OUT
IN
מאוריציו מוביל את השניים ברחובות העיר השוקקת, הרעש הטבעי של קריאת-כתר עוטף אותם. הם חבורה מוזרה למדי - אביר, חרשית-קסם ומשרת צעיר - אבל ראו כבר מוזרים מהם, כך שהמבטים נתקעים לכל היותר לשנייה בטרם בעליהם חוזרים לעיסוקיהם השונים. הם מגיעים לרובע הנשגב ולבית המיועד, המתמחה מוציא מפתח לפתוח את הדלת בשעה שאילידיה מסוגלת לקרוא את השלט התלוי עליה.
פרופסור בדימוס ( זמני) טירצ'יבלד דה-לה נפטיס, חוקר בכיר באקדמיית אלפטם.
עיניה יורדות מטה אל חריטות על הדלת, אשר משמשות מעין המשך גמלוני לשלט.
אין כניסה שלא בדבר מחקר אקדמאי כזה או אחר!
ומתחתיו, חריטות נוספות.
זה לא כולל אותך, מאוריציו. מובן שאתה יכול להיכנס. אתה עוזר מחקר, מתי תפנים את זה?
חצי האלפית זוכרת את השם טירצ'יבלד דה-לה נפטיס - הוא עזב את האקדמיה מעט לפני שהיא התקבלה. האיש תמיד הוזכר בבדיחות הדעת בין המורים והמרצים השונים כעוף מוזר, אחד שהצליח להסתכסך עם מנהל האקדמיה ולזכות בגירוש אישי בעקבות האישיות הבלתי-יציבה והרעיונות החתרניים שלו. על אף זאת, המשיכו להשתמש במאמרים ובמחקרים שכתב בעברו. הייתה להם נטייה להיות מבלבלים וסבוכים הרבה מעבר להבנת רוב התלמידים בכיתה, לרבות עצמה, אם כי תמיד בצורה מרתקת - לא טקסט נוסף על טכניקה אלכימית לרקיחה במקביל או על חשיבות שמירת האצבעות זקורות בעת הטלת הקסמות שונות ומשונות, כי אם על השפעתו האפשרית של עיטוש על פיצול זנבות של קופי זארזה או על שימוש ברעמים בעת גידול עצים הפוכים, הנוגדים את כוח הכבידה. הוא השתייך לאסכולת הלימודים הטבעיים ולא החזיק בשום כישרון או ידע מאגי.
העלם הצעיר פותח את הדלת, חושף כניסה מסודרת הממשיכה במסדרון קטן. בצד הימני ישנו מטבח מסודר ממנו עולה ניחוח של מרק בהכנה, אם כי השניים מבחינים שהתלמיד הצעיר לא השאיר אש דולקת. "אני לא משאיר אותה בלי השגחה... הוא לא ישים לב אם הבית יישרף, גם אם הוא בתוכו" מאוריציו מגרד בשערו הקצרצר במבוכה קלה. "אבל אני יכול להכין משהו לאכול. הוא בדרך כלל לא אוכל ארוחת בוקר, אבל אני יכול ללכת לקנות ביצים וגבינות. אדאג לזה" הוא מחליט על דעת עצמו, מבטיח בהנהון נחוש, בטרם הוא ממשיך להוביל אותם. משמאל במסדרון שני חדרים סגורים נגלים אליהם, של טירצ'יבלד ומאוריציו. הדלת סגורה, אבל הקטור מסוגל לנחש כיצד החדר של דודו נראה.
המסדרון מסתיים בחדר נוסף, עליו משורטט איקס אדום גדול ונוזל מעט.
"זה לא דם" ממהר מאוריציו להגן על עצמו. "הוא פשוט... רצה משהו שירתיע אנשים מלהיכנס. אל תיגע בידית" הוא ממהר להזהיר את הקטור, שולף מפתח קטן ומסובב אותו - הקטור ואילידיה רואים זרם חשמלי עובר בידית.
"זה לא הורג אף אחד... פשוט עוזר כדי שלא יפריעו לו, אתם מבינים?" מאוריציו דופק על הדלת מספר פעמים ופותח אותה בעצמו, לא מחכה לאדונו.
החדר שנחשף מולם הוא, ללא שמץ של ספק, הדבר המבולגן ביותר שראו בכל חייהם.
