• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות

כמה מטבעות יכול הרפתקן במלסטרה לשאת? ואיך מחשבים משקל של ציוד? - עדכון 19.11.20 בספר החוקים לשחקן

Envinyatar

פונדקאי ותיק
צוות הפורום
עדכון חדש בספר החוקים לשחקן של מלסטרה.

לפני שאוכל לצלול אל תוך פרק הציוד (וגם קצת לפרק על יצירת חפצים) ולהרחיב אותם,
אני מעלה ערך בסיסי שמטפל בשאלה - איך מחשבים את המעמסה שהרפתקן במלסטרה יכול לשאת עליו.

החל מחוק פשוט יחסית שנוגע לציוד הבסיסי של ההרפתקן, והמשך בחוקים שמטפלים ביכולת סחיבה של מטבעות וחפצי ערך אחרים.
הכל, כאשר המטרה היא מצד אחד לא לבזבז יותר מדי מהזמן של המנחה והשחקנים בחישובים, ומצד שני לשמור על הגיון ולא לאפשר נשיאה על כמות בלתי מוגבלת או כמעט בלתי מוגבלת של מטבעות.

לינק לעדכון החדש: https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/p_handbook/equipment/weights.html

לינק לאתר של עולם המערכה מלסטרה: עולם המערכה מלסטרה
 

BadBug

פונדקאי ותיק
קצת לא נעים לי להעביר ביקורת כי רואים שהשקעת המון וכל הכבוד לך!
אז הרעיון שכל דמות יכולה לשאת את הציוד שמתאים לה - קביל והגיוני, אחלה, אבל בהמשך זה מתחיל להכנס לחישובים של מטבעות וכו',
אפשר לעשות את זה, לא חושב שיש פה חידוש, אבל מהניסיון שלי, רוב השחקנים (והמנחים) פחות מתחברים להתעסקות בזה.
אם זה היה תלוי בי הייתי הולך על שיטה יותר בסיסית וקלילה או אפילו כמו זו שהצעתי בפייסבוק (לא שלי) מעמסה בצורה גרפית.
בכל אופן זו רק דעתי.
 

Envinyatar

פונדקאי ותיק
צוות הפורום
תודה על התגובה :)

אני מנסה לאזן בין רצון לא לשקוע בחישובים (לכן הציוד של דמות וכ"ו הוא לא חלק מהחישוב), לבין רצון למנוע מהדמויות לקחת משקל יתר לא סביר.
את החישוב בשיטה שלי עושים בפועל פעם אחת, ורושמים את התוצאה במקום מתאים בדף הדמות.
משם והלאה, לא צריך לעשות כלום יותר מאשר לראות האם מספר המטבעות + תוספת מעמסה של חפצים אחרים שמחושבת בקלות יחסית, עולה על מידת המעמסה או לא.

נ.ב: גם כאשר אתה מחשב מעמסה בצורה גרפית, אתה צריך לעקוב אחרי מספר המטבעות בשקים שיש בסלוטים השונים בתרשים.
 

גרגויל

פונדקאי ותיק
נושא מעניין, באמת אפשר לראות שדברים יותר קלים ככה, הייתי אולי מוסיף משהו לגבי להרים אנשים אחרים (להעביר שבוי מחוסר הכרה, לברוח עם בן ברית גוסס ודברים כאלו)
 

Envinyatar

פונדקאי ותיק
צוות הפורום
תודה על התגובה :)

אני משער שבמצבים החריגים שתיארת כבר הייתי מכניס מערכת חוקים אחרת לגמרי.
כזו שמתעסקת בעומס-יתר וכמה זמן אפשר להחזיק איתו.
משום שקשה מאד 'להעביר' מצב שבו אתה נושא אדם שלם על הכתפיים ויכול לתפקד כרגיל בקרב.
שלא לדבר על זה שהוא יכול בהחלט להפגע ממכות שהדמות שנושאת אותו סופגת, בעיקר כאלו שמכסות איזור.

נ.ב: אם מדובר על סחיבה של מישהו לטווח קצר, ולא להרפתקאה שלמה, אז כנראה שהייתי משתמש בכללים של 'בדיקת כשרון' מול מספר קוביות שמייצג לדעתי את הקושי:
 

פלדריק

פונדקאי ותיק
ובכן, הקונספט של שימוש במטבעות באמת מגניב. אני גם פחות נוטה לעשות חישובים כאלו.
אולי שווה שבמקום זה, כל נקודת חוסן חופשית תיתן מעין 'סלוט' שאפשר לשים בו מאתיים מטבעות/חפץ גדול, ואז יותר קל לעקוב אחרי זה.
 

Envinyatar

פונדקאי ותיק
צוות הפורום
אפשרות לגיטימית.
נראה שאני אבדוק איך הנוסחה עובדת (גם היא למעשה עובדת על נקודות כושר חופשיות),
בתקווה שאם החישוב לפי הנוסחה נערך רק פעם בזמן ארוך (כלומר, פעם אחת עם יצירת הדמות, ולעיתים נדירות כאשר הדמות משנה באורח מהותי את הציוד שבו היא משתמשת), לא יהיה קושי ממשי לעקוב אחרי זה.
 

SandChicken

פונדקאי ותיק
היי, אני מצרף את חוקי המעמסה של טירנדור לעולמות פראיים, הם מציעים גישה פשוטה לחוקי מעמסה בלי להסתבך עם הרבה חישובים, תראה אם אתה יכול לשאוב מכך השראה:


The game distinguishes two types of objects: Items and Trinkets. Any item smaller than a dagger or worn garment (belts, helms, boots etc…) is a Trinket. Trinkets don’t occupy space and a character can carry any reasonable number of them. If there are too many (GM’s call) they are considered an Item. Items instead occupy different slots of the character’s Inventory, as follows.

Weapons: a character can carry up to three weapons and/or shields. They are considered worn and can be reached quickly. Other weapons can be transported, but they are considered Carried Items (see below) and aren’t easily reachable (1d4 combat rounds are required). Rules for using them, Minimum Strength included, are unchanged.

Armor: a character can wear a suit of armorrespecting the standard Savage Worlds rules. Additional armor can be transported as Carried Items. The same rule applies for shields.

Carried Items: a character can normally transport up to half his Strength die in Carried Items. If he owns a Backpack, he can carry up to his full Strength die in items. To carry additional items, characters can use Sacks (see Gear), but this mean being Encumbered.

Cumbersome Items: some items can be so cumbersome they fill more than one (usually two or three) inventory slots, for example furniture, statues and so on. The GM has the final call on what is a Cumbersome item.

Coins: If they character has less than 500 coins, they are considered Trinkets. Each 500 coins counts as an Item, so pay attention to what your adventurer is carrying!​
 

Envinyatar

פונדקאי ותיק
צוות הפורום
חוקים מעניינים והגיוניים בהחלט :)

היתרון הגדול, אם אני מבין נכון, זה העדר צורך לחשב משקל של מה שמוגדר כ"טרינקט" (כלומר חפצים קטנים). בהחלט פתרון ראוי למחשבה.
מטבעות צריכים עדיין מעקב וחישוב, כדי לבדוק כמה "סלוטים" הם תופסים - שזה דרגת חישוב/סיבוך די מקבילה למה שיש אצלי, גם אם בדרך אחרת.
בכל מה שנוגע להתייחסות לציוד נלבש כחלק טבעי מהמעמסה שלא צריך חישוב - זה מאד דומה לרעיון שלי.

תודה על הלינק :)
 
Top Bottom