• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כתר רקוב - עץ הרשמה (מו"ד 4, 4/4)

לרקין - מעניין ומושקע, תודה. אין לי שאלות, מצפה לדף הדמות בזמנך הפנוי ופנוי לשאלות נוספות במידה ויש לך. בקשר למה שהעלית:

מבחינת התאמה - אנאבל ותאודוריאן מתאימים לניסיון גילוי וסחיטה על דבר שכזה (כל אחד מזווית שונה - סיעת המלכה מהכיוון של 'אתה תתגלה ותתמלא בבושה' וסיעת הכוהן העליון מהכיוון של 'לפחות אל תהרוס את החיים למשפחה שלך בכך שתכריח אותי לגלות'). אני חושב שהשארת קרס טוב, למרות שאם אתה רוצה כבר לציין שאחד מהם מכיר, אין שום בעיה עם זה.
 
כרגע קראטור לא יודע כמה הכוהן הראשי גילה אם בכלל ואני חושב שזה באמת יהיה יותר מעניין אם זה יקרה אם בכלל במשחק עצמו.
 
קונספט דמות
הרעיון שיש לי הוא של דמות פייטנית מסיעת גורמי החוץ, בת למשפחת אצולה זוטרת שמקורבת אל המלכה איכשהו. היא הייתה מאוד תזזיתית ומופרעת וגרמה לצרות, ולא השקיעה בלימודי המאגיה שההורים שלה שלחו אותה ללמוד, אבל בשלב מסויים עברה תאונה נוראית שמחצה את שתי הרגליים שלה. הכהנים לא הצליחו לרפא אותה, ובמקום זאת היא נאלצת להתנייד על כסא גלגלים. בהתחלה התאונה הזאת שברה אותה נפשית, אך לאט לאט היא למדה להסתגל לחיים החדשים שלה - התחילה ללמוד ברצינות מאגיה פייטנית, והחלה להתעסק בכתיבת שירה ודיבייט. הנערה שהייתה פרועה וחסרת רסן הפכה לאט למרגועה ומחושבת, והשליטה שלה במילה המדוברת ובדיפלומטיה נהייתה מרשימה, עד שלמעשה המלכה הבחינה בה והחליטה לגייס אותה בתור שגרירה דיפלומטית אל הממלכות השכנות. למרות הנכות שלה, היא הצליחה להגיע להישיגים מרשימים, ובזכות היכולות שלה בקסם ובשכנוע, המלכה החליטה לשלוח אותה למשימה הזאת.
הקונספט כמובן עוד rough מאוד אבל זה הרעיון הכללי, אשמח לשמוע אם זה בסדר מבחינתך ואם יש דברים ספציפיים שתרצה שארחיב עליהם ברקע
 
גם אני רוצה להצטרף :)
לשחק אשף (רכז) מהאחווה המאגית


כמה שאלות

הלועט ממש מגניב אז שואל עליו למרות שהוא לא קשור לרקע ישירות:
1. מצוטט מהמקטע על הלועט : "אחרים מתעקשים שכלל הדרקונים ידעו זאת, אך אף אחד מהם לא העז לעשות זאת." אבל לא מצוין מה ידעו הדרקונים וזה נשמע משהו ממש מעניין. מה הם ידעו?

לגבי אקדמיית אלפטם:
2. פוליטיקה פנימית באקדמיה - כמה יש ממנה והאם כולם מעורבים בה?
3. אודה מאוד לפירוט יתר על המסעות לאקדמיה
4. מה זה אומר מסעות שונים בסימן המסע הקודם?
5. מה שיטת הלימוד באקדמיה? כיתות, חונכים אישיים, אחר, שילוב של כמה אפשרויות?
6. במה מתבטאת ההפרדה בין צעירים למבוגרים, ובאיזה גיל התלמיד הופך למבוגר?

