• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 כושף+פאלדין, חזק מדי? [5]

kwint stormbellow

פונדקאי פעיל
(לשם הבהרה, מדובר במהדורה חמש)

שמעתי על בילד חזק(כונה אפילו שבור) של כושף(sorcerer) ופאלדין. למיטב הבנתי, הסיפור הוא בעיקר הנזק הנוסף(פאלדין יכול להוסיף 2ק8 נזק להתקפה בניצול יחידת לחש, ועוד 1ק8 על כל יחידה נוספת שנוצלה) והנק"פ. עד כמה אתם חושבים שכל העסק חזק? יצא לכם לשחק כזה/לשחק לצד דמות כזו? איך אתם חושבים שאפשר לשלב את כל הפלאף בעניין? האם יש עוד דברים שהם חזקים במיוחד בבילד?
 
אני מכיר את הבילד של פאלדין עם וורלוק שעושה יותר נזק כי תמיד יחידת הלחש שלו נחשבת בדרגה הגבוה ביותר שהוא יכול להטיל (עד דרג 6 אם אני זוכר נכון) והוא מחדש לחשים מהר יותר (מנוחה קצרה) , אבל מכשף (סורסרר) עם פאדלין פחות שמעתי, גם לא בטוח כמה הבילד הזה באמת מחזיק מים. הוא אפשרי, אבל אם מטרת הבילד זה שיהיה לך יותר לחשים כדי לעשות איתם יותר נזק בsmite, אני מניח שיש איזו תועלת בהנחה והקרב ארוך יותר (כי יש לך אומנם לחשים שמתחדשים כל מנוחה ארוכה ולא כל מנוחה קצרה, אבל יש לך הרבה יותר לחשים), אבל אני מניח שכדי שזה באמת יורגש קטלני, אתה צריך הרבה רמות בתור מכשף, ואז אני לא באמת בטוח שאתה תרצה להילחם בקפאפ ולא לשגר לחש חזק יותר.
 
אה, כנראה התבלבלתי. עכשיו הכל ברור... לא זכורה לי היכולת שבה הלחש נחשב מהדרג הכי גבוה, זה מהפאלדין או מהוורלוק?
נ.ב- הוורלוק יכול להטיל לחש עד דרג 5.
 
שבור זה אולי מילה קשה, אבל שניהם בהחלט עוצמתיים ולא בכדי בשיחה עם שליט מבוך אחר הוא לא איפשר את השילובים הללו במשחק שלו.
לדעתי ה sorcerer הוא יותר חזק כי כמו שאפשר לקרוא במדריך בשלב מסויים הוא מקבל גם יכולת להטיל עוד לחש בסיבוב וביחד עם smite קטלני הוא יכול להגיע ל50-60 נזק בסיבוב ואף יותר.
מצד שני כל השילובים הקטלניים הללו מתחילים להופיע בדרגות גבוהות יחסית, סביב ה-10 ומעלה...
 
מעניין אותי איך אפשר לשלב את הבילד הזה פלאפית, אחרת זה סתם יהיה מנצ'קיני. דווקא לוורלוק/פאלדין הצלחתי לכתוב רקע מעניין(כולל דפ"ד), אולי אשתמש בדמות מתישהו. אגב- מישהו מכיר גרסה נוחה יותר לקריאה של המדריך ש[mention]אביעד[/mention] קישר אליו?
 
זו הגרסה הנוחה, זה מדריך שמישהו פרסם בפורם של giantitp, זה לא איזו הוצאה רשמית של וויזארדס בה הם מסבירים איך לעשות את הבילד וזה.

למעשה הוא די נצמד לכללי הכתיבה של מדריכים כאלה (צבעים שונים שמפרידים ביון רמות שונות של כוח, ספוילריים, בספק שתמצא משהו יותר "נוח")

מבחינה פלאפית, זה די פשוט, לסורסרר יש את הנשמה של הנבחר (או איך שלא תרגמו את זה) תצרף את זה לכל פאלדין ויש לך בילד מעניין, כל דבר אחר הוא פשוט "הכוח שלי מגיע מהאמונה שלי, ומהמורשת שלי", באמת שלא נשמע לי כזה חריג להיות צאצא של דרקון שמשרת איזה אל דרקונים
 
הכוח של פלאשים/כושף זה שאפשר לתקוף עם נזק נוסף וגם להטיל לחש (כפועלת בונוס) באותו הזמן. לדוגמה, אפשר להטיל Hold Person ואז לעשות הרבה נזק בהתקפות העוקבות. הבילד הזה חזק, אבל זה מבזבז מהיר מאוד את כוחו.

סליחה אם הדקדוק שלי לא נכון
 
מצד שני, בלי להשתמש ביכולות המוגבלות שלו (לחשים למשל) הוא לא משהו - זה פלאדין שאיבד יכולות קרביות פשוטות כדי לקבל יכולות מוגבלות וחזקות. הוא משתמש בהן הוא תותח. הוא לא הוא סתם אפס, אפילו יותר מדמות רגילה שלא משתמשת ביכולות שלה.
 
לא עד כדי כך, נכון שהוא לא פאלדין חזק מידי או מכשף חזק מידי. אבל (בוא נגיד שמדובר על דרגה 20) הוא עדיין 10 רמות בפאלדין ו10 רמות במכשף, יש לו עדיין תוסף הכשרה גבוה (כי זה כן משתקלל לפי הדרגה המאוחדת ולא רק מקצוע אחד, אם אני לא טועה) זו מהדרוה חמש אז אין לך באמת הבדל בתוספים (זה לא 3.5 שאם עשית מולטי למקצוע מטיל לחשים כשאתה מקצוע קרבי, אז זה בא על חשבון התה"ב שלך) גם ככה רוב היכולת שדמויות מקבלות מגיעיות עד דרגה 10, ומשם הן פשוט מתחזקות טיפה יותר.

