• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כתיבת שיטה לגנזך אורות הסער

כל מה שאני יכול לומר זה שאתה לא חייב ללמוד את זה לבד. זו מיומנות קשה גם מבחינתי (ולדעתי עבור כולנו) אבל זו מיומנות שאפשר לפתח וחבל לעשות את זה לבד. אני הייתי מתחיל בתרגיל הבא: האם אתה יכול לקחת את אחד הספרים בסדרה הזו ולמצוא קטע שמבחינתך מייצג את הסדרה בכללותה? או אפילו בחלקה? למשל, מבחינתי ומבחינת הזיכרון הרעוע שלי (קראתי את הספר לפני שלוש עשרה שנים), הסצנה שבה רוב סטארק מוצע להורג בגלל הגחמות של ג'ופרי מייצג משהו מאוד יסודי ב"משחקי הכס": את זה שכולםן יכולות ויכולים למות, את זה שלהיות טוב ונאור וחסוד ורציונאלי זה לא עירבון להישארות בחיים בעולם האכזרי הזה. זו גם סצנה שמייצגת מעולה את חוסר הרציונאליות של העולם, חוסר רציונאליות שהיא-היא מה שמאפשר את התככנות בין כל הגאונות והגאונים: מפני שהעולם לא רציונאלי, את/ה חייבת לצמצם פתחים, לשים עין על כל האנשות שמסביב, ולקוות שלעבור למתקפה ברגע הנוכחי זה מספיק, לקוות גם שזה הרגע המתאים. אני מאמין שאפשר לעשות משהו דומה עם סדרת הספרים שאתה רוצה לכתוב לה שיטה. וזה לא חייב להיות מושלם, כמובן. גם מה שאני כתבתי זה לא מושלם. אבל זו התחלה. וכאמור, לא התחלה שאתה חייב להתחיל בה לבד. :)
 
לדעתי, הסצנה שמייצגת יותר מכול את הסדרה (מהחלקים שקראתי לפחות) היא הסצנה שבה קאלאדין מציל את דאלינאר מבגידתו של סאדיאס.
אוקי, אז אתה (כך יש להניח) לא הבנת כלום, כי לא קראת את הסדרה, אבל להסברי את הסצנה הזו דורש ממני להסביר לך כל כך הרבה מושגים שאני בעצמי לא מבין את כולם (או לפחות לא יודע להסביר אותם) שאני אוכל לעשות את זה רק כשיהיה לי המון זמן פנוי (מחר, במקרה הזה).
 
מכאניקה לשבועות ולהפרעות נפשיות.
לדעתי מכניקה כזו יכולה להיות בעייתית ליצירה.
נגיד דיכאון קל לייצג כ-מחסר מסוים לכל הגילגולים/מחסר גדול לכל הגילגולים המבוססים על רצון בזמן ההשפעה שלו...
אבל איך תייצג מכאנית הפרעת זהות דיסוציאטיבית? [שאלן] מכורים בשלבי התמודדות שונים? [טפט ודאלינאר] פוסט טראומה? [רוב אנשי הגשרים]

ולא רק זה אלא שתצטרך ליצור גם מכניקה לשימוש באור סער ו10 נתיבים שונים לאבירי אור

עריכה: טוב רק אחרי שהגבתי ראיתי שהדיון הלך לכיוון אחר לגמרי בכלל
 
עריכה אחרונה:
ולא רק זה אלא שתצטרך ליצור גם מכניקה לשימוש באור סער ו10 נתיבים שונים לאבירי אור
כמו שכבר כתוב קודם, אני לא מתכנן להוסיף את אבירי האור למשחק, למרות שכן תהיה מכניקה לאור סער, בגלל הפבריאלים במשחק.
בגדול היא תהיה מבוססת על זה שלכל אבן חן יש ערך סער שהוא מספר אור הסער (זו הדרך הכי נוחה לכמת את זה) ששבב שלה יכול להכיל, ומוכפל בהתאמה בגודל האבן המדוברת, וכל אבן מאבדת באופן טבעי 1 אור סער ליום (פבריאלים צורכים אור סער נוסף ברמות משתנות לפי סוג הפבריאל). אותה מכניקה יכולה להתאים בקלות לאבירי האור.
 
