• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

"כן, אני מורד אפור. רכבתי לקרב בשביל הת'ארילין (עדכון 17.5.21)

כן, אני מורד אפור.
רכבתי על הסוס שלי עם החרב ביד אחת והמטה זוהר באחרת. נלחמתי בשביל הת'ארילין, ואין לי שום כוונה ארורה להתבייש בזה, אדוני!"

העדכון החדש במלסטרה חושף את הבסיס למקצוע חדש ונדיר, שיפתח לדמויות שחקן כאשר תצא חוברת ההרחבה של נסיכות אורמת'ריל.

האדונים האפורים נשואי הפנים היו העילית של מורדי הת'ארילין; פרשים וסייפים מעולים שאומנו לשלב מיומנות בחרב ובמטה שעליו נחרטו סמלי השושלות שלהם, עם כוחות כשפים של ההשתקפות האפורה ושל האל העתיק היירית'; לתעתע, להכות ולהטיל אימה על הפחותים מהם. כיום, שני עשורים לאחר התבוסה, נותרו רק מעטים מהם לזכור את המטרה הישנה של הת'ארילין ולחכות ליום שבו יקראו לשוב ולטפס לאוכף בכדי להלחם בעבורה פעם נוספת.
העדכון מכיל הסבר על המהות של המקצוע ונתוני ויכולות הבסיס שלו, כולל מידע על שלוש ההתמקצעויות האפשריות שנפתחות בדרגה 3.

מטיבם של דברים, זה מידע ראשוני שעוד יכול להשתנות; וחסר עדיין תיאור מפורט של היכולות והלחשים מדרגה 3 והלאה - מעבר לתיאור מקוצר על הכיוון הכללי שלהן.

---------
לינק לעדכון החדש על מקצוע 'האדון האפור': https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/greyglint/Heir_thiril.html

לינק לאינדקס של נסיכות אורמת'ריל:

עולם המערכה מלסטרה:
 
זו טעות כתיב, הולך לתקן אותה.
כן, מדובר בחרב. זה חלק מהאימון שלהם.
יש נתוני בסיס כמו קוביית נק"פ, שיריון ונשק, ואחר-כך לחשי בסיס ועוד.
מטה בסיסי אמור להסב 1ק6 או 1ק1+6 נקודות נזק לפגיעה.
עדיין אין נתונים מפורטים ללחשים מתקדמים - בגלל זה זה קונספט ולא תיאור מפורט בפרק המקצועות :)

----------

נוסף בעריכה: שגיאת הכתיב תוקנה.
 
עדכון מעניין, היה לי את הרושם שהדירוג B הוא של הפלדינים(בהשאלה, הם כולם לוחמים-קוסמים שמשמשים גרסה לוחמנית של כוהן מסוים) . האם הם משמשים ככוהנים של היירת'?
עם הקשר שלהם לסוסים היה אפשר לשער שיהיה להם משהו דומה לקשר של פארזוג שלקח כישרון מיוחד. הם מקבלים יכולות כאלו באיזשהו שלב?

עוד כמה שאלות כלליות על מלסטרה שעלו לי בזמן האחרון:
1.בכל הפעמים שהקרב עם באבוס מוזכר, כתוב שחבורה של כוהנות צעירות יצרו קשר עם האנמיירי. זה מרמז שהן כבר היו כוהנות של משהו. אולי אפילו של באבוס?
2. האם יש רק ארבעה אנמיירי באופן כללי או שאם יותר כוהנות היו שורדות אנמיירי נוספים היו יכולים לתקשר דרכן עם מלסטרה?
3.הקוסמולוגיה של מלסטרה( מבחינת מישורי קיום), מוזכרים די הרבה לרבות המימד של האנמיירי, זה של הזימונים של העוגים, מימד הצללים ועוד כמה לדעתי. האם הם מסודרים בדרך כלשהי, כמו בהרבה עולמות של מבוכים ודרקונים? האם מימד הצללים הוא האחד המו"די הקלאסי? האם יש לחשים שמאפשרים מעבר בין מישורים ולא רק זימון? האם שדים מגיעים ממישור נפרד?
 
תודה על התגובה :)

אם היו להיירית' כוהנים 'בתקן מלא', הם כנראה נעלמו לפני דורות רבים.
לגבי סוסים וכשרונות: יש להיר-ת'יריל לא רק בונוסים לקרב רכוב, שהם חזקים במיוחד בהתמקצעות של 'הנבחר של היירית', אלא שלמי שלקח את ההתמקצעות הזו יש יכולת שנותנת לו ולסוס נק"פ משותף והדיפות משותפות, מה שנותן לו יתרון עצום על פרש אחר. מעבר לזה, יש את היכולת האגדית (ברמה גבוהה יותר), ללבוש באופן זמני צורה של מעין קנטאור, ולהנות מיכולות של קרב רכוב, לפחות חלקית, גם בלי להיות רכוב או באיזור שבו סוסים לא יעילים.

