• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כתר רקוב - עץ משחק (מו"ד 4, 4/4)

נושא
תקצירי עלילה (א')
(ב')
(ג')
הנפשות הפועלות (א')
(ב')
(ג')
(ד')
(ה')
רגעי מפתח
עץ ההרשמה מידע על ת'נדיאן
"ואיפה פמיניה? השאירה את הארנבון שלה לקבל את האורחים?" שואל הקטור בהלצה, יודע שאם המצב היה הפוך וירניק היה מציק לו בדיוק כמו שהוא עושה עכשיו. כמו כן הוא צריך להחזיר לוירניק שעדיין לא למד לא לקרוא לשירו לטאה.
בצורה נוחה להצקה, החכה של הקטור מתחילה לנוע. נראה שמשהו עלה בחכתו.
 
"כנראה שלא פגשת יותר מדי דמי דרקון אם אתה קורא לנו לטאות, אבל לא נורא - אסלח לך בשל כישורי הקברניטות והדיג המרשימים שלך" אומר שירו, מחייך קלות.
"למרות שהקטור כאן כנראה עומד לנצח איפה שהעלמה נכשלה" הוא מוסיף.
קשה לו לראות את וירניק ככה, כמעט מבוגר יותר ובלי הזכרונות שלו. אבל הוא חייב להמשיך לשחק את המשחק, לאט לאט.
"מה השם שלך בכלל, הו קפטן אמיץ?"
 
"איך אתה יודע שהיא קוראת לי- אה, רגע, אני רואה שתפסת משהו" הוא מתקרב אל הקטור ומציץ אל המים, מקרב מעט את ראשו.
"לא רואה כלום זז..." הוא ממלמל בעוד שירו-סנשאי מדבר, והאיש מקשיב בחצי אוזן.
"וירניק, השם הוא וירניק" הוא ממשיך להביט אל המים.
"יש לך כינוי?" שואלת לילוואנה, מתקרבת בצעד שקט.
"קצת חשפתם אותי עם הארנבון" וירניק כורע על ברכיו ונשען על עקביו, ממשיך להביט אל המים בעוד הקטור מעלה בעדינות את הדג שתפס.
"לאט, לאט, שמע למומחה".
"מומחה?" לילוואנה לא מתאפקת, מחייכת קלות.
"היי, גברת, אני איבדתי יותר דגים משאת תאבדי בכל ימי חייך. יפה, תמשיך לאט, ו- תפסתי אותך!" הוא מנסה לאחוז בטרוטה שהקטור מוציא מהמים, אך הדג החמקמק חומק לפתע מן הקרס, נותר באוויר למחצית השנייה בעודו מסתובב וסוטר בעוצמה לוירניק עם זנבו, בטרם הוא צולל בחזרה אל הנהר.
"החוצפה! עזות המצח! אפילו לא ידעתי שלדגים יש מצח" הוא משפשף את לחיו, עדיין המום. "בכל מקרה, לא, אין לי כינוי, אם זאת השאלה" הוא קם על רגליו.
"אפילו לא 'הצלופח'?" מנסה האלפית לשווא.
"הצלופח? איזה מן כינוי זה? נשמע כמו תואר שגבר בגיל העמידה יאמץ לעצמו במהלך משבר אמצע החיים".
 
"כן, זה באמת נשמע ככה" הוא מסכים עם וירניק, משועשע מעט. אך גם עצוב, יודע מה וירניק הקריב בשבילם. אם באמת הזמן במעבר עובר שונה... יכול להיות שהוא מתחיל להבין למה וירניק הקריב את הזכרונות שלו.
הוא מסתכל אל שאר בני החבורה, אל לילוואנה ושירו, והם רואים במבטו את מחשבותיו. אין עליהם לנסות לגרום לוירניק להיזכר. הוא מניד את ראשו בשלילה, יודע שהזכרונות הללו נלקחו. אם יחזרו אי פעם, אין לדעת.
כל שיש לעשות זה לייצר זכרונות חדשים.
 
