• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כוחם של אלפים - עץ הרשמה (PF2) [0/4]

עריכה: הדדליין להגשת דמויות הוא ה4.11.


זה היום לו כולכם ציפיתם בחוסר סבלנות. אתם יודעים שזהו היום המתאים - כי אתמול עוד לא הייתם מוכנים, ומחר כבר הייתם משתגעים מציפיה. הבוקר מקבל אתכם ברוח ייחודית, כאילו השמש עצמה יודעת מה עומד להתרחש. אתם יכולים להרגיש את הרוח עוברת בגופכם ונפשותיכם, את כל העולם מתרגש יחד איתכם.
היום זה היום.
המכתב הגיע. ייתכן כי הוא בתיבת הדואר של ביתכם כשאתם מתעוררים, או שהגיע עם שליח לזקני השבט שלכם, או שאולי תנשמת קסומה הביאה אותו ישירות לחלונכם. מעטפת נייר פשוטה, חותמת שעווה המסומלת בכוכב המוקף בעשרה עלים סוגרת אותה - מכתב כה פשוט, אך אתם יודעים את סוד הקסם הטמון בו. בין אם אתם קורעים את המעטפה בו ברגע, או שהלחץ משתק אתכם למשך דקות ארוכות לפני שאתם מעיזים לפתוח אותה, תוכן המכתב נפרש אל מול עיניכם באותיות מדוקדקות:

מכשפה או מג צעירים, שלומות,
ברכותינו! התקבלתם ללימודים באקדמית המאגאמביה. לאחר קבלת ההמלצה מפטרוניכם ודיונים מקיפים ביכולותיכם, נמצאתם מתאימים ללימודי הקסם, וצוות בית הספר החליט פה אחד לקבלכם לשנת הלימודים החדשה.
אתם כעת מוכנים לצעוד את צעדיכם הראשונים לקראת דרך חדשה בחייכם - דרך הלמידה, ההשכלה, והשירות לזולת. בכל אחת ואחד מכם, אנו רואים אינטליגנציה, תשוקה, ואכפתיות - הסגולות הנדרשות עבורכם בכדי לבנות על כוחם של אלפי בוגרי המאגאמביה שבאו לפניכם. אנו צועדים בדרכו של האיש-הזקן ג'אטאמבה, אשר הראה לנו כי המחיר שיש לשלם על שליטה בקסם, הוא האחריות שלנו כקוסמים להפוך את העולם לטוב יותר מאיך שמצאנו אותו.
אספו את חפציכם האישיים, והתייצבו בנאנטאמבו בעוד כשבוע ימים. דרך ארוכה ניצבת לפניכם, תלמידים, וכל צוות בית הספר יהיה גאה לצעוד אותה איתכם ביחד, ולראות אתכם הופכים לבוגרים משכילים אשר משפיעים לטובה על העולם סביבכם.

- צוות המאגאמביה


אתם מחזיקים את המכתב קרוב לליבכם. הגיע הזמן לארוז את התיק, להיפרד מהמשפחה, החברים והשבט. בכל זאת - לא הייתם רוצים לאחר לשיעור הראשון!

הקשיבו, תלמידים, כי מסיפור שכזה אפשר ללמוד משהו.
היה היה עולם, אשר נחרב על ידי אסון. עולם חשוך וקר, בו השמיים עצמם נחנקו במעטפת אפר, וחורבנה של הציוויליזציה השמיד את הידע האנושי, והמוות שרר בכל. אך אדם אחד לקח על עצמו את המשימה להחזיר את האור לעולם - האיש-הזקן ג'אטאמבה, גיבור אגדי ומיתוס לאנשי מרחבי המוואנגי.
במהלך עידן הצער, השנים שלאחר מפלת-הארץ, האיש-הזקן ג'אטאמבה ותלמידיו, עשרת לוחמי-הקסם, נדדו ברחבי מרחבי המוואנגי ומעבר להם, ולכל מקום אליו הגיעו הם הביאו תורה וידע, ואיתם - תקווה. בזכותו של ג'אטאמבה, כך מספרים, חזר הקסם אל עולם שבור שכבר הספיק לשכוח אותו. משימתו של ג'אטמאבה הושלמה, והוא עזב את עולמינו מזמן, אך אחד מן ההישגים הגדולים ביותר שלו המשיך להשפיע על העולם למשך עידנים רבים, וממשיך להשפיע עוד בימינו. ג'אטאמבה היה המקים של בית הספר לקוסמות העתיק ביותר - ואולי הטוב ביותר - בעולם. המאגאמביה.
עד עצם היום הזה, המאגאמביה שואפת להפיץ ידע ותקווה בעולם, בדיוק כפי שג'אטאמבה ועשרת לוחמי-הקסם עשו לפני שנים כה רבות. האקדמיה מלמדת שילוב של קסם מאגי וטבעי, אך מטרותיה הן מעבר לחנך קוסמים ודרואידים - היא מקווה ליצר מגנים, אשר יפעלו בשירותם של כל אנשי גולאריון.