לגבי רפובליקת טרדנייה:
7. איך נבחרים נציגי מועצת העם, לאיזו תקופה, וכמה נציגים ישנם במועצה?
8. מה עושה מועצת הסנאטורים?
9. מי האלים הנסגדים על ידי הסוחרים שם?

בן בכור למשפחת סוחרים שבמקום להיות הראשון בתור לירושת העסק המשפחתי הלך ללמוד באקדמיית אלפטם כי היו לו יותר כישורים לקסם ופחות כישורים למסחר.
הוא הצליח להתקרב מאוד למורה מסוים, אבל אז המורה הזה הרגיז איזה מישהו בדרג גבוה יותר, לכן שלחו את התלמיד לחצר המלך בתור עונש למורה
התלמיד יודע שמדובר פה בפוליטיקה כי הוא ממש לא מתאים לתפקיד, אבל לא יודע מי התרגז ועל מה.
מכיוון שהוא "צהוב" הוא מנסה להועיל ככל האפשר לאינטרסים של האקדמיה, ומקווה לחזור לאקדמיה בקרוב.
 
ליזי:

נשמע מעניין ושונה. כהתחלה, ממליץ שתחשוב אם אתה מעוניין שיהיה מדובר בכיסא גלגלים טכנומאגי (לפחות ברמה בסיסית) שיוכל להתגבר על מכשולים כגון מדרגות/דרך עם אבנים, לדוגמה, או שאתה מעוניין במשהו פחות מתקדם שידרוש עזרה.

מה שמעניין אותי פה זה כמובן מה התאונה, האם יש עדיין קשר אל ההורים, איך היא רואה את המלכה והאם יש עבודה מסוימת בעבר שעוד השפיעה עליה, או שלחילופין היא עדיין מחכה להזדמנות להוכיח את עצמה.

אביעד:

1) הכוונה היא לאפשרות לאכול דרקון אחר ולקבל את כוחו. לא ברור אם זה היה סוג של ידע נפוץ אבל טאבו בקרב הדרקונים או לחילופין משהו שרק הלועט ידע.

2) יש שתי דרכים להתייחס לפוליטיקה פנימית: אם אתה מדבר על קרבות אגו בין מורים, לדוגמה, אז כמובן שיש כיוון שהם בסופו של דבר אנשים ולאנשים יש רגשות, שאיפות וכד'. אם אתה מדבר על ניסיון של אומות להשפיע על האקדמיה, זה קיים. כמובן לא כל מורה מקושר לאומה שם, אבל אין ספק שזה קורה. סביר להניח שגם מופעלים לחצים וכד' ברמת מנהל האקדמיה.

3) פה מדובר בלאן שאתה לוקח את זה. יכול להיות שבן אדם עובר ביער בו הוא מתמודד עם הפחדים הכי גדולים שלו, או נאלץ לשחות דרך אגם שמלא בזכרונות ילדות שהשפיעו עליו. השורה התחתונה היא שהמסע הוא לא דבר של מה בכך.

4) אם נתייחס לשתי הדוגמות הקודמות שכתבתי: בפעמים הבאות שתעבור, זה יהיה דרך או ליד יער (אם כי לא מלא בפחדים) או לחילופין ייתכן ותאלץ לקחת סירה כדי לחצות אגם בחלק מהדרך (גם אם לא יהיה מלא בזכרונות הילדות שלך). כל מיני רפרנסים למסע הראשון שלך.

5) שילוב של כמה אפשרויות. קח מה שמתאים לך.

6) מוסדות פיזיים שונים. גיל המעבר הוא 18.

7) תלוי בכל עת ובבירוקרטיה המקומית. ככלל, הנציגים הללו נבחרים באופן תת-מחוזי (כלומר לכל מושל יש מחוז משלו ומס' תתי-מחוזות בו, קצת בדומה לארה"ב) שבו המועצות המקומיות/ראשיהן מקיימות את הבחירות מהצד שלהן. כלומר, אם יש תת-מחוז ובו שלושה כפרים, ובאחד יש ראש עיר, בשני מועצת זקנים ובשלישי אסיפת אזרחים שקובעת הכל בצורה ישירה, כל אחד מהצדדים יצטרך להצביע על מועמד אחד שהוא רוצה להריץ למועצת העם. למי שיש יותר קולות, הופך לנציג. אין מספר קבוע של נציגים כי חלק מתתי-המחוזות מגיעים לתיקו וכד'. לפעמים יש גם ניסיונות להנדס את זה מדרגים גבוהים יותר.