"זה לא משנה." קאס אומר, מסכים עם הקטור. וירניק הקריב את הזכרונות שלו, לנסות לגרום לו להזכר... לא נראה לו שזה יסתיים טוב.
באותו הזמן, זל מתעוררת ומטפסת למעלה במדרגות הספינה, טפיחה אחרי טפיחה, היא עוצרת קודם לצד המעקה, מסתכלת על המים, לפני שהיא מבחינה בוירניק- ושפת הגוף שלה משתנה. היא מזנקת עליו בגיבוב גפיים, מתחככת בגופו של הצלופח-לשעבר, מפילה אותו על הסיפון רגע אחרי שהוא קם מהכסא.
 
שירו מהנהן בכבדות, מסכים עם השאר. הוא לא שלם עם זה, אבל אין לדעת מה יעולל הניסיון להזכיר לוירניק את עברם המשותף בכוח.
"אולי אני אנסה להצטרף לתחרות, אבל בסגנון עתיק קצת - הרבה זמן לא זרקתי כידונים, אני חושב שבדגים יהיו מטרות טובות" הוא אומר, קושר חבל לקצה של אחד הכידונים שלו ומחפש מטרות.
אם הוא יצטרך לבנות זכרונות מאפס עם וירניק, כדאי שיתחיל כבר עכשיו.
 
"מה לעזא-" וירניק מופל כשזל מזנקת עליו, גוש הנוצות עוטף את האיש מכל כיוון. הוא מנסה לשווא להתחמק, עד שלבסוף שולח את ידו אחורה, נאבק כשהוא תופס מעט מהענבים ששמר לעצמו בצלוחית קטנה ליד, וזורק אותם הצידה. זל נותנת לו נגיחה רכה אחרונה בטרם היא מתפנה לקחת את השוחד, ווירניק נעמד, חסר מילים.
"משום מה יש לי תחושה שזאת לא הפעם הראשונה שזה קורה לי, אבל פה הנסיבות היו... מצערות פחות" הוא מסדר את שערו, מזיז קלות את צווארו. "אתה יודע - ואני נשבע שאני לא ממציא את זה - שילדים בקריאת-כתר משחקים 'סכין או ינשודוב'? רק אומר, אני תמיד בחרתי סכין" הוא מביט בשירו-סנשאי שאוחז בכידונים, מצקצק בלשונו.
"הלך עליך, מקושקש. או שמא אומר, משוקשק? כי הוא משקשק מפחד?" הוא מביט מסביב, מרים גבה בציפייה לצחוק, ומתאכזב כשהמובן מאליו קורה.
"עזבו, בכתב זה היה עובר יותר טוב. תשאיר את הכידונים אצלך, יש פה עוד. תמיד יש פה את מה שאני צריך" הוא רץ בהתרגשות לעבר דלת רצפה נוספת, רחוקה יותר, אשר נראית כי היא מובילה למחסן. הם שומעים אותו יורד במדרגות, והדלת נסגרת מאחוריו, בעוד הצליל העמום של רגליו ממשיך להישמע.

חלק מהערפילים שהקטור ראה מרחוק מתחילים לרחף אל עבר הסירה, מסתובבים ומרקדים בעודם מתחילים ללבוש צורה מוכרת ונאה. כעבור מספר שניות, פמיניה עומדת בפניהם, לבושה באופן דומה לפעם הראשונה בו פגשו אותה. עם זאת, היא נראית מעט נינוחה יותר כאן, בבירור מרגישה בבית בממלכתה. החברים מסביב חודלים מפעילויותיהם, ואפילו טאק יוצא מהחדר בו ניגן בחליל, מרגיש שמשהו מתרחש בסיפון הראשי.

