• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כשרונות הכת- שיפור וליטוש בבקשה

לאחר הצצה בספר Evil, ובכשרונות ה-Infrenal Pact הגאוניים, עלה רעיון במוחי- למה לא להמציא כשרונות שהם למעשה "תכונות מיוחדות" אותם אתה מקבל עקב הצטרפותך לכת\היותך משרת לישות רבת עוצמה שאינה אל ראשי\חברותך במסדר?

הרעיון די פשוט:
ישנם כמה כשרונות שאחת מהדרישות שלהם היא להצטרף למסדר מסויים, להצטרף לכת כלשהי או להפוך למשרת של יסודן\מלאך\שטן\מה-שלא-יהיה-אבל-חוצן-או-יסודן עליון.
לדוגמה כשרון בשם "מבט כת המדוזה" שמאפשר לך להשתמש במבט מאבן, כמו מדוזה, במשך זמן כולל של דקה ליום וגם הופך אותך חסין להתקפות מבט מאבנות. דרישות- חברות בכת המדוזה, נטיית רוע תוהו\נטרלי וכריזמה 15.

דוגמה נוספת- כשרון "שרת שמימי"(Celestial Agent) מעניק לך הכאת רוע 1/ליום כמו אביר קודש(פאלדין) בדרגה 3, או הכאת רוע נוספת ליום, אם אתה בעל הכאת רוע כמאפיין מקצוע. מלבד זאת, הכשרון פותח לך גישה לעוד כמה כשרונות חזקים יותר הקשורים לכוחות שמימיים(הנחת ידיים, למשל). דרישות- נטיית טוב(כלשהו), שבועת נאמנות לארכימלאך\ארכון\אלדארין\פלאנטאר, ואם אתה כהן- הישות חייבת להיות ממשרתי האלוהות שלך.



הכשרונות האלו מייצגים "תגמולים" שהדמויות מקבלות עקב שרות ישות חוצנית או יסודנית כלשהי, או כוחות שחברים בחירים או נאמנים בכת או מסדר יכולים לקבל בעזרת מחקר או טקסים.


העסק הובן?

טוב- עכשיו לעיניין:
אני רוצה לדעת את דעתכם, לקבל הצעות לשיפור, ולקבל רעיונות לכתות\מסדרים וכשרונות.

בתודה מראש- הנרוביאן.
 
בעצם מה שאתה אומר זה שבעקבות היותך חבר בכת מסויימת אתה מקבל כוחות - דבר שבאמת יכול לעבוד, אבל רק עם הסבר נורמאלי.

ועדיין, קשה לי לדמיין כל סוג של אימו שיוביל אותך לכוח "מבט כת המדוזה" או כל דבר דומה, אלא אם כן הבחירה לכת נעשית רק בעקבות תכונות מולדות מסויימות..

רעיון יפה.
 
זו הייתה דוגמה שפשוט קפצה לי לראש באותו הרגע, אבל דמיין כת שחברים בחירים בה יכולים לבצע טקס מיוחד הנותן להם את מבט המדוזה. אפשר כמובן להוסיף לדרישות "חייב לבצע את טקס "העין הצהובה" וכו' ".
 
גם אני פעם חשבתי על רעיון דומה אבל כמו שמישהו אמר פה זה לא מספיק רק להיצתרף
למשל אם היתצרפתי לכת דרקונים לדוגמא זה לא יגרום לי לנשוף אש של דרקון אני יצתרך לעשות משהו למשל להיות חבר בכת למשך זמן רב למידה מהדרקונים את אומנות נשיפת האש הקרבת נק"ן ותשלום לדרקונים ומציאת פרח האש שאוכלים אותו והוא מעניק לך את היכולת
אלו כמה תשלומים שהדרקונים עלולים לרצות

אבל לפי דעתי יותר פשוט לעשות מקצוע יקרה לכל כת
 
וזה בדיוק מה שאני רוצה להמנע ממנו, עוד מקצועות יוקרה!
תראה, בעולם מערכה חדוש בכתות, מסדרים, וישויות רבות עוצמה שאינן אלוהויות, זה מסוכן לנסות ליצור מקצוע לכל כת ומסדר, אלא רק לחשובים\כוללניים מביניהם. לעומת זאת, 1-3 כשרונות לכל כת זה דבר יותר פשוט לעשות.

