• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כתר רקוב - עץ משחק (מו"ד 4, 4/4)

נושא
תקצירי עלילה (א')
(ב')
(ג')
הנפשות הפועלות (א')
(ב')
(ג')
(ד')
(ה')
רגעי מפתח
עץ ההרשמה מידע על ת'נדיאן
שירו-סנשאי -

קראנג מחייך לרגע ארוך, נזכר בדברים ומשפיל את מבטו אל ידיו כשהוא מדבר.
"אני ואשתי ישבנו פה, לפני יותר משלושים שנה. חגיגת העשור למלוכתו של בנג'מין. זכינו להזמנה" אומר קראנג, מעביר את ידו על הספסל תוך כדי. "זה היה ערב ארוך ומסויט. הרבה פוליטיקה, דמיין את המשתה רק פי מאה יותר גרוע. אפילו האוכל לא היה כל כך טוב" הוא מגחך לרגע. "אשתי, מירוזומי - היא הייתה חולה. זה היה ככה מילדות, החמיר עם השנים, אבל זכינו בתקופת חסד מסויימת. עדיין, היינו מאוד מגוננים. היא לא יצאה הרבה מהבית שלא לצורך. אני עצמי עבדתי בזמנו בעבור תאודוריאן, לפני שהוא הפך לראש הכנסייה. שומר ראש, לא משהו מפואר" הוא עוצר לרגע.

"היא רצתה לצאת לנשום מעט אוויר, היה מחניק בפנים עם כל האנשים. יצאתי איתה, ניצלנו את נאום המלך כדי להתחמק החוצה. היינו עסוקים בשלנו, כשלפתע יללה נוראית חדרה את שמי הלילה - משהו שקוטע לחלוטין את קו המחשבה, קורע את עור התוף. אישה בהריון שכורעת ללדת" קראנג נושם עמוקות.
"אחת האצילות, אני כבר לא זוכר איזו. היא הייתה מופתעת, תחילה, ואז החלה לזעוק בכאב. יצאה כי היא חשבה שהיא הולכת להקיא, אבל כעת כשהיא הייתה בחוץ, היא התביישה לקרוא לעזרה מבפנים על אף שהיו שם עשרות כוהנים מנוסים. פחדה - בצדק, לצערי - שהנושא יהפוך לבדיחת השנה" הוא מצקצק בלשונו. "איך אמרת שאני? 'יודע תמיד מה לומר ולעשות'? הא!" הוא טופח על הספסל. "הייתי משותק לחלוטין. לוחם, כמוך, לא בנוי לדברים שכאלו. אבל מירוזומי... היא הייתה חריפה ממני, אמיצה בהרבה. ששה לקרב, כפי שאומרים" הוא מחייך בהערצה. "אז היא ניגשה לסייע. הרגיעה אותה - וגם אותי - והנחתה אותנו מה לעשות. שמרה על דיסקרטיות מלאה, אף אחד מהאורחים לא שם לב למה שהתרחש בחצר האחורית" קראנג מביט לרגע לעבר עץ אלה נמוך שנמצא ליד בריכת נוי. "ממש שם, מתחת לענפיו. השעינה אותה על הגזע והשתמשה במי האגם כדי להרטיב את הבגדים שהנחנו על מצחה" הוא מסובב את הפרח בין אצבעותיו.
"אפילו כשהלידה הסתבכה היא שמרה על קור רוח. הצילה את חיי האם ואת חיי התינוק בהברקה של רגע - סטנמאר יודע איך היא חשבה על זה - כשבחרה לשבור את אחד הענפים והשתמשה בו כסכין מאולתרת כדי לחתוך את חבל הטבור. אישה מבריקה" הוא מנגב לחלוחית מעינו.