"אני שמחה שאתם בטוחים ומרגישים טוב יותר" הפיה מהנהנת אליהם ברכות, אף שאינה מחייכת. היא מביטה לרגע בצמיד על ידה של לילוואנה, אשר מגיב למבטה, נע וזע בעצמו.
"זה היה קרוב, נכון?"
"קרוב מאוד" משיבה לילוואנה. "מרחק שנייה או שתיים מהמוות. תודה לך, פמיניה. בלעדייך ובלי ונדריה לא הייתי עומדת פה היום. במקרה שלך, פעמיים" הסיירת מרכינה קלות את ראשה בהוקרה.
"מה שעשיתם בניס-פרדי היה נס גבורה. אני שמחה שיכולתי לתרום לכך, ולו במעט" משיבה הפיה העוצמתית. "החזרתם את הדבר החשוב ביותר למקום האפל ההוא. לא אור, כי אם אהבה. אני יודעת שזה גבה מכם לא מעט. אני חשה בכך, ממש כמוכם" עיניה מתרככות בעודן נחות לרגע על החבורה ועל קאס, והיא מסתובבת קלות, מביטה בטאק. חצי האורק לא מרגיש בנוח עם המבט החודר, מסיט את ראשו הצידה ומזייף שיעול.

"זאת לא הייתה הבחירה הראשונה שלי להביא אתכם הנה. התלבטתי רבות, ולבסוף... לבסוף שוכנעתי שנכון לעשות זאת" היא משתתקת לרגע, מהססת.
"אני רוצה שתהיו בטוחים. אני רוצה שתפגשו את מי שאתם צריכים לפגוש. אבל אתם לא יכולים לגנוב ממני את אהוב ליבי".
 
"מישהו יצטרך" טאק לוחש לו, מביט בחוסר אמונה בפמיניה. "אני מכיר אתכם פחות משבוע ונכנסתי ליער מקולל כדי לעבור למישור אחר ולפגוש בו מלכת פיות. זה ככה כל יום שלישי?"
"נכון. הוא בחר" מסכימה פמיניה. "כל עוד כולנו נבין זאת, אתם יכולים להישאר על הסירה שלנו. אתם מוגנים פה לעת עתה, בזמן שאנחנו ממשיכים קדימה".
 
"לא נגנוב אותו ממך, פמיניה. כפי שקאס אמר, הוא עשה את הבחירה שלו. מה שנותר לנו הוא ליצור איתו זכרונות חדשים, שלא יעיבו על הקשר של שניכם. לא באנו להחליף אותך, חס וחלילה" אומר שירו, בבירור מתקשה לדבר.
"זה לא אומר שזה לא קשה לנו, אבל זאת לא הבחירה שלנו. אין לנו את הזכות".
 
"זכרונות חדשים? למה שתחפשו להכאיב לו בשנית?" היא נחרדת מעצם המחשבה. "אתם לא מבינים? הוא חתך אתכם מחייו כדי להתמסר אלי באופן מלא. למה שתעמידו אותו שוב פעם בפני הבחירה הזאת?"
 
"רביעי. לפעמים גם ראשון." החיוך של קאס גדל מעט. הדם הרע שהיה בינו ובין פמיניה חלף כבר ממזמן, כמים מתחת... לסירה הזו? הוא מניח. "בוא, אתה רוצה את התקציר או את הסיפור המלא?" הוא נותן לשאר לריב עם פמיניה, לנסות להסביר לה מה שהם רוצים, ומושך את טאק הצידה, לחדר בו הוא התאמן בחליל לפני רגעים ספורים.
 
"אני חשה במה שאתה מרגיש, שירו-סנשאי, גם מבלי שתדבר" היא מביטה בו, והקשיחות בעיניה מתרככת לפתע.
"אתה כואב. אתה מרגיש שזה לא הוגן. אתה חושב שאני זו שהציבה אותו בפני הבחירה הבלתי אפשרית הזאת, ולא אתם. ואתה חושב שאף על פי שאני אוהבת אותו, זאת לא הדרך. שזה מכאיב לו. שזה מעלים את מי שהוא היה, ואת מי שהוא היה יכול להיות" היא מתקרבת אל שירו, נמוכה ממנו אך במעט.
"אני חשה בכל, שירו-סנשאי. זוהי הסיבה שאיני יכולה להתקרב אל דנקן. יש רגשות כה חדים, כה ייחודיים בעוצמתם, עד שגם אני לא יכולה להם. אני לא מחפשת להכאיב לאף אחד".
 
