• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות
  • בואו להנחות משחק בדרקוניקון - ההרפתקה עלינו!
    צוות המשחקים שלנו ישמח לסייע לכם להריץ הרפתקאה בכנס וגם לספק לכם הרפתקאות מוכנות ממגוון שיטות, פרטים בנושא.

כתר רקוב - עץ משחק (מו"ד 4, 4/4)

rui

The Storyteller Archmage
צוות הפורום
בצבא של ויני
"זה רק מחזק את הסברה שקושאן ערמומי בהרבה משנותנים לו פה קרדיט. לא שברסוולה מטומטת, אבל עדיין, ברור מי הכוח ומי המוח בעסק הזה" משלים וירניק. "אה, וכל הקטע הזה עם המועצה מסריח יותר מהורדים האלה. מישהו משחק בנו למעלה, תזכרו מה אני אומר לכם. אני מזהה תרמית כשאני רואה אחת".
 

amitf0123

פונדקאי ותיק
״זה הולך יד ביד עם כך שהמלכה נאמרה בכל הסיפור. אפשרי מאוד שהם מנסים להוליך אותנו שולל בכדי שנילחם זה בזה, או שמישהו נעזר בבני הענק בכדי להפליל את חברי המועצה״.
 

המגדל הבודד

פונדקאי ותיק
"לא אתווכח עם המומחה" אומר שירו בחיוך קל, אבל אז שוב מרצין.
"כל התככים האלו... באימפריה תוקעים סכין ישר בחזה, לא מאחורי הגב. זה שטח לא מוכר בשבילי. אני נוטה להאמין שהמלכה אחראית לעניין, אבל כמעט כל אחד אחר יכול להיות מעורב בזה, כולל אנשים מחוץ למועצה או גורמי חוץ.
המלכה לא שכרה את בני הענקים, וסביר להניח שמישהו אחר מהממלכה שכר אותם, או שמישהו מבחוץ השיג את החותם המלכותי וסיפק אותו לקושאן. אם כי בני הענקים נשכרו על ידי אנשים שונים או על ידי אותו אדם שרצה להחליש אותם, יחד עם החלשת בית ריינן" הוא פוכר את אצבעותיו בחוסר אונים.
"אני באמת לא מחבב פוליטיקה".
 

rui

The Storyteller Archmage
צוות הפורום
בצבא של ויני
"רגע, חשבתי שאתם משרתים את המועצה?" קראנג מרים גבה.
"היי, אתה חדש פה? רק מכיוון שהם משרתים את המועצה לא אומר שהמועצה מסוגלת שלא לדקור אותם בגב ולגלגל אותם מכל המדרגות. ככה זה בחיים".
"ייתכן ויש אמת בדבריך..." מודה חצי האורק בחוסר רצון.
"המועצה לא מבינה בכלל איך היא רוצה שישרתו אותה. אתה חושב שכולם רוצים לסיים את הסאגה הזאת באדמות החוף? כי לי לא נראה" מציין וירניק, אם כי לא מוסיף יותר בשלב זה.
 

Redcloak

פונדקאי ותיק
"האשליות שאתם מתארים מדאיגות למדי... אשליות מהסוג הזה הן לא עבודה של אשליין חובב, מה גם שהאורקים סולדים מהן בדרך כלל. זה נשמע שהקושאן הזה באמת אורק יוצא דופן, גם באמצעים או בעלי הברית שעומדים לרשותו. אני חושד שהוא יהיה האתגר העיקרי שלנו, לפני שנכנסים לכל עניין התככים." איגנציוס מהרהר לרגע בדאגה ואז מוסיף "את האורקים שתקפו את המחנה של ברסוולה הוביל וורג גדול ואימתני למדי - זה עוד בעל ברית של קושאן שצריך לקחת בחשבון."

"מלבד ההתקלות בוורג הזה, והפגישה עם קראנג שכאן" אומר איגנציוס ומחווה בידו על חצי האורק "מצאנו באוהל של ברסוולה את המסמכים האלה" הוא שולף מתיקו מפות ומסמכים פורס אותם על הקרקע בפני הקבוצה ובוחן אותם. מתגלה בפניהם מפה של אזור החוף עם סימונים מרובים עליה "הו, הם כתובים במדוברת רהוטה - קשה לי להאמין שברסוולה או אנשיה כתבו את זה... נראה שהסימונים מתייחסים לנקודות חולשה לפשוט עליהן... עבודה מבפנים? אני חושב שזה מסתדר עם מה שידוע לנו עד כה. תגיד, וירניק, אתה מכיר אתה בטח מכיר את כל הנוכלים בסביבה - כתב היד נראה לך מוכר?"