--------------------------

אז ברוכים הבאים למשחק הפורום החדש שלי, כוחם של אלפים. המשחק מתרחש בעולם המערכה גולאריון, ואתם תשחקו תלמידים במאגאמביה, בית הספר לקסם העתיק ביותר בעולם. הד"שים ילמדו את רזי הקסם, יתקדמו בלימודיהם, ויבחרו באחד מחמשת ענפי האקדמיה. בעוד הם ממשיכים את הקריירה האקדמית שלהם, הרפתקאות יקראו לד"שים, אך הם לעולם לא יפסיקו להיות מאגאמבייאנים - קשורים באופן הדוק לרבבות אלפי התלמידים שבאו לפניהם, המתפרשים על פני שמונת אלפים שנים של היסטוריה, מורשתו של האיש-הזקן ג'אטמבה, אחד מן הקוסמים האגדיים והחזקים ביותר בתולדות גולאריון.

החלטתי לפתוח את המשחק, ודווקא ב-AP כוחם של אלפים, מכמה סיבות:
  1. למידה של פאת'פיינדר 2 - אני - וממה שהבחנתי, עוד הרבה אנשים בפורום - מרגישים קצת תחושת מיאוס ממה' 5, הפשטות שלה מתחילה לשעמם אחרי תקופה והצורה שוויזארדס בוחרים לשחרר לה תוכן בשנים האחרונות לא תורמת לתחושת הburnout. למרות ש-PF2 כבר כמה שנים בשוק, אני חושב שלהרבה חבר'ה בפורום עוד לא יצא לנסות אותה, לכן חשבתי שיהיה נחמד ללמוד אותה ביחד ולראות איך היא עומדת ביחס למו"ד 5.
  2. מעניין אותי לראות איך יהיה לשחק בקמפיין מוכן בפורום - כולנו יודעים שלשחק בפורום זה לא כמו לשחק שולחנית. המשחק הקודם שהנחתי כאן, קריאת העורב, נגמר אחרי משהו כמו שלוש שנים למרות שבקושי סיימנו רבע מהקמפיין שתכננתי. הייתי רוצה לבדוק אם הרצה של קמפיין מוכן מראש יכולה לעזור לי בתור שה"ם (באופן אישי לפחות) לתכנן נכון יותר את ה-pacing של המשחק ולמנוע burnout.
  3. קמפיין באווירה קצת שונה - כי בואו, מי לא היה רוצה ללמוד בהוגוורטס?


ציפיות
אז כאן נהוג לכתוב "אני מצפה מכל שחקן ל-X תגובות בשבוע", אבל מניסיוני זה לא כל כך עובד, ואין סיבה לבקש משהו כזה. הבקשה היחידה שכן יש לי מכם היא - תהיו אקטיביים. הכוונה בכך היא להיות "על" המשחק - אם יש קרב, להגיב יותר בדחיפות כדי שהוא יזרום מהר, אם אין לכם מה לעשות, לכתוב לי בווטסאפ שאפשר להריץ וכו'. מעבר לכך, בבקשה אל תתביישו ותכתבו לי אם אתם מרגישים שמשעמם לכם או שהמשחק עומד במקום או שיש משהו שמפריע לכם - בסופו של יום, זה סה"כ משחק, והמטרה של משחק זה שכל השחקנים יהנו. אני לא רוצה שלשחק משחק תפקידים יהפוך פתאום למטלה בשביל מישהו, אז כל דבר שמפריע לכם במהלך המשחק - אנא אל תהססו לפנות אלי.
דבר נוסף, המשחק הוא אומנם משחק למידה, אבל אני מצפה מהשחקנים שלי שידעו גם ללמוד בעצמם - הכוונה היא לא שתכירו כל ניואנס וחוק קטן בשיטה (גם אני לא מכיר, חלק מהעניין במשחק הוא שנלמד ביחד) אבל אני גם פותח את המשחק בהנחה שאתם לא מגיעים עם אפס ידע על איך לשחק פאת'פיינדר. כל המידע הרלוונטי נמצא ב-SRD, ככה שאפשר למצוא באינטרנט כל מה שצריכים. באותה מידה, כשאתם בונים קונספט לדמות אני בא מתוך הנחה שאתם מכירים את הבסיס של גולאריון - שוב, אין צורך להכיר לעומק כל פיסת לור בעולם, אבל אני מצפה שתדעו לומר לי מאיפה הדמות שלכם מגיעה, או באיזה אל היא מאמינה, לצורך העניין. כמובן שאני זמין לכל שאלה שיש לכם, ויותר מאשמח לענות או להציע רעיונות.
נקודה אחרונה, אך לא פחות חשובה - המשחק מתרחש במרחבי המאוונגי, אזור בגולאריון שמתבסס על גאוגרפיה ותרבויות אפריקאיות. באופן כללי, רוב הדמויות (הן שלכם והן הדב"שים) מגיעים מהמאוונגי. אצטט את פאייזו עצמם מהספר שהם כתבו על האזור ואומר שזה אזור מערכה מרגש, אבל לא אקזוטי. כשמשחקים בקמפיינים באזורי מערכה כאלה, המבוססים על תרבויות שברובן זרות לנו, קל מאוד להכנס למיינדסט של "אנחנו זרים בארץ מופלאה עם אנשים מוזרים ותרבויות משעשעות", פשוט כי הרבה מהמדיומים עליהם גדלנו בסגנון הזה לקוחים מאותה נקודת מבט. אבל חשוב לזכור שכאן, אנחנו משחקים דמויות מתוך התרבויות הללו - המוואנגי הוא ביתם, וגם אם הוא מלא בקסם ומסתורין, הוא עדיין בית. התייחסו בכבוד לביתם של אחרים, גם אם הוא קיים רק בדמיון שלנו - כי הדמיון משליך על המציאות.