כמו שכבר כתבתי, ישנן עוד דרישות לכשרונות מלבד חברות בכת- ורובן דורשות גם טקסים קסומים.
 
תחליף את זה בכשרונות "טקסיים". בדרישות לכישרון יהיה כתוב בדיוק מה, כמה ואיך לבצע את הטקס, שלאחריו אתה מקבל את הכשרון.
כמובן, שהתמה הגדולה יותר ניתנת לישום בפרט שאתה הצגת- טקסי כתות מיוחדים.

ההבדל בין כשרונות טקסיים לקסם: כל אחד יכול לבצע אותם בהינתן המשאבים הנכונים, הם תקפים לתמיד, ניתן לבצע אותם רק כאשר הדמות יכולה כרגיל לקחת כישרון.

בכל מקרה הייתי משלב אותם באיזה מקצוע יוקרה אחד שתכף לכל הכתות ומקבל תוספת כשרונות טקסיים לפי דרגות.
 
הרעיון שלך שווה מחשבה, אבל הוא קצת בעייתי; אם אפשר לקחת כשרונות שנותנים לך כל מיני יכולות מיוחדות של מקצועות, כמו יכולות הפלדין שנתת, אז אין שום טעם לקחת את המקצוע, הדבר הזה גם מבטל את כל רעיון הmulticlassing שהוא מאוד הגיוני ומאוזן, וגם מבטל דמויות.

בדוגמות שנתת על יכולות הפלדין - אפשר לקחת אותן בלי להיות פלדין, וכך גם אני יכול להיות בעל מקצוע אחד, לדוגמה אשף, וגם קצת פלדין ואז אין שום סיבה לאנשים לבחור להיות פלדין (שזה גם מקצוע קצת מגביל ואם אפשר להשיג דברים ממנו בדרך אחרת אז הד"שים שלך בכלל לא יחשבו על לקחת את המקצוע הזה), ואני אוכל להיות גם אשף עם כל הקסמים שהוא יכול להטיל וגם עם יכולות ריפוי ותקיפה של פלדין - הדבר מוציא את המשחק מאיזון.

בנוגע ליכולות מפלצות אז זה גם בעייתי, כי הדבר מחליש את המפלצות ועושה אותן פחות מיוחדות, וגם מחזק מאוד את השחקנים (ומייחד אותם הרבה יותר משאר האנשים במשחק...) ונותן להם יכולות על-טבעיות שכשרונות לא אמורים לתת (כשרונות אמורים להיות טבעיים והגיוניים קצת יותר, יכולות מיוחדות של מקצועות, לעומת זאת, הן לאו דווקא טבעיות).
ובמיוחד יכולות שהן spell-like או supernatural, שהן לא אמורות להגיע בכזו קלות, והדוגמה שנתת מראה את זה - אני חושב שהיכולת של מדוזה - אפשר גם לעשות אותה בעזרת לחש מאגי של מכשף/אשף בדרג 6 (אם אני לא טועה, flash to stone). וככה גם עוד יכולות של מפצלות.

לכן אני חושב שזה יכול להיות רעיון לא כל-כך טוב כי זה מוציא איזון מהמשחק, וזה פוגע במקצועות (לדוגמה אם אתה יכול לעשות לחשים של אשף בעזרת כישרון, כמו היכולת של מדוזה, אז אין שום טעם להיות מטיל לחשים מאגי, כי יש לו חרא של ק"פ ותה"ב).

