• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז כותבי ספרי הקריאה של "רומח הדרקון" תובעים את מכשפי החוף

זאת בדיוק הנקודה, אתה לא יכול לעשות דה-המוניזציה למשהו שהוא לא אנושי. באותה מידה אתה יכול לומר שרכיבה על סוסים היא דה-המוניזציה שלהם.
זה ליטרלי הסיבה ללמה עבדות הייתה תקינה, אתה לא יכול להגיד שזה לא אנושי שיהיה לך עבדים, כי עבדים לא היו אנושים, הם היו אחוז מסויים מהאדם, ולכן אתה יכול להתייחס אליו כרכוש.
אני חושב שכולנו מסוגלים לשים את הקריטריון על "מה זה יצור תבוני, מה זה יצור חי, ומה זה חפץ דומם". עכשיו אני חושב שתסכים איתי שאם היינו מתעללים בסוסים סתם לכיף, משמע אתה יוצא החוצה ורואה סוס ואתה שובר לו רגל כי... זה ממש מגניב. זה מעשה פסול. לא, אני לא אומר להיות צמחוני, כי לפחות כשאוכלים חיות זה סבל שנעשה למען איזו מטרה סבירה. באמת שאין שום דבר שרומז שגמדי מחילות עונים על איזה הגדרה למשהו שהוא "מתחת לבני אדם". הם לא חיות והם לא מוגדרים כחיות, ושוב, לטעון שהם לא אנושיים והם פחות מבן אדם זה טענה שאותי ברמה האישית מטרידה, אבל מבלי להיכנס לרמה האישית. פשוט שגויה. לפי אותו היגיון לבני אדם לא צריך להיות זכויות, כי ההבדל היחידי שאתה מסוגל לשים בין בני אדם לגמדי מחילות זה האינטגלניצה שלהם, אז זה כמעט כאילו להגיד שמותר להתעלל באנשים עם אינטלגניציה נמוכה או מחלות כאלה ואחרות, כי מהרגע שהם קצת יותר טיפשים מהממוצע הם איבדו באופן כלשהו את האנושיות שלהם וכבר לא ראויים ליחס שווה לאחרים.

מחוץ לעולם, התשובה היא פשוטה-כשאני משחק בעולם פנטזיה אני רוצה להיתקל ביצורים שונים באמת מבני אדם, לא פשוט בני אדם מתרבויות אחרות עם צבעי עור/גובה שונה.
א' תשחק, זה שהם שונים מבני אדם לא אומר שהשוני צריך להיות מבזה. כל גזע שהקונספט שלו הוא "כמו בן אדם, רק טיפש/חלש/גרוע/מסריח" הוא לא רק שמעמם ועצלני, אלא פוגעני, כמו שאמרתי קודם, מעניין לדעת איך ירגיש הילד שיקראו לו בכיתה גמד מחילות ויבעטו בו בהפסקות כי היי- חלמיש עושה את זה וחלמיש גיבור!
ב' יש הבדל בין משחק לבין ספר, בעיקר ספר שמיועד בבסיסו לילדים. אם אתה רוצה לשחק במשחק שבו מוצאים להורג נכים ברחוב וקשת הגזעים מתבססת על אינטגלניציה ועל הספקרטום- אז מגניב, תהנה. אבל יש הבדל בין שחקן מו"ד בוגר שהוא לחפש עולם שמתאים לו לבין ילד בן 8 שקורא את דרקונים של שקר כלשהו.
ומעבר להכל, אותו ניסוי שאתה אומר שאתה רוצה לעשות- נכשל. לא כי הניסוי רע, אלא כי הגזעים שאתה מדבר עליהם לא בונים חברה, הם לא מקבלים מקום לבנות חברה, גובילינם נועדו לההירג, גמדי מחילות נועדו לחטוף בעיטה קומית, לפחות סלבטורה נתן לאלפים האפלים קצת חיים מסביבם וטיפה עניין.
 
דוקא לור על אורקים וכל זה עוד יצא לפני מוד"מ.
ולא מאווירה מתבכינת- פשוט הרבה שחקנים הסתקרנו.
באותה מידה שיצאו סםרי לור לאלפים גמדים ועוד.