שולחן ענק בצורת ח' עומד צמוד לשלושה מקירות החדר, מאגף את הנמצאים בו ומכריח אותם להביט בעבודה או בדלת היציאה. כאוס של חומרי לימוד נמצא בכל עבר: מגילות זרוקות מימין ומשמאל, חלקן נתלות מהשולחנות השונים וניצבות בין שמיים לארץ, אחרות מציצות ממגירות שבנויות בחלקו התחתון של השולחן. הררי ספרים בצבעים ובגדלים שונים מתמרים לגובה אדיר מימדים, ושרפרף - אשר עליו בתורו נמצאים עשרות מאמרים ותזות - בבירור אמור לעזור להגיע לספרים העליונים. מדפים עליונים תלויים בחדר, דבוקים לקיר על אף המשקל האדיר שהם נושאים - שורה של דגמים ושרטוטים כלואים בין כרכים אדירי מימדים, כמעט נבלעים בתוך המון הדפים והקלפים מסביב. מפות תלויות על הקירות ועל התקרה בכל עבר, חלקן של ת'נדיאן, חלקן של ארוות', חלקן של מקומות אחרים בכלל - לרבות מה שנראה כיערות אקראיים כאלו ואחרים.
"תעודת הפרופסורה שלו בחדר" לוחש מאוריציו. "לא חשבתי שראוי שהיא... ובכן, אתם מבינים". הוא מכחכך קלות בגרונו, כמנסה למשוך את תשומת ליבה של הדמות שמולם.
איש זקן, בעל שיער לבן וקומה שפופה, רכון על שולחן העבודה מולם, לבוש בסחבות חומות וגלימה חומה כה בלויה עד שהיא נראית אפורה. הוא ממלמל לעצמו דברים לא ברורים, חותך ממדוברת, לאלפית, ולעוד שתי שפות שאינם מבינים כלל. הוא מגרד בראשו בעודו לשרטט עיגול מושלם באמצעות מחוגה, מתלונן ומתווכח עם המכשיר.
"זה לא ישר, זה לא ישר. זה עקום לגמרי" הוא זורק את הקלף לעזאזל, והשניים מספיקים לראות שמדובר בצורה מדויקת לחלוטין. הדבר הסדור היחיד בחדר הזה.
"המחוגה הזאת, אני לא אוהב אותה. רוצה משהו אחר" הוא מניח אותה בצד על ערמת כלים אחרים - ביניהם קולמוסים שהדיו שלהם התייבש, עלי כותרת יבשים ומה שנראה כמו מקל חצי מגולף - ופותח שלוש מגירות במקביל, כל אחת עמוסה לעייפה בדברים אקדמאיים אקראיים, עד שהוא נוקש לבסוף פעמיים באצבעו על גולגלתו, לוקח את הכוס שעומדת לצידו ושופך את מעט המים שנותרו על גלימתו המלוכלכת, מכה באחוריה עד שהיא ריקה מנוזלים. הוא מניח אותה על קלף חדש ומשרטט את הצורה בשנית, מרוצה הפעם מן התוצאה, על אף שלא מדובר בצורה שקרובה בכלל לעיגול מושלם.
"מצוין. הפגם המולד משתקף סוף סוף" הוא מהנהן בריצוי, שעה שמאוריציו מכחכח קלות בגרונו, ניגש וטופח על כתפו.
"ממ? הא, כן! הקטור וחבריו!" הוא נזכר רגע לפני שמאוריציו מדבר בעצמו, מסתובב אליהם. עיניו טובות, הגם אם מבטו נזרק לכל מקום, סקרן לראות ולחוש את העולם שמסביבו. הוא מקריח אך עדיין מחזיק בפלומות שיער בצידי הראש ובחלקו העליון, וזקנו הדק - משולב עם שפם - משווה לו מראה מלוכלך מעט, הגם אם אבהי למדי. הוא ניגש אל הקטור בחיוך כנה, מזדקף מעט בעודו נאנק בכאב מגבו.
"הקטור נערי, תסתכל עליך! כמה השתנית מאז הפעם האחרונה בה ראיתי אותך" הוא עולה על קצות אצבעותיו בטרם הוא מתכופף באחת - על אף הכאב - וסוקר את נעליו של הקטור, נוגע בהן עם קצות אצבעותיו. "שינית את השרוכים שלך, אני רואה. אבק דרכים, אוויר ים, נפרמו והלכו. ארודר ובחזרה" הוא פוסק כמעט מיד, שולח יד למאוריציו, שמסייע לו לעמוד - עדיין שפוף.
"חיבוק לדוד" הוא כורך את ידיו סביב הקטור, טופח על גבו. "לא לגעת בגב - מכונה ארורה, גוף האדם. קרסה ממזמן, מתוחזקת בקושי. דורשת נשמות צעירות" הוא מחווה בראשו בבדיחות הדעת למאוריציו, שלא בטוח כיצד להגיב לבדיחה.
"חבריו" הוא פונה להביט באילידיה, סוקר אותה. "אלפטם, נכון? לימדתי אותך בעבר? לא חושב, לא בטוח. הממ" הוא חוכך בסנטרו. "אין דבר, תמיד אפשר ללמוד משהו חדש. ידע מאגי יש? פחות חשוב. רוח יש?" הוא מביט בה לרגע. "חושב שכן, לא?"