אוקי, אז כמו שהבטחתי עכשיו יש לי זמן ואני אכתוב הסבר על הסצנה שהכי משקפת את הסדרה לדעתי:
ישנם 10 נסיכים נעלים. משמעות התואר היא סוג של לורד עליון של משחקי הכס - מעליו רק המלך, אבל לרוב הם חותרים תחתיו.
הם נמצאים במקום שנקרא המישורים המנופצים, שעשוי ממישורים שביניהם תהומות, שאפשר לחצות רק באמצעות גשרים. בכל כמה ימים, מופיע גולם של יצור שכולל בתוכו אבן לב ששווה המון כסף, והנסיכים הנעלים, כמו גם יריביהם הפרשנדים (סוג של גזע לא אנושי, וזה לא נפוץ בכלל ברושר), מנסים להשיג אותו. לשם כך צריך לשבור את הגולם באמצעות פטישים או חרב רסיס (עוד רגע יבוא הסבר על הכלי המגניב הזה). בעבר, כל נסיך היה יוצא בנפרד ומנסה להילחם נגד הפרשנדים, והאחרים שהגיעו אחריו היו חוזרים. כעת, שניים החליטו לשתף פעולה, לאחד היו גשרים מהירים ולשני כוח פרשים חזק שיכל להשתלט על שטחים במישור בצורה טובה. הם יצאו לריצה, משתמשים בגשרים המהירים של הראשון, אל מישור שצריך מפה כדי להבין במה מדובר...
קישור למפה.
כמו שניתן לראות במפה, הצבא של דאלינאר (זה עם הפרשים) תלוי בתמיכת הצבא של סאדיאס (אדון גשרים). בנוסף לכך, דאלינאר לא הביא איתו גשרים, ולכן ברגע שסאדיאס הסתלק, בתוך שעתיים בערך מתחילת הקרב, דאלינאר נותר לכוד בין שלושה צבאות פרשנדיים וללא גשרים.
אבל, קאלאדין, מפקד צוות גשרים של סאדיאס שבניגוד לאחרים אימן את הצוות שלו כדי שהוא ישרוד, החליט לחזור ולהציל את דאלינאר וצבאו, ועזר להם בפריצת שורות הפרשנדים תוך שהוא מציל את דאלינאר המעולף מנושא רסיס פרשנדי.

רסיסים: שריון רסיס מאפשר נפילה של עשרות מטרים ללא פגע, והוא הדבר היחיד בעולם שלא נחתך מחרב רסיס מיידית. הוא מעניק גם כוח ומהירות ללובשו, ומשתלב היטב עם חרב הרסיס, שיכולה לחתוך כל דבר ולא יכולה להישבר, ויכולה להרוג כעשרה אנשים בהנפה, בגלל אורכה הגדול וקלותה המפתיעה.

עריכה: כשאני חושב על זה, המסר של הסצנה הזו הפוך בדיוק מהמסר של הסצנה שהבאת ממשחקי הכס, כי היא נועדה לשדר שגם לבעלי הכבוד יש סיכויים, בעיקר כי יש עוד בעלי כבוד (כמו קאלאדין). לעומת זאת, הסצנה ממשחקי הכס משדרת להפך בדיוק: אדארד סטארק, האדם בעל הכבוד הרב ביותר במשחקי הכס, לא יכול לשרוד את משחקי הכס דווקא בגלל שיש לו כבוד.
 
עריכה אחרונה:
השאלה החשובה לפני שאתה מתחיל לכתוב הכל היא מה הרעיון שחשוב לך לשחק
כי אם מה שאתה רוצה זה מקום שהעיקר שלו זה לשחק דמויות טובות ובעלות כבוד עם חרבות ושיריונות קסומים יש לך את הבסיס של שיטות המו"ד הגנריות, ותוסיף משהו קטן רק לרסיסים. ואת כל שאר העיקר של העולם יש לך בספרים ובויקי של הספרים של ברנדון סנדרסון
לדעתי שני רעיונות שהם קצת יותר יחודיים לעולם של גנזך אורות הסער ובאמת מחייבים כתיבה נוספת זה:
1. מחווה לתקופות היסטוריות שמוזכרות בספרים שיכולות להיות מעניינות למשחק תפקידים, כמו השנים אחרי הבגידה או סוף עידן התיאוקרטיה ועלייתו של יוצר השמש
2. משחק במערכות הקסם של ברנדון סנדרסון
 