אף אחד לא נהיה גזען יותר (או פחות) מספקי פנטזיה,זה שעיר לעזאזל תמוה ביותר.
העניין, שקוסמי החוף לעולם לא יצליחו לרצות את התנועות הפוליטיות האלה.
הם רק חונקים את עצמם- וחברות אחרות פשוט ירימו את הכפפה.
אני משער.
רק חבל שבדרך כמה סדרות כמו רומח הדרקון כנראה יעצרו לעד, בגלל פוליטקות קטנוניות
 
שוב, כל ספרי הלור האלה יוצאים אחרי שהבסיס יצא ו"הנזק נגרם". בישראל היה חוק שאסר על קיום יחסים של בני אותו המין, אבל זה חוק ששונה מזמן ולאחר שהיה הרבה ביקורת עליו ואף אחד לא אכף אותו. זה לא אומר שהחוק בישראל היה טוב ומיטיב והכל טוב ויפה, אלא זה אומר שהיה בעייה ותיקנו אותה. אבל אם אתה קורא עכשיו את הספר חוקים הישראלי בלי התיקונים שיצאו לחוק העונשין אתה מניח שכל מה שכתוב שם זה הקובע ואומר "טוב אם זה החוק". זה שכל הגזעים האלה הפכו לאנושיים (בתפיסה.) מאוחר יותר ובספרים אחרים לא אומר שבספרים שבהם אין להם אנושיות הם בעלי אנושיות.

אף אחד לא נהיה גזען יותר (או פחות) מספקי פנטזיה,זה שעיר לעזאזל תמוה ביותר.
ניתוח מהיר של למה כן.
מדברים על ילדים שקוראים את זה, כי שוב זה ספרי פנזטיה לגילים הצעירים יותר
הם מחפשים מודל לחיקוי כי ילדים מחפשים מודל לחיקוי, זה אותה סיבה שהם מתחפשים לסופרמן/גיבורי על או רויבוי או משהו. הם המודל לחיקוי כי הם "מגניבים" בשבילם
אותו מודל לחיקוי הופך לפעולות שהם עושים, יש כאלה שהמודל לחיקוי שלהם זה איזה עליל אופנה ועכשיו מתלבשים כמוהו, יש כאלה שהמודל לחיקוי שלהם הוא איזה יוטיובר חובב ראפ והם מתחילים לשיר ראפ, ויש כאלה שהמודל לחיקוי שלהם הוא חלמש צור-אבן שבועט בגמדי מחילות מסריחים.
במשחק הבא הילדים משחקים את חלמיש, ומשיהו צריך להיות גמד המחילות. אז זה לבטח מי שיתאים לתיאור שלהם.
גמד מחילות הופך להיות קריאת גנאי בחצר המשחקים, עד הרגע שזה כבר לא מגניב להגיד גמד מחילות אז הכנס תיאור גזע/עדה יותר מתאים כי וואלה הסיבה שקראנו לו גמד מחילות זה כי הוא היה דומה לגמד מחילות באופי והתנהגות קודם.
מכאן נוצרה השוואה בין אותו גזע/עדה לבין הדברים הרעים של גמדי מחילות
מכאן נוצרה ההחלטה שהדברים שהעדה/גזע הזה עושים לא טובים ואפשר לצחוק עליהם.
מכאן נוצרת גזענות בסיסית אצל ילדים.


וכל טענה של "אי אפשר לרצות" פשוט לא נכונה, יש כל כך הרבה סופרים שהצליחו לעשות את זה ולא לכתוב גזע שהוא בזוי בתור גזע שזה פשוט מצחיק לשמוע ש"אי אפשר לייצר עולם עם גזעים בלי לעצבן מישהו". בעיקר כי עובדה, אפשר.
אגב בלי קשר אני רק אציין שהסופרים שכן מצליחים לייצר עולם עם גזעים ללא בעיות של גזענות בתוכם עושים את זה נהדר, זוכים לפרסום והספרים שלהם נהדרים. וזה לא כי מלא פמניסטיות או חברה של BLF קונים את הספרים שלהם, אלא כי זה הרבה יותר מעניין לגלות איך חיים הפרשמדנים באמת בעולם של סנדרסון, ולגלות שהם גזע תבוני עם תרבות מדהימה והיסטוריה לא קטנה. ולא חבורה של אנשי חרק שכולם רוצים לשעבד ו/או להרוג.
 