"אחותה של האישה הגיעה, לבסוף - דאגה לשמור עליה עד סוף הערב, להחזיר אותה להתאושש בביתה. הודתה לנו בלי סוף, למרות שהיה לי חלק שולי בעניין. עמדנו שם, מתחת לכוכבים" הוא מצביע שוב על אזור העץ. "והבטנו לעבר השמיים. שם החלטנו שאנחנו רוצים ילד. כנגד כל הסיכויים, אם צריך. המחלה שלה, היא כמעט הפכה אותה לעקרה. טאק נולד בדיוק חמש שנים אחר כך, באותו יום. זאת הסיבה שהוא נקרא ככה - בענקית, המשמעות של המילה 'טאק' היא נס" מסביר קראנג, מעביר זוג אצבעות על עיניו.
"יש פעמים... שאתה שוכח עד כמה יוצאים מגדר הרגיל הם אותם אנשים שאתה אוהב. החלק שהופך אותם למיוחד, הוא הופך למובן מאליו אחרי זמן מסויים, כשאתה מתחיל להתרגל לכל הטוב הזה. הלילה ההוא הזכיר לי למה התאהבתי באשתי... הדרך בה היא החליפה את זעקת האם בבכי של תינוק שנולד. הלילה ההוא שינה את החיים שלנו לעד".
 
"היא נשמעת נהדרת, באמת" אומר שירו, מעט כאב נשמע בקולו.
"גם אמא שלי הייתה אשת חיל. תמיד עסוקה בלטפל בי ובאבא שלי, לא משנה כמה חיילים היה צריך להאכיל באותו יום. היא תמיד הייתה מכינה לי את נזיד הבשר המיוחד שלה, גם כשהייתה עייפה. היא ידעה כמה קשה זה להיות באוטוסקרה, ולכן שמה את הצרכים שלה מתחת לשלנו" הוא נזכר בכאב.
"איך נפגשתם, אם מותר לשאול?" אומר דם הדרקון לאחר כמה דקות של שתיקה, מגשש בעדינות.
 
שירו-סנשאי -

״גם אמא שלך נשמעת נפלאה״ אומר קראנג בחצי חיוך. ״ואם אתה זוכר את המתכון - אני יכול לנסות להכין משהו דומה. אני אוהב לבשל״ הוא חושב על זה לרגע, בטרם מביט לעבר הארמון, מתכונן לענות לשאלה של שירו.

״תאודוריאן״ הוא שותק לרגע, נזכר.
״אני מבוגר ממנה בארבע שנים, התחלתי את החיים שלי מעט יותר מוקדם. גדלתי במשפחה ענייה - לא הכרתי מעולם את אבי, ואמי הייתה תופרת. נולדתי בשני-יערות, אם אתה מכיר את המקום. קרוב מאוד לגבול עם האימפריה, לכן את מכיר את התרבות שלכם טוב״ הוא עוצר לרגע. ״מגיל צעיר ביליתי הרבה במקדש, אמא הניחה שזה עדיף מהרחובות. הכרתי את תאודוריאן כשהיה עוד אב המקום, הוא הציע לי לעבוד תחילה כמשרת ואז כשומר ראש. זה היה בתקופה שהוא החל לקבל כוח פוליטי, והוא חשש שמישהו ינסה לעצור אותו״ מסביר קראנג.

״כעבור מספר שנים, כשהוא כבר היה חזק בהרבה, הוא חזר לשני-יערות במטרה לבסס את עצמו לקראת מותו של ראש הכוהנים דאז. הסתובב וחולל ניסים, או פשוט ריפא אנשים, ליתר דיוק. היא הופיעה בוקר אחד, מלווה בזקנת הכפר - הזקנה תמכה אותה, לא ההפך״ קראנג מחייך קלות. ״ביקשה עזרה. היא הייתה המקרה המורכב ביותר שם, מחלת ילדות קשה. נשארה איתנו שלושה שבועות בזמן הטיפולים. למדתי להכיר אותה בזמן הזה, וכשבאנו לעזוב… הוא בחרה לבוא איתנו. לעזור לתאודוריאן במהלך מסע הרפואה שלו. אתה מבין? באה לעזור למרות שהיא בעצמה עדיין הייתה חולה - היא מעולם לא התגברה על המחלה הזאת״ הוא מנענע בראשו כלא מאמין. ״כעבור מספר חודשים כבר היינו נשואים״.

קראנג נאנח ארוכות, חוכך את הספסל עם אגודלו. ״אני חושב לפעמים על השנים שאיבדתי, על הזמן בו יכלתי כבר להכיר אותה. גדלנו הרי באותו כפר, גם אם הוא היה גדול. חלומות באספמיה, אני מניח״.
 
