• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כתיבת שיטה לגנזך אורות הסער

על טורפי הקרניים לא ידוע הרבה מבחינה קאנונית
אולי אחרי שברנדון יפרסם את הנובלה על סלע יהיה יותר מידע קאנוני עליהם
אבל מה שידוע עליהם זה ככה:
הם בעלי מורשת של חצי מאזינים
מה שמקנה להם יכולת ללעוס קונכיות ולטורפי קרניים מסויימים יש יכולת לשמוע קצת את המקצבים ולראות ספרנים.
הם גרים בפסגות של רכס טורפי הקרניים בג'אה קבד ושומרים על הניצב של טיפוח.
שבטים שונים גרים בהרים שונים על רכס טורפי הקרניים ומלחמות בניהם די נדירות.
השמות שלהם בנויים משירים קצרים שניתנים להם בלידתם ויש להם גם כינויים קצרים יותר.
סדר הלידה הוא מאוד חשוב וקובע את המקצוע העתידי שלהם
[/Spoilet]
 
למען האמת רוב המידע שכתבת לא מוסיף הרבה, כי המאזינים לא נמצאים במערכה בכלל (ויתרתי על המישורים המנופצים וכו').
ההרגשה שלי היא גם ככה, שאין כמעט מידע על התרבויות הלא - ווריניות, וגם על הווריניות זה בעיקר בגלל שאלאן...

אני שוקל לוותר על הפרק הזה, או לכתוב מעט מאוד מידע על כל עם. מה אתם אומרים, כדאי?
 
עריכה אחרונה:
בבעל השבועה יש יותר מידע על התרבויות האלו. תקרא אותו ואז תכתוב את הפרק הזה.
תודה על העצה.

עצות ממישהו על פרק הפבריאלים?
אני קצת מתלבט כמה מוקצן לעשות את זה שהפבריאלים ברובם מיועדים לקרב (למרות שבסדרה לא פוגשים אותם כל כך, כי עם רסיסים שום פבריאל לא יכול להתחרות ואלו שאינם נושאי רסיס לא נלחמים כמעט). מה אתם אומרים?
 
יש בסדרה רק כמה פבריאלים ולא נראה לי שהם יודעים ליצור או להשתמש בהרבה אחרים, (אם כי כנראה בהמשך הסדרה יהיה יותר מקום לפבריאלים) אז אני באמת לא מבין למה הם נכנסים אצלך כפרק שלם, תוסיף את מה שכבר קיים ומופיע בסדרה (כדמוי חפצ"ק) ותכתוב ששה"מ יכול ליצור עוד אם ממש מתחשק לו.
 
יש בסדרה רק כמה פבריאלים ולא נראה לי שהם יודעים ליצור או להשתמש בהרבה אחרים, (אם כי כנראה בהמשך הסדרה יהיה יותר מקום לפבריאלים) אז אני באמת לא מבין למה הם נכנסים אצלך כפרק שלם, תוסיף את מה שכבר קיים ומופיע בסדרה (כדמוי חפצ"ק) ותכתוב ששה"מ יכול ליצור עוד אם ממש מתחשק לו.
מכיוון שיש תת מקצוע למלומד שהעניין שלו זה פבריאלים, הם אמורים לעשות משהו.
מלבד זאת, האופציה להוסיף חפצים מיוחדים שהם לא מטילי נשמה / רסיסים בהחלט קורצת לי והיא תקרוץ גם להרבה שחקנים (בתור תוספת מעולה לדמויות שלהם) ולמנחים (כהוספה ליריבים).
בנוסף, מאבקים במשחקים פוליטיים יכולים לנסוב סביב היכולת לייצר פבריאל קרבי חזק, מערכה ממוקדת יכולה מאוד לעזור לשחקנים שמתקשים במשחקים פוליטיים אבל כן רוצים לנסות.
יש עוד כמה סיבות שאני רוצה ליצור את הפבריאלים בעיקר כתוספי קרב (למרות שאלו שמופיעים בסדרה ופבריאלים יעילים נוספים גם יהיו), אבל לטעמי אלו כבר מספיקות.
אגב, הם יודעים ליצור עוד הרבה אחרים. חצאי הרסיס של ג'אה קבד רק מוכיחים את זה שמה שמופיע בסדרה הוא קצה הקרחון.
 
הבעיה היא שאתה כרגע אתה לא יודע כיצד נוצרו שריונות וחרבות הרסיס. אם היית יודע, היית מבין כמה הפבריאלים אירוניים מבחינת דרך יצירתם. מכל מקום, תורת הנדסת הפבריאלים נמצאת די בהתחלת דרכה ברושאר ורובם משמשים בהחלט למטרות יום-יומיות ולא למטרות קרביות ממה שזכור לי מהסדרה.
 
