• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כתר רקוב - עץ משחק (מו"ד 4, 4/4)

נושא
תקצירי עלילה (א')
(ב')
(ג')
הנפשות הפועלות (א')
(ב')
(ג')
(ד')
(ה')
רגעי מפתח
עץ ההרשמה מידע על ת'נדיאן
אילידיה עומדת לרגע בצד, נהנית מעוגיית תמרים שטיי-טיי הגניבה לה מהמטבח. היא רואה את שגרירת דוכסות וילאס, הגבירה ג'יזל מינט, מתהלכת לא רחוק ממנה. עיניה של בת האנוש מביטות לרגע באילידיה, ובהחלטה כמעט מיידית, האישה פוסעת לעברה באחת. היא נעה בחן לא מבוטל, דואגת לקחת בדרך כוס יין המונחת על מגש של אחד המשרתים, מתקרבת עד שהיא נעמדת מולה.
"ערב עמוס, הלא כך?" היא מחייכת בשמץ הומור, כחולקת את סוד העייפות הכרוכה בדיפלומטיה בלתי נגמרת. "אם כי בדוכסות וילאס יש לנו אמרה - עדיף פוליטיקאי מייגע ממחזר לא רצוי" היא מרימה את הכוס לחייה, לוגמת מעט.
 
"שוב, חייל, לא הייתה לי כוונה לפגוע" אומר שירו כשהוא מישיר את מבטו אל קרביל.
"לא אמרתי שאתם מפסידים. אמרתי שהמצב לא טוב - אתה מכחיש זאת? אם כן, למה באת לכאן לסייע בגיוס? זה דבר אחד. אמרתי שהמגייסים לא משתמשים בטקטיקה הנכונה לדעתי, ולכן אין מספיק אנשים. אולי אני טועה, אבל האם הם מצליחים לגייס מספיק חיילים? אם כן, למה אתה פה? זה דבר שני" הוא אומר, נאנח.
"היית עסוק בלהיעלב במקום להקשיב לטענותיי ולענות להם. אם הייתי עושה אותו הדבר כשהעלבת אותי כבר הייתי מזמין אותך לדו קרב בחוץ, כמו שכל דם דרקון הגון היה עושה" אומר שירו, נשמע כמעט מאוכזב מכך שלא עשה זאת.
"אבל לא. אני כאן בשביל לעזור לכם, לעבוד איתכם בשביל לנצח את הטרוגלודיטים. אתה רוצה לעבוד לבד בגיוס? בבקשה, אני האחרון שיפריע לך. אבל אם ככה, אני באמת לא מבין מה אתה עושה בנשף הזה במקום להסתובב בעיר ולגרד מתגייסים חדשים. אתה רוצה לראות אותי כמכשול, כשכיר חרב? בבקשה. יש עוד רבים לפניך שכבר האשימו אותי בכך, והנה אני כאן, שכיר החרב הפחדן היחיד באולם הנשפים הזה" הוא אומר.
קרביל מרצין לפתע, "נראה שחוש ההומור באימפריה קצת יותר כבד מחוש ההומור כאן, אתה העלבת אותי, אני העלבתי אותך, לא נגרם נזק. פשוט שני חיילים שמעבירים קצת זמן במקום שלחיילים אין הרבה מה לעשות בו." זו לא באמת התנצלות, אבל זה הסבר מה קרביל חשב שקורה בשיחה ונראה שעכשיו הוא מבין שהרגש הזה אולי לא הדדי.

"אני אשתדל להתייחס עכשיו לכל מה שאמרת ברצינות, אז שוב, המצב בחזית נמצא בשליטה ואם לא יגיעו כוחות נוספים לאף אחד מהצדדים אנחנו ננצח. אני אומר את זה בביטחון והייתי אומר לך את זה אם היית שואל ולא מניח הנחות לא מבוססות. אנחנו מגבירים את הגיוס מכמה סיבות, הראשונה שבהן היא המחיר, ככל שיהיו לנו יותר אנשים המחיר שנשלם על הניצחון יהיה קטן יותר. הסיבה השנייה היא שלמדנו לצפות ללא צפוי מהטרוגולדיטים, גם בסיבוב הנוכחי וגם מנחשולי עבר, אנחנו יודעים שהם יכולים להגדיל את כוח הלחימה שלהם בעשרות מונים כמו שקרה בעבר, ואם זה יקרה אנחנו נכנס לצרות במידה ולא יהיו לנו הרבה יותר אנשים בחזית."