השאלה החשובה לפני שאתה מתחיל לכתוב הכל היא מה הרעיון שחשוב לך לשחק
כי אם מה שאתה רוצה זה מקום שהעיקר שלו זה לשחק דמויות טובות ובעלות כבוד עם חרבות ושיריונות קסומים יש לך את הבסיס של שיטות המו"ד הגנריות, ותוסיף משהו קטן רק לרסיסים. ואת כל שאר העיקר של העולם יש לך בספרים ובויקי של הספרים של ברנדון סנדרסון
לדעתי שני רעיונות שהם קצת יותר יחודיים לעולם של גנזך אורות הסער ובאמת מחייבים כתיבה נוספת זה:
1. מחווה לתקופות היסטוריות שמוזכרות בספרים שיכולות להיות מעניינות למשחק תפקידים, כמו השנים אחרי הבגידה או סוף עידן התיאוקרטיה ועלייתו של יוצר השמש
2. משחק במערכות הקסם של ברנדון סנדרסון
אני לא ממש מסכים איתך, מו"ד פשוט לא נותנת את התחושה של רושאר (אין לי מושג למה אני צריך לכתוב את זה 5 פעמים, אתם לא קוראים את התגובות הקודמות לפני שאתם מגיבים?).
השיטה לא מיועדת כרגע למספר 1, אבל שוקל לתת כוכבית שתאפשר לשחק אותה, ועל מספר 2 אני לא מדבר כי לא סיימתי עדיין את הסדרה אז סביר שתעשה לי ספוילרים.
 
מו"ד פשוט לא נותנת את התחושה של רושאר
אז מה כן יתן את התחושה של רושאר מבחינתך? איזו רושאר אתה רוצה לשחק ששונה מהותית מרושאר שתשחק כעולם מערכה בשיטה מוכרת כלשהי עם תוספות קטנות?
 
אז מה כן יתן את התחושה של רושאר מבחינתך? איזו רושאר אתה רוצה לשחק ששונה מהותית מרושאר שתשחק כעולם מערכה בשיטה מוכרת כלשהי עם תוספות קטנות?
אני רוצה לומר, ששיטה היא לא עולם מערכה. שיטה שמעבירה תחושה של עולם המערכה צריכה להיות "תפורה" על העולם, ומו"ד לא תצליח לעשות את זה לשום עולם מעתה ועד עולם, דווקא בגלל שהיא גנרית ואפשר להתאים אותה לכל עולם. זה פשוט מרגיש שדחפו מספרים כדי להגדיר משהו, וההגדרות לא שייכות לעולם.
אגב, כדי להתאים את מו"ד תצטרך להוריד את כל מטילי הלחשים וליצור אופציות לקרב המוני ואתגר חברתי, וזה עוד לפני שדיברתי על סערת האימים. זה כמעט שקול ליצירת שיטה חדשה. בנוסף לזה, אתה תצטרך להמיר את המ"ז לכדורים, והשד יודע איך אפשר לעשות את זה בלי לפגוע במערכת המ"ז של מו"ד.
עוד משהו: השיטה שאני יוצר (כן, בזמן שאתם דנים פה מעתה ועד עולם אני כבר כתבתי יותר מחצי שיטה) היא מבוססת מו"ד. היא משתמשת בנק"פ, דרג"ש, מבוססת ק20, הצלות והתקפות, בדיקות מיומנות ועוד. היא פשוט קיבלה יותר עושר מכאני ממוקד רושאר, מה שהפך אותה להיות יותר מתאימה בהרבה מונחים.
 
צר לי שחווית את השאלה שלי הביקורת
יש הבחנה בין סיבות שונות לכתיבת חומר נוסף/שיטה חדשה
אם הסיבה שלך זה שאתה אוהב לשחק בשיטות דמויות מו"ד ולהוסיף להן טאץ' מכאני אישי עבור כל עולם מערכה זה לגיטימי לגמרי או כי אתה אוהב ליצור בשביל ליצור, אז אם זו הסיבה שלך כולנו סתם מבלבלים לך במוח. אבל אל תצפה שאנשים נוספים חוץ ממך ומהקבוצה שלך ישחקו בחוקים האלו...
אם הסיבה שאתה כותב זה כי מו"ד ושיטות דמויות מו"ד מרגישות לך חסרות ולא מספקות לדברים שאתה רוצה לשחק אז שווה להכיר עוד שיטות שלא עובדות דומה למו"ד כדי לראות אם הן כן מציעות דברים שחסרים לך
וספציפית לגבי רושאר: איזו תמה אתה רוצה לשחק בעולם הזה?
פוליטיקה ותככים? עולם שבו הקסם גווע? הרפתקנות "קלאסית"? מלחמות גדולות?
 