לשאלות הכלליות:
1. הן היו כנראה כוהנות של אחד האלים הישנים והשכוחים שסגדו להם במישורי סלנטיר לפני בואו של באבוס.
2. ידועים כרגע רק ארבעה אנ'מיירי. אבל אף פעם אי אפשר לדעת בוודאות.
3. אם יש סדר בין המימדים, הוא הרבה יותר מורכב מאשר מה שיש במו"ד, וכנראה ידוע רק לקומץ מלומדים ומכשפים גדולים.
4. לא בטוח לגבי מימד הצללים של מו"ד, אז מתקשה לענות על ההשוואה בינו לבין זה של מלסטרה.
5. יש בהחלט לחשים ברמה גבוהה שמאפשרים מעבר בין מישורים.
6. השאלה לגבי 'שדים' היא מה ההגדרה האמיתית של היצור. יש לא מעט יצורים שזכו לכינוי הזה - למשל 'שדי הצל' שהם למעשה משרתים של באבוס שאיבדו לגמרי את האנושיות שלהם וזכו לכוחות אדירים, אבל גם לקיום מייסר; או הגארת'ארון שהוא סוג של הרכבה מעוות בין שני יצורים. אף אחד מאלו לא הגיעו ממימד אחר.
 
המקצוע מרגיש שהוא נשען מעט יותר מדי על מקצועות קיימים במלסטרה ואין לו את ייחודו מבחינת סגנון אף על פי שהקטע של ירי אנרגיה קסומה מהאצבעות די מגניב.

הייתה לי הרגשה שהם יצאו כמו משהו כמו פאראזורג רכוב (בלי הקשת לפחות). האם יש השפעה לגזע הסוס בנוגע ליכולות המיוחדות של האדון האפור?

אם האדון האפור נשען על תחושת פטריוטיות גבוהה, כיצד זה מתיישב עם קירבה להשתקפות האפורה שהיא, בסופו של דבר, אלוהות אימפריאלית? מדבריך, זה לא שהמקדשים של ההשתקפות האפורה יכלו לשמש להכשרתם אלא שהיא צריכה להיעשות במקדש היירית'.
 
עריכה אחרונה:
צר לי שזו תחושתך, כמובן.
המכניקות, אגב, טרם נחשפו באורח מלא או אפילו ברובן.

אני בספק אם לגזע של הסוס יש השפעה על היכולות של האדון האפור, אם כי אם מדובר בסוס מיוחד במינו, יכול להיות שלו עצמו יש יכולות כאלו ואחרות שלא קשורות ישירות לרוכב.

לגבי תחושת הפטריוטיות וכ"ו, לעיתים יש חשיבות רבה יותר לאיך המאמינים תופסים את האל/ה מאשר למהות המדוייקת של האל/ה עצמם.
בת'אריל עילית היה מקובל מאד הפולחן החצי-רשמי שסגד להשתקפות האפורה (והרבה פחות לאחרות) ולהיירית' בו-זמנית, וזה הרקע התיאולוגי של המקצוע ואלו שאומנו לו.
 
4. לא בטוח לגבי מימד הצללים של מו"ד, אז מתקשה לענות על ההשוואה בינו לבין זה של מלסטרה.
לא שאני נורא מבין בצלמוות של מו"ד אבל בעיקרון מן תמונת ראי אפלה של העולם האמיתי. אולי כדאי לפרט עליו קצת מאחר שיש כמה כשרונות שמתיחסים אליו.
האם מה שהם עשו ב"מאחורי מסיכה" היה להיכנס למישור הצללים?
 
אם כבר, הדמיון שאתה מדבר מתאים בעיקר להתמקצעות של 'הנבחר של היירית'.
שתי ההתמקצעויות האחרות קשורות הרבה פחות לסוסים.
ההתקמצעות של 'האדון האפור' היא יותר לכיוון לוחם-קוסם קלאסי שמפעיל קסמים אפורים ומעט קסמים הרמטיים (דרך שרביט שטעון בהם, אם יש לו),
וההתמקצעות של ה'מגן המטרה האבודה' היא יותר כמו לוחם-סייף הגנתי שמשתמש במטה מכושף במקום מגן, ומחפה בקסם על החולשה היחסית של המקצוע בכוח פיזי.
 
המקצוע נראה מגניב מאוד, ומאוד אווירתי, אם כי הרבה פחות לוחם ממה שדמיינתי.

כמו כן, ביחס לדרישות המאוד גבוהות שלו(גם A ללוחם קוסם וגם B או C ברקע), הוא נראה כרגע יחסית עדין וחלש, אני מניח שיהיו לו יכולות יחסית רבות עוצמה שמאזנות את זה.
 
שום דבר עדיין לא קבוע סופית. יתכן שבסוף הדרישה תרד ל-B, או לחלופין שה-A של המקצוע יכלול בתוכו את האפשרות לבחור שושלת מיוחסת גם כאשר במעמד יוצב משהו נמוך בהרבה, או משהו אחר. ואולי היכולות אכן יאזנו את זה, כך שההחלטה הסופית לגבי הדירוגים תתקבל רק לאחר שהיכולות יוכרעו.
בכל מקרה, העובדה שמעבר לתמרונים שלו, הג'נטלמן מת'אריל הוא עדין ופגיע הרבה יותר ממה שהוא חושב את עצמו, זה לא באג, זה פי'צר :D
מעבר לזה - כן, המקצוע הוא בהחלט אווירתי ונועד להיות כזה.
 
חזרה
Top