יצירת דמות
אם תבחרו להגיש דמות למשחק, אשמח לקבל את הפרטים הבאים:
קראנץ' - מבחינת קראנץ', אני לא רוצה שתגישו כרגע דפ"דים - נבנה אותם אחרי שהשחקנים יבחרו, ונוודא שכולם סגורים על מה ואיך. כשאתם מגישים דמות, תבחרו לבנתיים רק קונספט (מקצוע, שושלת וכו'). כל התוכן הרשמי של פאייזו מאושר, ואפשר למצוא אותו כאן. אין הומברו (בכל זאת, גם אני רק מתחיל בשיטה!). אתם מתחילים בדרגה 1. בנוסף, זה לא יהיה בית ספר לקסם אם הדמויות לא יכולות להטיל קסמים - לכן, כולם מתחילים עם ארכיטיפ חינמי של מולטיקלאסינג או לקוסם או לדרואיד (קוסמים חייבים לבחור ארכיטיפ דרואיד, ולהפך). כלומר, אין מניעה לשחק לוחמים או נוכלים - אבל כשאתם בוחרים מקצוע, תחשבו מה יהיה מבחינתכם הכי מעניין לשחק בתור תלמידים לקסם.
פלאף - רקע לדמות, מוזמנים לכתוב כמה שיותר או פחות שאתם מרגישים לנכון. קחו בחשבון שלפי הרקע אבחר את השחקנים - לפי כמה הדמויות שלהם מתאימות למשחק. אני מניח כמה הנחות מקדימות על הדמויות שלכם:
  • הדמויות צעירות (גילאי 18-21) וזוהי השנה הראשונה שלהם במאגאמביה.
  • לדמויות יש יכולת בסיסית בקסם מאגיה או טבע (או שניהם), בזכות ידע מוקדם או יכולת טבעית, והן רוצות לפתח את הידע שלהן.
  • הדמויות רוצות ללמוד במאגאמביה, מאמינות בערכי בית הספר (או לפחות מוכנות לקבל אותם על עצמן), ותהיינה מוכנות לצאת להרפתקה עם חברותיהן.
אם למישהו יש התנגדות ספציפית לאחת ההנחות הללו, מוזמן לכתוב על כך ברקע שלו ונדסכס על העניין.
כעת, לרקע עצמו. אני כותב כאן מס' נקודות שאני מצפה שיופיעו ברקע שלכם, מוזמנים להרחיב על כל אחת כמה שאתם מרגישים לנכון, וכמובן להוסיף את הפרטים בין לבין:
  1. מאיפה הדמות שלכם מגיעה? רוב התלמידים במאגאמביה מגיעים ממרחבי המאוונגי הסובבים את בית הספר - האם הגעתם מאחת הערים הגדולות, או אולי מכפר או שבט קטן מאזורי הספר, או שמא הגעתם ממקום אחר בעולם ספציפית בכדי ללמוד באקדמיה היוקרתית? איך עברו שנות הילדות והנעורים של הדמות? האם יש לה משפחה, חברים מהמקום בו נולדה?
  2. מה הקשר של הדמות שלכם לקסם שלה? מהיכן היכולות הקסומות שלה? מדוע רצתה הדמות ללמוד במאגאמביה?
  3. פטרון הדמות - בכדי להתקבל ללימודים במאגאמביה, תלמיד צריך את המלצתו של פטרון. הפטרון איננו פטרון פיננסי (למעשה, תלמידים במאגאמביה לא משלמים שכר לימוד כלשהו) - הוא אדם יחיד או גוף אשר דעתם מכובדת על ידי האקדמיה, והמלצתו בעד התלמיד נדרשת בכדי שאותו תלמיד יתקבל ללימודים. כך, בית הספר מוודא שרק תלמידים שניתן לסמוך עליהם, הטובים ביותר, מתקבלים ללימודים. פטרון יכול בוגר בית הספר או מורה נוכחי - אולי הורה, קרוב משפחה או חבר של הדמות. גם שבט או קהילה שלמה יכולים לשמש כפטרון - למשל, אם כלל השבט מצביעים להמליץ על חבר צעיר, בכדי שיוכל ללמוד לפתח את הקסם שלו עבור הגנה והדרכה רוחנים של השבט. דמויות אחרות שיכולות להוות פטרוניות הן פוליטקאיות, גיבורות מוכרות, ושאר דמויות מפתח ציבוריות באזור המאוונגי. לעיתים נדירות, מצליח תלמיד להתקבל ללימודים ללא פטרון - במקרה זה, תצטרכו לספק הסבר לאיך הדמות שלכם התקבלה ללא המלצה.
  4. 2-3 משפטים על אישיות הדמות - איך היא מתנהגת ליד אחרים, איך היא נוטה לפעול, מה מאפיין אותה.
  5. 2-3 משפטים על המראה החיצוני של הדמות.
  6. בונוס - אם אתם רוצים, אשמח שתוסיפו פסקה על דב"ש במאגאמביה. זה יכול להיות תלמיד, מורה, או איש צוות, הדמות שלכם יכולה להכיר אותו או לא. שלב זה אינו חובה - הוא נועד כדי להחיות את העולם ולשתף אתכם בבנייתו. אשתדל לשלב את כל הדב"שים במהלך ההרפתקה.
  7. הערה - רקעים משותפים עם דש"ים אחרים הם סבבה לגמרי, אפילו מומלצים.