"אני מעריך אותה יותר מרגע לרגע" אומר שירו בחיוך "באמת, להצטרף לריפוי אנשים במצב כזה זה משהו לא רגיל".
"להצטער על העבר לא עוזר לדבר. אתה בעצמך אמרת לי שכולם טועים ושלשקוע במה שיכל לקרות רק עוצר אותנו מלהמשיך הלאה. אני בטוח שחלק גדול מהאישיות שלך נבנה בעקבות הזמן שלא היית בכפר - בסופו של דבר, החוויות שלנו הן מי שאנחנו" אומר שירו.
 
שירו-סנשאי -

״היא אמרה כל הזמן שיש לי נטייה להתעלם מעצות מועילות במיוחד, אפילו כשהן שלי״ הוא מחייך עתה, חושף לרגע את קמטי הצחוק סביב עיניו. קמטים מתקופה אחרת.

״תודה לך, שירו-סנשאי. זה היה… טיול נעים ולא צפוי במורד מפל הזכרונות״ הוא מניח את הפרח בצד, מאפשר לדבורים להנות משאריות הצוף שלו. הן לא זזו במשך כל השיחה, מפטפטות בשפתן שלהם, בדיוק כמו דם הדרקון וחצי האורק.

״שנלך לסא-אאגה? או שאתה מעדיף להתמודד איתו לבד?״
 
שירו-סנשאי -

״אז בוא נלך לרכוש חברים״ קם קראנג מהספסל, מניח יד על עורפו של שירו וטופח קלות. מחווה אבהית.

הם נכנסים אל הארמון, נעזרים במשרתים לדעת היכן משרדו של השגריר. מעט לפני שהם נכנסים למסדרון שמוביל אל המשרד, הם שומעים דלת נסגרת. כעבור מספר רגעים, גופו התמיר של סא-אאגה נגלה למולם, פוסע בדממה על מרצפות הארמון. הוא לבוש באופן דומה כשהיה במשתה, שרשרת חרוזי הבדולח מעטרת את צווארו.

"סנשאי" הוא מהנהן אליו לשלום בעוד קראנג מרים גבה.
"כבוד השגריר - מילה, בבקשה" אומר חצי האורק.
"בחפץ לב. לוו אותי, אני בדרכי אל מחוץ לארמון" הוא מזמין אותם לצידו בתנועת יד, שותק כשהם נעמדים לצידו ומתחיל ללכת קדימה.
 
שירו שותק לזמן מה, חושב מה עליו לומר לשגריר.
"אדוני השגריר, אשמח לשמוע קצת על החוויה שלך כנתין האימפריה שחי בארוות', ובמיוחד בבירה.
מצאתי שרבים מתושבי ארוות' לא רגילים לדמי דרקון, בטח שלא מבינים אותם. מעניין אותי לדעת האם אתה חווה את השהות שלך כאן כשונה משלי" אומר שירו, מחליט להתחיל בצורה חלקה יותר לפני שהוא ניגש לשאול על התנאים לביטול גירושו.
 
שירו-סנשאי -

"באיזה מובן?" הוא מרים גבה. "כלומר, מהי החוויה שלך? עד כה חווית שירות לגורם רב מעלה. אני חושב שיש קווי דמיון לא מבוטלים, אלא אם אלמנט הזרות שלך לא מורגש ביום יום".
 
"התרבות. התרבות של אנשי ארוות' כל כך שונה - הם לא מייחסים לכבוד ולמילים את אותה משמעות שאנחנו מייחסים, ולא פעם קיבלתי הרמת גבה בתגובה לדברים שעשיתי, שבאימפריה היו רגילים לגמרי" אומר שירו, משתף את השגריר.
"ואכן שירתי גורם רב מעלה, אבל לא הייתי איתו בקשר ישיר ויומיומי. רוב הממשק שלי היה מול אנשים ב'דרגות' נמוכות יותר, שהחיים היומיומיים שלהם שונים לחלוטין מהחיים שאני הכרתי באימפריה. אולי לך, שנמצא בקשר יותר תכוף עם האימפריה, זה אחר".
 