8) הצעת חוק/שינוי כלשהו ברפובליקה צריך להגיע ממועצת העם ולעלות למעלה. הסנטורים הם הסמכות האחרונה שמאשרת הצעה שכזאת לפני שהיא הופכת לממשית. הם בד"כ המנותקים ביותר מבין שלושת המועצות כיוון שהם חיים בעושר ורחוק מהבעיות המרכזיות ברפובליקה.

9) האוהבים חזקים מאוד ברפובליקה כיוון שנאמר שהם נפגשו באחד האגמים בה (ניתן לראות אותו במפה). גם סואולה זוכה לעדנה רבה. מהצד הפחות נחמד, דווקא הלועט זוכה לפופולאריות לא מבוטלת בשל העובדה שהוא מייצג את הערכים הפחות אהובים אך הקיימים בכל זאת ברפובליקה. בסופו של דבר, קיימת שם ובאימפריה עבדות לדוגמה, כך שהם פחות שונים ממה שחלק מהאנשים היו מאמינים.

נשמע מעניין מאוד, אני חושב שהקונספט עובד היטב. שים לב שגם אם אודות האקדמיה, הרפובליקה וכד' כתוב אתה לגמרי יכול להוסיף משלך, אני מאמין גדול בכך שחיי דמויות יכולים להשפיע ולקבוע בעולם (כמובן בתחום ההיגיון). זה אומר מעשית שאתה לגמרי יכול להחליט על המורה, למה הוא עצבן (אם אתה יודע, יכול להיות שאין לך מושג) וכד'.
 
ממה שאני רואה רוב האנשים הגישו לי באופן מלא (חלק רק רקע ועל כן לא כתובים עדיין ברשימת המגישים), אני חושב שאפשר לסגור את ההרשמה ביום שלישי כדי שנוכל לנצל את הסופ"ש הארוך יחסית שצפוי לנו בשבוע הבא. אם מישהו יזדקק ליותר זמן, אין לי בעיה.
 
בהתחלה לא היה לי מושג למה המורה עצבן ורציתי להשאיר את זה לך, אבל יש לי רעיון שיכול להיות מאוד מוצלח אם תאשר אותו.
אמנם אין תעופה בעולם שלך, אבל זה לא אומר שאין קוסמים שמנסים ליצור קסם תעופה - המורה שלי ניסה ליצור אחד (ואולי אפילו הספיק לרחף כמה שניות באוויר) ואיזה מתחרה שלו בדרך לתעופה התעצבן וכדי להגיע לתעופה ראשון הפריד אותו מהשוליה שלו - הדמות שלי.
ובהקשר הזה - כמה תעוה אין בעולם שלך? גם כוחות שמאפשרים לך לעוף לסיבוב אחד לא קיימים, או שזה רק תעופה לטווחים ארוכים? נפילת נוצה קיים?
אני שואל כדי שאם תאשר את הרעיון אוכל לדעת כיצד לתאר את המירוץ לתעופה שהדמות שלי תהווה חלק בו.
 
זכור לי חוסר הזמן בטירונות... אל דאגה. תראה אם אתה מצליח לסיים את הרקע ולשלוח - דף הדמות פחות דרמטי מבחינתי ונועד אך ורק להוות דמי רצינות וסוג של מחסום ראשוני למגישים. הבחינה עצמה נעשית אך ורק על פי הפלאף.

בכל מקרה, אל תשרוף יותר מדי מהט"ש שלך על זה, ובטח שלא משעות השינה. במילא אין מספיק מהן.

