• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות
  • דרקוניקון 2022 מגיע בסוף אוגוסט
    הכנס חוזר ב 25-26 באוגוסט, לאחר הקורונה ועם המון משחקים והפתעות. פרטים נוספים באתר הכנס.
    לשאלות, תהיות וקריאות עידוד, הגיבו בנושא.

כתר רקוב - עץ משחק (מו"ד 4, 4/4)

המגדל הבודד

פונדקאי ותיק
"אתה דובר אמת כשאתה אומר שאנחנו במצב נואש, קושאן" אומר שירו "אבל יש לי שאלה אחת - למה שתרצה בכלל לקחת כופר? אם תבזוז את כל האזור תקבל שלל גדול בהרבה. בכך שאתה מבקש מאיתנו לשכנע את הלורד להגיע להסכם אתה מראה לנו שגם אתה רוצה בו, במידה כזו או אחרת של דחיפות.
במקרה כזה, אני מניח שתוכל להוריד את המחיר שלך, אם לא באת לחפש תהילה? כמובן שלא תגיע למצב שבו אתה רק חותך הפסדים, אם מזה חששת". הוא מישיר את מבטו אל האורק ומשלב את ידיו, כאילו הוא אומר את הדברים באגביות גמורה.
 

העוג הברברי

פונדקאי ותיק
בצבא של ויני
אילידיה עומדת מאחורי שירו סנשאי, נותנת לדם הדרקון הגדול להסתיר אותה כאשר היא שולפת את החץ מהעץ- בוחנת את האיכות שלו. לאחר מכן, היא מציצה לאורקים הקרובים ביותר ולקושאן, בוחנת את הנשקים והשריונות שלהם- וחשוב מכל, את האיכות שלהם. יש לאילידיה תחושת בטן, והיא אומרת בשפתיים בלבד לקראנג ולהקטור שעוד עומדים מאחורה- 'אני חושבת שהוא מרושש'.

META
טבע לזהות את האיכות של החץ: 9+11=20.
תפיסה על הנשקים: 20+8=28.
 

rui

The Storyteller Archmage
צוות הפורום
בצבא של ויני
״האם אני יכול להרוויח יותר אם אשאר פה יותר? ככל הנראה, כן, אבל אני לא מאמין שתהילה חייבת להגיע אך ורק מהסתערות חסרת בינה על השערים. אם אני מוצא דרך אחרת לשחרר את האויב ממטבעות הזהב שלו, האם אין בכך כדי להצביע על כישורי הלחימה שלי?״ הוא לא באמת מצפה לתשובה, נותן לשאלה להישאר באוויר.

חצי-האלפית בוחנת ארוכות את החץ - נראה שהוא עשוי מנוצות בלויות של ציפורים אקראיות. היא אפילו לא תתפלא אם השתמשו בהן מחדש. מבט אחד באנשיו של קושאן ובקשתות הפשוטות, הסדוקות מעט שהם נושאים, מאשרר את מחשבתה. הציוד שלהם רחוק מלהיות חדיש. השריון הבלוי של קושאן מהווה את הדובדבן שבקצפת.

״ועם זאת, לא באתי להתמקח, בטח שלא איתכם. אתם הסוכנים הבכירים ביותר של המועצה ושל לורד נורברט באזור, אני רק מעוניין שתעבירו את המסר״.
״איך אתה יודע שהם עובדים עבור המועצה?״ וירניק שולח את מילותיו במהירות, נצמד לגרגרי המידע שמפזר האורק.
״זהו ידע פומבי שלורד נורברט ביקש סיוע מהמועצה זה זמן רב״.
״לא ענית על השאלה שלי״.
״נכון, ואיני מחויב לענות עליה״.
 

העוג הברברי

פונדקאי ותיק
בצבא של ויני
"ההצעה יקרה במיוחד, קושאן, למה שאתה מציע" אומרת אילידיה, נעמדת לצד שירו אבל לא מתקדמת- מזהה את הסכנה של האיש ומעדיפה להישאר מוגנת.