"כמו שכבר אמרתי לך בתחילת השיחה, אני פה כדי ליהנות משירותי רפואה טובים יותר מאלו שנמצאים בחזית ואני אחזור ללחימה ברגע שהיד שלי תחזור לתפקוד מלא. אני לא קצין גיוס ואין לי ניסיון ככזה, ככה שעד כמה שאני יודע יכול להיות שאתה צודק וגם יכול להיות שלא. בדיוק בגלל זה יש לנו אנשי מקצוע בשביל זה ואם יש לך רעיונות בקשר לזה אתה צריך לדבר איתם. בזמן שאתה עושה את זה כדאי שתזכור את מה שאמרתי בתחילת השיחה, אם תזלזל באנשי מקצוע הם לא יקשיבו לך. אני בטוח שהם לא יקשיבו גם לי אם אני אזלזל בהם גם אם הדרגה שלי יותר גבוהה משלהם. מהסיבות הללו אני לא מגייס אנשים מהרחוב, אלא מבקש סיוע בגיוס מהמועצה בפקודת הריבון. אם אני גם ככה פה בגלל הפציעה למה לא לנצל את הפציעה כדי לעשות משהו מועיל. אם יש לך רעיונות שיוכלו לעזור לי בזה אני מוכן להקשיב לך."

"הכבוד שלכם באימפריה כנראה שונה מאוד מהכבוד פה, אם עבורכם להזמין חייל המחלים מפציעה לדו-קרב נחשב למעשה הגון, אבל אם אתה מעוניין אני אלחם בך עם יד אחת, אולי רק ככה אתה חושב שיש לך סיכוי.." קרביל שקל להתעלם מהאיום בדו-קרב, אבל הוא לא הצליח לתת לזה לעבור בשקט ולכן הוא מגיב אליו בציניות בו הוא התייחס לשיחה עד עכשיו ואם הוא כבר העליב את שירו פעם אחת אז, "אה, והסיבה שאתה שכיר החרב היחיד באולם הזה היא, כי הריבון לקח את כל שכירי החרב לחזית..."
 
שירו מביט בקרביל לכמה רגעים ואז מניד בראשו.
"אני חושב שאתה לא צריך את העזרה שלי, אתה הרי איש המקצוע ויודע הכל יותר טוב. יום טוב הקצין קרביל, ותשגיח על הפציעה הזאת, כן? בני האדם שבריריים כשהם מתאמצים יותר מדי. חבל שתאבד יד כשצריך אותה בשדה הקרב" הוא אומר ופונה משם, לא טורח בכלל להיפרד ממנו לפי כללי הנימוס.
 
אילידיה עומדת לרגע בצד, נהנית מעוגיית תמרים שטיי-טיי הגניבה לה מהמטבח. היא רואה את שגרירת דוכסות וילאס, הגבירה ג'יזל מינט, מתהלכת לא רחוק ממנה. עיניה של בת האנוש מביטות לרגע באילידיה, ובהחלטה כמעט מיידית, האישה פוסעת לעברה באחת. היא נעה בחן לא מבוטל, דואגת לקחת בדרך כוס יין המונחת על מגש של אחד המשרתים, מתקרבת עד שהיא נעמדת מולה.
"ערב עמוס, הלא כך?" היא מחייכת בשמץ הומור, כחולקת את סוד העייפות הכרוכה בדיפלומטיה בלתי נגמרת. "אם כי בדוכסות וילאס יש לנו אמרה - עדיף פוליטיקאי מייגע ממחזר לא רצוי" היא מרימה את הכוס לחייה, לוגמת מעט.
IN
אילידיה מסתכלת על השגרירה, תוהה קלות כיצד היא אמורה להגיב. "אימרה נבונה- אבל אני עקבתי אחרייך קצת הערב- חשבתי בעצמי לפנות לשיחה, ומהמעט שראיתי נראה שאת מומחית בלהתמודד עם שניהם" עונה לה חצי האלפית.
 