הרעיון של מקצוע יוקרה, לעומת זאת, יכול להיות רעיון מצויין (או מקצוע יוקרה פרטי לכל כת, או אחד משותף, שיכול, נגיד, לבחור יכול מיוחד ממאגר שאתה תכין בכל דרגה שנייה או שלישית). חשוב רק לשמור על איזון המשחק, ולאזן יכולות וכשרונות כאלה בעזרת דברים מתאימים (אם זאת יכולת חזרה אז בעזרת רכיבים יקרים או טקס קשה לביצוע, ואם זאת יכולת חזקה מאוז אז בעזרת תשלום נק"ן - שיכול לבטא, לדוגמה, את מכירת נשמתך לשטן בשביל לקבל יכול לרשוף אש מהעיניים).
 
א. כמו שהוא כבר ציין, דמויות בעלות היתרון שהכשרון מעניק (אביר קודש, לדוגמה) יקבלו תגבור ליתרון שלהם. דמות שאינה אביר קודש תקבל הכאת רוע 1/יום, בעוד דמות שהיא אביר קודש תקבל תוספת של עוד פעם ליום- או אם היא בדרגה נמוכה מידי לקבלת היכולת, היא תקבל אותה לפני הזמן.
ב. רוב הכישרונות שראיתי במוצרי מו"ד אינם "טבעיים" כלל (בלי לדבר על כשרונות על-קסם או כשרונות מיסטיים אחרים). בסל"ש זה לא נראה כך, אך מבט קצר ברשימת הכישרונות של המש"ל מראה שיש הרבה מאד כשרונות לא "טבעיים". וזה רק לדבר על הספרים שתורגמו.
ג. ד"שים אמורים להיות מיוחדים יותר משאר העולם- לפחות במיקוד של ההרפתקה בה הם משחקים. הם יכולים לטייל בחלק קטן של העולם בו אף אחד לא ישמע עליהם, אבל הם עדין יהיו טובים יותר משאר האנשים, כי הם הד"שים.
ד. אם יכולת אחד היא מה שהופך מפלצת ממיוחדת או רגילה, אז יש לך בעיה גדולה. מפלצת אינה מיוחדת בגלל סוג ההתקפה שלה, אלא בגלל המיתוס עליה, הדרך בה המנחה משחק אותה, הפחד שהיא נוטה בשחקנים והסובב אותם עוד לפני שהם רואים אותה בכלל. ובלי קשר, המפלצות הטובות ביותר הם בני אדם אחרים.
ה. כנ"ל לגבי מטילי לחשים. אם העובדה שאתה נותן לדמות יכולת דמוית לחש אחת מוגבלת מוציאה את העניין במטילי לחשים בשבילך, אז הבעיה היא שלך- לא של הרעיון. מטיל לחשים הוא מעניין לא בגלל שהוא מסוגלת להטיל 99 לחשים ביום, אלא בגלל הקונצפט שנמצא מאחוריו- הקסם שזורם בעורקיו, הלימודים בהם הוא השקיע, היכולת שלו לעוות את המציאות ביותר מרמה אחת.

לרוב, ה"הילה" של הדברים חשובה יותר מהיתרונות שהם נותנים מבחינת מכאניקה.
 
