלים ברצינות להיענות לאתגר הוא לוחש "אל תחשבו על זה אפילו!"

האם מישהו מכם מספיק אמיץ כדי להיענות לאתגר או שתשאירו את הלחימה לאחד העבדים האחרים?
 
החיוך של אלנור מתרחב 'אתה יודע מה, גארוג. אתה צודק. המזל מגיע למי שקופץ על ההזדמנות. מישהו בשמים שמע שאני רוצה כוס בירה, ונתן לי את ההזדמנות להשיג אותה.'' היא נעמדת באיטיות, נמתחת, ומיישירה מבט למוגו ''אם זה לא מוצא חן בעיניך, אתה מוזמן להיכנס לסיבוב מכות אחרי שאגמור עם הבחור הזה. מה אתה אומר?"
 
גארוג מחייך לעצמו. הנה. הזרע שלו נובט.
רק תזרוק שאלה אל הים, ותשובה תבוא לתפוס אותה.

הוא פונה לראז. "למה שלא נכפיל את האתגר? במולדת שלי, הייתי בלתי מנוצח בקרב עלבונות. ואולי יש תחומים אחרים ששווה להלחם בהם?" מציע.
טראיאר. האם אתה שם?
 
"הא, או שאנחנו מרוויחים שלוק רום על חשבון אלנור, או שאנחנו נצפה בה חוטפת מכות ומפסידה בצורה מביכה. ככה או ככה אנחנו מרוויחים! אני אומר שתלכי על זה, פרינססה." דוריאן מגחך. אך לפני שהוא חוזר לשכב, הוא מתקרב לאלנור ואומר לה יותר ברצינות, "היי, רק תשדלי לשמור על עצמך, אה, פרינססה? אני מניח שאת יכולה לדאוג לעצמך בקרב, אבל יהיה חבל אם נאלץ לשפוך את כל האלכוהול הזה על הפצעים שתרוויחי מהטמבל המסריח ההוא."
 
"זה העור שלך." מוגו משיב לאלנור, כשהוא מתעלם מהאתגר בדבריה, ומהצורה בה הוא אומר את המשפט ברור שהוא לא חושב שהיא באמת תמות, כמו שהחובל הראשון אמר, אלא שהיא פשוט תזכה לצלקות חדשות אם היא תחליט להיענות לאתגר.

"אני אוהב להצליף בעבדים שמעליבים אותי, אז למה שלא תנסה?" ראז עונה לגארוג כשקולו בקושי מתגבר על קריאות הבוז של הפיראטים האחרים וניכר שראז מתכוון לענות לכל עלבון שיותך לעברו בהצלפה.
בניגוד אליו ולשאר הפיראטים, נראה ש'עין הדם' מתעניין בהצעתו של גארוג. מכיוון שהוא יותר מעוניין לשמור על המורל הגבוה בספינה מאשר לראות דם, הוא שוקל את הדברים בהבעת פנים מהורהרת ובסופו של דבר, לאחר שקריאות הבוז של הצוות משתתקות, הוא עונה:
"אני לא יכול לתת לחלאות יבשה להעליב את הטובים מהם, אבל אני מוכן לתת לרעיון שלך הזדמנות. אתה יכול לבחור כל עבד אחר ולנהל מולו קרב עלבונות או כל קרב אחר שעולה בדעתך ואם אני אחשוב שהבידור מספק אני אתן למנצח את השיכר שהבטחתי. אבל אם הצוות יחשוב שהרעיון שלך לא מבדר מספיק, כמו שסביר להניח שיקרה, אני עדיין אתן לראז להשתעשע."

META:
יש לכם אפשרות להחליף את אתגר הלחימה באתגר הופעה.
 
גארוג צוחק צחוק צפרדעי וקרקרני. "לקרוא לסאגיארי חלאת יבשה, זה כמו לקרוא לציפור זחל." הוא מביט בראז. "אני מניח שעלינו לרחם על ליבו הרגיש והעדין של ראז, מילים של יצור שעיר ומסריח כמוני, לא רכות ומלטפות כשל אמו בבית." הוא קד בתאטרליות.
"אולי לא כדאי שראז יצפה בקרב העלבונות שלי, אמו בוודאי תגער ותצליף בו לו תדע ששמע דיבורים כאלה."
 
"טוב" אומרת קירה, "ברור שקרב עלבונות יצטרך להיות בין העבדים, להעליב אותכם," היא מחווה אל ראז,"יהיה פשוט קל מדי".
היא פונה להביט בגארוג, "אני נענית לאתגר, עובד אלילים שכוח רוחות, שנבדר את הקהל?"
 
לא נראה שראז חושב שהערות של גארוג לגביו מצחיקות וידו נעה לכיוון השוט שלו, אך מבט אחד מעינו האדומה של החובל הראשון גורם לו לעצור במקומו.