הקטור שומע את דבריה של פמיניה לשירו ומבין בתוכו הבנה. אין לו בעיה עם בחירתו של וירניק, היא עצובה לו, אך הוא מכבד אותה. אך פמיניה, פמיניה עושה את אותו דבר שעשתה מקודם. וזה ייפגע בוירניק אפילו יותר.
״בדיוק משום שאת חשה בהכל, אנו יודעים שאת יודעת. יודעת מה וירניק הרגיש באותו הרגע שהוא עשה את הבחירה. את יודעת שהוא היה קרוע בין שלושת האהבות שלו. את, חבריו והאהבה שלו לחופש. את יודעת בדיוק כמוני שדחפתי אותו לדבר איתך, לנסות להבין איתך איך הוא מאזן את האהבה שלו בין כל אלו. ולכן אני מזהיר אותך פמיניה, לא כאויב או גנב או בעל כל זדון, אלא כחבר שלך וחבר שלו. את לא תוכלי למנוע ממנו את האהבות הללו. את יודעת טוב מכולנו שהאהבה היא הכוח החזק ביותר. אך היא גם יכולה להינתן למספר אנשים. כמו שאת אוהבת את בתך, את וירניק, את רגש האהבה עצמו״. הקטור מסיים את מילותיו ואז אומר את דרך פעולתו לפמיניה, בכדי שלא יהיה פקפוק גם אם היא מרגישה את רגשותיו.
״לא אגנוב לך אותו, לא אנסה להכאיב לו, לא אזיק לשערה מראשו. אך וירניק אדם חופשי, חופשי כציפור ברקיע, כארנב בשדה וכצלופח בלב ים. בלי החופש שלו, הוא לא מי שהוא. וכמו שייעצתי לו לנסות לדבר איתך על אהבותיו, אני מציע לך להקשיב לו״.
 
אילידיה עומדת במרחק כאשר האחרים מדברים עם וירניק, או לפחות, משהו שמזכיר אותו. משהו חסר שם, בהומור שלו, בצורה בה הוא צוחק. טיפת עוקץ צינית בנוגע לחיים, מנת חלקם של אלו שטעמו את הטעם המר יותר של החיים.
היא לא עומדת מול הצלופח, מול שליח המועצה או מול הקברן מטיראנובה כעת. היא עומדת מול משהו אחר, והיא יודעת שפמיניה לקחה כל חלק מר מתוכו.
אנוכית כרגיל, אילידיה משוכנעת שוירניק שהיא התחברה אליו היה באותו חלק מר.
היא יושבת בקצה הספינה, מרוחקת מוירניק ואומרת לו את המינימום האפשרי של דברי נימוס כדי שיגרום לו לעזוב אותה, כאשר פמיניה מתקרבת כדי לדבר איתם- היא מסתכלת אל הפיה עם איבה מסוימת בעיניים, לא ברור אם לגמרי מכוונת לפיה או פשוט שהיא המוקד הכי קל למקד בו את זה.

"דם הדרקון מדבר בשם עצמו" מבהירה אילידיה לפמיניה, יודעת שהיא ניסתה למנוע את ההקרבה של וירניק, גם אם נראה לרגע זה שהיא נכשלה.
"עזרת לנו להילחם באם האפלה, ששונאת אותך בשנאה אינסופית, והמשכת לסייע לאלו שהבטיחו לך שהם יעזרו לבת שלך. לטובות שלך, כמו לאהבתך, יש מחיר. אנחנו נלחמים בכל איום על חייך ועתידך, גם כשמעשייך מביאים פולשים לארצות החוף, לקראולי לאבד את העשתונות ולוירניק לעשות בחירה בלתי אפשרית. ובלעדינו, אף אחד לא יעמוד כנגד דרק מודן ולצד הבת שלך" אומרת חצי האלפית, מסתכלת על הפיה המסוכנת וההפכפכה בבית שלה.

"תזרקי אותי מהספינה ואני אשחה את דרכי לחוף, לי לא אכפת. אבל אני לא הולכת להודות לך אחרי מה שעשית לו" היא אומרת, מניחה יד על הנשק וביד שנייה מותחת את הגלימה בהכנה לקסם מגננה. זה טיפשי ומסוכן להחריד עם הדמות הזו, אבל זה לא שבכל מקרה היה אפשר לסמוך עליה לגמרי מלכתחילה.
 