שירו-סנשאי -

"אל לך להיות כל כך ביטולי כלפיהם, סנשאי" הוא מצליח לתפוס את העמדה המוסרית העליונה ללא קושי.
"הם אנשים, וכדרכם של אנשים - מאמינים בדבריהם. כמובן שהאימפריה רחבה, ומכילה מושגים שעוד לא מבוססים היטב בתרבות שלהם, אך זוהי הסיבה - או לפחות אחת מהן - שהיחסים שלנו עמם כה קרובים. יש להם הרבה ללמוד מאיתנו" הוא מציין.
"הקשר שלי עם הקיסר הדוק, כמובן, אך המשימה שונה בתכלית. המשימה שלך צבאית בעיקרה - הבסת הפושטים או הטרוגולדיטים. המשימה שלי דיפלומטית לחלוטין".
"ובכל זאת, קיימים קווי דמיון" מציין קראנג. "גם אתה הוכשרת על ידי הכתר - הגם שבמקרה שלך מדובר באדם אחד ולא במועצה".
"אמת, אך הנאמנות של סנשאי למועצה נגזרת אך ורק משירותו לעוצר. זה גם תלוי כיצד הוא תופס את המשימה שלו כאן" הוא מביט בשירו.
 
"לא התכוונתי להיות ביטולי, רק... משתאה. יש הרבה דברים יפים בתרבות של אנשי ארוות', גם אם הם לא מצטטים הייקו ופתגמים של אנשי ספר" אומר שירו, כועס מעט על עצמו שנתן לסא-אאגה להבין ההפך ממה שרצה.
בדיוק כמו עם הקצין הנפוח הזה קרביל הוא חושב לעצמו.
"המשימה שלי לא מסתכמת בהבסת אויב ספציפי. אני כאן על מנת לעזור לאנשי ארוות', לא על מנת לצבור נצחונות שאוכל לספר עליהם למשוררים ולטרובדורים. אם מישהו שמע על מעלליי, גם אם מדובר בהוד מעלתו הקיסר, זאת לא התוצאה המרכזית שאני מכוון אליה" אומר שירו בנחרצות, לא חושש להביט בעיניו של סא-אאגה.
"אני משרת את העוצר כי אני מאמין שזהו הדבר המכובד ביותר לעשות, שכן הוא לטעמי הראוי ביותר לכס, חוקית ומעשית. המשימה שלי היא גם צבאית, אבל לא הגעתי לכאן רק על מנת לטבוח שודדים, פושטים וטרוגלודיטים".
 
שירו-סנשאי -

"בקרב יש כבוד רב, סנשאי - לא רק טבח חסר מעצורים. הרי זהו אחד השיעורים הראשונים באוסטוקרה" הוא מציין בנימה מופתעת במעט, כאילו לא ציפה להערה שכזו מלוחם. "הרי בסופו של דבר, בשירות האימפריה כולנו לוחמים ומלומדים כאחד. המשימה שלך נוטה לגוון מסויים, וגם שלי. אין בכך כל דבר מביש" השגריר מציין.
ניכר שקראנג רוצה לענות, אך סא-אאגה ממשיך בדבריו. "לימוד, אני מניח. הלימוד חסר מעט בהשוואה לאימפריה - הוא קיים, אך לא נוכח בצורה כה מושרשת. אולי רק במקדשי הכוהנים ועוזריהם" שירו רואה שקראנג מרצין מעט, כאילו כדי לא לחשוב על דבר מה.
"האם האמונה שלך פה בלועט התקבלה בהבנה, סנשאי? ראיתי שאינך מצניע אותה".
 
"כמובן, אדוני השגריר. אם לא היה כבוד בקרב, לא הייתי מניף את חרבי על מנת לזכות בו שוב" אומר שירו.
"התכוונתי שאיני כאן רק בשביל להרוג אחרים או לזכות בכבוד דרך קרב, אלא גם לעשות את הדבר הנכון" הוא עונה, מהנהן לעצמו בראשו כאילו אמירת הדברים האלו מחזקת את אמונתו בהם.
"אמונתי? לא. לרוב האנשים לא אכפת, אם כי היו הערות פה ושם, חלקן בצחוק בעוד אחרות היו ספק רציניות" אומר שירו, נזכר בשלל ההערות ששמע בזמן המשימה שלו.
"בעיני העולם אנחנו חידה לא פתורה" מציין שירו, אומר זאת כאילו מדובר בעובדה ידועה.
"לא ברור להם למה שנאמין באל כמו הלועט - דרקון שאוכל דרקונים אחרים נחשב בעיניהם לתועבה. אבל זה לא מנע ממני לנהוג כפי שהייתי נוהג באימפריה ולהתפלל ללועט. אמנם נתקלתי בקיצוניים יותר, כמו הקברן מטיראנובה שהתעקש לרמוס דתות אחרות, אבל לא התכופפתי מולם. הייתי מאמין של הלועט באימפריה, וכך זה יישאר" הוא אומר, מזכיר מבלי משים את שמו של הכהן הקיצוני שנתקל בו בארודר.
 