ההיררכייה של המאגאמביה היא עתיקה ממש כמו בית הספר עצמו. תלמידים חדשים מתחילים בתור שוליות. שוליות צריכים לבצע תקופה של שירות ציבורי הנקראת "המוקדמות" לפני שהם הופכים למשגיחים. משגיחים מקבלים מסכת עץ (לרוב בצורת חיה, ובדרך כלל התלמיד בונה לעצמו את המסכה) אשר מחזיקה חלק מנשמתו של התלמיד ומשקפת את פני הנפש שלו. משגיחים אשר מראים יכולת התמקצעות עצמית מספיקה בשביל לשרת את בית הספר בצורה רחבה יותר הופכים להיות חולקי-שיח. חולקי-שיח נודדים רחוק יותר מבית הספר, מקדמים את אינטרסי האקדמיה ובו זמנית ממשיכים לקדם את לימודיהם שלהם. לאחר שאחד מראה כי הוא שולט דיו בטכניקות שהמאגאמביה מלמדת, חולק-שיח יכול להפוך לדובר-תורה. דוברי-תורה רבים הופכים למורים במאגאמביה, מרעיפים את הידע שצברו על תלמידים חדשים. בכך, כל דור חדש במאגאמביה בונה על כוחם של אלפי המורים והתלמידים אשר באו לפניהם.
אתם מגיעים למאגאמביה בתור שוליות, הידע שלכם עודנו מוגבל, אך הייעוד שלכם הוא לעלות בין השורות, והידע שתצברו יהיה אגדי.

מלומדי המאגאמביה מאמינים בערכים בסיסיים אשר שוכנים בליבה של הלמידה. הם מתייחסים במיוחד ליכולת הסתגלות, עבודה בצוות, דמיון מפותח, שאיפה לידע, ואצילות נפש. הפקולטות והשיעורים במאגאמביה מחולקים לחמישה ענפים, כל אחד מהם מתמקד באחד מן הערכים הללו:
משואות המפל מעריכים דמיון, החל מחלומותיהם של חוזי המאגיה הגדולים ביותר וכלה בהמצאותיהם של פותרי בעיות יצירתיים מכל הסוגים.
ענפי הברקת מדגישים רעות, תחושת הקהילתיות והחיבור למאגאמבייאנים אחרים. בנוסף, הם אחראיים על תקשורת עם גופים מחוץ לבית הספר, והם מפיצים את מסרי המאגאמביה לעולם החיצון.
סופרי הגשם מעריכים יכולת הסתגלות, הן במחשבות והן במעשים, כמו גם את הרצון להודות בטעויות וללמוד משגיאות העבר.
מגי שמש-הסערה שואפים לאומץ וטוב לב - לא רק האומץ הפיזי לעמוד ולהגן על חברים ועל בית הספר, אלא האומץ האינטלקטואלי הנדרש בכדי לראות נקודות מבט הסותרות את אלה שלנו ובכך להרחיב את הידע במקום להשאר מקובעים ברעיון יחיד.
האוזונג'אטי מבינים שידע חי דרך סיפורים העוברים דרך הדורות, וגם מושג על ידי החוויות שהאדם עובר ביום-יום.
בהמשך הקמפיין, כל דמות תבחר ענף ידע להתמקצע בו.

זה הכל, פחות או יותר - כמו שאני מכיר את עצמי בטוח שכחתי משהו נורא חשוב, אז תנו לי לדעת בתגובות ומקסימום אערוך. כרגע אין דדליין להגשת דמויות - נראה כמה אנשים מעוניינים לשחק, ולפי זה אקבע מועד סיום. אני רוצה לומר תודה מראש לכל מי שקורא ומתעניין ומתכנן להגיש דמות. אני מקווה שיהיה לנו משחק מהנה, ושנוכל ליצור סיפור מעניין עם שיטה קצת חדשה. בהצלחה לכולם!
 
עריכה אחרונה:
נראה מגניב!
יש באיזה מקום קצת מידע על האיזור?
יאפ, מוזמן לקרוא בוויקי: Mwangi Expanse - PathfinderWiki
אם אתה רוצה להרחיב מעבר, פאייזו שחררו לא מזמן ספר שלם על האזור (יותר מ400 עמ' לדעתי!) אני כמובן לא אבקש מאף אחד לקרוא ספר שלם בשביל המשחק, אבל בלי קשר זה ספר מצויין שאני ממש ממליץ עליו אם העולם של גולאריון מעניין אתכם בכללי.
 
מגניב! אני רואה שהמוואנגי הם בעיקר בני אנוש, האם יש מורשות נוספות באיזור?

כרגע, הרעיון שלי הוא בן אנוש beastkin, שלוקח את המולטי החינמי לדרואיד. אולי mauxi שמנסה לחזור לשורשים שלו, אולי מישהו שבכלל לא מהחמש תרבויות העיקריות. בכלל שהמורשת הורסטילית הזו היא נדירה, אצטרך אישור שלך לקחת אותה :)

עד איזו דרגה בערך ההרפתקה מתוכננת?
 