"חיים שכאלה" היא מושכת קלות בכתפיה, שמלתה עולה ויורדת, עוטפת את גופה הרזה. "בסוף מתרגלים, חלק אפילו לומדים להנות מזה" היא מביטה לרגע בכוס היין שלה.
"מה איתך, העלמה אילידיה? מעדיפה את האלנטרנטיבה בדרום? ברירה אחת שולחת אותך להתמודד ראש בראש עם יצורים מתועבים וחסרי רחמים... והשנייה מובילה אותך היישר אל הטרוגולדיטים" עיניה מחייכות בקסם שובב.
 
IN
אילידיה משועשעת מהבדיחה. "הטרוגלודיטים לפחות מעולם לא היו דו פרצופיים בנוגע לכוונות שלהם" היא עונה "וכרגע, זה לא עניין של העדפה- הדרך מובילה אותי לדרום להילחם לצד המסדר שלי. בעוד זמן לא רחוק אני אשב לי באיזו מחילה ואגיד 'מי היה מאמין שלפני חודש ימים לבשתי שמלה סגולה!'- וזה קשור לרצון המועצה, לא הרצון שלי" אומרת חצי האלפית.
 
"היא עולה עלייך טוב" ג'יזל מתקרבת, מודדת לרגע את תמונתה של אילידיה במחשבתה. "חסר רק גימור אחרון - אני יכולה?" היא מורידה טבעת מאחת מאצבעותיה ולוחשת מילה בעודה לוחצת את שני אגודליה על הטבעת. היא שוקעת פנימה, הופכת בן רגע לתליון כסוף בעל פיתוחי קווים דקיקים שבמרכזו נמצאת אבן סיטרין בצבע ענבר עז. מאחורי התליון מסתתר חוט כסוף עדין שנמתח סביב צווארה של חרשית-הקסם, יוצר אשליה כאילו התכשיט עומד תחת צווארה בעצמו, בצורה קסומה.

"צהוב וסגול זה בנאלי מדי. ענבר, אהובתי - זה מושך את העין ואת הלב יחדיו" היא נראית מרוצה מהמראה החדש, פוסעת אחורה להעריך את יופיה המחודש של אילידיה.
 
IN
"אני מודה לך..." אומרת אילידיה, מופתעת מהקסם, ומסתכלת על התליון בעניין "...אבל אני מרגישה שברור כי התליון לא נועד לי, ואני ארגיש נורא אם הוא יאבד איפשהו" היא מנידה בראשה, מבהירה שהיא כנראה תוריד את התליון בקרוב ותחזיר אותו- אך לפני כן היא בולעת מה שהיא מרגישה כמו פיתיון. "ואם אשאל את השאלה שהובלת אותי לשאול- מילת הקסם שלחשת- היכן למדת לעשות זאת? בתור מישהי עם כוחות דומים, אני יודעת שזה לא דבר שרואים בכל יום" היא מפנה את נושא לזה.
 
"וילאס נולדה מתוך ארוות'. אני בטוחה ששמעת כבר את הסיפורים על ההתיישבות העתיקה בדרום, על המרד - או מלחמת העצמאות - ועל הקמה של דוכסות שכנה..." היא חולפת על ההיסטוריה הלא נעימה בין הממלכות במהירות. "התרבות שלנו מבוססת, לפחות בחלקה, על המנהגים שלמדנו כאן. למשל, רתיעה מסוימת מקסם" ג'יזל מצקצקת בלשונה.
"אנחנו צריכים להתקדם עם הזמנים, אני חושבת. תסתכלי איזה יופי ניתן ליצור גם מבלי להטיל כדורי להבות או חזיזי ברק. קסם לא חייב להשמיד, הוא גם יכול ליצור. על פי מה ששמעתי, גם לך יש מגע מיוחד" היא לוגמת מעט מהיין.