אם הסיבה שלך זה שאתה אוהב לשחק בשיטות דמויות מו"ד ולהוסיף להן טאץ' מכאני אישי עבור כל עולם מערכה זה לגיטימי לגמרי או כי אתה אוהב ליצור בשביל ליצור, אז אם זו הסיבה שלך כולנו סתם מבלבלים לך במוח. אבל אל תצפה שאנשים נוספים חוץ ממך ומהקבוצה שלך ישחקו בחוקים האלו...
זאת לא, ואם זאת הייתה הסיבה לא הייתי פותח את העץ הזה.
אם הסיבה שאתה כותב זה כי מו"ד ושיטות דמויות מו"ד מרגישות לך חסרות ולא מספקות לדברים שאתה רוצה לשחק אז שווה להכיר עוד שיטות שלא עובדות דומה למו"ד כדי לראות אם הן כן מציעות דברים שחסרים לך
הסתכלתי על כל השיטות החינמיות (כולל חוקים מהירים וכל הקלישאות האלה) שזמינות בעברית, הם או מפשטות את החוקים לכמה עמודים או פשוט מציגות מכאניקה חסרה אחרת.
איזו תמה אתה רוצה לשחק בעולם הזה?
פוליטיקה ותככים? עולם שבו הקסם גווע? הרפתקנות "קלאסית"? מלחמות גדולות?
המשחק מיועד בעיקר לכיוון פוליטיקה, תככים ומלחמות גדולות, בין אם זה מהצד של החייל הפשוט או מהצד של הנסיך הנעלה. הרפתקנות קלאסית היא פשוט לא רושאר, תגיד לי כמה מפלצות יש ברושאר?
מקסימום אפשר לצוד לבני שדרה וצדפי על, אבל זה נדיר.
ורושאר זה עולם שבו הקסם מתחדש לאורך הסדרה ולא גווע (אם בכלל מדובר על קסם, ראה ויכוח קודם שלי כאן למעלה בעץ עם מישהו).
 
אם יורשה לי -
היו לך כאן כמה הצהרות דרמטיות, ועוד ממישהו שעד לפני כמה תגובות הסכים שהוא לא מכיר שיטות אחרות...

מו״ד אינה שיטה גנרית. לשיטה גנרית יש הגדרה ודוגמאות כוללות את GURPS, hero system, savage worlds וכד׳. הן יכולות להיות מורכבות בטירוף או קלילות וזורמות, אך הגנריות (מלשון general) נובעת מכך שניתן לקחת את השיטה ולהתאים אותה לסגנונות שונים די בקלות.

בניגוד למה שסברת, מו״ד בהחלט מכוונת לסוג מאוד מסוים של משחק. היעדר המורכבות (היחסית) שלה אולי מאפשר התאמה קלה לז׳נרים שונים, אך זו אינה גנריות.

אתה למשל רוצה שיטה שמתמקדת בתככים - אז איך מו״ד משרתת את הרעיון הזה? יש שיטות אחרות שעושות את זה הרבה יותר טוב.
זה בסדר גמור אם אתה לא מכיר משהו אחר ולכן אתה מתבסס על מו״ד, אבל קח בחשבון - אתה מפרסם משהו שמבחינתך ״חדש״ בפורום כללי, בלי להכיר דברים אחרים, שלמעשה הוא מו״ד בשינוי אדרת. צפה לביקורת (בונה, כן?). על פניו נראה שאתה עסוק בהתגוננות, וחבל. קח את זה בפתיחות - רק ככה לומדים.
 
עריכה אחרונה:
בתור מישהו שיש לו גם פרויקט מגירה לכתוב משחק דומה - אל תעשה את זה לבד, ואל תעשה את זה שיטתי.

שיטות מתחלקות לשני סוגים. יש שיטות שיטתיות, כמו מו"ד, שאומרות בדיוק מה אפשר לעשות ואיך ולמה. רושאר דורש שיטות הרבה יותר סיפוריות, לדעתי - ובשביל זה יש לעולם מתנה לך.