META
גלגול מאגיה על האשליות - 20 + 9 = 29.
גלגול תובנה על המפות - 8 + 8 = 16.
גלגול היסטוריה על המפות - 15 + 9 = 24.
 

amitf0123

פונדקאי ותיק
"זו אינה עבודה פנימית" אומר הקטור תוך כדי שהוא מסתכל על המפה, "מהפגישה שלנו עימה לא משתמע שברסוולה בעלת מרגלים, אך יש לה סיירים מאומנים שמתפרסים בכל רחבי החוף, כנראה מכך השיגה את המידע הרב" הקטור כן מסתכל בצמצום עיניים על המדוברת, תוהה לרגע. "אך שפת הסימונים אכן משונה וצריך לקחת אותה לשיקול על פני הרושם שברסוולה עשתה עלינו".
 

rui

The Storyteller Archmage
צוות הפורום
בצבא של ויני
"אני נפגע מההאשמות שלך" וירניק לוקח את המסמכים, גבותיו מזדעפות לרגע בכעס מזויף.
"ובאותה נשימה יכול לומר לך שלא אתפלא אם זאת עבודה של לנגו מכפר ואת'. סאטיר ערמומי מדי, אם אתה שואל אותי, וזאת מחמאה כשזה מגיע ממני. זייפן בחסד, אם מישהו ירצה ליצור מסמכים מפוקפקים ולא להיות קשור לזה, הוא הכתובת הטובה ביותר בכל הסביבה" הוא מגיש בחזרה את הדפים לאיגנציוס.
"וכתב היד?" שואל קראנג.
"מה אני נראה לך, מכשף? אני לא זוכר את כתב היד של אשתי הרווקה, אז של איזה איש-תיש אקראי?" וירניק מזדעף לרגע. "חוץ מזה, האנשים האלה משנים כתב יד כמו שאני ואתה מחליפים בגדים בכל יום, אחרת הם לא היו נותרים במקצוע. בכל מקרה, הוא אופציה".
"אם תשאלו אותי, ואני יודע שלא שאלתם" ניכר שקראנג מרגיש לא בנוח להתערב בשיחה אך עושה זאת לשם חלוקת המידע, "נשמע כאילו גם האביר וגם איגנציוס צודקים, או לפחות יכולים להיות צודקים. מי אמר שברסוולה לא קיבלה מידע ראשוני והמשיכה להעשיר אותו באמצעות סיורים תכופים? שימו לב שברסוולה מצאה אסירים רבים, זה לא דבר של מה בכך. המשמעות הינה שהיא תקפה מספר רב של אזורים פגיעים. דבר שכזה לא מגיע אך ורק מסיירים" הוא מניד בראשו להקטור, "אך עבודה פנימית אינה מהווה תחליף לכוח צבאי ולטקטיקות סיור מתקדמות, שהיא בבירור מתמצאת בהן" הוא מניד בראשו לאיגנציוס.
"אז אתה אומר שאנחנו לא עובדים מול מטומטמים?" שואל וירניק לסיכום.
"גם, אבל אני טוען שאף על פי השוני הרב בין ברסוולה לקושאן, ניכר שיש דבר אחד ויחיד שמאחד אותם פה - החיפוש אחר התהילה" קראנג חוכך את ידיו זו בזו. "ואני לא אתפלא אם מישהו משחק על הקלף הזה. זה הכל".
 

המגדל הבודד

פונדקאי ותיק
"מלבד זאת, ברסוולה דיברה מדוברת, ולא רק ענקית. היא בקיאה בשפה, אם לא אחד מאנשיה. אבל הייתי אומר שיש לה עוד כמה חוליות של חיילים באזור, למקרה שהמחנה הראשי יותקף והם יצטרכו לסגת, אם כי אני לא בטוח מה נשאר מהם. אומר שירו. הוא מביט בצורה יסודית יותר במפה, מנסה לנתח אותה מבחינה אסטרטגית בזמן שהוא שואל: "מי היה נראה כמנצח, האורקים או הגוליית'ים?"
 

Redcloak

פונדקאי ותיק
"אני משוכנע כי בשביל לכתוב ברמה כזאת צריך אימון ממושך. קשה לי להאמין שמישהו מהגוליאת'ים מחזיק בכזה, אפילו אם הוא דובר את השפה." מגן איגנציוס על מסקנתו "ולשאלתך השנייה, התרשמתי שהאורקים מנצחים. הגוליאת'ים נלחמו בנחישות, אבל הם נדחקו אחורה יותר ויותר בזמן שהיינו שם - נראה שהוורג היה אחראי ליתרון האורקי." עונה איגנציוס לשירו-סנשאי.