הקטור ואילידיה -

״הקסם לא בנוי בצורה ליניארית. אסכולות מסויימות בו כן, אך לא כל המארג. התאוריה הנוכחית לא מחזיקה מים מול כוחות המים של הקטור״ הוא משתעשע בחדות לשון.
״כוחם של האלים, ערטילאי ככל שיהיה, ממזמן לא נשמע לגבולות שקבענו לעצמנו; אך לא די בכך כדי להוכיח כי משהו לא כשורה - לכן אנשים כמוך וכמו הקטור נכנסים למשוואה. ראי כיצד גם הכוח של אחייני מתבסס על גורם מתווך - במקרה שלו, סואולה האהובה. במקרה שלך, רונות ומכשירים מחזקים. רואה את קווי הדמיון?״
IN
"אם ניקח כל גורם מתווך ככלל אני אגיד שהגורם המתווך לכוחו של לוחם הוא הידיים שלו והגורם המתווך ללחשי מגים זה הלשון שלהם. אם אתה עושה הכללות כאלו גדולות, זה אולי יועיל לתואר הפרופסור שלך- אבל בשטח לא נוכל לעשות דבר. ברגע שמתחילים לדבר במארגים, תיאוריות ואסכולות- כבר קשה באמת לעשות שימוש בידע הזה" אומרת חצי האלפית.

"אבל אני אנסה לדבר עם הדוקטור, אולי היא תסביר לי את מה שאתה מנסה להסביר. אולי היא גם יודעת עוד דברים מעניינים..." היא מהרהרת לעצמה.
 
אילידיה והקטור -

״זאת בדיוק הסיבה שאני צריך שתשתלו את הזרעים הללו. אני רוצה לראות איך התאוריה באה לידי ביטוי בשטח״ הוא מהנהן בהסכמה.
״אך עוד חזון למועד, אני מאמין. יש לכם חזית לנצח, משימה לבצע, דברים נוספים לחולל, כן״ הוא מסובב את אצבעו באוויר. ״חובקים את הארץ. שיהיה בהצלחה, הקטור וחבריו. אני אחכה לעדכון״ הוא מניח יד על כתפו של הקטור ומחייך, הקמטים סביב עיניו נחשפים.

מאוריציו מלווה אותם ליציאה, קד קלות.
״בהצלחה, סר הקטור וגברת אילידיה. מי ייתן והאלים ישמרו עליכם״.
 
IN
אילידיה מהנהנת "תודה לך על הזמן דוקטור" היא אומרת עם רק חצי כנות. היא עדיין לא מרוצה מהתיאוריה שלו או מקבלת אותה, אבל היא לא רואה דרך ששתילת הזרעים הזו תשפיע. היא נפרדת ממנו וממאוריציו, ויוצאת להיפגש עם קאס- היא יודעת שיש לו עניין בעצמו בדוקטור סואלד.
 
קאס ואילידיה -

קאס ואילידיה מנצלים את בקשתו של המול, ומספר שעות לאחר מכן - בשעה שהשאר כבר עומלים על הכנות לדרך - הם מוזמנים על ידי אחד המשרתים אל גן המלך. שצף של צבעים עוטף אותם - עשב ירוק, פרחים סגולים, ורודים ואדומים, פסלי שיש מרהיבים ושורת שיחים שמהווה מעין שוליים לדרך מלך המרשימה בה ניתן ללכת.

מתחת לעץ אלה, על יד אגם קטן ובו מספר דגי זהב, עומדת אלפית נמוכת קומה. שערה לבן, ידיה מרחפות קלות מעל האגם. השניים שמים לב, לאחר רגע, שהוא בוהק בכחול - ושצף של נקודות לבנות מעטר את האגם לרגע. הדגים מתפזרים, בולעים אותן, והאלפית מצחקקת לעצמה, מניחה את שתי ידיה מאחורי גבה. הרוח נושבת בשערה לרגע, אך הוא נותר יציב, קוצני במעט. הסמל המטפס על צווארה, מכסה את לחיה השמאלית.

״נרגעת, גברתי?״ היא שואלת כשהם מתקרבים.
 
חזרה
Top