אולדמן-אני אסכים איתך שזה עצלני, לא בהכרח גזעני. לכתוב בני אדם עם מאפיין אחד שונה ובשאר התכונות שלהם הם בני אדם-זה עצלני (ובוא נהיה כנים, 99% מגזעי הפנטזיה הם כאלה כי אנחנו לא באמת מסוגלים לחשוב אחרת מהדרך בה אנחנו בנויים), מה שלא עצלני (ואני חושב שצריך לאפשר יצירת גזעים שונים כדי שיהיה את הפוטנציאל ל-) זה לחשוב כיצד המאפיין האחד הזה ישפיע על דברים אחרים.
לא אכפת לי אם התכונה השונה היא חיובית או שלילית, גזע שאין בו את המושג של רחמים לא תהיה פשוט חברה אנושית אכזרית אלא משהו אחר לחלוטין.
איך חברה כזאת תיראה היא שאלה טובה שדורשת הרבה מחשבה ומחקר, ואני מסכים שהעבודה הזאת לרוב לא נעשית.

אגב, יש לי אותה טרוניה בנושא אלים שכתובים כאילו אין הבדל בינם לבין בני אנוש עם הרבה כוח.

ליאור-
נו, אז אולי יהיה מעניין לחקור עולם שבו עבדות היא באמת דבר מוסרי כי (בניגוד למה שקיים בעולם שלנו) לגזע העבדים באמת יש תכונות שגורמות לכך שעבדות היא דרך החיים האידאלית עבורו (במעין מערכת סמביוטית עם הגזע המעביד), בניגוד לחקור בפעם האלף את העבדות כפי שהיא בעולם שלנו, אבל הפעם העבדים הם עם עור בצבע ירוק ולא שחור.

מטרה סבירה היא דבר סוביקטיבי. ההחלטה שלך שאכילה היא לגיטימית ועינוי לא היא נתונה לוויכוח. באופן אישי אין לי דחף להתעלל בחיות, אבל בתור אוכל בשר אני לא רואה את עצמי כאדם יותר מוסרי מכזה שכן מתעלל בהן להנאתו.

באמת שאין שום דבר שרומז שגמדי מחילות עונים על איזה הגדרה למשהו שהוא "מתחת לבני אדם".
חוץ מהעובדה שהם חצי תבוניים? כמו שאמרתי, ישנם קופים שמסוגלים לתקשר בשפת סימנים, יש חיות שמסוגלות לספור, לבנות, להשתמש בכלים ולתקשר אחת עם השנייה בצורה מאוד מורכבת(כמו שאומרים בבדיחה- הכלב שלי למד חלק מהמילים שאני משתמש בהן, אבל אני לא למדתי את המילים שלו, אז מי באמת יותר חכם?), ההבדל בין קופים לגמדי מחילות היא שגמדי מחילות מסוגלים לתקשר (בערך) עם בני אדם ונראים יחסית דומה.
מבחינתי אם יש קוף שמסוגל להבין את הסביבה ולתקשר יותר טוב מבן אדם אזי הקוף יותר "טוב". אם העובדה שבן האדם הוא מהגזע שלי הייתה משנה לי משהוא אז הייתי גזען.

לגבי הטענה שילדים יהפכו לגזענים בגלל ספרים שכאלה-אני חושב שהיא קצת תמימה. רוע, רצון להיות חלק מהקבוצה החזקה ולהביס את הקבוצה החלשה קיים בילדים בלי קשר למה שהם נחשפים, גם אם תקיף אותם בסיפורים מורכבים שמראים איך כולם שווים אבל מיוחדים בדרך שלהם וכו' וכו' הם ימצאו סיבות לצחוק על הילד הלא פופולארי בגן.

אגב, לגבי סנדרסון-הוא כותב מערכות קסם נהדרות ויש לו מספר דמויות שהוא יודע לכתוב בצורה טובה (וכיצד למחזר אותן עם שמות שונים למוות),אבל לפחות בינתיים הקטע של גזע שיכול לשנות את מאפייני האישיות שלו בהתאם לשינוי הגוף שלהם די מבוזבז אצלו.
 
עריכה אחרונה:
מעניין לדעת איך ירגיש הילד שיקראו לו בכיתה גמד מחילות ויבעטו בו בהפסקות כי היי- חלמיש עושה את זה וחלמיש גיבור!
זריקת מציאות - מי שיבעט בילד בהפסקות אלו לא החנונים שקראו שר רומח הדרקון, אלא ערסים שרואים כדורגל.