דבריו של הקטור נוגעים בנפשה של הפיה, והיא מאבדת לרגע מהביטחון הנוקב שעוטף אותה, עיניה רועדות כשהיא שוקלת את הדברים.
"חשבי על כך, פמיניה. האם הוירניק שנמצא כאן הוא האדם שהתאהבת בו? או שהוא גרסה אחרת, שונה לגמרי, של האיש אותו את אוהבת יותר מכל?" שואלת לילוואנה, והפיה העוצמתית דוממת לרגע ארוך, נחבטת בשאלה הקשה.
אך אז דבריה של אילידיה מגיעים. כל היסוס נעלם, ובמקומו נכנסים כעס. פגיעה. עלבון. כאב.

"אינך יודעת מהי התחושה לצפות באהבת חייך מנסה לשרוד לבדו בעולם קר וכואב, בנפש שלו שמתרסקת כמו גלים כנגד מצוק תלול" עיניה מפלחות את אילידיה, ידה הימנית עולה מעלה ומרימה עמה גל אדיר שנושא את הספינה, מרעיד אותה ומאיים להפיל אותם מהסיפון.
"אינך יודעת מה הוא עבר. מה הוא ראה. מה הוא הרגיש. מה הוא חווה" היא מרימה את ידה השמאלית כעת ורוח פרצים אדירה מנשבת לכל עבר, מאיימת בשנית לזרוק אותם מהסיפון. כל אחד נאחז בדבר מה קרוב, מאוריציו ניצל ברגע האחרון לאחר שונדריה תופסת אותו עם חכתה, כאילו היה עוד אחד מהטרוטות הנעלמות של וירניק.
"אינך יודעת מהו הכאב שבחיים ללא מוות, חסרי צבע ותחושות. אינך יודעת מהי אותה שמחה בלתי ניתנת להחלפה שנכנסת עם בואה של אהבה חדשה. אינך יודעת מהו הכאב שבקריעה, בהעלמות, של אותה נפש תאומה. 'אשתי הרווקה', הוא אמר, כאילו איני מסוגלת לשמוע. כאילו המילים הפוגעות לא חורטות עצמן בליבי המדמם" היא מאגרפת את ידיה, הגלים והרוח משתלבים לכדי סופה עוצמתית שמאיימת לטרוף את הספינה. החבורה נאבקת להישאר על הסיפון, בשעה שהמפרשים נחבטים לכל עבר, מאיימים להיקרע ולשלוח את הספינה לסחרור בלתי נגמר בנהר הנצחי של מלכת הפיות. לרגע נראה שהיא עומדת לרסק את הספינה, עד שהיא עוצרת בעצמה בשנייה האחרונה, מביטה לעבר החוף הרחוק והערטילאי. היא מורידה אט-אט את ידיה והמים חוזרים לקו הגובה הרגיל, בעוד הרוחות עצמן שוכחות. השמש מבליחה שוב בין ענני הסופה שכבר הספיקו להתגבש, והסתיו החמים חוזר למצבו הקודם, כאילו לא קרה דבר.

"אהבה כשלעצמה אינה שווה דבר, אם אין את מי לאהוב. זהו שיעור שאפילו אחותך הבינה" היא זוקפת את קומתה, עדיין פגועה.
"כל העולם צוחק על מערכת היחסים שלנו. אדם ופיה - תועבה. בדיחה. יצור קסום שלא שולט בעצמו, ואיש חסר אחריות שמשעשע אותו. הוא היחיד שראה אותי כמשהו שונה. כמשהו אמיתי, במקום כדמות מגוחכת מסיפור אגדות לילדים" היא מאגרפת בשנית את ידיה הרועדות, עיניה נוצצות מהדמעות שהיא אוצרת. "איני מוכנה לאבד את הארנבון שלי, ואיני מוכנה לתת לו לאבד את עצמו. אך הבטחתי לבתי שאביא אתכם אל החוף כשהדבר ירגיש נכון, וכך יהיה".
הפיה נעלמת באחת, מתפזרת לערפילים סגולים שנעלמים כמעט מיד. בעוד החבורה עדיין מתאוששת, הדלת דרכה וירניק עבר נפתחת, והצלופח יוצא עם מספר חניתות, חיוך זחוח על פניו.