Fate, Cortex prime, Powered by the apocalypse והרבה נוספים הם מה שנקרא toolboxes ליצירת שיטות. הם נותנים לך בסיס טוב ומעניין (אני אישית משתמש בcortex prime, תמצא את מה שמתאים לך), שעוזר לך לעצב משהו שיתאים ישירות למה שאתה מספר בלי ליצור שיטה מכאנית חדשה מכלום. שיטות סיפוריות גם יעבדו הרבה יותר טוב לרושאר, והן גם הרבה יותר אפשריות ליצירה - כי יש לך בסיס ליצור אותן אליו, והן הרבה פחות כתיבה ונתונים מדויקים שיקח שנים לאזן.

מכל זה אני אומר, בעצם: אל תיצור שיטה לבד. תמצא בסיס ותבנה ממנו, כי אנשים עשו לך כבר את רוב העבודה. זה יכול להיות שיטה סיפורית, זה יכול להיות לכתוב setting חדש למו"ד 5 - אבל אתה לא רוצה לכתוב הכל לבד, מההתחלה ועד הסוף.

בנוסף, אני רוצה להכיר לך אתר: חפש באינטרנט The Coppermind. אם אתה לא קראת את כל הספרים של סנדרסון יהיו לך שם המון ספוילרים, אז אולי לא כדאי, אבל הוא מכיל הכל - כולל הכל - על הקוסמיר, ואם יש לור שאתה מחפש לכתוב אז הוא מקור מעולה ללמוד עליו.

בהצלחה!
 
מו״ד אינה שיטה גנרית. לשיטה גנרית יש הגדרה ודוגמאות כוללות את GURPS, hero system, savage worlds וכד׳. הן יכולות להיות מורכבות בטירוף או קלילות וזורמות, אך הגנריות (מלשון general) נובעת מכך שניתן לקחת את השיטה ולהתאים אותה לסגנונות שונים די בקלות.
אתקן, מו"ד היא שיטה שמתאימה להרבה עולמות מערכה.
אתה למשל רוצה שיטה שמתמקדת בתככים - אז איך מו״ד משרתת את הרעיון הזה? יש שיטות אחרות שעושות את זה הרבה יותר טוב.
זה בסדר גמור אם אתה לא מכיר משהו אחר ולכן אתה מתבסס על מו״ד, אבל קח בחשבון - אתה מפרסם משהו שמבחינתך ״חדש״ בפורום כללי, בלי להכיר דברים אחרים, שלמעשה הוא מו״ד בשינוי אדרת. צפה לביקורת (בונה, כן?). על פניו נראה שאתה עסוק בהתגוננות, וחבל. קח את זה בפתיחות - רק ככה לומדים.
מו"ד לא משרתת את הרעיון הזה, וזה בדיוק הסיבה לכתיבת השיטה - אני רוצה להוסיף את זה.
שיטות מתחלקות לשני סוגים. יש שיטות שיטתיות, כמו מו"ד, שאומרות בדיוק מה אפשר לעשות ואיך ולמה. רושאר דורש שיטות הרבה יותר סיפוריות, לדעתי - ובשביל זה יש לעולם מתנה לך.
אני חושב שאתה טועה, שיטה סיפורית או שיטה שיטתית לא תלוית עולם מערכה אלא תלוית ציפיות מערכה - אם אתה רוצה שיטה עם עושר מכאני, אתה צריך שיטה שיטתית. אם אתה רוצה שיטה שמאפשרת לך לנהל קרבות וכו' אבל העיקר יהיה תלוי מנחה ושחקנים - אתה צריך שיטה סיפורית.
Fate, Cortex prime, Powered by the apocalypse והרבה נוספים הם מה שנקרא toolboxes ליצירת שיטות. הם נותנים לך בסיס טוב ומעניין (אני אישית משתמש בcortex prime, תמצא את מה שמתאים לך), שעוזר לך לעצב משהו שיתאים ישירות למה שאתה מספר בלי ליצור שיטה מכאנית חדשה מכלום. שיטות סיפוריות גם יעבדו הרבה יותר טוב לרושאר, והן גם הרבה יותר אפשריות ליצירה - כי יש לך בסיס ליצור אותן אליו, והן הרבה פחות כתיבה ונתונים מדויקים שיקח שנים לאזן.
לא קורא אנגלית.
מכל זה אני אומר, בעצם: אל תיצור שיטה לבד. תמצא בסיס ותבנה ממנו, כי אנשים עשו לך כבר את רוב העבודה. זה יכול להיות שיטה סיפורית, זה יכול להיות לכתוב setting חדש למו"ד 5 - אבל אתה לא רוצה לכתוב הכל לבד, מההתחלה ועד הסוף.
וכמו שכבר כתבתי פה כמה פעמים (למה אתם לא קוראים תגובות קודמות???) אני מבסס את השיטה שלי על חוקי הקרב של מו"ד, ומקצועות בשיטה דומה לשל מו"ד. נוסף לכך השאלתי כמה דברים מפאת'פיינדר ואת דירוגי העדיפות של מלסטרה.
בנוסף, אני רוצה להכיר לך אתר: חפש באינטרנט The Coppermind. אם אתה לא קראת את כל הספרים של סנדרסון יהיו לך שם המון ספוילרים, אז אולי לא כדאי, אבל הוא מכיל הכל - כולל הכל - על הקוסמיר, ואם יש לור שאתה מחפש לכתוב אז הוא מקור מעולה ללמוד עליו.
תן לי לנחש: האתר הזה באנגלית.
 