"בין האומות שלנו צריך לבנות גשר, אהובה שלי. מי יותר מתאים לעשות זאת מזוג חרשיות-קסם?"
 
אילידיה מהנהנת "אני מודה לך על המחמאה. בעוד שנשרתי מאלפטם, הדרך של חרשי הקסם היא באמת ייחודית- כזו שקרצה לי עוד מתקופת לימודיי. אך למרות זאת, כיצד נוכל לבנות גשר, אם אלו שאמורים להנהיג את המגים במדינות שלנו לא עובדים על לטפל באותה רתיעה? מהידוע לי, האחווה המאגית עוסקת יותר בשימור כוח פוליטי מאשר בלחימה בדעות הקדומות הסובבות אותנו" היא מעלה קושיה, ומצפה לשמוע אולי אם בוילאס המצב שונה- בעודה מבהירה את חוסר ההזדהות שלה עם האחווה המאגית.
 
"כמה נכון, כמה עצוב" היא מסכימה. "גם בוילאס קיימת מעין אחווה - הגם ששם הם זוכים לשם ומעמד אחר, פחות משכאן. אני לא בטוחה אם הם האנשים שיכולים לפלס לנו את הדרך, אבל ההתנהלות של שני הצדדים בוודאי לא עוזרת" ג'יזל מביטה לרגע למרחק, אך נזהרת לא לאבד את עצמה במחשבות.
"מעולם לא הייתי באלפטם, את יודעת? תמיד תהיתי - חוש סקרנות שכזה - כיצד היה שם. אם לא הייתי עוסקת בדיפלומטיה, ייתכן וכבר הייתי מתפתה לבחון את המקום מקרוב" היא מחייכת חיוך כנה, הגם אם הוא קטן ועדין, מעצם המחשבה המרדנית.
"מה היית עושה אם לא היית אבירה, העלמה אילידיה?"
 
"זה מקום מדהים, הוא פשוט לא היה בעבורי" אומרת אילידיה עם... החמצה בקול שלה.
"את לא הראשונה ששואלת אותי זאת הנשף, ולצערי אין לי תשובה טובה לכך. האבירים פגשו אותי בתקופה ריקה בחיי, תקופה של שוטטות ללא מטרה- והעניקו לי מטרה. אם לא הייתי פוגשת אותם, אולי עוד הייתי חיה בשקט בפאתי ארוות'. ואם נסיבות חיי היו שונות... אולי הייתי מגיעה להיות מאגית בוגרת ארוות', ואולי הייתי אפילו לא הולכת לשם מלכתחילה, והופכת למתלמדת תחת אחד מהדוניגדה של ניס פרדי. אני לא מישהי שנולדה למסלול ברור, בניגוד לכל חברי האצולה שפגשתי עד כה" היא עונה על השאלה.

META
תובנה: 18+6=24.
 
עריכה אחרונה:
היא שותקת לרגע מהמשפט האחרון של אילידיה, הפנים הידידותיות הרגילות נסדקות לרגע במשהו כנה אף יותר. חצי האלפית מזהה זאת למחצית השנייה - היא מזדהה עם מילותיה ברמה עמוקה יותר מהרגיל. משהו שנוגע קרוב ללב.

"יש בכך עוצמה, אילידיה. אני מבטיחה לך" היא מתאוששת במהירות הבזק, חוזרת לפניה המוארות. "אנו חיים בעידן בו כל אחד מסוגל לקבוע את גורלו, לטוב ולרע. אלו הם האנשים שמשנים את העולם, בסופו של יום. אני יודעת שזה נשמע גרנדיוזי - אולי אפילו רומנטי" היא צוחקת קלות, "אבל זאת האמת. גם משינויים לא צפויים בחיים אפשר לעשות מטעמים" היא לוקחת רקיק תותים ומתענגת על הטעם, עוצמת את עיניה לרגע בשמחה.
"המעדן הקטן הזה אלוהי, אני פשוט מוכרחת להודות לטבחית" היא מניחה את ידה לרגע על זרועה של אילידיה, מתקרבת ללחישה.
"אם זה שווה משהו, אהובתי, את לא דומה לה כלל וכלל - איתך מהנה ומלמד בהרבה לשוחח. שמרי על עצמך" היא נושקת ללחייה קלות, כמיטב המסורת הוילאסית, וממשיכה לעבר המקום בו עומדת טיי-טיי, הגמדה מברברת את עצמה לדעת בשמועות חצר כאלו ואחרות.
 