"מצאתי את זה במחסן. ומצאתי גם מחסן" הוא נוקש באצבע אחד על ראשו, כמצביע על חוכמתו.
"האחרון שתופס טרוטה הוא אביר מפונפן שמשתמש במילים מוזרות לא במקום. יש לי תחושה שהכרתי אחד פעם" הוא ניגש אל קצה הספינה ומתחיל לערום את החניתות לידו, בוחן מיקומים אסטרטגיים.

"עד שנגיע אל מחוז חפצנו, אני חושב שיהיה נבון אם לא נעורר אנטגוניזם בקרב מלכת הארץ הזאת" מציין לוקרשיוס. "יותר מדי מונח על הכף. עוד לא מצאנו את אדמונד".
"הכאב שלה אמיתי, גם אם הרגשות שלה עוצמתיים מדי" מציינת ונדריה במשיכת כתפיים. "היא מטורללת, אל תבינו אותי לא נכון. אבל היא אוהבת אותו. מאוריציו" היא עסוקה בלהוציא את קרס הדיג שלה מבגדיו של עוזר המחקר, "יש לך ניחוש מתי נגיע?"
"קשה לדעת. הזמן כאן עובר בצורה אחרת. במעבר, ובפרט בממלכה של פמיניה. כפי שזה נראה, הזמן בממלכתה מבוסס על רגשות" הוא עוצר ולאחר מכן מנמק.
"אני לא יודע אם הייתה לכם את ההזדמנות לראות, אבל הסערה שפמיניה חוללה - היא התגבשה באופן טבעי, אבל מאוד מהיר. זה לא היה בדיוק קסם זימון כמו שזה היה קסם יצירה. זה כביכול אותה אסכולת קסם, אבל ההתגשמות המאגית והמטאפיזית שונה" הוא רואה שהוא מסתחרר ועוצר את עצמו, חותר לשורה התחתונה.

"הסערה של פמיניה התגבשה מהר בגלל עוצמת הרגשות שלה. אני חושב שזאת אותה הסיבה שוירניק התבגר כל כך מהר. כי הוא עדיין מרגיש כלפיכם משהו, גם אם הוא לא זוכר אותו באופן מדויק".
"אבל עדיין יש לנו קשרים בעולם האמיתי" לילוואנה נדרכת. "אתה אומר שככל שהם עוצמתיים יותר..."
"הזמן כאן עובר מהר יותר, נראה לי. אני לא יודע אם זה בדיוק ככה, אבל אני חושב שזאת השערה מבוססת למדי. אני חושב שהיתרון המרכזי הוא שרוב האנשים שאתם מכירים ומרגישים כלפיהם משהו נמצאים כאן, אבל עדיין יש בחוץ עוד אנשים. בני משפחה, הריבון וסא-אאגה, חברים אחרים שפגשתם לאורך הדרך. אותו דבר לגבינו" הוא מחווה לעבר כולם.
"קצב ההתבגרות לא בהכרח משקף זמן שעובר בחוץ. החבר שלהם התבגר, ממה שאתם אומרים, במשך קרוב לחודש. זה לא אומר שעבר הרבה זמן בחוץ, אלא הרבה זמן בפנים".
"זה נכון. זה לא אומר שאם נצא מכאן יעברו שנים. אבל אני לא אתפלא אם יש קורלציה מסוימת, למשל במהלך המסע הזה אל הנקודה שפמיניה רוצה להביא אותנו אליה. שימו לב מה היא אמרה - 'כשהדבר ירגיש נכון'. יכול להיות שנצטרך לחכות עד שהיא תירגע, או עד שנהיה במצב רגשי מסוים בעצמנו".
"מה העצות הפרקטיות שלך?" שואלת נישידי.
"לא הרבה" מודה מאוריציו, "אבל זה מעניין כשלעצמו, לא? וזה תמיד טוב לדעת יותר על המקום שאנחנו נמצאים בו. אני חושב שבשלב הזה אין לנו הרבה מה לעשות חוץ מלהעביר את הזמן, בתקווה ברוגע. נגיע אל היעד כשנגיע אליו".
 