התחלות מהירות לשיטות כשמן הן. התחלות. שנותנות רושם כללי של איך שיטה עובדת.
ותן לי לספר לך משהו: גם לי אין אנגלית ופעם אפילו לראות כתב באותיות לטיניות הפחיד אותי וגרם לי להרגיש שזה בלתי אפשרי, אבל יש גוגל טרנסלייט שעוזר לתווך לא מעט מידע [גם אם לפעמים דרושה קצת עבודה סיזיפית בשביל זה] ויש אפשרות ללמוד ולהשתפר לאט לאט בכל מיני דרכים
אז אם באמת תרצה לקרוא שיטות נוספות יש לך איך למצוא דרך להבין אותן...
 
התחלות מהירות לשיטות כשמן הן. התחלות. שנותנות רושם כללי של איך שיטה עובדת.
ותן לי לספר לך משהו: גם לי אין אנגלית ופעם אפילו לראות כתב באותיות לטיניות הפחיד אותי וגרם לי להרגיש שזה בלתי אפשרי, אבל יש גוגל טרנסלייט שעוזר לתווך לא מעט מידע [גם אם לפעמים דרושה קצת עבודה סיזיפית בשביל זה] ויש אפשרות ללמוד ולהשתפר לאט לאט בכל מיני דרכים
אז אם באמת תרצה לקרוא שיטות נוספות יש לך איך למצוא דרך להבין אותן...
אז מההתחלות המהירות למדתי את המידע שאני אומר עכשיו, וטרנסלייט לא מסוגל לתרגם טקסטים. הוא יכול לתרגם מילים או משפטים; יותר מכמה משפטים הוא כבר מתחיל לעשות סלט מילים; וזה עוד לפני שדיברנו על זה שהוא לא תמיד מבין את כל המילים - במיוחד לא מילים שייחודיות לתחום מסוים כמו משחק תפקידים.
כל זה עוד לפני שדיברנו על זה ששיטות עולות כסף שאני לא מתכוון להשקיע.
 
אז תן לי להבין: אתה מעדיף מצב של אין פיתרון על פני פיתרון חלקי שידרוש ממך קצת מאמץ?
להזכירך אני באותו מצב מבחינת אנגלית וזה הפיתרון שלי
כן, לפעמים צריך מילון, לפעמים צריך להעתיק לגוגל טרנסלייט בפסקאות כדי שהטקסט שיתקבל יהיה מובן, לפעמים צריך קצת להתרגל לתרגום המכונה הגרוע הזה ולהסתפק בזה שהבנתי פחות או יותר...
אבל השפע של מידע מגוון ונגיש שווה בעיניי את הטרחה ועדיף בהרבה על המצב של "אין לי אנגלית" והחצי מבוכה חצי זעף כשמפנים אותי למקורות מידע שאין לי אפשרות לקרוא או ההשפלה בזה שאומרים משהו באנגלית [כמו מושג או פתגם נפוץ] ואין לי שמץ של מושג מה לעזעזל אמרו ואז לבקש מאנשים שיתרגמו לי מה הם אמרו
וגם היכולת שלי להבין אנגלית שלי קצת השתפרה מאז שהתחלתי להשתמש בפתרונות החלקיים האלו [בערך מאפס הבנה לטיפה הבנה]
אז זה שעכשיו אתה לא יודע אנגלית זו לא מכשלה אם באמת חשוב לך ללמוד משהו או לקרוא משהו...
 