עריכה: ואם לא הייתי ברור, אם צריך גם תהיה הארכה. הכל טוב.
 
עריכה אחרונה:
אורונין נולד כבן הבכור מתוך חמישה למשפחת סייברסמית', משפחה אמידה של סוחרי נשק ממחוז טנטרום שברפובליקת טרדנייה. כבן הבכור הוא היה אמור לרשת את עסקי המשפחה, אך עוד מגיל 16 – הגיל בו נכנסים לעסק המשפחתי על פי המסורת – ניכר היה כי אין לו כישרון למסחר: אמנם שכלו היה חריף והוא הבין היטב את יסודות הכלכלה וייצור הנשק, אך כאשר העניינים הגיעו לכדי מיומנות שיווק, משא ומתן, או יצירת קשרים עם סוחרים עמיתים הוא לא הפגין הצלחה מרובה, זאת בניגוד לשני אחיו הצעירים יותר (תאומים) שאמנם היו פחות חריפים ממנו, עדיין הפגינו יכולת מסחרית מרשימה וסומנו כיורשי העסק במקומו כאשר הגיע לגיל 20.

בשלב זה הבינו הוריו שאין לו עתיד בתחום העסקי, ובעצה עם קרובים רחוקים שלהם שלחו אותו ללמוד קסם באקדמיית אלפטם – עם ההכשרה שלהם הוא ימצא עבודה בכל מקום.

המסע מהדרום לאקדמיית אלפטם לקח זמן רב, ואכן עבר דרך ההרים. הוא איבד את השביל לאקדמייה בשלב מוקדם, ונאלץ למצוא את דרכו לאקדמייה תוך טיפוס מפרך על ההרים הקפואים, לצוד מזון ולשרוד ולהתמודד עם תחושת הכישלון שלו – הוא לא היה סוחר מוצלח ונפלט מהעסק המשפחתי. מי שעזר לו להחליט לסיים את המסע היה המורה שלו שפגש במסע ונקשר אליו מאז. ארצה לפרט על המסע במשך, כי כרגע אני לא בטוח איך בדיוק אני רוצה אותו ואיך הוא אמור להיות.

באקדמיה הצטיין בלימודיו, התעלה על מרבית חבריו לכיתה, והמשיך לכיוון המחקרי. אמנם הוא ניסה לעבוד כעוזר הוראה איזו שנה, אבל התגלה ככישלון בנושא. המחקר שלו, אליו נמשך עקב מורהו – ליאונרדו בן שייריקס – יותר מאשר מתוך אמונה ביכולת האדם לעוף אי פעם, היה קסם תעופה, תחום מחקר שקוסמים רבים העלו חרס במחקרם עליו. ליאונרדו היה חוקר בעל שם שהצליח לפתח את לחש נפילת הנוצה, הלחש המתקדם ביותר בתחום התעופה עד כה. אורונין העריץ את ליאונרדו בשל כשרונו ובשל אופיו העיקש שלעולם לא מוותר, תכונות שאורונין לא ניחן בהן במידה שניחן בהן ליאונרדו.

יום אחד אופיו העיקש של ליאונרדו עמד להם לרועץ – ליאונרדו הצליח לרחף למספר שניות, ופרסם זאת במאמר. על המאמר הזה עטו יריביו האישיים של ליאונרדו, וקראו לו שקרן ורמאי. ליאונרדו לא נותר חייב ויצא אף הוא נגדם. כתוצאה מכל הסכסוך הזה החליטו הדרגים הגבוהים להעניש את ליאונרדו, אך לא יכלו לסלק אותו או לפגוע בו ישירות עקב פרסומו ומעמדו הרם באקדמיה. חלף זאת, הם סילקו את תלמידו האהוב ויד ימינו – את אורונין. הם שידלו את סדריק סילברסטין לשלוח אותו אישית למלא את משרת "יועץ חצר המלוכה לענייני קסם" משרה חשובה, אמנם, שנוצלה למטרות פוליטיות בעבר, אבל כשהמחזיק האחרון בה נפטר לפני כמה עשרות שנים אף אחד לא טרח למנות לו מחליף.