שירו-סנשאי רוצה להגיד משהו לפמיניה לפני שזו מתפרצת, אבל לאחר שהספינה כמעט מתהפכת והוא בקושי מצליח להאחז במשהו, הוא מתחרט. דם הדרקון מביט פעם נוספת בשתיקה בפמיניה ופונה לצידה השני של הספינה, נשען על המעקה באנחה.
יש משהו שלו במקום הזה, גם אם הוא יכול להשתנות ברגע. הוא לא זוכר מתי הייתה הפעם האחרונה שהוא יכל פשוט לבהות בנוף. זה מרגיש לו... מוזר, לא נוח. שירו מנסה לנער את התחושה הזו מעליו, ללא הצלחה.
 
הקטור נאנח. פמיניה תירגע, מתישהו. יקח לה זמן, אבל רגשות מתחלפים. גם אם אהבה זה הרגש העוצמתי ביותר שלה, היא עדיין מרגישה כאב וצער, זעם ושמחה. היא תסתכל על וירניק כשהוא דג ותחשוב על מה שהם אמרו. אם כי תמיד יש את הסיכון שהזעם שלה יהיה יותר זכיר בשבילה. אבל אין מה לעשות, מה שקרה קרה.
הקטור פשוט מתיישב לצד וירניק. ״אני חושב שכולנו פשוט צריכים לשבת ולהנות מהשקיעה כל עוד יש לנו זמן לזה״.
להקטור יש מספר סיבות להגיד את זה. הוא צריך שלוקרשיוס ואנאבל יהיו מוסחים, הוא לא יודע איפה אדמונד ואם הוא מחוץ למישור… הם עלולים לאבד הרבה זמן. גם טאק עם מחשבות טריות על אביו, קאס עם מחשבות על משפחתו. מתגנב חשש לליבו.
אבל בליבו, הקטור בעיקר רוצה זמן להירגע עם לילוואנה. כבר חודשים שהם עוברים מסיטואציה מתוחה אחת לאחרת. עם תקופות הפסקה שלא באמת מרגיעות. אבל הם עברו יותר מדי סיטואציות קרובות למוות. וכעת… הוא לא בטוח אם הם ישרדו לראות את המחר.
אז הוא רוצה לפחות לנצל את הזמן הזה עם מי שהוא אוהב. לחוות איתה את כל אשר הם חפצים בליבם.
 
IN
אילידיה אוחזת בספינה בכל הכוח, אבל היא לא מאמינה לה. אם היא הייתה אוהבת אותו, היא לא הייתה משכיחה ממנו את החלק שהיא לא אהבה. הפיה בוחרת להיות היפוקריטית עד הרגע האחרון.

היא נשענת ליד שירו-סנשאי ומאוריציו על הקצה הסיפון, בוהה לאופק, לחלק ממנו הם עברו. "הפרופסור שלך בטח היה רק מחכה להזדמנות להיות פה במקומנו. לא בתנאים האלו, אבל כדי ללמוד..." אומרת אילידיה, חושבת על הזמן הקצר שיצא לה ללמוד אצלו, וכמה מעט היא בפועל הצליחה להוציא מהשיעור שלו. "אבל אנחנו יכולים לפחות לנסות לשאול את השאלות המעניינות, בניסיון לחבר את הסיפור..."

"הארץ העתיקה, פמיניה... הן אמורות להיות ייצוג של חלקים בעולם שלנו, אבל השער שנפתח והכוח שפמיניה אוחזת בו מראה שיש להן קשר למקום הזה. אולי מכאן הן הגיעו? או שמפה הכוחות של הארץ מגיעים?" היא תוהה. דיון קולי תמיד עזר לה לעכל מידע, גם באלפטם.
היא מסתכלת על שירו, "סא-אאגה... נראה שגם הוא מכיר את המעבר לא מעט. באימפריית הדרקון יש אזורים נגועי פיות? המלומדים שלכם עוסקים בנושאים האלו?" היא שואלת, תוהה קלות על החלאה.
 
עריכה אחרונה:
חזרה
Top