אנשים, עד כמה שאני שותף לדעות שלכם בקשר להאם צריך לעשות פה שיטה נפרדת או לא, ועד כמה שאני מסכים עם 99% ממה שכבר נאמר פה, לבן אדם יש זכות להחליט שזה מה שהוא רוצה לעשות, נתתם לו אזהרות, הבאתם לו עצות וכל אחד הגיש את השנקל שיש לו על הנושא. אם האיש הצעיר בחר שלא להשתכנע, זכותו. אנחנו יכולים לא להסכים איתו, אנחנו יכולים לא לרצות להשתמש במוצר שהוא ירצה לעשות, אבל בסופו של דבר זה החלטה שלו, אם הבן אדם לא רוצה להשתכנע, זה לא אומר שצריך לעבור לניסיון חזק הרבה יותר או לחזור על משהו שאחרים אמרו בעץ הזה או בעצים אחרים.

Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results וכו'
 
אנשים, עד כמה שאני שותף לדעות שלכם בקשר להאם צריך לעשות פה שיטה נפרדת או לא, ועד כמה שאני מסכים עם 99% ממה שכבר נאמר פה, לבן אדם יש זכות להחליט שזה מה שהוא רוצה לעשות, נתתם לו אזהרות, הבאתם לו עצות וכל אחד הגיש את השנקל שיש לו על הנושא. אם האיש הצעיר בחר שלא להשתכנע, זכותו. אנחנו יכולים לא להסכים איתו, אנחנו יכולים לא לרצות להשתמש במוצר שהוא ירצה לעשות, אבל בסופו של דבר זה החלטה שלו, אם הבן אדם לא רוצה להשתכנע, זה לא אומר שצריך לעבור לניסיון חזק הרבה יותר או לחזור על משהו שאחרים אמרו בעץ הזה או בעצים אחרים.
תודה, אני מסכים איתו.
לעזאזל אנשים, אני בפירוש בתחילת העץ כתבתי שאני לא רוצה אנשים שיגידו לי לא לכתוב את השיטה אלא עצות לכתיבת השיטה, 30% מכול הקשקשת הזו היא חסרות טעם, עוד 50% זה ניסיונות שכנוע שביקשתי במפורש לא לכתוב, ורק מעט הוא מידע מועיל ( א אני רק תשובה תודה לך).
אם אתה רוצים לעזור לי - בכבוד תכתבו, אבל למה לכתוב שוב ושוב מה שביקשתי שלא לכתוב, ועוד לכתוב את זה כמה פעמים!
 
אוקי, אז כמו שהבטחתי עכשיו יש לי זמן ואני אכתוב הסבר על הסצנה שהכי משקפת את הסדרה לדעתי:
ישנם 10 נסיכים נעלים. משמעות התואר היא סוג של לורד עליון של משחקי הכס - מעליו רק המלך, אבל לרוב הם חותרים תחתיו.
הם נמצאים במקום שנקרא המישורים המנופצים, שעשוי ממישורים שביניהם תהומות, שאפשר לחצות רק באמצעות גשרים. בכל כמה ימים, מופיע גולם של יצור שכולל בתוכו אבן לב ששווה המון כסף, והנסיכים הנעלים, כמו גם יריביהם הפרשנדים (סוג של גזע לא אנושי, וזה לא נפוץ בכלל ברושר), מנסים להשיג אותו. לשם כך צריך לשבור את הגולם באמצעות פטישים או חרב רסיס (עוד רגע יבוא הסבר על הכלי המגניב הזה). בעבר, כל נסיך היה יוצא בנפרד ומנסה להילחם נגד הפרשנדים, והאחרים שהגיעו אחריו היו חוזרים. כעת, שניים החליטו לשתף פעולה, לאחד היו גשרים מהירים ולשני כוח פרשים חזק שיכל להשתלט על שטחים במישור בצורה טובה. הם יצאו לריצה, משתמשים בגשרים המהירים של הראשון, אל מישור שצריך מפה כדי להבין במה מדובר...
קישור למפה.
כמו שניתן לראות במפה, הצבא של דאלינאר (זה עם הפרשים) תלוי בתמיכת הצבא של סאדיאס (אדון גשרים). בנוסף לכך, דאלינאר לא הביא איתו גשרים, ולכן ברגע שסאדיאס הסתלק, בתוך שעתיים בערך מתחילת הקרב, דאלינאר נותר לכוד בין שלושה צבאות פרשנדיים וללא גשרים.
אבל, קאלאדין, מפקד צוות גשרים של סאדיאס שבניגוד לאחרים אימן את הצוות שלו כדי שהוא ישרוד, החליט לחזור ולהציל את דאלינאר וצבאו, ועזר להם בפריצת שורות הפרשנדים תוך שהוא מציל את דאלינאר המעולף מנושא רסיס פרשנדי.

