• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות

הנשגבים כלים להתאים את עוצמת היריבים לעוצמת הדמויות

doctor arbitration

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
שלום. לאחרונה התחלתי להריץ משחק אקזאלטד (סולארים) לשני שחקנים. שניהם סולארים אוחזי דאייקלייב בהירים ומגניבים. בסשן האחרון, הם התעמתו מול אביסאלית ולגיון הזומבים שלה. בזמן שהtwilight שיחרר את השדים שלו ופרפרי בזלת לרוב, הזנית לקח את העימות אליה. רציתי לתת לו את המכה הראשונה, והוא הפעיל את הקומבו שלו ותקף אותה עם הgrand daiklave שלו. להפתעתי הרבה הוא פשוט חיסל אותה על המכה הראשונה (מתוך ה4.. מרוב בושה הפכתי אותה לדמת דרקון)

נשאלת השאלה - איך אני מתאים את היריבים של השחקנים אל השחקנים? מה קורה אם יש שחקנים שלוקחים הרבה מאוד צ'ארמים התקפתיים? איזה צ'ארמים חשוב שיהיו אצל כל אנטגוניסט?

שימו לב - אני לא רוצה שהיריבים של הדמויות יהיו באותו כוח של הדמויות. אני אוהב שהדמויות תמיד חזקות מעט מהיריבים, כך שיש אתגר, אבל קרבות בסופו של דבר מנוצחים.
 

ran-newman

פונדקאי ותיק
בעקרון, מהות אמורה להיות מדד די טוב.
בנוגע למקרה הספציפי - כמעט כל דמות לא-קרבית תמות ממכה של גרנד דייקלהב. אם אתה רוצה למנוע מצבים כאלה, פשוט תבנה דב"שים קרביים יותר - תן להם ללבוש שריון או להשתמש בצ'ארמים שמעניקים ספיגה, או שתעלה להן את הDV (את הערך שבו צריך להעלות תקבע פשוט לפי היכולות של הדמויות, ככה שהן ירביצו בדיוק כמה שאתה רוצה :p ).
 

iegolas

פונדקאי ותיק
מהות גבוהה לא תמיד גורמת לדמויות לשרוד יותר זמן...
יש לי דמדומים עם מהות 4 שמת בערך ברגע שמישהו מחליט לתקוף אותו (אבל לירות הוא יודע... :twisted:)
העצה שלי, צארמים, שיריון, עוד שיריון
אה, ותשתדל לא להכניס אותם לטווח חרב (שיתקיפו מרחוק. קשת, קסמים, מפקד צבא, או שסתם יבוא עם פגיון מאחורה, יש מספיק דרכים)
 

PeskyTiger

פונדקאי ותיק
צוות הפורום
כשאני רוצה לשים מפגש מאתגר, אני בדרך כלל מריץ לעצמי, לפני המפגש,
כמה תסריטים אפשריים לשני ה"סיבובים" הראשונים.
אני גם לפעמים מתיעץ עם אחד השחקנים שלי (הפחות בכיין מבניהם).
זה חשוב לי מאוד, כי קרב דרמטי מבחינתי זה קרב שבו אף דמות לא מתה, אבל כולן נפצעות קשה. אחרת זה לא מעניין - אם אין סיכוי, או לחילופין אין ממש סכנה - אז אין מתח.
זה לא תמיד הולך (ע"ע הדיון על הלפיתות. פשוט לא ראיתי את זה בא).

תסריטים שאני מריץ:
אנטגוניסטים פועלים ראשונים - התקפות מרובות מפוזרות.
אנטגוניסטים פועלים ראשונים - התקופות מרובות מרוכזות.
אנטגוניסטים פועלים ראשונים - "סופר התקפה".
דמויות פועלות ראשונות - התקפות מרובות מרוכזות.
דמויות פועלות ראשונות - קומבואים מרוכזים.
דמויות פועלות ראשונות - התקפות רגילות מרוכזות.
דמויות פועלות ראשונות - התקפות מרובות מפוזרות.
דמויות פועלות ראשונות - קומבואים מפוזרים.
דמויות פועלות ראשונות - התקפות רגילות מפוזרות.