הבעיה היא שאתה כרגע אתה לא יודע כיצד נוצרו שריונות וחרבות הרסיס. אם היית יודע, היית מבין כמה הפבריאלים אירוניים מבחינת דרך יצירתם. מכל מקום, תורת הנדסת הפבריאלים נמצאת די בהתחלת דרכה ברושאר ורובם משמשים בהחלט למטרות יום-יומיות ולא למטרות קרביות ממה שזכור לי מהסדרה.
חצאי הרסיס של ג'אה קבד ובימת הקשתים של נאבאני די מכחישות את מה שאתה כותב, אבל לא נתווכח על זה כי אין לי רצון לספוילרים.
וזה אומר אחד משני דברים:
או שאוותר על הנתיב הזה למלומד ועל האפשרויות שהוא מציע, וכול הסיבות לעיל (שאם תשים לב אף אחת מהן לא הייתה פלאפית)
או שאחליט שבשיטה התורה הזו התקדמה מעבר לסדרה ומתחילה לשמש לדברים קרביים.

אני נוטה לכיוון האופציה השנייה. מה אתם אומרים?
 
העניין עם הנדסת פבריאלים היא שהיא יכולה לשלול את יתרונם של בעלי שריונות וחרבות הרסיס בסידור הנכון של המאורעות. נאבאני היא אחת ממהנדסות הפבריאלים המובילות של רושאר בכל מקרה. אין שום בעיה בהנדסת פבריאלים קרבית אבל אתה צריך לזכור שהפבריאלים מעניקים לנושאם יכולות שאין לנושאי שריון וחרב רסיס. ואני לא באמת זוכר כל פרט בספרים אלא רק את הפרטים הגדולים.
 
העניין עם הנדסת פבריאלים היא שהיא יכולה לשלול את יתרונם של בעלי שריונות וחרבות הרסיס בסידור הנכון של המאורעות. נאבאני היא אחת ממהנדסות הפבריאלים המובילות של רושאר בכל מקרה. אין שום בעיה בהנדסת פבריאלים קרבית אבל אתה צריך לזכור שהפבריאלים מעניקים לנושאם יכולות שאין לנושאי שריון וחרב רסיס. ואני לא באמת זוכר כל פרט בספרים אלא רק את הפרטים הגדולים.
תלוי מה יכולים הפבריאלים לעשות, כמה אור הם דורשים, ומה המחיר שלהם.
שים לב ששריון רסיס מעניק לך תוסף +10 לערך הכוח והעצמת הנזק של מכה ללא נשק, עוד לפני שדיברנו על העמידות.
והחרב גורמת נזק נשמה שהינו בלתי ניתן לריפוי, ובכללי יש לכול יצור מספר חד ספרתי של נק"פ נשמה אז היא הורגת כמה וכמה יצורים בכול מכה.
זה גורם לזה שאי אפשר באמת להתחרות ביתרונות האלו.
 
מכיוון שיש תת מקצוע למלומד שהעניין שלו זה פבריאלים, הם אמורים לעשות משהו.
מלבד זאת, האופציה להוסיף חפצים מיוחדים שהם לא מטילי נשמה / רסיסים בהחלט קורצת לי והיא תקרוץ גם להרבה שחקנים (בתור תוספת מעולה לדמויות שלהם) ולמנחים (כהוספה ליריבים).
בנוסף, מאבקים במשחקים פוליטיים יכולים לנסוב סביב היכולת לייצר פבריאל קרבי חזק, מערכה ממוקדת יכולה מאוד לעזור לשחקנים שמתקשים במשחקים פוליטיים אבל כן רוצים לנסות.
יש עוד כמה סיבות שאני רוצה ליצור את הפבריאלים בעיקר כתוספי קרב (למרות שאלו שמופיעים בסדרה ופבריאלים יעילים נוספים גם יהיו), אבל לטעמי אלו כבר מספיקות.
כל אלו סיבות מכאניות, אם המטרה היא ליצור עולם שמעביר את האוירה של רושאר אז ברושאר שימוש בפבריאלים לקרב הוא לא נפוץ עד לא קיים.
אגב, הם יודעים ליצור עוד הרבה אחרים. חצאי הרסיס של ג'אה קבד רק מוכיחים את זה שמה שמופיע בסדרה הוא קצה הקרחון.
הם המציאו את זה בהמלך הסדרה אין המון דברים כאלה.
ולוותר על הנתיב הזה לא נשמע לי כל כך נורא.
 
כל אלו סיבות מכאניות, אם המטרה היא ליצור עולם שמעביר את האוירה של רושאר אז ברושאר שימוש בפבריאלים לקרב הוא לא נפוץ עד לא קיים.
השאלה כמה זה קריטי לאווירה של רושאר, מאחר וכמו שציינתי יש מעט מאוד דמויות ראשיות שמשתתפות בקרבות אבל הם לא נושאות רסיס, זה לא מורגש.
 
חזרה
Top