רסיסים: שריון רסיס מאפשר נפילה של עשרות מטרים ללא פגע, והוא הדבר היחיד בעולם שלא נחתך מחרב רסיס מיידית. הוא מעניק גם כוח ומהירות ללובשו, ומשתלב היטב עם חרב הרסיס, שיכולה לחתוך כל דבר ולא יכולה להישבר, ויכולה להרוג כעשרה אנשים בהנפה, בגלל אורכה הגדול וקלותה המפתיעה.

עריכה: כשאני חושב על זה, המסר של הסצנה הזו הפוך בדיוק מהמסר של הסצנה שהבאת ממשחקי הכס, כי היא נועדה לשדר שגם לבעלי הכבוד יש סיכויים, בעיקר כי יש עוד בעלי כבוד (כמו קאלאדין). לעומת זאת, הסצנה ממשחקי הכס משדרת להפך בדיוק: אדארד סטארק, האדם בעל הכבוד הרב ביותר במשחקי הכס, לא יכול לשרוד את משחקי הכס דווקא בגלל שיש לו כבוד.
אני מתנצל שנעלמתי, דיכאון זה לא דבר שתמיד כיף להתמודד איתו (בלשון המעטה).
נשמע לי שהדבר הכי בולט שעולה מהתיאור שלך כפי שאני מבין אותו הוא הצורך במכאניקות לשיתוף פעולה. יותר מזה, מרגיש לי שיחסי כוחות לא שוויוניים זה חלק אקוטי מהחוויה שאתה מתאר כאן. כמה שאלות, ברשותך (אני שואל כי אני מנסה להבין, אין כאן שביב של ביקורת):
1. מה הופך את הסיטואציה שאתה מתאר לסיטואציה שמתגמלת כבוד? אני מודה שלי לפחות זה לא מאוד ברור.
2. אני מסיק ממה שאתה כותב שדמויות השחקניות והשחקנים הן חלק מעשרת הנסיכים. האם אני צודק? אם כן, האם לכל דמות יש תחום התמחות משלה? אם כן, האם תוכל בבקשה להציע רשימה של תחומי ההתמחות הללו, פשוט כדי שיהיה לי ברור יותר לאן אתה חותר?
3. עד כמה קרבות בין צבאות הם דבר נפוץ בעולם של "גנזך אורות הסער"? לצורך העניין, רציחות פוליטיות של דמויות מרכזיות זה בהחלט חלק מהתחושה שמרטין ניסה לעורר בזמנו. האם קרבות בין צבאות הם במשקל דומה כאן?
4. האם תוכל לתת לי דוגמה למאבק דיפלומטי, או כזה שמבוסס על משא ומתן/שיחה? אני מרגיש שזה משהו שמבחינתך הוא מרכזי, אבל אני מודה שלא ברור לי איך זה עובד.

בלי שום קשר לחלק הקודם של התגובה שלי, אני לגמרי בעד שתיצור שיטה אם זה מה שמושך אותך. גאדס, אני יצרתי שיטות לא מועטות בשש עשרה השנים שאני בתחום. חלקן היו מוצלחות יותר, חלקן פחות, אף אחת מהן לא ראתה שולחן מעבר לשולחן שלי. אל תיתן לאנשות למנוע ממך להגשים את החלום הזה. אני חושב שלהתנסות ביצירת שיטות זה דבר שהוא לא רק טוב אלא בריא לתחביב. :)
 
חזרה
Top