איזה צ'ארמים חייבים? לא תמיד בבחירתך.
מצוינויות תמיד הולכות חזק , עם כל האנטגוניסטים. זה פשוט עניין של מרוץ חימוש.

מצאתי ששדים מדג ראשון מוד תלויים ב "principle of motion".
אם יש להם את הצ'ארם, הם יכולים להשמיד בflurry אחד סולאר מתחיל, ולפצוע
קשה סולאר ברמה בינונית שלא מפוקס קרב.
בלי זה, הם שווי ערך לדמות מתחילה שלא התפקסה לגמרי על קרב. בדמויות
יותר חזקות הם בכלל לא יגעו.

שדים מדרג שני הם יותר אתגר: הרבה רמות חיים ונזק, אבל אין להם יכולת להגן
מflurry.
כשהדמויות נתקלות בהם בדר"כ , principle of motion עדיין יכול לכאוב,
אבל לא "משמיד" כמו בהתחלה.

דמי דרקון: מצוינות רביעית חובה אם רוצים שהם יהיו אתגר.
יש להם גם צ'ארם נחמד שמוסיף רמות חיים זמניות.
העץ קפאפ שלהם פשוט עצוב. dragon graced weapon סביר, כל השאר די מיותר.
בdodge - קח hopping firecracker evasion אם למישהו יש התקפות מרובות.
אם אתה רוצה להכין אחווה שלמה שלהם, כבר אפשר להכנס עמוק יותר לעץ.

אין מה לדבר על התקפות מרובות שלהם. אין טעם בזה. הם הולכים על
הרבה התקפות במהירות נמוכה, אז כדאי לנצל את זה (דחיפת פעולה אחורה, מישהו?)

כמו כן, אפשר לבנות איתם קומבו של בערך 50 נזק, אבל הוא מתבטל מול הגנה מושלמת
של 3 מוטים.

אין לי הרבה נסיון עם נזירים, אבל אני יודע שאפשר לבנות איתם דברים שינגבו
את הריצפה עם דמויות בינוניות (סטייל מיים, או אוויר עם thunderclap kata).

עם נשגבים שמימיים המשוואה די פשוטה:
הגנה מושלמת מול קומבו של מכה אחת חזקה.
חמיקה שזזה/הגנה שוברת רצף מול התקפות מרובות.
מצוינויית מול מצוינויות.

זהו. פוסט קצת ארוך אבל אני מקווה שהוא תורם.
 

נוקס

פונדקאי ותיק
אתה מכיר את השחקנים שלך.
אם כבר יש מסטאר בוס אביסלי, תן לו להנות מנקודות החולשה של השחקנים. לא עד הסוף, איזה ביס או שלושה.
רוב המאסטרים יכולים להביס את אחת הדמויות הקרביות, בלי מלח. ואם זאת חבורה אז הוא יכול לעמוד מול שניים או שלושה מהדמויות החזקות.
וככה אני יוצר לי את הנבל המושלם... :eek:rclol:
 

Leviathan

פונדקאי פעיל
Pesky Tiger- עבודה מצוינת!
רק כמה נקודות קטנות נוספות שקופצות לי לראש- Coordinated attacks, שים לב שבן דרקונים אחד עם הצ'ארמים הנכונים יכול להוריד את ה-DV של נשגב שמימי לאפס די בקלות אם יש לו אנשים שמצוידים נכון, אפילו בני תמותה.
כמו כן, צ'ארם Awareness סופי של בני הדרקונים מאפשר להם להפוך את הצ'ארמים של נשגב שמיימי למוי-יקרים, מה שבדרך כלל אומר שהנשגב השמיימי יפול.

אני מחזק את הנקודה לגבי אומני לחימה בכלל ונזירים בפרט- אומנויות לחימה ספציפית אינן כפופות לחוקי הצ'ארמים הרגילים, זה אומר שאם יפתיעו אותך, זה בדרך כלל מהאגף ההוא. תחשוב טוב איזה סגנונות יש לגיבורים ואיזה לאנטגוניסטים.
 
Top Bottom