"מה היית קונה עם חצי מיליון מטבעות זהב? חוץ מכמובן, חזרה לאיי הענקים, אני בטוחה שלא היית רוצה לחזור הביתה בשריון הזה- או עם הציוד הזה. הם מראים על העוני פה, אפילו עם כל הניסיון שיש לך בשטח, נראה שהוא לא מיתרגם לכסף. המעסיק שלך ושל ברסוולה לא משלם מספיק? זה העניין? או שהוא לא משלם לך בכלל כרגע" אומרת אילידיה, והיא נועצת את המבט שלה בכל אחד מהאורקים המכוונים קשתות.

"כי אני חושבת שזה יהיה הוגן לומר שדאלאהאן- ישמרו האלים על בריאותו- דאג לומר לנו שכל הנשקים שהם הביאו על הספינה שולמו מכיסו הטוב של המעסיק. למה הוא לא דאג לכם לאותם תנאים? זה נשמע לי לא הוגן" אומרת אילידיה.

"אולי יש לו העדפה, אם הוא משלם לברסוולה מקדמה ולכם שום דבר. אולי אתה יודע שאם לא תעזוב את הספינה שלו, אתה לא תרוויח את הכסף שאתה רוצה- וגם לא את התהילה, ברסוולה תיקח זאת ממך. למישהו שעומד במקום הזה, לפחות מנקודת המבט שלי, אני חושבת שזה עצוב שאתה לא מתמקח- מאוד עצוב. כי אם היית מתמקח, היינו מציעים לך הצעה טובה יותר. חצי מיליון מטבעות זהב זה הרבה כסף, ואם הכפרים יהרסו כך או כך- אז בעבור מעט מאוד. אבל אם הכוחות שלך היו מסכימים באמת לשנות צד, ולהילחם נגד ברסוולה, ולתת לארצות החוף סיכוי- אני בספק שהלורד היה אפילו שוקל לסרב להצעה. יש לך את הניסיון, יש לך את האנשים, ויש לך את הציוד. השאלה היא רק אם יש לך את התבונה להתמקח" אומרת חצי האלפית. היא לוקחת צעד קטנטן אחורה מאחורי שירו- הכבוד הענקי עשוי להוביל להתקפה מידית, ושירו מזהה זאת- אבל אילידיה אומרת את הדברים בכל זאת. אם יש דבר אחד שקשה לעצור באילידיה, זה את הפה שלה.
 

rui

The Storyteller Archmage
צוות הפורום
בצבא של ויני
האורק שותק במהלך דבריה של אילידיה, פניו מקשיחות בשנית כשהיא מדברת על העוני שלו ושל אנשיו. על אף שהוא בבירור עדיין זועף מכך, ניכר שהקשיב עד תום למילותיה, שותק ארוכות.
״ניסשאר אארנה״ הוא אומר לבסוף, מלטף את הזאב שלו.
״רצה עם הזאבים״ מתרגם קראנג מענקית, נותר דרוך. ״זה ביטוי בחצר האורקית, אם אני זוכר נכון - אומר שאת קופצת בראש, אמיצה״.
״אומר שיש לך משהו בין הרגליים״ משלים קושאן את דבריו, סוקר אותה בשנית מכף רגל ועד ראש.

״נאמר שאת צודקת. נאמר שלא משלמים לי מספיק״ קל לשים לב שהאורק לוקח הפסקות מכוונות בין דבריו, כדי להטעים במשפט מקצב זר, במטרה לא לחשוף האם הוא משקר. ״ונאמר שאני מוכן לחבור אליכם כנגד ברסוולה - מה נותן לך את הסמכות לדרוש ממני לשאת ולתת? יש רק כתובת אחת לשק הזהב השמן שאדרוש בתמורה לכך, וזאת לא את״ הוא מצביע בידו לעבר הכיוון הכללי של ארודר.
״את מתנהגת כאילו את היחידה שצריכה לתת אמון בצד השני. אני אמור להניח שהלורד שלכם ישלם לי אחרי שאחסל את אנשיה של ברסוולה?״
״אני… מתקשה לקרוא אותו״ מתחיל וירניק בשקט, שם יד על פיו כדי שלא יקראו את שפתיו, ״אבל אני כמעט בטוח לגמרי שהוא משקר אותנו עכשיו. אני חושב שהוא ממשיך עם קו המחשבה הזה רק כדי לקנות זמן. הוא משתמש בזה כדי לבחון אותנו״.