אורונין מבין שהתפקיד החדש שלו הוא בסך הכל תירוץ להעיף אותו כדי לפגוע במורה שלו, במיוחד עקב העובדה שהוא לא מתאים אליו בשום צורה שהיא, ושואף לחזור לאקדמיה ולהמשיך את המחקר שלו בתנאים אופטימליים. עם זאת, כל עוד הוא לא יכול לשנות את המצב הוא ינסה להיות מועיל ככל האפשר לממלכה ולסיעת האחווה המאגית, מה גם שהמשכורת טובה והתנאים מצוינים. כעת הוא נמצא בבירה כבר מספר שנים, שומר על קשר עם מורהו, ושמע שיכול להיות שיחזירו אותו בקרוב, אבל הוא לא בונה על השמועה הזאת יותר מדי.


אישיות
אורונין בחור חכם אבל ממש לא כריזמטי. בעבר נטה לחשוב שהוא כישלון אך כיום התגבר על כך ומעריך את עצמו יותר, עדיין פחות מכפי הראוי. אינו עיקש במיוחד ועשוי להישבר נוכח אתגרים קשים. אוהב ספורט ואוסף חותמות שעווה.

דף דמות מכאני יישלח מחר או ביום שלישי לכל המאוחר. כנראה מחר כי ביום שלישי לא יהיה לי הרבה זמן
 
אביעד - מושקע ומרגיש מציאותי מאוד לעולם, תודה. השאלה היחידה שלי היא אם הבנתי נכון והוא חלק מסיעת האצילים.
מצפה לדף הדמות בזמנך הפנוי ופנוי לשאלות נוספות במידה ויש לך.
 
אאל"ט כתבתי שהוא מהאחווה המאגית, אוסיף גם שהוא קשור לסוחרים דרך המשפחה.
מה גרם לך לחשוב שהוא מסיעת האצילים? אני פתוח להצעות שינוי, אולי זה יתאים.
כנראה תבואנה מחר שאלות נוספות, עכשיו אני צריך לישון :)
תודה על המשוב ולילה טוב
 
בלי לחץ. אני רואה את ההשקעה העצומה בדמויות ומכבד זאת, אין לי שום רצון להלחיץ אתכם. גם אם נחכה עד חמישי לא יקרה דבר :)
כרגע מחכה לדמויות שלך, של yds ושל רדקלוק. לא יתרחש דבר עד שאקבל מכולכם, אל דאגה.
 
כמה שאלות כדי להבין יותר על העולם על הדמות ועל אופי המשחק, במטרה להוסיף לרקע פרטים או לשנותם מעט, וגם כדי לבחור כוחות לדף הדמות המכאני.

אקדמיית אלפטם
1. לאקדמיה יש נבחרת ספורט כלשהיא? אם כן אני מצטרף אליה.
2. האם במסע לאקדמיה התלמיד יכול לקבל סיוע מגורם חיצוני או שאין ברירה אלא לעבור את כל המסע לבד? אני שוקל להוסיף למסע עזרה מהמורה שלו.
3. מישהו מת פעם במסע לאקדמיה? עד כמה הוא עשוי להיות מסוכן?
4. האם האקדמיה מסוגלת לדחות תלמידים באופן נחרץ באמצעות המסע - כלומר לתת להם מסע שלא ניתן לעבור?
5. האם באקדמייה סוגדים לאלים כלשהם?

שייריקס
6. לאילו אלים סוגדים בשייריקס?
7. אשמח לשמוע מעט יותר על מלחמת השליטה בשייריקס, ובמיוחד על חבורת הקרקס, בשביל לכתוב קצת על ליאונרדו ועל הלחצים שהופעלו עליו.