לאחר שהוא העמיד את ראז במקומו 'עין הדם' פונה אל גארוג ומסמן לו ולמי שהוא בחר להופיע עמו לעלות לאזור המוגבה עליו הוא נמצא כדי להקל על כל הנמצאים בגליאה לראות את קרב העלבונות. כשגארוג וקירה מגיעים אליו, החובל הראשון אומר בשקט, כך שרק הם ישמעו, "אני עדיין לא בטוח אם אתה אמיץ, מזוכיסט או פשוט טיפש אחרי שבחרת להעליב את ראז ואת אמא שלו אחרי שהוא הזהיר אותך. אל תחשוב שעשיתי לך טובה כשעצרתי אותו עכשיו, כי אם ראז לא יפרוק את הכעס שלו הוא יקדיש לך תשומת לב מיוחדת הרבה מאוד זמן. וכדי לוודא שאתה מבין את מה שאני אומר, אני אספר לך שלעבד האחרון שראז הקדיש לו תשומת לב מיוחדת לקח חודשיים להחליט שעדיף לשחות עם הכרישים מאשר להמשיך להפליג אתנו. בכל מקרה, הבמה שלכם."

OUT:
החוקים של אתגרי המיומנות נמצאים בעמוד 41 בספר.
בקצרה: 2ק6 + מיומנות (-1 אם אין) + תכונה רלוונטית.
עזרה: תיאור איך העזרה מתבצעת + אתגר מיומנות (לא חייב מיומנות זהה) בהצלחה מקבלים +1 לאתגר המיומנות.
 

גארוג רק מביט אל הים. "בסוף כולם נשטפים אל חצרות הים." הוא אומר ברוגע.
"אולי אני אישטף קודם. ואולי ראז. רק הגלים יודעים." ועם זה הוא נאנח. הוא יבחר בעבד הכי אנטיפת, והכי עוין.

הוא קד בתאטרליות. "הרוח אכזרית היום, כשהיא מדיפה עלינו את הצחנה שלך." הוא אומר נע בגמישות בסיבוב ממש כמו בקרב מכות, בוחן נקודות תורפה רגשיות, ממש כפי שלוחם גרזן יאתר אחר הזדמנות לנעוץ את הלהב בבית שחי של יריבו כשהים נותן לו את ההזדמנות.

"אבל אני מתמלא יראה מעמוד השדרה שאתה מראה- גם נחש המעמקות מתקנא, מהדרך בה עמוד שדרתך מתקפל כל פעם ולו המאמץ הקל מתקרב אליך."
את העלבונות הוא זורק בנגינה קצבית ואם מישהו אפילו יתופף ויתן לו קצב כנראה שזה יעזור לו.

"הבטתי פעם אל בור שבלע כל אור אל קירבו. הכבוד שרוכשים אליך זורח עוד פחות."

-----

1,6+0=7
 
קירה מעווה את פניה. כרגיל אני מוצאת את הדרך הקלה ביותר להסתבך בצרות אבל באמת שעם השעמום של ההפלגה הזאת כבר הייתי זורקת את עצמי לים. היא מביטה בקהל העבדים והפיראטים, מבטה מתעכב על ראז. העיקר כאן הוא לא התחרות. זו יכולה להיות הזדמנות לשפר קצת את התנאים שלנו ולכן צריך לשעשע את הפיראטים המטונפים האלו. הראז הזה מסוכן ולא בדיוק עומד יציב ברוח, עדיף לא להכעיס אותו.
היא פונה אל עבר הכוהן לכאורה שעומד מולה. ולמרות זאת אני לא אתנגד להיות המנצחת. קצת תחרותיות עוד לא הרגה אף אחד, נכון?

"אז ראש צלופח, מה שלומך היום? שמעתי שהאנשים שלך סוגדים לדגים אבל לא ידעתי שהם גם שותקים כמוהם"!

META
-1 מהמיומנות ו+1 מהתכונה מבטלים אחד את השני.
3+6=9
 
אלנור מביטה בשאט נפש קלה במה שמתרחש מולם 'נו נו, בקצב הזה לא נקבל את הבירה שלנו.'

היא נעמדת וצועקת לעין הדם 'אתה יודע, הייתי אומרת שאני מופתעת מזה שאתה רואה בקרב עלבונות בין מתבגרת לקשיש משוגע בידור ראוי לשמו, אבל כשיש לך לוחמים פחדנים כמו ראז אז אני מניחה שזה הגיוני שיבואו להתחבא לך מתחת לחצאית.' היא חושפת שיניים בחיוך שמוכן להידבר תחת האגרוף הבא שיבוא 'אבל אני מבינה, אישה על הסיפון זה מזל רע, אף אחד לא רוצה להילחם בה באמת. זה יגרום לכם להיראות רע אם תיכשלו'
 
חזרה
Top