ובכל זאת, שיפור ליכולת קיימת זה דבר הרבה פחות משמעותי מקבלת יכולת חדשה, ואביר הקודש כן מאבד מכוחו אם לדמויות אחרות בעלות מקצועות שונים לגמרי יהיו את היכולות שלו וכך גם המפלצות - העניין הוא שהם לא מאבדים את הכוח שלהם אבל הם כן מאבדים את הייחוד שלהם וככה הם כן מאבדים ההילה שלהם ואת הרעיון שעומד מאחוריהם וככה גם מפלצות.
ובלי ההילה ובלי הרעיון שמאחורה אז חלק מהעוקץ הולך לאיבוד.
נכון, משחק חכם הוא מאוד מאוד מאוד מאוד ואפילו מאוד חשוב (אולי יותר מהכל) אבל אם הפחד מהמדוזה זה מהמבט שלה ומהמיתוס שגום לה להיות מפלצת או שבכלל ממנו נובע המבט אז אם אתה משווה את הד"שים למדוזה (לפחות באופן חלקי) אז המדוזה היא כבר לא מפלצת מפחידה אלא היא כמו הד"שים (באופן חלקי), ואז יהיה יותר הגיוני לעשות ממנה דב"ש ולא מפלצת בהתקלות.
גם אצל מטילי לחשים - העניין הוא (שוב, תלוי באיך הקסם מוצג אצליכם במערכה) שמטילי לחשים יכולים לעוות את המציאות, אבל זה הרעיון של הטלת לחשים - אם משהו יכול לעוות את המציאות, בצורה הדומה ללחש, ללא הלחש (או יכולת דמויית לחש המייצגת קסם מוטבע בדם או בקונספט של היצור - דרקון לדומה שזה יצור העשוי מקסם ובעזרת קסם והוא עצמו בעצם מן עוות של המציאות ע"י קסם) אז מטיל הלחשים מאבד את הייחוד ואת ההילה שלו וכך גם את הקונספט העומד מאחוריו - לדוגמה שקסם זה דבר פראי מאוד, ולכן צריך להשקיע זמן רב כי להשתלט עליו והדבר מתבטא בכך שלא משקיעים זמן רב בפיתוח יכולות לוחמה ולכן התה"ב של מטילי לחשים נמוך, וכך גם הק"פ שלהם.
ואם אפשר להתגבר על זה אז זה משפיע על המשחק בשתי רמות:
ברמה התוך משחקית- דמויות (ומפלצות) מאבדות את הייחוד שלהן ואת ההילה שלהן, ואת הקונספט שעומד מאחוריהן.
וברמה החוץ משחקית- דמויות מאבדות את המשמעות שלהן ואת הרצון של השחקנים לבחור בהן ואת היותן מגניבות, וגם הד"שים שאמורים להיות כמו הדב"שים אבל יותר מיוחדים- נהפכים להיות מעל העולם ומעל החוקים שלו - הדבר מעוות את הפנטזיה וגורם לכך שהד"שים הם לא דמויות הפועלות בעולם אלא העולם הוא משהו הסובב את הד"שים, והפנטזיה מאבדת את היותה מציאותית.

ואני בכלל לא מסכים שהכשרונות במ"וד הם לא טבעיים! הם מייצגים או אימון טבעי ונרכש (כמו מחקר של הקסם לכשרונות שינוי-קסם(=metamegic) או אימון בטכניקות לוחמה כמו מתקפת מערבולת או מומחיות-קרב או חמיקה או כל החברים האלה שהלוחם יכול לקחת) או שהם מייצגים יכולת מולדת טבעית (כמו ambideterity שיש בגרסה 3E או, גם בקשר הנכון, קשיחות).

ושוב אני מוצא לנכון להזכיר את העניין של game balance (איזון במשחק), למרות שאני יודע שזה רק עניין טכני של להשוות את הרמה שבה משיגים את היכולת או כל דבר אחר שדרוש ליכול, אבל זה בכל זאת עניין שכל מי שרוצה לתכנן את היכולות האלה צריך לחשוב עליו
 
mithrandir אמר/ה:
ושוב אני מוצא לנכון להזכיר את העניין של game balance (איזון במשחק).
אפשר לשמור את האיזון אם נותנים כשרונות שלא מתאימים לאף מקצוע או פשוט מקצועות עם דרישות כל כך גבוהות,עד שמישהו יהיה מספיק חזק להשיג אותם,הוא יהיה כל-כך חזק שלא יקראו לזה חוסר איזון
 