״אם אתם רוצים לכרות ברית, עלינו להתחיל מצעדים בוני אמון. לצוד ביחד, כפי שאנחנו אומרים בחצר״ קושאן מחווה בידו באוויר באופן כללי.
״עסקה פשוטה שתגרום לכולנו להרגיש בטוח יותר ופרס שבוודאי ישמח אתכם ואת הלורד - מיקום המחנה הראשי של ברסוולה. ובכן, המחנה החדש״ הוא מחייך לרגע, עינו נוצצת בגאווה אכזרית. ״הוא גדול מכדי שתוכלו להתקיף אותו, אבל אם תציבו זוג גששים בקרבתו תוכלו לדעת על כל תנועה שלה. כל מה שאני דורש עבור הדבר היעיל הזה הוא ספינה אחת מלאה בזהב״.
״נשמע כאילו אין לך דרך לחזור לחצר״ מציין קראנג.
״או שאולי אני פשוט רוצה שלל מלחמה מרשים ויצירתי. אני מניח שלעולם לא נדע״ מחזיר קושאן.
 

העוג הברברי

פונדקאי ותיק
בצבא של ויני
"אם אינך סומך על נורברט, לא היית סומך עליו בהצעה הקודמת שלא להתקיף. העסקה הזו דורשת מראש ששנינו נסמוך אחד על השני מספיק, ועל הלורד מספיק, והיא דרשה זאת מהרגע הראשון. אין לנו את הזמן לבנות אמון כרגע, יש לנו מצב בו אנשים רבים מתים. אם הכפרים יהרסו, זה שידענו מאיפה ברסוולה תגיע לא יעזור לנו, כמו שיותר או פחות בני ענקים שיהיו חלק מההתקפה לא ישנה הרבה את הגורל העגום של הכפרים. שינוי של הכף לעומת זאת, זה משהו לשלם עליו. לנורברט יש מוניטין טוב ממה ששמעתי, איש של כבוד, אבל הוא גם סוחר- והוא יודע לזהות עסקאות טובות. או שמאז שתקפתם את ברסוולה הוורג שלך פיתח פחד מחתולים?" אומרת אילידיה, מוציאה לוורג לשון. ה'התגרות' כזו חסרת מאמץ, שהיא בבירור לא הנושא, אילידיה חכמה מספיק כדי לא לנסות להרתיח את קושאן עם איומים גרועים- אבל בכל זאת, היא יודעת שהדרך היחידה לשנות את הכף, להפוך את המטבעות האלו לשווים את זה- היא להציל את אדמות החוף, וזו הדרך היחידה.
 

rui

The Storyteller Archmage
צוות הפורום
בצבא של ויני
״אין לנו את הזמן לבנות אמון?״ הוא תוהה, חוכך בסנטרו, זיפיו המלוכלכים נעים מעלה ומטה. ״הרשי לי לתקן - לכם אין זמן. לי יש, אני יכול במקביל להמשיך לפשוט עליכם. את טוענת שברסוולה תקבל את ההובלה?״ הוא מחייך קלות, עינו האחת כאילו צדה את אילידיה.
״אני אוהב את הסיכויים שלי - אחרי הכל, יש פה שישה אנשים שדאגו לי ליתרון פתיחה משמעותי״.

הוורג נוהם, כמאבד את סבלנותו, וקושאן שולח אליו ליטוף נוסף. ״הוא צודק. אנחנו משתהים. כפי שאמרתי - לא באתי הנה לשאת ולתת. אם הלורד מוכן להציע לי משהו, אהיה מוכן לשמוע אותו כשידבר בשם עצמו. אם יהיה מוכן, שלחו רוכב לעצים הללו. אנשיי כבר ידאגו למצוא אותו ולתת לו הכוונות נוספות״ האורק עוצר לרגע, כתוהה אם לומר משהו, וממשיך לבסוף.