האחווה המאגית
8. מי נמצא באופן קבוע בחצר המלוכה מהאחווה המאגית?
9. מה האינטרסים של האחווה המאגית?

עולם
10. יש בעולם שלך כדורים פורחים וצפלינים? והאם ישנם רוכבי חיות מעופפות?
11. כמה הדת תופסת מקום חשוב בעולם שלך, ובפרט בשייריקס, באקדמיית אלפטם, בבירה, ובטרדנייה? עוד לא יצא לי לחשוב ברצינות על הדת של הדמות שלי, אבל אם הדת תופסת נתח חשוב מהעולם כדאי להוסיף את זה לרקע.

ידע כללי
12. יש לאודסיה שם משפחה? האם הוא בשימוש, או שהיא נקראת "אודסיה חצי האלפית"?
13. אילו אלים מהלכים על פני האדמה?

משחקיות ומכאניקה
14. איך עובדות שפות בעולם שלך? או שזה לא חשוב?
15. עד כמה המשחק יהיה ממוקד דיפלומטית?
16. מה היחס ללחשים שמשפיעים על הדיפלומטיה בחצר המלך? למשל instant friends מאנשלז או אפילו arcane mutterings מסל"ש 3?
 
1. תרגיש חופשי להמציא, זורם איתך.
2. אפשר לקבל.
3. הוא לא נחשב כמסוכן, גם אם הוא לפעמים נראה ככה במהלך הדרך. לא מהסוג שמתים בו.
4. שאלה מעניינת ונכונה, לא. ניתן כמובן לוותר באמצע המסע, אבל ניכר שהקסם סביב המוסד לא "חוסם" מישהו מלהגיע. לפחות לא קרה דבר כזה בהיסטוריה, אם כי ייתכן וזה אפשרי.
5. אסטריה באופן רשמי, כל השאר זוכים למקום של כבוד כיוון שהיא לא לוקחת צד בין האלים.
6. כולם ללא יוצא מן הכלל. זאת עיר כאוטית, יש בה הכל מהכל.
7. תדמיין מלחמת מאפיות, מעט כמו בסרטים או בכתבות שאתה קורא עליהן. סחיטות, איומים, מכות - הכל. מבחינת הקרקס, תרגיש חופשי להוסיף ממגעך. אני אוהב תוספות של שחקנים שנעשות בטוב טעם.
8. אודסיה כשהיא לא מייעצת בצפון או מי מטעמה. אין יועץ מאגי לכתר נכון לעכשיו, אודסיה היא הדבר הכי קרוב.
9. כתבתי על זה הודעה נפרדת בעץ לגבי השאיפות של אודסיה. ככלל, כניסה חזקה יותר לחברה.
10. כדורים פורחים וצפלינים מתקדמים מדי. חיות מעופפות קיימות.
11. זה כמובן קיים בהתאם לאנשים - ספציפית באקדמיה פחות כי אסטריה שותקת ולא מדברת אל סוגדיה. בבירה יותר כיוון שיש כוהן גדול. שייריקס וטרדייניה, תלוי באזור ובאדם.
12. לא שהיא מספרת עליו, לפחות. נקראת חצי-אלפית.
13. טכנית כולם, פוטנציאלית. יש כאלו שמסיפור הרקע שלהם בולטים יותר (ע"ע הלועט).
14. בצורה רגילה, אני לא טולקין, לא נכנס לסיבוכים של זה...
15. יהיה מיקוד, המיומנויות שם חשובות.
16. לא משהו שמטילים מול האנשים, באופן רגיל. האנשים לא אוהבים לחשוב שהם מושפעים מקסם כשהם מדברים איתך (פלאפית אפשר לתאר זאת כהטלה לפני השיחה, או בשקט ובדיסקרטיות במהלך השיחה).

יש כמובן גבולות לעולם שטרם הוגדרו. תרגיש חופשי להרחיב ולהוסיף כשזה משמעותי לדמותך.
 
חזרה
Top