אענה לכולם:
לא כל הכשרונות האלו יהיו פתוחים לד"ש, לא כי הם חזקים, אלא בגלל הסיפור מאחוריהם- כת המדוזה יכולה להיות יופי של רעיון להרפתקה.
לאייסל- השם "כשרונות הכת" הוא זמני, אבל לא כל כישרון כזה דורש טקס- לאחר שהצתרפת למסדר מתנקשים סודי, לא צריך יותר מהאימונים המיוחדים של המסדר כדי לקבל את הכשרון, נניח, "מהלומת הצללים", אלא אם הוא קסום, ומה שצריך להבין זה שלא כל כשרונות הכת קסומים.
כמובן שלרוב הכשרונות יהיו חסרונות- ושוחם עלה על אחד שמוזכר עוד במקור הרעיון, הספר EVIL- עינייני מכירת נשמות למשל, אבל אני מעדיף עונשי תכונה ומיומנות, לא נק"ן.
 
רק כהערה כללית - מקצועות יוקרה מקבלים שמצטרפים לקבוצה/כת/מסדר... כלומר זה לא ממש רעיון חדש של הספרים שציינת, פשוט אפליקציה של מנגנון מקצועות היוקרה לכישרונות.
לגוף העניין - אני מבין שאתה רוצה עוד רעיונות לכישרונות?
יהיה הרבה יותר קל אם תתאר את המסדר/כת ואז יהיה אפשר לתפור כישרונות מתאימים מאשר לזרוק באוויר רעיונות.
 
ישנן דוגמאות בעמוד הראשון, אבל טוב:

שרת יסודני(כת):
כשרון זה מייצג את העובדה כי נשבעת אמונים ליסודן והנך מקבל תמורות עבור השירות.
תועלת: הדמות זוכה בהתנגדות 5 לאש(אם היא משרתת אש), חשמל(לאוויר), חומצה(למים) או קולי(לאדמה). ההתנגדות נבחרת ע"פ היסודן אותו הדמות משרתת. כישרון זה גם מאפשר לך לבחור כשרונות כת נוספים המסמלים תגמולים מיסודנים.
דרישות: מסוגל לדבר בשפת היסוד המתאימה, נשבע אמונים ליסודן נעלה בדרגה קודמת, ויתור על 5 נק"פ באופן תמידי.
 
נראה לא רע, אם כי במקום לוותר על 5 נק"פ הייתי שם רגישות ליסוד המנוגד. וגם בדרישות, הייתי מוסיף איזשהו טקס/חפץ שצריך להקריב או לתת כמנחה בשווי נאה.
 
יש לי כמה רעיונות שאולי עשויים לעזור במקרים מאוד לא סבירים:
1. תוסף פאנטיות דתית
2. הכאה על כופרים(בחילה ל 1ק20 סיבובים, מה לכל הרוחות הוא אכל?, אין הצלה רק בחילה)

רעיון למסדרים/כתות:
1. כת אשר משרתת אל קניבל(חברות מעניקה חסינות לבחילה)
דוגמא: כת הקניבלים של מושיק, קניבלים אלה סוגדים לאל האופל מושיק, פעם בשובע הם נוהגים לפשוט על עיירות קטנות ולחטוף ילדים קטנים(עדיף חולי סכרת) ולאחר טקס מוזר ומעוות הם אוכלים אותם.
2. כת פאנטית במיוחד אשר מפרשת בצורה שגויה את האידיאולוגיה של אל מסויים
דוגמא: הגמדים הפאנטיים של ריראוקס, גמדים אלה נוהגים ללכת כל יום בשעות הדימדומים ולבצע טקס מוזר אשר במהלכו הם גונבים כמויות מתכת בילתי סבירות להרמה לעומת גודלם המזערי תוך כדי ריצה בעירום וצרחות בולולולו :cthulhu:

הערה ממש ממש חשובה: תגובה זאת נכתבה עקב איומים מצד פותח העץ אשר בשמו לא ננקוב בשל העובדה כי קשה מדי לבטא אותו.

נ.ב כל מי שנעלב עקב מה שכתבתי בגלל ששמו הוא מושיק או שהוא חולה סכרת בבקשה אל תיעלבו לא התכוונתי לאף אחד זה היה רנדומלי לגמרי
 
חזרה
Top