״ומה לגבי הספינה שלי? האם תהיו מוכנים לכך, בתמורה למידע על ברסוולה?״
 

Redcloak

פונדקאי ותיק
איגנציוס פותח בדברים בנימה דיפלומטית משתעשעת "אתה מציב כאן תנאים קשים, אבל אנחנו יודעים לזהות הזדמנות שקשה לסרב לה" איגנציוס משתהה ומעביר את מבטו על הצבא של קושאן "אז כמובן שנע..." כאשר לפתע מרימה אילידיה את קולה וקוטעת את הסכמתו של המג, שלא יכול אלא להביט בזעזוע בעוד היא מטה את השיחה לכיוון ההפוך.
 

העוג הברברי

פונדקאי ותיק
בצבא של ויני
IN
אילידיה עוצרת את איגנציוס וקוטעת אותו באמצע. "אנחנו נדאג כי הלורד יישלח רוכב, ונעביר לך את ההצעה. אבל בנוגע לספינה, אין צורך, אתה לא היחיד שיש לו סיירים באזור הזה- ואין לנו צורך בכפילות מידע" היא אומרת, מסתכלת על איגנציוס המופתע "אני בניגוד למג שלנו פה, לא חושפת קלפים מיד. אל תטעה בתגובה שלו" אומרת אילידיה, חושפת את זה שאיגנציוס אינו יודע את כל המידע שהיא השיגה בעצמה.

META
תרמית: 16+8=24.
 

rui

The Storyteller Archmage
צוות הפורום
בצבא של ויני
קושאן נאנח בתסכול, עוצם את עינו לרגע ארוך בטרם פוקח אותה, ולאחר מכן מושך בכתפיו.
"זין, אי אפשר לומר שלא ניסיתי" הוא תוחב את ידו בכיסו, כמחפש משהו.
הצלופח נדרך, עומד לשלוח לעברו סכין, עד שהאורק מרים את ידו וחושף מפת קלף. הוא מחזיק אותה באוויר לרגע ואחד מאנשיו זורק את גרזן ההטלה שלו, אשר פוגע היישר במפה וממשיך איתה עד לעץ שליד וירניק, נתקע שם בקול חד.
"ציד נעים" האורק מסמן באגרופו אחורה ואנשיו מתחילים לסגת בזהירות. בעוד קושאן מסובב את גבו אל בני החבורה, הוורג שלו נשאר דרוך. החיה נעה אחורה תוך כדי שהיא נוהמת באיום, חושפת חניכיים שחורות ושיניים חדות כתער, מביטה בהם בעיניה הכדוריות והאדומות עד שהם כולם נעלמים בין העצים.

וירניק מתקרב אל העץ, שולף את הגרזן לאחר מאמץ קל וסוקר את הקלף.
"קרוע באמצע, אבל עדיין יעיל. אני יכול לזהות את המיקום... יחסית בקצה של אדמות החוף. נראה שהיא החליטה לשנות מיקום לגמרי, לתת לעצמה זמן ללקק את הפצעים אחרי ההתקפה של קושאן. בצד החיובי, זה אומר שאם נציב סיירים במקום נוכל לדעת שהיא זזה. אם היא תתקוף את ואת', יהיו לנו בערך יומיים להתארגן מראש בזכות זה".
 

העוג הברברי

פונדקאי ותיק
בצבא של ויני
אילידיה בוהה לעבר העצים. "בואו נצא מכאן לפני שאנחנו מדברים, אני מרגישה עיניים אורקיות על הגב שלי במקום הזה" היא אומרת, לא רוצה לחשוף את השקר שלה עדיין- למרות שהיא חושבת שאולי קושאן בעצמו יודע על השקר.
 