לפתע איגנציוס נזכר "רגע, קראנג, אחד האסירים סיפר שהגוליאת'ים היו להוטים לסחוט ממך מידע - מה הם רצו ממך?"
 

amitf0123

פונדקאי ותיק
הקטור מהנהן אל מול דבריו של קראנג, מסכים עם הנאמר. "אנו צריכים לשוב אל בית הלורד ולהעביר את המידע שהשגנו. כנראה שחוטפיו של הלורד ינסו לבצע מהלכים בעיר וזו הזדמנות טובה לאדם עם אוזן קשבת" אומר הקטור ומניד את ראשו לכיוון וירניק. "משם ניקח סוסים ונחוש לכיוונו של לנגו. בני הענקים איבדו רבות בקרב העכשווי, ייקח להם זמן לגבש את כוחותיהם מחדש ואנו נכה בברזל כל עוד הוא חם" מסביר הקטור את הטקטיקה שהוא מציע לצורכי המשך החקירה. לאחר מכן הוא מפנה את פניו לקראנג, מעוניין לשמוע מה יש לו להגיד.
 

rui

The Storyteller Archmage
צוות הפורום
בצבא של ויני
"ברסוולה היא נכדה של היארל האראדיר. היא מלומדת במידה מה" וירניק מוסיף בידענות. "ואת השם שלה שמענו לפני קושאן. בזמנו חשבנו שרק הגוליאת'ים נכנסו להתקף זעם, לא הבנו שיש לנו שני פראים מרכזיים על הראש".
"האורקים אכן ניצחו נכון לזמן ההוא" מסכים קראנג עם המג, "אבל זה היה לפני שברסוולה הגיעה, וניכר שהם דחפו בעיקר במהירות לאוהל שלה. הווארג הענק לא התמקד בחיסול מוחלט של הגוליאת'ים, חלקם יכלו לשבור מבנה ולרדוף אחרינו או לנסות להשיב את האסירים שלהם. לשאלתך, איגנציוס - הם היו בטוחים שאני מרגל של קושאן, ובפרט לאחר שההתקפה החלה. זאת הסיבה שציינתי בפניך שאני מאמין שקושאן ואנשיו עקבו אחרי למחנה של ברסוולה. אני הגעתי לבני, אך הם ניצלו זאת כדי לארגן התקפת פתע. איני בטוח עוד איך קושאן ידע שהמחנה לא יהיה מוגן-"
"הם רצו לקנות את לורד נורברט. סיפור ארוך, אתקצר לך אחר כך" וירניק ממשיך. "אבל בשורה התחתונה, הוא ידע שהמחנה יהיה ריק יחסית. זאת הייתה התקפה מתוכננת עם יתרון ההפתעה לצידם - לא משהו שבגנותו הייתי אומר שהאורקים עתידים לנצח במערכה, בפרט כשהם לא ממש נלחמים זה כנגד זה. מדי פעם, כן, אבל לרוב הם מוציאים את זה עלינו. כיף" הוא מושך בכתפיו.
"האם התקפה כזאת נחרצת קרתה בעבר בין בני הענקים?" שואל קראנג.
"ובכן... לא" מודה וירניק, "עקבתי אחרי זה בצורה ניכרת. ממה שתיארתם, מדובר בהתקפה הגדולה ביותר בשהות שלהם כאן... אבל צריך לזכור שלקושאן הייתה הזדמנות טובה מאוד, כפי שאמרתי. אם תיקח גרזן ותשתמש בו כדי לחצוב בגבינה חמה במקום בעץ, הגבינה תיחתך כמעט מיד. זה לא אומר שהשתמשת בגרזן שונה, רק שהמטרה שלך הייתה רגישה יותר לכך".
 

המגדל הבודד

פונדקאי ותיק
"לקושאן אין סיבה לתקוף מחנה חמוש וחזק כשהוא יכול לבזוז כפרים מלאים באנשים שאפשר לשעבד ומטבעות שאפשר לקחת. יש פה משהו אחר, אבל עלינו להזהיר קודם את הלורד, כפי שאמר הסר. צריך להכין את המשמר של בית ריינן לבאות, כי אני מניח שבני הענקים לא יפקירו את הלורד לאחר שהיו כה קרובים לתפוס אותו" אומר שירו.
"הייתי מציע ללורד להקים מיליציות במהירות ולשכור שכירי חרב, אחרת לא יישאר לו על מה להגן, אבל כל דבר בעיתו" הוא ממלמל.
"כל מידע על הציוד, מבנה המחנה וכמות הלוחמים יוכל לעזור לנו להתכונן. אני אשמח אם תספרו לי את הפרטים בדרך כך שאוכל לרכז אותם לדיווח מסודר שאגיש למפקד" הוא אומר לאיגנציוס, קראנג ואילידיה.
 