אילידיה מופתעת מהנשיקה ללחיה ולרגע מסמיקה כאשר ג'יזל מתרחקת, אך אילידיה הולכת אחריה לאחר שהיא מורידה את התליון.
"תכשיט כזה יפה עדיף שלא יאבד במחילות, כמו השמלה הזו- שאני הולכת להחזיר לנורברט אחרי הנשף" היא אומרת בהתנצלות, ואז מסתכלת אל עבר ג'יזל. "אבל אני אהבתי אותו במיוחד. אולי, אם עדיין תציעי, אקח אותו בפעם הבאה שניפגש- כאשר פניי יהיו מועדות למקום פשוט יותר, והדברים בממלכת ארוות' יהיו ברורים יותר" אומרת אילידיה, רומזת על הקנוניה אבל לא טורחת להסביר את עצמה- ויכולה להבטיח שהעסקים שלה עם המועצה הזו לא נגמרו. וכעת, גם היא פונה למקום אחר, במקרה שמה לב שהיא 'נקראת' על ידי ליליוואנה- שעומדת אבודה ליד שולחן רחוק מטיי-טיי וג'יזל.
 
לילוואנה בבירור מרגישה הקלה מסויימת בראותה את אילידיה מתקדמת אליה, הגם שחצי האלפית שמה לב שהיא לא נראית כה אבודה כמו בתחילת המשתה, כאילו משהו רומם את רוחה. היא נעמדת לידה וקוטעת חוט מחשבה של האלפית, אשר הביטה לעבר כיוון לא ברור.
"אני מרגישה כאילו הערב הזה לא נגמר... ואני מורגלת במארבים של יותר מעשרים שעות" היא נאנחת קלות.
 
אילידיה מחייכת עם טיפה מאותו הרוע כאשר היא סיפרה לוירניק את הסוד שלה לפני שהיא חשפה אותו לכולם.
"הערב לא נגמר, את אומרת? ואני דווקא חשבתי שאני רואה אותך נעה בקלילות של פרפר על הרחבה בזמן שדיברתי עם הקצין של הריבון- שהיה עם הגב אליך, אני יכולה להבטיח זאת" מרגיעה אותה אילידיה בסוף, אבל נראה שיש לה הנאה בלחכות לתגובתה של האלפית.
 
דיפלומטית מנוסה הייתה דואגת ללגום מכוס או לזייף עיטוש שיאפשר לה להסתיר את פניה - אך הסיירת של ריבון הברק אינה כזאת, ועל כן היא רק מצליחה להסמיק במבוכה ולכחכח בגרונה.
"זה היה נחמד, אני מניחה... כן" היא משלבת את ידיה לרגע ואז מנתקת אותן כמעט מיד.
 
"אני בטוחה שבמקום בו הקטור גדל בו הם מלמדים לחימה וריקוד במקביל- אני שמעתי אנשים כבר אומרים כי שני הדברים זהים" מושכת אילידיה בכתפיה בתהיה מסוימת וממשיכה את החיוך שלה.

"האם יצא לך לדבר עם חברי המועצה, או שהאצולה של העיר הזו מנעה ממך מלנצל את הזמן פה כראוי?" אומרת אילידיה, קצת רומזת על הפופולריות של ליליוואנה בקרב האצילים. היא בטוחה שהלחץ שלה הפך אותה רק למטרה קלה יותר. אילידיה אולי לא מומחית בדרכי החצר בעצמה- אבל אפילו היא יודעת שאתה צריך להיות קצת פחות ברור בנוגע לרגשות שלך במקומות כאלו.
 
חזרה
Top