אני אשמח להשתתף במשחק כזה, אבל יש לי חסם אחד משמעותי: אני לא קורא אנגלית. לכן, אם ספר כלשהו שחייבים לקרוא (או אפילו עמוד בודד) הוא באנגלית, אני אצטרך תרגום.
בנוסף, יש לי הגנה על המחשב שמונעת ממני לראות דפים מסוימים, זה לא אמור להוות בעיה ברוב המקרים אבל ייתכן שלפעמים אני אצטרך שמישהו אחר יעשה לי העתק הדבק.
כל הכבוד על היוזמה!
 
מגניב! אני רואה שהמוואנגי הם בעיקר בני אנוש, האם יש מורשות נוספות באיזור?
יש במאוונגי שלושה שבטים עיקריים של אלפים - אליג'ה, אקוג'ה וקאליג'ה - אשר פעם היו שבט אחד, והתפצלו בעקבות חילוקי דעות על נבואה עתיקה שניתנה להם. שלושת השבטים מסורים למלחמה ברשע ובשדים שפוקדים את מרחבי המאוונגי, אך לכל אחד מהם יש פילוסופיה שונה מה הצורה הטובה ביותר לעשות כך.
מבחינת גמדים, שתי ממלכות גמדיות נמצאות במוואנגי - המב'קה שיש להם קשר הדוק לדרקוני עננים ומתמחים בלחשי אוויר וסערה, והטאראלו שמעריצים דרקונים וצובעים את הזקנים שלהם בצבעים צבעוניים.
הסונ'גו הם בני המחצית של המאוונגי, הם ידועים כמתנגדים חריפים לקולניאליזם ונלחמים באופן מסורתי בשני מקלות לחימה.
המטאנג'י הם שבט אורקי אשר כל תרבותם מוקדשת ללחימה בשדים, לכן אורקים מוערכים ומכובדים מאוד במאוונגי לעומת ארצות אחרות בגולאריון.
מלבד התרבויות הללו, אפשר למצוא במוואנגי שבטים של לטאישים (שקוראים לעצמם אירורקסים), אנשי חתול, נולים ועוד מגוון תרבויות פחות נפוצות (אם מעניין אותך, אני חושב שתמצא אותן ב-SRD בחיפוש עבור הספר the mwangi expanse). אם משהו ממה שכתבתי מעניין מישהו, אשמח להרחיב יותר.
בכלל שהמורשת הורסטילית הזו היא נדירה, אצטרך אישור שלך לקחת אותה
מבחינתי אין בעיה - כמובן בהנחה שזה משתלב ברקע.
עד איזו דרגה בערך ההרפתקה מתוכננת?
ברמת העיקרון הקמפיין אמור להיות עד רמה 18 או 20, כמובן שזה לא סופר ריאלי במשחקי פורום, אבל נראה מה יהיה. בסופו של יום אפשר להמשיך לשחק כל עוד כולם נהנים :)
 
אני אשמח להשתתף במשחק כזה, אבל יש לי חסם אחד משמעותי: אני לא קורא אנגלית. לכן, אם ספר כלשהו שחייבים לקרוא (או אפילו עמוד בודד) הוא באנגלית, אני אצטרך תרגום.
בנוסף, יש לי הגנה על המחשב שמונעת ממני לראות דפים מסוימים, זה לא אמור להוות בעיה ברוב המקרים אבל ייתכן שלפעמים אני אצטרך שמישהו אחר יעשה לי העתק הדבק.
כל הכבוד על היוזמה!
אני רואה שלא הייתי מספיק ברור, התכוונתי לשאול אם יהיה אפשרי להשתתף במשחק תחת ההגבלות האלו או לא...
 
אני רואה שלא הייתי מספיק ברור, התכוונתי לשאול אם יהיה אפשרי להשתתף במשחק תחת ההגבלות האלו או לא...
אה, הבנתי. סליחה.
תראה, זה טיפה בעייתי. השיטה כתובה באנגלית ואין תרגום לעברית שאני מכיר. אם זה היה דברים ספציפיים לא היה לי בעיה לתרגם לך נקודות כאן וכאן, אבל באופן כללי...
 
אה, הבנתי. סליחה.
תראה, זה טיפה בעייתי. השיטה כתובה באנגלית ואין תרגום לעברית שאני מכיר. אם זה היה דברים ספציפיים לא היה לי בעיה לתרגם לך נקודות כאן וכאן, אבל באופן כללי...
חבל.
 
אני מכיר יותר את פת'פיינדר 1, הSRD יספיק כדי שתהיה לי הבנה בסיסית לדעתך?
פחות או יותר. למי שיותר נוח בפורמט של סרטונים, אני ממליץ על הפלייליסט הזה
כמו שכתבתי, אין דדליין כרגע, אחרי שאנשים יתחילו להגיש דמויות נדבר, כרגע אין מה למהר בכל מקרה
 
נראה מגניב ממש! בתור מישהו שמאוד אוהב את ההרפתקאות של פאיזו, אשמח להגיש דמות.
כרגע הכיוון שלי הוא ממציא(מקצוע שיצא ממש לא מזמן) עם ארכיטיפ הדרואיד ומשתמש בקסם דרואידי בשביל לייצר דברים מגניבים.
 
