• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות
  • הגשת המשחקים לדרקוניקון 2022 נפתחה
    הכינו את ההרפתקאות שלכם, והריצו אותן בכנס המשחקים של הקיץ! בין אם זה הרפתקה משלכם או הרפתקה מוכנה, במבוכים ודרקונים, עולמות פראיים או שיטה שאתם המצאתם, דרקוניקון ממתין לכם - להגשת משחקים באתר.
    לשאלות, תהיות וקריאות עידוד, הגיבו בנושא.

לא קריטי 89 למה דמויות צריכות משפחה

אלעד הן

פונדקאי ותיק
הפעם התכנסנו לדבר על למה כדאי לחסוך מההורים של הדמות שלכם מוות מיידי אורקים עוד לפני שהמשחק התחיל. מה אתכןם? האם לדמויות ששיחקתן היו הורים ומשפחה נוספת? איך זה בא לידי ביטוי במשחק?

https://soundcloud.com/user-818024174%2F89a
 
עריכה אחרונה:

nav566

פונדקאי ותיק
יש כוח מאוד גדול בסיפור מקור שכולל מוות של משפחה. הוא אוטומטית הופך ליותר משמעותי ויכול לבנות מההתחלה מניעים ברורים ומורכבות רגשית. באטמן הוא דוגמא טובה כנראה.

אבל אם להגיד את האמת, אני מעדיף בהרבה את האפשרות של לשמור משפחה בחיים, כי זה יוצר קשרים, שזה דבר חשוב יותר מסיפור מקור. זו אחת הדרכים הכי קלות ליצור קשר בין הדמות לבין העולם, שיכול להיות מנוצל בכל כך הרבה דרכים. להרוג את המשפחה בסיפור מקור זה לכרות עץ צעיר במקום לתת לו לצמוח. כן, אתם תקבלו את העץ עכשיו, אבל אם רק תתנו לו הזדמנות לצמוח, הוא יוכל להביא לכם הרבה יותר בהמשך. אם נמשיך בכיוון של גיבורי על, הוקאיי הוא דוגמא לדמות שהתחילה עם משפחה, ששומשה אחרי זה בסיפור שלה.

אז יש ויש. הרבה פעמים יש גישת אמצע. תראו את ספיידרמן. כן, הרגו את הדוד בן כדי ליצור סיפור מקור טרגי, אבל השאירו את הדודה מאי בחיים כדי ליצור קשר משפחה שמיש. זה עניין של לשקול אפשרויות ולדעת למקסם פוטנציאל סיפורי.
 

אני רק תשובה

פונדקאי ותיק
אני מסכים בגדול עם התגובה שמעליי.

כולנו התוודענו, אני מניח, לרקע של ״כל המשפחה שלי נהרגה״ כסיפור בסיס בצעירותנו, וכשזה מגיע כתירוץ לסגנון משחק של ״אני אעשה מה שבא לי כי אין לי שום דבר שקושר/ מגביל אותי״, זה בהחלט מאוס. אני גם מניח שמפה נובע כל האנטיגוניזם לרקע הזה.

אבל אני חייב להגיד שיצא לי לא מעט לשחק עם רקע כזה דווקא בין דמויות אחרות ״רגילות״ בעלות משפחה כזו או אחרת והתחושה והאופי שזה נותן חזקים ושונים לחלוטין. במילים אחרות: כשהרקע הזה לא משמש סתם כתירוץ להיות זאב בודד שעושה מה שבא לו - זה יכול להיות עוצמתי מאוד.

היה לי גם קמפיין שבהגדרה היה גריטי ואפל - מוות של משפחה היה דבר די נפוץ בחבורה משום שהוא היווה דרך מאוד קלה ״לבסס״ את האופי של הדמות כשורדת בעולם קשה ואכזרי שכזה. למרות שכשאני חושב על זה - לכולן נותר שריד משפחתי כלשהו מקרבה ראשונה או לחילופין קשר כלשהו למשפחה שהם כבר לא בקשר איתה.
את הקשרים לעולם ולדב״שים השחקנים אצלי ידעו לעשות מצוין גם בלי משפחה לדמות.
 

Envinyatar

פונדקאי ותיק
צוות הפורום
בהמשך לתגובה הישנה שלי (בעמוד של לא קריטי בפייסבוק) בעניין משפחה של דמויות ואיך אפשר לנצל אותה:

מנצל את ההזדמנות לקשר לכאן לשתי רשומות הרפתקאה מאחד הקמפיינים שהרצתי לאחרונה (לא זה של הפודקאסט, אבל מתרחש במקביל לו) - ששתיהן ממש מתמקדות במשפחה של אחת הדמויות ובמה שקורה שם (ובמילים אחרות - שימוש במשפחה של הדמות כמוטיב מרכזי בקמפיין גדול יותר):

הרפתקאה ראשונה (הסצנריו המשפחתי מתחיל פיזית בחלק השני של הרשומה): https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/campaigns/farewell_great_father/m2_chap2a.html

הרפתקאת המשך: https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/campaigns/farewell_great_father/m2_chap2b.html
 
Top