גמד מחילות הופך להיות קריאת גנאי בחצר המשחקים, עד הרגע שזה כבר לא מגניב להגיד גמד מחילות אז הכנס תיאור גזע/עדה יותר מתאים כי וואלה הסיבה שקראנו לו גמד מחילות זה כי הוא היה דומה לגמד מחילות באופי והתנהגות קודם.
מכאן נוצרה השוואה בין אותו גזע/עדה לבין הדברים הרעים של גמדי מחילות
מכאן נוצרה ההחלטה שהדברים שהעדה/גזע הזה עושים לא טובים ואפשר לצחוק עליהם.
מכאן נוצרת גזענות בסיסית אצל ילדים.
ההפך בערך. קודם שונאים את העדה ואז מוצאים דברים שליליים להשוות אותה אליה.
 
פתאום כשאני חושב על זה, אחד המסרים המוסרניים הקצת מכעיסים ב"רומח הדרקון" היה דווקא בנוגע לטוהר המיני של הדמויות הנשיות שבו.

לאורנה (הפנטזיה של טרייסי היקמן על אשתו לורה) היא כמובן בתולה לחתונה. טיקה, שמוצגת בהתחלה כשרלילה פתיינית, מתגלה במפתיע כמי שמפשקת את רגליה רק עבור ה"אחד" שאיתו היא גם מתחתנת בסוף. לעומת זאת, מה עוד מאפיין את הדמות הנשית השלילית ביותר, קיטיארה? היא לא רק חסרת מצפון, בוגדנית, מניפולטיבית, אכזרית והורגת אנשים כבדרך אגב - היא גם בעלת נורמות מיניות רופפות למדי, מרבה לקיים יחסי מין בכלל ועם פרטנרים שונים ומגוונים בפרט.

עכשיו, בספק אם לקיטיארה יש יותר פרטנרים מיניים מזדמנים ממה שלדוקטורנטית רווקה ממוצעת יהיו במהלך השנים שלה באוניברסיטה, אבל ההתנהגות המינית שלה היא חלק מהאפיון שלה כדמות שלילית ולא מוסרית.
 
זריקת מציאות - מי שיבעט בילד בהפסקות אלו לא החנונים שקראו שר רומח הדרקון, אלא ערסים שרואים כדורגל.

מצד שני, רייסטלין הוא דוגמא לחנון שמגשים חלום סודי והופך לערס ועבריין.
 
הם רק חונקים את עצמם- וחברות אחרות פשוט ירימו את הכפפה.
אני משער.
כלכלית המצב הוא הפוך. חברות שממשיכות לפרסם תוכן גזעני לא ממש מצליחות אלא להפך - היום מי שמפרסם תוכן שיוויוני מרוויח ומצליח הרבה יותר.
צריך לזכור שמכשפי החוף שוברים את כל שיאי המכירות לאחרונה.

זה שיש מיעוט צעקני באינטרנט שמתלונן על זה שמוחקים את הגזענות מהספרים לא אומר כלום כלכלית.
 
המפקד-

גם אם להץעלם שערכי נאמנות ומשפחה הם עדיין חשובים לחלקים גדולים באכלוסיה (אפילו אם תתעלם מנוצרים ויהודים דתיים.. אלא רק מוסלמים...) ומתירנות מינית מתקשרת לשחיתות כללית, במקרה, או שלא במקרה אצל האנשים שעוד מאמינים בערכים האלה..
גם אם תתעלם מזה..

ערכים של נאמנות, מתקשרים בצורה הרמונית אם אתה מציג קונפלקט דיכוטומי של טוב ורוע.
באופן כללי, גם אם לא בחיים האמיתיים, בסיפורת אדם חרוץ יקבל יותר הערכה מאיש עצלן.
איש מלא תקווה לכל הגרוע, יהיה אולי שוטה,אבל עדיין יהיה מקושר לצד החיובי

התנהגות שאין בה נאמנות, בצדק (או שלא בצדק) תסמל מעשים אפלים. די בסיסי ופשוט.


ואולדמן- אולי.
מה שבטוח שזה מרחיק מליונים אחרים שהחשדות שלהם כלפי הז'אנר והתחביב מוכחות נכונות עם השנים.
 