rui

The Storyteller Archmage
צוות הפורום
בצבא של ויני
"מוסכם. היינו צריכים לשוחח עמו על אפשרות שממטירי התופת יקחו את הגופות שלהם" קראנג נושך את שפתיו בתסכול, כועס על עצמו שלא חשב על הנקודה.
"אבל אני לא חושב שהוא יתקוף אותם שוב. הוא הגיע הנה למטרה מסוימת, ובין אם הוא השיג אותה או לא, אין לה דבר נוסף לחפש כאן".
 

rui

The Storyteller Archmage
צוות הפורום
בצבא של ויני
הקבוצה ממשיכה במהירות, יוצאת מן העצים ומתחברת בזריזות לשביל אשר מוביל לארודר. הם שקועים במחשבות לזמן קצר, עד אשר וירניק מביט שוב במפה בעודו הולך. הדרך לארודר אינה ארוכה במיוחד, לאחר הקיצור דרך העצים, אך הם יצטרכו להקים מחנה בקרוב בטרם יגיעו מחר העירה.
"אני לא חושב שההצעה שלו הייתה רלוונטית. הוא רק רצה להביא לנו את המפה" אומר הצלופח לבסוף, בעודו מחפש בעיניו מקום טוב להקים מחנה ולאסוף עצים למדורה. "זה לפחות מה שאני מאמין בו".
"ייתכן. אני דווקא מאמין שהוא מנסה פה מהלך חדש. נמאס לו לתקוף את ברסוולה ראש-בראש אז הוא משלח אותנו בה. מצמצם את התחרות" משיב קראנג.
"בכל מקרה - עבודה טובה שם" וירניק מחווה לעבר אילידיה בראשו. "קשקשנית מדופלמת, זה מה שאת, אבל זה עזר לנו. אני חושב שהוא ציפה לטיפוסים מחושבים כמוכם" הוא מביט באיגנציוס ובהקטור. "כמו שאתה עזרת לבלבל את ברסוולה בזמנו, את הוצאת את האורק מאיזון. כמו שצריך".
 

amitf0123

פונדקאי ותיק
"זו גם המחשבה שלי" אומר הקטור בעודו מסייע לוירניק. "הוא הניח שלא נסכים להצעה הראשונית וחשב שנסכים עם ההצעה על הספינה. אילידיה הצליחה לקרוא את התרמית שלו, אז השגנו מכך טיפה של מושג על כוונתו של קושאן עצמו. כעת עלינו להחליט מה אנחנו עושים עם כך".
 

rui

The Storyteller Archmage
צוות הפורום
בצבא של ויני
"התקפה על המחנה של ברסוולה אינה אפשרית, לא באמת - יש להניח שהפעם היא תהיה ערוכה בהרבה. רק באמצעות הכנת מגננות משמעותית בכפר ואת' נוכל לקוות לעמוד בפני לוחמיה" אומר קראנג. "זאת, במידה והיא אכן תתקיף את הכפר. אני מאמין שגם קושאן מעוניין בכך, גם אם הוא מסוגל להסתיר זאת בצורה ניכרת..." חצי האורק מצקצק בלשונו. "סיכול ברסוולה ישרת את קושאן באופן ישיר. הוא לא טעה לגבי התחרות, פגענו בה בכל צעד וצעד".
"אני לא אוהב את זה" פוסק וירניק בזעף בעוד הוא והקטור מצביעים על מקום בו יוכלו להקים מחנה. "אני מרגיש שלא משנה מה נבחר, בסופו של דבר יוצא שהוא מנענע אותנו" האיש זורק את ידו לאוויר בתסכול. "אם נכין את עצמנו לברסוולה ונדאג להשמיד את הכוחות שעוד נותרו לה פה, קושאן יתרוצץ אחוז אמוק. אין לו את הפראיות של ברסוולה, אבל גם הוא מסוכן. מצד שני, אם ניתן לה זמן להתאושש וננסה לפגוע בקושאן... בעייתי. היא יכולה לגרום ליותר נזק" הוא לוקח בידו מספר אבנים לתחום את המדורה.
"אני מרגיש כאילו אני צריך לבחור אם לשתות מהיין המורעל או לאכול מהבשר הרקוב".
 