rui

The Storyteller Archmage
צוות הפורום
בצבא של ויני
"למה הם הולכים ומשמידים דברים ואנחנו כמעט נאכלים על ידי זאבים?" מלין וירניק. "שירו, תחשוב על זה רגע - החלק הכי טוב ביום הזה הוא כשתמצית ורדים מסריחה נשפכה לעברנו. כלומר, מה כבר דרשתי? קצת שלווה, זה הכל".
 

המגדל הבודד

פונדקאי ותיק
"וירניק, 'השלווה יקרה יותר מכל המותרות - חלק מהמותרות נקנים בזהב, חלק בדם, והשלווה נקנית בשניהם יחדיו', כמו שכתבה צ'איינין. אתה רוצה שלווה? תשלם בדם ובזהב, שממנו אני מאמין שלא חסר לך. בפעם הבאה תיתן לזאבים לטעום קצת ממך, ואז תוכל לחזור ולנוח בשקט כשאתה דג טרוטות" אומר לו שירו. הוא מתחיל לכתוב כמה דברים על פיסת קלף שהוא מוציא מתיקו - ככל הנראה התחלת הדיווח.
"רק כמה עשרות גוליית'ים? אז כנראה הרוב הלכו לפשיטה או שהם נמצאים במחנות מסביב, אבל לפי מה שאמרתם על כך שמדובר במחנה של ברסוולה, אני מניח שהוא לא המחנה הקטן ביותר. נצטרך לבדוק איזה כפר הותקף כשנחזור" הוא אומר תוך כדי כתיבה.
 

העוג הברברי

פונדקאי ותיק
בצבא של ויני
אילידיה שומעת, מקשיבה, ושקטה למשך זמן לא אופייני. נראה שהיא חושבת על הדברים. "אנחנו מהמרים על המהלכים שלהם כרגע, ומנסים להבין מהו המהלך הבא- אבל אנחנו לא מכירים אותם מספיק. הניחושים שלנו לא טובים מספיק בשביל לקרוא את המפה. במצב הנוכחי, אני יכולה לראות שלוש אפשרויות לקבל מידע נוסף- לדבר עם האסירים ששחררנו, שאני בטוחה שישמחו לשתף את המעט שהם יודעים אבל הם הימור מבחינת מידע. לנסות ליצור קשר עם אבירי המעמקים המקומיים והמשמר האזורי, בתור אבירת מעמקים אני אשמח לעשות זאת, ולשמוע מה יש להם לומר. או- וזו האפשרות הכי פחות בטוחה- לנסות לתפוס את אחד מהעריקים או הפצועים מהקרב. כול קרב גדול מלווה בכאלו, וגם האגו הגדול של בני הענקים בסופו של דבר נופל מול הרצון להיות בחיים. זו האופציה הטובה ביותר בעיניי- אבל למצוא ולתפוס אחד עשוי להיות יותר עניין של מזל משאני רוצה להודות" אומרת חצי האלפית.
 

המגדל הבודד

פונדקאי ותיק
"לתפוס אחד זו כנראה האופציה הטובה ביותר, והראשונה שהייתי נוקט בה, מכיוון שאת השאר נוכל לבצע מאוחר יותר. אבל את מזלזלת ברצון של בני הענקים לזכות בתהילה. הם יחיו, וימותו, בשביל להשיג אותה" אומר שירו.
"ובכל מקרה נצטרך לתפוס שניים - אורק וגולייאת', ונסתכן בכך שנתפוס את תדומת הלב של המנהיגים שלהם. קושאן כנראה פחות אכפתי כלפי הפקודים שלו, אבל ברסוולה עשתה רושם של אחת שתרדוף אחרינו, גם אם לא אישית, בשביל להשיב את השבוי". הוא עוצר וקורא שוב את הדיווח שלו, משפשף את ראשו.
"אבל לא משנה מה הדרך שנבחר בה, עלינו להשיג עוד מידע לפני שנמשיך, כמו שאבירת המעמקים אמרה" הוא מסכם.
 