אז כן, יש לו פחות לחשים והוא מכשף לא מטרוף, והוא לא פיתח את השבועה שלו לקצה והוא פאלדין לא מטורף, אבל הוא עדיין דמות יחסית יעילה.
אגב, למה שהוא לא ישתמש ביכולות שלו? כאילו הוא בנוי כדי להשתמש ביכולות שלו, ופחות או יותר יש לו את אותם משאבים שהיו לו אם לא היה עושה מולטי (כי על לחשי מכשף שהוא לא יקבל, הוא מפצה בלחשי פאלדין שהוא יקבל+יכולות מקצוע של פאלדין). אז סביר שהוא לא יגמור משאבים לפ ני ששאר הקבוצה תגמור אותם.
 
אכן תוסף ההתקפה שלו זהה, חוץ מהקטע שערך הכוח שלו נמוך יותר. כנ''ל לגבי כוחות המכשף. גם כשרונות יש לו פחות, ואאל''ט ישלח בעיה עם שריונות.
למה שהוא לא ישתמש בכוחות שלו? כי הוא גומר אותם נורא מהר ואז מרגיש מעפן. או כי הוא שומר אותן לנצח מסיבה לא ברורה.
ד''א, אם הוא מגיע עד רמה 10 כמכשף אני אישית לא מוצא טעם בבניה הזו, כי הוא לא עוקף ביותר מדי את הדרג הכי גבוה שהוא יכול להטיל כפאלאדין, אבל אומרים שזה עדיין חזק.
 
לא מוצא סיבה שערכך הכוח שלו יהיה נמוך יותר, ואין באמת סיבה שיהיו לו כישרנות, אבל אני בהחלט לא בטוח שהוא יקבל פחות נקודות לתכונה, לא לפני הספרים לבדוק. הוא פשוט דואג לשים בכוח וכריזמה, וסביר להניח שאם מתאמי הגזע הנכונים הוא יהיה עם 20 בהם די מהר.

בכל מקרה, אין סיבה שיגרמו לו המשאבים, בדרגה 10 יש לו מספיק לחשים כדי להיות יעיל וכדי להיות עם בערך 20 לחשים, גם אם הוא ישמור 8 הטלות ללחשי תמיכה וכאלה, זה עדיין 12 התקפות עם סמייט, וזה לפני שמכניסים את הלחשי פאלדין שיש לו בצד.

בכל מקרה, הסיבה שהבילד הזה משתלם הוא המטא-מג'יגק של הל המכשף, בעיקר כל סיפור שם זה להטיל החזקת אדם על אויב בתור לחש מהיר, ואז לשרוף יחידת לחש עם סמייט בשביל התקפה קריטית, זה רוב הסיפור. אז כן, משתלם לך דרגה 10 כי אתה צריך את הנקודת בשביל מטא-מג'יק, הדיבור פה הוא לא להיות פאלדין שמטיל לחשים בדרג גבוה יותר בזכות היותו מכשף, אלא פאלדין עם כוחות נוספים.

ואתה נכנס פה לסוגיית החיסכון, באותה צורה אשף משתמש תמיד בלחשונים כי לך תדע מתי יבוא הקרב הרציני שצריך להשתמש בכלל המשאבים החשובים. כאן צריך להיכנס "יום ההרפקאתות של חמש דקות" אבל זה כבר נושא אחר לגמרי. אין סיבה שהפלאכשף שלנו יחסוך משאבים בקרבות, ואם הוא כן שומר אותם לנצח, אז כנראה שגם שאר הקבוצה ככה.
 
נקודות תכונה - הוא צריך להשקיע קצת גם בתכונות אחרות - חוסן וזריזות.
אחד הרעיונות בגערה הוא שימוש בדרג לחש גבוה כדי לקבל עוד הרבה נזק. אם הוא מטיל לחשים מדרג 5 זה לא כזה יתרון.
שכחתי כבר את הסיפור של על קסם. צודק.
בדיוק לסוגיית החיסכון נכנסתי - יש מקצועות שמחדשים יכולות במנוחה קצרה, יש כאלה שלא. זו בעיה מעצבנת של מו''ד 5, ואין זה המקום להיכנס לסוגיית יום ההרפתקה בן 5 הדקות, למרות שיש לה השפעה על הבניה הזו.
 
למה שישקיע בזריזות? יש לו שריון ואולי גם מגן, הוא לא צריך זריזות גבוה מידי
מסכים שהוא צריך טיפה חוסן, אבל הוא יכול להתמודד עם חוסן סביר ותו לא.
ושים לב, מכשף יגיע ללחשים דרג 5 בדרגה 9,
פאלדין יקבל לחשים דרג 5 בדרגה 18 בערך.
 
הנקודה האחרונה של ליאורגונן היא החשובה - כל השילובים הללו מתבססים שכמות הלחשים הזמינה לך היא לא "נעולה" למקצוע מסוים, אלא משלבת את כל הדרגות שלך כמטיל לחשים. זה בנוסף עם העובדה שרוב הלחשים ה"שימושיים"/"פשוטים" הם בדרגות נמוכות ושאתה יכול לתגבר אותם עם סלוטים של דרגות גבוהות יותר אומר, שהוא לא מאבד הרבה מהיעילות שלו, אם בכלל. הוא רק מאבד גישה ללחשים מהדרגות הגבוהות יותר, אבל לרוב הם לא באמת חזקים יותר, אלא פשוט מגוונים יותר.
 
חזרה
Top