העוג הברברי

פונדקאי ותיק
בצבא של ויני
אילידיה מהנהנת לוירניק בריצוי "שקרים זה לא משהו שאני זרה לו" היא אומרת ביותר בתלהבות משהיא אמורה להשתמש בה.

"אני מעדיפה את קושאן על ברסוולה- ולו רק כי איתו אפשר לדבר" אומרת אילידיה "ברסוולה מסוכנת בהרבה, והיא לא תעשה איתנו משא ומתן- היא תחפש לנקום בנו על כל מה שכבר גרמנו לה. זה לא משהו שאנחנו יכולים למנוע עם עסקה כולשהי- זה משהו שנצטרך לטפל בו כך או כך, ומהר ככל האפשר" היא אומרת עצבנית על המצב.
 

המגדל הבודד

פונדקאי ותיק
"ברסוולה גם ככה כועסת על קושאן בגלל המתקפה שלו על המחנה שלה" אומר שירו ממקומו ליד האש "אולי נוכל להסית אותה נגדו, אולי לרמוז איכשהו שהוא סיפק לנו מידע כך שהיא תנסה לפגוע בו. היא תיאלץ לפצל את כוחותיה ותיחלש, או לפחות תכריח את קושאן להימנע מהקמת מחנה קבע, אחרת הוא יסבול מנקמתה" הוא מציע.
 

amitf0123

פונדקאי ותיק
״בני הענקים כבר כועסים אחד על השני, לעורר אותם שוב רק יחזור על אותו דפוס. ברסוולה מחפשת תהילה ומנסה להשיג אותה בכל דרך אפשרית. לקנות את הלורד, לתקוף את ואת׳ ולהביא עוד נשקים ותגבורת. מהצד שני כל מהלך שראינו של קושאן נועד להרוס לגוליית׳ים. התקפה כנגדם והעברת מידע. קושאן ערמומי דיו בשביל להסיט אותנו אחד אחר השני ולאחר מכן לתקוף את הצד המנצח והחבול. דעתי היא שעלינו להכות בקושאן בזמן שבגבולה מחכה לתגבורת שלה״.
 

rui

The Storyteller Archmage
צוות הפורום
בצבא של ויני
OUT
בהתאם לשיחתנו בדיסקורד, הבנתי שאתם לא מספרים (לפחות נכון לעכשיו) על ההצעה של קושאן ללורד. אם כן, עשו זאת בהודעה נפרדת.

IN
"ברסוולה לא תמשיך לחכות" פוסק וירניק במשיכת כתפיים בעוד איגנציוס משלח להבה להקים את המדורה. "היא תתקוף. השאלה היחידה היא אם זה יקרה לפני קושאן".
הלילה עובר ללא אירועים חריגים, והחבורה ממשיכה בדרכה לארודר. הם עוברים בשערי העיר במהירות, מתקרבים לאחוזה ונכנסים ללא קושי, השומרים מזהים אותם בנקל. לאחר שדרוול הלך לקרוא ללורד, נורברט שומע את תיאור האירועים. הוא מתחלחל כשהסיפור מגיע לקטע כיבוי המגדלור, מקמץ את שפתיו, מצחו הופך לחרושת קמטים.

"האובדן בנפש היה הכרחי, הלורד" מציין קראנג לבסוף, רואה את התגובה של האיש.
"אני לא מפקפק בשיקול הדעת שלכם, אבל דנתם את האזור לקשיים נוספים. פחות סוחרים מתרגם לפחות כסף, ומיסי החורף במילא גבו מהעיר הזאת לא מעט - לרבות מהעושר הפרטי שלי" הוא מרחיב. "לוקרשיוס דאג להעלות אותם בהתאם לבעיות הביטחוניות האחרונות. זה אומר מס מוגבר לזמן הקרוב, והחורפים רק נהיים קשים מרגע לרגע, בפרט עם הפושטים שכאן בכל מקום. אין דבר, מה שנעשה כבר נעשה" הוא נושם עמוקות, "אבל זה אומר שאני מטיל וטו על רעיון הפיתיון לשיירת המס. ארודר - לעזאזל, כל אדמות החוף - לא תוכלנה להסתכן באובדן המיסים השנתיים. הנזק יהיה גדול מדי" הוא מניד בראשו לשלילה.