אם מסתכלים על כמות השחקנים היא בעלייה מתמדת ואף מטורפת. אני חושב שכמות האנשים שחושבת שמשחקי תפקידים זה רע פחתה משמעותית כשהיום אפשר להאשים את משחקי המחשב, הטלפונים החכמים והמדיה החברתית בכל דבר אווילי שבני נוער עושים.

בקשר לערכי משפחה, כהורה אני מעדיף בהרבה ספרי פנטזיה (או ספרים בכלל) שבהם אין גזעים תבוניים שמוצגים כרשעים מטבעם, גנבים כרוניים, סתם מטומטמים ויתר סטיגמות.
זה שמישהו כתב ספר כזה לפני ארבעים שנה לא אומר שזה איזה ערך קדוש שלא יסולא מפז מבחינה ספרותית. בינינו עשו כלכך הרבה שינויים ברומח הדרקון - למשל המהפך של הדרגונים, חיסול אלים ועוד - שאם מחר יחליטו שכל הקנדרים כבר לא גנבים ושגמדי במחילות הם לא טיפשים זה ממש שינוי זעום לדעתי בעולם.

בכל מקרה זה לא ממש קשור לביטול של החוזה לספרים הנוספים.
 
מה שבטוח שזה מרחיק מליונים אחרים שהחשדות שלהם כלפי הז'אנר והתחביב מוכחות נכונות עם השנים.
אני לא מבין את כל ההתבייכנות הזו משמאל ומימין, אוהבים ורוצים לקרוא רומח הדרקון? קראו.
לא מוצא חן בעיניכם מפני שהספר/הסופרים/המוכר בחנות לא מספיק פמיניסטי/סקסיסטי/מגניב/פרוגרסיבי/שמרני/אנטישמי/מכיל/להטבי/הומופובי/דתי/לאומני/קוסמופוליטי/חמוץ-מתוק? אף אחד לא חייב לכם כלום. תאספו בולים או משהו.
 
מתירנות מינית מתקשרת לשחיתות כללית, במקרה, או שלא במקרה אצל האנשים שעוד מאמינים בערכים האלה

ועדיין, רוב הסיכויים שתעדיף שסטודנטית עם מספר דו-ספרתי של שותפים למיטה רק מהשנה האחרונה תעשה בייביסיטר לבן שלך מאשר רב או כומר, רק ליתר ביטחון.

אצל טרייסי היקמן המורמוני זה צבוע במיוחד - רק לפני מאה וחמישים שנה הכת שלו עדיין דגלה בפוליגמיה, ומנהיג המורמונים בריגהם יאנג אף זכה לכינוי Bring'em Young.

לא קראתי את כ-ל ספרי רומח הדרקון, אבל ממה שאני זוכר, הקורלציה די ברורה - כל הדמויות הנשיות החיוביות לא רק ממעטות בשותפים למיטה, אלא נמנעות בכלל מפעילות מינית עד לנישואין - מילא קריסניה שלא מפגינה אפילו גרם של חרמנות בריאה למרות כל המצבים המסעירים שהיא נקלעת אליהם כי היא אוהבת יותר מידי את ישו, אה, פלדין, אבל גם סהר-פז (בתולה לחתונה - בגיל שלושים!), לאורנה (בתולה לחתונה - בגיל 300!), ואפילו טיקה (שחצי מהטרילוגיה הראשונה נרמז די בבוטות שהיא "זורמת").

התנהגות שאין בה נאמנות, בצדק (או שלא בצדק) תסמל מעשים אפלים. די בסיסי ופשוט.

היחידה שמאוד פעילה מינית בספרים היא קיטיארה. במקרה או שלא, היא גם הדמות הנשית הכי שלילית בהם. אם ילדות טובות הולכות לגן עדן, הילדה הרעה הזאת הולכת לגהינום בזמן שאביר מוות קריפי ממזמז את הגופה שלה.
א-ב-ל, זה לא שהיא נואפת או משהו, היא סתם שוכבת עם כל מיני גברים ואין לה בן זוג קבוע ובאופן כללי נראה שהיא אוהבת מין. אני חושב שההתנהלות המינית הזו הייתה די אופיינית בשלב כזה או אחר בחייהן של כמה וכמה מכרות שלי בתקופת הצבא והאוניברסיטה שלהן ואף אחת מהן היא לא טיפוס שלילי במיוחד, לפחות לשתיים יש קריירה די מכובדת ולרובן גם יש זוגיות מונוגמית סבירה ומהוגנת למרות עברן ה"פרוע".