נראה ממש מגניב! יש לי כיוון לדמות, אני אפרט עליו בספוילר למטה
דיבוקו הוא בן למשפחה מוכרת ומפורסמת של דרואידים, שרבים ממנה למדו במאגאמביה - וחלק לא קטן מהם הגיעו לפחות למעמד של חולקי שיח. המשפחה המורחבת גרה במעין קומונה בשטח של הסוואנה שמקיף עץ מקודש אחד, עליו הם שמרו מדורי דורות, ומשם בני המשפחה יוצאים להרפתקאות נועזות ברחבי הממלכה כדי להגן על העולם הטבעי ועל בני עמם.
דיבוקו הוא דור שישי, אולי שביעי, לבני משפחה מוכרים שמגינים על העץ. ממש כמו שאר האחים, האחיות, בני הדודים והדודות, גם הוא היה נלהב לקחת את מקומו במשפחה - אבל זה היה פחות קל משנדמה לו. כפי שהתברר לדיבוקו, הוא חסר את הכשרון הטבעי ללחשי הפרא שהיה אצל שאר בני משפחתו. הוא לא הסתדר היטב בשיעורים שקיבל או במשימות שהיה עליו לבצע, והצליח לשלוט רק בלחשים הבסיסיים ביותר. כולם אמרו לו להירגע, שיש 'פורחים מאוחרים', שבסופו של דבר הקסם יגיע גם אליו.
אבל הקסם מיאן להגיע. לא משנה כמה הוא ניסה, הוא לא הצליח ללחוש לצמחים. שפת החיות נותרה מעט יותר מקשקוש מלחשש באוזניו, ואפילו בהכנת תמיסת עשבים פשוטה הוא הצליח להיכשל וכמעט להעלות את עצמו באש. אט אט, הוא התבגר, וראה עוד ועוד מבני משפחתו עוזבים למאגאמביה. החשש שכאשר יבוא היום, הוא לא יהיה מוכן, רק הלך וגבר. הוא לא ידע מה לעשות, אבל הוא ידע טוב מאוד שהוא לא יכול להרשות לעצמו להיכשל.

בסופו של דבר, היום הגדול הגיע - היה זה מנהג בקרב משפחת ראטיף שהדרואידים הצעירים והנרגשים יוצאים ליום של התבודדות בשממה, להתחבר אל הטבע ולהכיר אותו - ומשם לצאת לעבר מאגאמביה. עם רדת החשכה, כאשר דיבוקו עמד בשערי גדר העצים הדקיקה שהקיפה את מתחם המשפחה, הוא תהה האם הוא יוכל לשוב לדרוך על רצפת העפר של המקום הזה אי פעם, או שמא הבושה תיקח אותו הלאה הלאה אל השממה, עד שיטרף על ידי איזה אריה, או צבוע. אם כי במצבו, הוא האמין שגם אנפה עם תיאבון תוכל לעשות את העבודה.
הוא צעד אל הלילה, שעות על גבי שעות. הוא לא התחבר אל הטבע. הטבע היה חם, ואז קר, והוא הזיע, ואז הוא חש את עצמו מצטנן, והיו יתושים וחרקים וקולות מפחידים של רשרוש בין השיחים, ואז הוא לא שמע דבר מעבר ליפחות של עצמו, כשראשו מורכן בין רגליו והוא בוכה אל הלילה, שופך החוצה את הדמעות אותן לעולם לא יכל להראות בפני משפחתו.

בסופו של דבר, מעיין הדמעות יבש, וכשהבכי נחלש, הוא שמע משהו מרשרש בשיחים, ישר מולו. הוא הציץ קדימה, ונדמה היה לו שהוא רואה ניבים בוהקים בחשכה, במעין חיקוי אכזרי של חיוך. לרגע אחד, הוא חשב שכך הוא ימות. באותו רגע, הוא גם קיווה לכך. אבל הפה שהיה פה של טורף, חייך כמו פה של בן אדם, והתחיל לדבר. קול עמוק ורגוע, שהדהד דרך עצמותיו של דיבוקו וגרם לו לרעוד.
'אתה רוצה לשלוט בטבע? להיות עליון על השממה? להיות מלך הסוואנה, אדון הג'ונגל?"
הפחד והבלבול חנקו את גרונו של דיבוקו, והוא הצליח רק להנהן חלושות
"כמה אתה רוצה את זה?"
דיבוקו מצא את העוז לדבר, בלחישה ניחרת
"יותר מכל דבר אחר"
החיוך התרחב אף יותר
"יופי. גם אני. בוא נראה אם נוכל לעזור זה לזה."
השיניים בהקו יותר ויותר, ודיבוקו התעלף.
הוא התעורר מעט זמן לפני הזריחה, וידע שמשהו השתנה. הוא דידה באיטיות לעבר הכפר שלו, ושם הטיל קסם שאותו לא הצליח להטיל במשך כל השנים שעברו.
יומיים לאחר מכן, הוא קיבל את המכתב.
בני משפחתו שמחו איתו, חגגו את הצלחתו, והוא עלה על השיירה הבאה שעשתה את דרכה למאגאמביה עם רכיבי לחש ועשבים נדירים שגדלו בגינות הכפר. אבל הוא ידע שהקסם לא היה שלו, הוא היה של הטורף המחייך בשיחים. דיבוקו חושש יותר מאי פעם. אולי בני משפחתו לא הבחינו בתרמית, מאחר שכל הקוסמים החזקים ביניהם מפוזרים כעת בכל רחבי היבשת - אבל הוא בכלל לא בטוח שהמנהלים לא יעיפו בו מבט אחד ויזרקו אותו מכל המדרגות, או אף גרוע מזה.
אבל כרגע, בכנות, מה יש לו להפסיד? אז דיבוקו עושה את מה שהוא תמיד עשה - מורח חיוך אמיץ על הפנים, מושך את הזמן ומקווה שההתרסקות לא תהיה כואבת מדי. עד עכשיו, היא לא הגיעה. אבל ככל שאתה מטפס יותר גבוה על ההר, כך הנפילה ארוכה יותר כאשר תמעד. ודיבוקו בטוח שהמעידה שלו היא לא שאלה של אם, אלא של מתי.