העוג הברברי

פונדקאי ותיק
בצבא של ויני
"אם יש בורחים, הם אמורים לברוח ברגעים האלו, וזה הזמן לצאת לתפוס אותם. אני לא מחבבת את הרעיון של להחזיק שבויים כמו הגוליאת'ים, אבל אם זה מה שצריך כדי לעצור אותם נלכלך את הידיים" אומרת אילידיה, מהנהנת.
 

rui

The Storyteller Archmage
צוות הפורום
בצבא של ויני
"אני בספק שקושאן וברסוולה לא סיימו את הקרב ביניהם עד עכשיו, ומי שלא זכה עשה כרצונו במחנה. אם ברסוולה הסיגה את קושאן, היא תלקק את פצעיה לזמן מה. אם ההפך קרה, המחנה יישרף וברסוולה - אם שרדה - תיסוג יחד עם אנשיה כחוליה אחת. קשה לי להאמין שנוכל לרדוף אחריהם, אם כי ייתכן ואפשר לנסות" אומר קראנג.
"הרעיון על האסירים לשעבר טוב" מהנהן וירניק. "אל תזלזלי כל כך מהר במה שהם יכולים להציע. קל מאוד להתרשל ולפתוח את הפה ליד אסירים, משרתים וכדומה - תאמיני לי, בניתי קריירה מזה" הוא מצחקק לרגע. "אבל הם יברחו, בסבירות גבוהה, לארודר; אולי לוואת'. לא סביר שיישארו בחוצות".
 

rui

The Storyteller Archmage
צוות הפורום
בצבא של ויני
OUT
ביקשתם הרצה לנסות ולמצוא את הגוליאת'ים/אורקים שנמלטו מהקרב.

IN
החבורה יוצאת לדרכה בזריזות, מסתמכת על אילידיה, איגנציוס וקראנג כדי לנווט באזור שהוביל למחנה הגוליאת'י. הם נזהרים שלא להתקרב יותר מדי, מזהים את עקבותיהם של חלק מבני הענקים שנסוגו משדה הקרב. השבילים מתפצלים ברובם כשכל קבוצה זעירה נעה למקום אחר, והם מחליטים לבחור את הברור ביותר מביניהם, ממשיכים הלאה במטרה למצוא מישהו אותו יוכלו לתחקר.

הם מתקרבים לבסוף למה שנראה כמו מערה קטנה, ממנה הם שומעים קול אנקה קל ומספר מילים בשפה לא מוכרת. הקטור מזהה אותן, וקראנג מיד לוחש את התרגום.
"שאוני אל היכל הענקים - מי ייתן ואתפוס בו את מקומי לצד ת'ארוק ואשוט בספינותיו הנצחיות כמו האינסוף".
חצי האורק נאנח קלות, מחזיק את בטנו לרגע. "תפילת מוות מאיי וילר סטיורנה, לרוב שאדם לוחש על עצמו בעת הוא גוסס בשדה קרב. סימן שאין לו עוד זמן רב".

כשהם מתקרבים במטרה להגיע לגוליאת', רעש פתאומי עוצר אותם; נהימה של יצור לא מוכר, הנשמעת כמו הכלאה בין קול עמוק וגרוני לבין קול צפצפני וקליל. שילוב של נוצות סגולות ופרווה חומה נגלה אליהם, כשראשו של ינשודוב מציץ מתוך המערה, פיו כשל ציפור וטפריו כשל דוב. הוא חוזר מיד להביט במה שנראה כמו גוליאת' פצוע המחזיק בצד ימין את צווארו, אצבעותיו אדומות לגמרי. האיש עצמו חיוור, בבירור איבד דם רב, ולא נדרש חובש מנוסה כדי להבין שזמנו בעולם אוזל במהירות. פצעיו נראים אנושים.
"הנה הולך המקור שלנו למידע בגלל... ובכן... מקור אחר" וירניק מתבדח אך לא מחייך, ממשיך להביט בינשודוב הענק שמתקרב אליו, נוהם בקולו המוזר, מתכונן לחסל את הגוליאת'.

"צריך להכות, ומהר" קראנג מכין את עצמו להסתערות.
"לא, צריך לבצע הסחה, לזרוק לו משהו טעים. אם נתקוף, הוא סתם יחסל את הגוליאת' הזה" משיב וירניק.
"אי אפשר לתת לו זמן לפעול. צריך לחסל אותו בזריזות".
"הסיכון גדול מדי, צריך פה עורמה - לא כוח".
"לפעמים כוח הוא העורמה הטובה ביותר".
"צודק לחלוטין, אבל לא כאן. נדרש פה פתרון עדין".

הזמן להכרעה הולך ופוחת בכל צעד שמבצעת החיה הרעבה לעבר הגוליאת'.
 
Top Bottom