אבל בעולמו המורמוני של היקמן - קיטיארה היא לא סתם שרלילה, היא גם אשה רעה ובוגדנית בשאר תחומי החיים. וכמובן שרק היא זו שלא בסדר. סער בהיר להב יכול להמשיך להיות אביר אצילי עם השבועה והמידה שלו למרות שעם קיטיארה היו לו גם כמה מידות אחרות, בעוד שתניס עושה את הטריק הכי ישן של דמות גבר מיוסר מאז בנצי מ"אסקימו לימון" - שוכב עם "הבחורה הרעה" בכל הזדמנות בערך, אבל בסוף מסתלק אל השקיעה עם האהובה האמיתית והטהורה שלו שרוב הזמן די לא שמה עליו, אבל עכשיו מוכנה לסלוח לו על כל מעלליו כשועל המצעים - גם אם זה סיבך אותה בצרות צרורות.
 
באופן כללי רשומות רומח הדרקון זכור לי כספר רע, אז לא הייתי טורח בניתוח מעמיק שלו או להתפלא על הכתיבה הסטריאוטיפית העצלה.
יש להם ספרים הרבה יותר טובים. זכור לי שהם טענו שבורד הנביא הם מציגים הסתכלות חיובית כלפי טרנסים, אבל אם כן זה בהחלט עבר לי מעל הראש כשקראתי את הטרילוגיה (המצוינת).
 
הרבה זמן לא העפתי מבט בשרשור הזה.
קודם כל שיהיה ברור, אני, וגם בטוח שכולם פה, בעד שיוויון ונגד גזענות ואפליה.
אבל התחושה היא שwotc סתם ניסו לדחוף את זה למקום שבו זה לא היה נחוץ כדי "לרכב" על הגל של הנאורות והשינויים.
אני חושב שאם נוטלים את הייחודיות של גזעי דמויי האדם, כן, גם "הרעים" מבינהם, אנחנו מאבדים גוונים במשחק.
לפעמים השוני הוא גם מה שמייחד את הגזע.
השאלה איפה זה יעצור? אולי גם זה לא בסדר ששדים הם רעים? בואו נחיל שיוויון גם עליהם, ודרקונים?
אם יש חלוקה לגזעי אדם, אז בטח שיש מקום לשיוויון, אבל מה שמוצע פה מערער את כל יסודות הפנטזיה ולאו דווקא לכיוון חיובי.
 
הדבר היחידי שאנחנו יודעים בוודאות לגבי מכשפי החוף זה שעד כה הם נקטו צעדים מאוד רכים ופושרים - למשל בתיקון של סטראהד, פשוט מחקו /ערכו שבעה משפטים בספר עב כרס שבהם הוצגו צוענים (סליחה, ויסטאני) כגנבים/שיכורים כרוניים.

מה שיש כאן, זה הרבה ספקולציה אינטרנטית על לא כלום - אין תגובה של מכשפי החוף ומעבר לכך גם טרייסי והיקמן לא ממש הביאו דוגמאות (למעט שיקוי אהבה... שבתרבות סמי האונס זה בהחלט פסול) לכן יש כאן הרבה זעם קדוש בגלל רמיזות והמצאות.
 
עריכה אחרונה:
זכור לי שהם טענו שבורד הנביא הם מציגים הסתכלות חיובית כלפי טרנסים

הייתה שם דמות של קוסם סיסי שבכמה מקרים חושבים שהוא בחורה, אבל לא מעבר לזה. כמובן שגם שם הדמות הנשית הראשית נצמדה לבתוליה כעלוקה.
 
... אני לא מסכים עם הרבה מההנחות שנרשמו למעלה. מי שעקב אחרי עולם רומח הדרקון בתקופת המהדורה השלישית ראה שכמעט כל ה"בעייתיות" בו תוקנה, אבל זה לא משנה.

מה שכן משנה זה חדשות טובות!

וייז והיקמן משכו את התביעה שלהם מרצונם. כנראה שיש הסדר כלשהו מאחורי הקלעים.
ואז מרגרט וייז פרסמה את הציוץ הבא:

"I know some of you have seen that our lawsuit against WoTC was dismissed. I can't say anything yet, but watch for exciting news in the weeks to come! And thank you so much for your support!"


יתכן שבקרוב נראה המשך לרומח הדרקון אחרי הכל.
 
חזרה
Top