מכאנית, חשבתי שדיבוקו יהיה witch עם הפטרון שנותן לו גישה לרשימת לחשי הקסם הפראיים. פלאפית, הוא אולי מצויר כפחדן/כזה שהולך בעל כורחו, אבל הוא לא ממש כזה. כן, יש לו הרבה מה להסתיר - אבל הוא בכנות רוצה להיות חבר בלימודים האקדמיים, לעלות בדרגות, ולהצטרף לשאר בני משפחתו כמגן ומסייע לכל העם שלו.
 
מצטרף ללארקין בשאלה על מאגאמביה, אשמח לקישור. אשמח גם לקישור על מידע של דרכי בית הספר והערכים שלו.
עריכה: מסתבר שלא ראיתי את ההודעה עם הקישור. מוזר. תודה רבה!
 
עריכה אחרונה:
יש לי איזה קונספט בראש ואני כן אשמח לדעת אם זה כיוון שיש מה לעבוד בו, כי אולי צצה איזה בעייה
טוב אז אני בונה את אייבל
ועכשיו ברצינות, אני קצת רוצה לצאת מהאיזור נוחות שלי עם דמות ולנצל את זה שהדמות גם יחסית צעירה וגם סטודנטית כדי לא לשחק מישהו שעל תחילת המשחק מנסה להציל את העולם/ממלכה/שקר כלשהו. יושב לי איזה רעיון בראש של בחור שנה א' בן 18 שהתחיל תואר וכרגע יותר חשוב לו להשיג כרטיסים למסיבה של יום הסטודנט מאשר לעצור את הליץ' הרשע או משהו בסגנון. (בתור התחלה). ואם להיות יותר מחודד, הקונספט שהיה לי זה שהבחור שלנו הוא איזה "בן-של" שההורים שלו קצת דחפו אותו ללימודים האלה. יכול להיות שלהם יש סיבה טובה שהוא ילמד שם אבל כרגע היא לא בראש סדר העדיפות שלו, הוא בחור care-free עם ראש על הכתפיים. והוא בסה"כ בן אדם טוב. אבל הוא כנראה יהיה קצת עצלן ואם מטרות די קטנות ולא אציליות במיוחד בהתחלה.
אם לסכם את זה במשפט, הבחור עוד ילד, ואני רוצה שהוא יתגבר במהלך המשחק (ובהתאם לקצב שזה ידרוש).

השאלה אם דמות כזו היא משהו שאתה חושב שיכול לעבוד. כי מצד אחד בעוד שאני מרגיש שזה דמות שאמורה להיות טבעית למסגרת הזו, היא אכן חסרת מטרה ברורה ומובהקת והשאיפות שלה הן לא להיכשל במבחן הקרוב.
מצד אחד זה לא מרגיש כזה נורא כי דמות בדרגה 1 לא אמורה לחלום על לסגור את פצע העולם בעצמה.
מצד שני זה אכן יכול לעלות קשיים עם הרצון של הדמות.

קיצר אני אשמח לדעתך על הרעיון ועל הקונפליקט הקטן שיש פה. אני כן יודע שהגישה הזו של הדמות אמורה לעבור בשלב יחסית מוקדם (לא מכיר את העלילה מספיק בשביל לדעת את זה, אבל כנראה איזה אירוע ראשנוי יהיה מספיק כדי לאפס אותו), אבל האם אתה רוצה ממש דמות שיודעת מה היא רוצה בחיים ומה הendgame שלה או שלדעתך זה התחלה מספקת?
 
Y yds
סבבה לגמרי, אני מאוד אוהב את הקונספט של "אני מפחד להיות הכישלון של המשפחה אז מכרתי את הנשמה שלי למפלצת יער מוזרה", יש לזה המון סטייל. יש לי כמה שאלות הרחבה על הרקע, בעיקרון תבחר אם אתה רוצה לכתוב אותו טיפה יותר מורחב או להשאיר ככה ובהתאם אשאל כמה דברים לחידוד. אבל באופן עקרוני אחלה של קונספט

liorgonen3 liorgonen3
כנראה ניסחתי את הציפיות מהרקע קצת מוגזם מדי, ברור שאני לא מצפה שהוא יבוא ללמוד במטרה להביס את אשמדאי, הכוונה שלי הייתה שפחות מתאימות דמויות שיבואו ויגידו "זאת לא בעיה שלי, אני לא מתערב" על כל דבר שקורה, סטייל הנוכל הכאוטי-טיפש הקלאסי. כלומר אם בית הספר יבוא ויגיד לו "לך תעשה משהו" והוא יענה "על הזין שלי, אתם לא מחליטים עלי" או שסתם יעשה כל דבר בחוסר רצון זה פשוט יוריד מהקמפיין. אז אם הדמות שלך היא לא כזאת, וממה שאתה מתאר היא לא נראית כזאת, אין לי בעיה שהוא יהיה slacker חסר שאיפות, זה גם יכול להיות מבוא לפיתוח דמות מעניין במהלך הקמפיין
 