"אבל זה יכול לחסוך לך מוות מיותר בואת'" מתעקש וירניק, קולו תוקפני. "אני מבין את החשיבות של כסף - גם אני אוהב להיות עשיר - אבל מה שאתה מתעדף פה-"
"אין זה ממקומך להטיל ספק בשיקוליי" מדגיש נורברט, "אתה, אשר חי על גבה של העיר הזאת - מעלים מיסים, מגלה סודות בתמורה למטבע, ומגן על מי שעלול להיות החוטף שלי. אנו עובדים יחדיו, וירניק, אך אני זוכר מי היית ומי אתה עדיין. בכל זאת אענה לך, ולו כדי שלא תחשבו שלא אכפת לי מגורלם של אנשיי - אני אצר על כל אדם שימות בואת', באמת שכן" הוא עוצם את עיניו לרגע, "אך אם מיסי החורף יאבדו, נאלץ להשיג חדשים. המשמעות היא מס נוסף - הרבה יותר קשוח מהאחד הנוכחי שייגרם בגלל מותם של הסוחרים - שישבור את האנשים. הנזק לא נמדד אך ורק בנפש" הוא פוסק.
"סלח לי על החוצפה" לא נראה שהצלופח מתנצל, "אבל אתה יכול להושיט יד לארנק ו-"
"ולאבד את כוחי במועצה? להזכירך, זהו כספי ששומר על העיר הזאת נייטרלית. הסיבה היחידה שארודר לא נגררה למשחק הפוליטי הארוך שטורד את האומה שלנו היא בגלל אותו ארנק" משיב נורברט בקור.

"כפי שהלורד אמר, וירניק - אין זה ממקומך להטיל ספק בהחלטות שלו" דרוול מנסה להעמיד את הצלופח במקומו.
"לא מכיוון שאני לורד - הבית שלי קם איתי וימות איתי" מדגיש נורברט, מעדן את המסר.
"אלא מכיוון שאנחנו, לעומתך, אכפתיים כלפי העיר הזאת. הלורד רואה את התמונה הכלכלית הרחבה" דרוול מקשיח את המסר בשנית.
וירניק נושך את שפתיו ומשלב את ידיו בהפגנתיות, אך שותק.

"חדל. הדיון הזה לא מתקדם לשום מקום" נורברט פוטר את השיחה בידו. "כפי שאמרתי, מה שנעשה כבר נעשה, כעת עלינו להתמודד עם המצב החדש. כל הראיות מצביעות על כך שאנחנו צופים התקפה על כפר ואת'. שכירי החרב עליהם המלצת" הוא מחווה בראשו לשירו-סנשאי, "יישכרו. גם אביר מעמקים אחד ביקש אותך בשעה שלא היית פה" הוא מחווה לאילידיה, "והשתכן באחד הפונדקים בעיר. אם יצטרף ללחימה, מה טוב. אנשי הכפר כבר נמצאים בכוננות להתפנות - הם מקווים שיהיה להם זמן לחגוג את בוא האביב בטרם ייאלצו לברוח, והאמת שגם אני אעדיף כך. לאנשים הללו מגיע כל אושר שהם יוכלו למצוא בתקופה הקרובה" הוא נאנח, מעביר יד בשיערו האפור הקצוץ, מדלג באצבעותיו על המקומות בהם ראשו עדיין מלא בחבורות מהמכות שקיבל כשנחטף.

"אם, באמצעות נס כלשהו, נצליח להביס את ברסוולה או את קושאן בכפר ואת' - אז אולי נצליח להתפנות לחסל את הפושט השני. אין יותר שכירי חרב בנמצא, וכל שומר כזה או אחר שיכולתי להוציא מארודר כבר נשלח לכפר, לסייע להכין את ההגנות" מסביר נורברט. "זה רק אנחנו והמשאבים המוגבלים שלנו. השאר מוקצה למלחמה שמנהל ריבון הברק".
 
Top Bottom