אז הרעיון שלי הוא בחור Bonuwat, מעיר נמל כלשהי. הוא נולד מבורך על ידי הרוחות ביכולת לשנות צורה לחיה ולתקשר עם חיות, דבר שהקהילה שלו ראתה כמשמעותי במיוחד- שהרוחות רוצות ממנו משהו, רוצות להגיד משהו דרכו או סימן לייעוד גדול. הוא עצמו, בעיקר בגלל חוסר הידיעה הסובבת את הקטע העל-טבעי הזה, התמקד בדברים שהוא כן יכול להבין- מדע, clockworks וכדומה.
הקהילה המקומית, כל השבט שלו בעצם, המליצו עליו לאקדמיה- היכן שהוא יוכל לפתח את המתנה של הרוחות. והוא עצמו מאוד שמח ללמוד יותר על קסם, להבין מה הרוחות בדיוק רוצות ממנו ואיך לספק אותן.

מכאנית, מדובר באדם עם מורשת beastkin (פאנגולין), ממציא עם construct innovation, ואקח את הריבוי מקצועות לדרואיד כשנגיע לדרגה 2 ונקבל אותו חינם.
 
ליזי ליזי
אני בהחלט מתכנן להרחיב את הרקע בהמשך היום- עוד דבשי''ם מהמשפחה שלו, בין השאר, אבל לא רק - וגם לענות על שאלות הרקע ששלחת.
אבל אני גם אשמח לשאלות מיקוד/הרחבה, בשביל להבין על מה אני אצטרך להרחיב כשאגש לעשות את זה.
 
טוב אז שיניתי טיפה את הקונספט שלי לאחר שחשבתי על כל מיני דברים.
הרעיון שלי הוא קונראסו(Conrasu) אשר בא לקיום ממש לא מזמן. עם מאגר הידע המוגבל שלו הוא הסתובב בג'ונגלים של המאוונגי בניסיון להבין את מטרתו ומי הוא האיון שלו. כמה ימים לתוך מסעו חסר היעד הוא נתקל במנזר הנחבא בין העצים הכבירים. כאשר הוא התקרב, התגלו בפניו נזירי מנזר העין הרואה. מנזר זה, אשר נועד בשביל לחקור את דרכו של נת'יס, אל הקסם, קיבל את הקונראסו והעניק לו את השם ארקנו(על שמו של המשרת הנאמן ביותר של נת'יס, אקרונת'ין). ארקנו למד את דרכם וקרא את ספריהם. והאמין שסוף סוף מצא את דרכו כאשר הוא החליט שהאיון המקושר אליו הוא פאראקלטוס, האיונים שמסמלים את הניגודיות בין היגיון לרגש.
כמה שנים לתוך הכשרתו כנזיר, יום אחד, כאשר הוא טיפל בגינת המנזר, הגיע אל המנזר אדם זר. האיש פנה אל ארקנו ללא חשש ומיד התחיל לשאול אותו שאלות. הקונראסו לא היה בטוח בפשר הדבר, אך ענה לשאלות כמיטב יכולתו. בין אם הן היו שאלות פילוסופיות כמו איך העבר הנשכח יכול לעצב את ההווה או שאלות משונות כמו איך ניתן לעשות מניפולציה למוח כוורת מרחוק. לאחר שענה על כל השאלות, הזר נראה מרוצה ולפתע התעקש שארקנו יילך ללמוד במאגאמביה. בזאת האיש הלך ונעלם.
ארקנו חשב על העניין מספר ימים, עיכל את המידע ואת השאלות. והבין שהאיש עורר את סקרנותו. בתודות לאב המנזר, הוא הודיע על הליכתו לאקדמיה הקסומה. אב המנזר חייך אליו, בפעם הראשונה מזה שהוא הגיע למקום והפך אותו רשמית לנזיר מן המניין של מנזר העין הרואה. ארקנו הגיע לאקדמיה והצליח להתקבל, אך הדבר העלה בו שאלות של מי אותו זר שהצליח לעזור לו להתקבל לאקדמיה הטובה ביותר לקסם?

מבחינה מכאנית מדובר בקונראסו נזיר(ריבוי מקצועות לאשף) עם הרקע פטרון זר(אשר נוצר בשביל ההרפתקה הזו).

האישות שלו מובנת משילוב של סקרנות רב ואיפוק נזירי. הרצון של ארקנו ללמוד הוא גדול(ובדרך כלל מגיע לכיוון פילוסופי), אך גם אימוניו כנזיר פיתחו אצלו איפוק. דבר שהוא חשוב מאוד בהרצאות של האקדמיה שכן הוא מצד אחד רוצה לשאול מלא שאלות על החומר ועל ההיבט הפילוסופי שלו ומצד שני יודע שהדבר עלול להפריע למהלך השיעור ולמנוע משאר התלמידים ללמוד כהלכה.

 
חזרה
Top