• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כבשן הכפור-עץ משחק [3/4][מו"ד 5]

נושא
עולם מערכה
רנה מהנהנת קלות עם עיניה לאחיה בלי שאף אחד יראה. "זאת נראית הדרך היחידה להתקדם כרגע. אבל אנחנו חייבים לנקוט בכל אמצעי הזהירות, להתקדם קדימה "על עיוור" זה רעיון נוראי. אם למישהו יש דרך לחזק או להגן עלינו, זהו הזמן המתאים." היא אומרת ואז מטילה ברכה קטנה על מארה, למרות הכעס עליה, שתעזור לה בהמשך.

META
מטילה Guidance על מארה.
 
החבורה ממשיכה להתקדם במסדרון, עם אור הלפיד של קסרהוקסרן והלחש של רנה יכולים לראות בבירור את הX האדומים שמפוזרים בצורה אקראית למראה על הרצפה תחת האפר ולהתחמק מהם, הזכירון של מה קרה כשאדריק דרך על אחד מהם עדיין טרי בזכרונם.
תוך זמן קצר המסדרון נפתח אל חדר מלבני (כאשר הכניסה מהמסדרון היא באחת מהדפנות הארוכות). הנזק לחדר הזה גדול יותר ממה שראיתם במסדרון ובחדר השינה. הרצפה סדוקה וישנם סלעים בגדלים שונים מפוזרים על הרצפה שנפלו מהתקרה והקירות, והכל מכוסה באפר וכפור.

לוקח לכם כמה רגעים לראות משהו מעבר להרס, אבל נראה שהקיר המזרחי (ימינה מהכניסה למסדרון) היה אח(fireplace) גדול מאבן, קר וחשוך כרגע.
שולחן אבן ארוך ושבור ממלא את רוב החלק המרכזי והמזרחי של החדר, מוקף במושבי אבן, כולם נמוכים בהרבה ממה שאתם רגילים אליו ובבירור מותאם לגמדים.
הקיר הצפוני (זה שמולכם) מכוסה בתבליטים שונים, אבל קשה לראות אותם תחת האפר. צמוד לקיר המערבי (שמאלה לכם) ישנו גרם מדרגות שעולה ויורד לקומות אחרות. האור הכחול, עדיין חלש אבל יותר ברור ממקודם, מגיע מגרם המדרגות שיורד מטה.
 
מארה מסכלת על האחרים עובדים כשהיא אומרת במחשבה "משהו פה מוזר, מבחוץ הייתי יכולה להישבע שהאור היה בראש המבנה." כשהיא מסיימת לומר את זה היא בודקת את האח ואף מסתכלת בו למעלה כדי לראות אם היא יכולה לראות מקור אור נוסף.
 
האבן קרה כקרח ואדריק וקסרהוקסרן צריכים להפסיק כל כמה רגעים ולשפשף את ידיהם כדי להחזיר את התחושה, אבל לא לוקח להם הרבה זמן להוריד מספיק מהאפר כדי לחשוף את מרבית הקיר.
גם לאחר הנזק שנגרם לו, התבליטים שעל הקיר הם יצירת אומנות. צורות גיאומטריות משתלבות זו בזו, יוצרות סימנים בלתי מוכרים ומקיפים ארבעה סצנות עיקריות.
בסצנה הראשונה אתם רואים גמדים יוצאים או נדחפים מתוך פתח שבור עגול. הבעת סבל על פניהם.
בסצנה השנייה אתם רואים את הגמדים נודדים במישור, לובשים פרוות ומנסים להתגונן מהסערה בשמיים.
הסצנה השלישית מראה הר בוקע מהקרקע, גבוה כל כך עד שהוא חוסם את העננים.
בסצנה הרביעית הגמדים נמצאים בתך ההר, יחד עם דמויות אחרות, יותר גדולות מהגמדים אבל עם פרופורציות דומות.

מארה מסתכלת באח והיא רואה שיש בה עצים שרופים למחצה, היא מסתכלת מעלה ופתח הארובה חסום בשכבת קרח דקה, אבל היא נראית מספיק רחבה כך שאם היא תשבור את הקרח יצור תבוני יוכל להשתחל דרכה. היא לא רואה מקור אור דרכה.
 
"אני אזדקק לתאורה." מארה משיבה להצעתו של אדריק, אך מביטה לעבר רנה שלה יש את מקור האור היציב היחיד לאחר שקסרהוקסן מטיל שוב את הלחשון המשאיר את הלפיד בוער. "אני אוכל לזרוק עבורכם חבל ברגע שאגיע למעלה." היא מוסיפה כדי לראות אם האחרים מעוניינים לטפס גם הם.
 
"אני אשאר על הקרקע, תודה - אני בספק שאצליח להשתחל שם עם השריון שלי." רנה אומרת וגם מעיפה מבט באחיה שבוודאי להוט לנסות להתקע בארובה. "אך תני לי לעזור בכל מקרה." והיא מתמקדת בברכה שנתנה למארה מקודם כך שהטיפוס שלה יעשה יותר קל.

META
מטילה מחדש Guidance על מארה.
 
ברתיעה קלה ולאחר הסכמתה של רנה מארה לוקחת את מקור האור, הסמל הקדוש, ותולה אותו סביב צווארה לפני שהיא נכנסת אל האח ומתחילה לטפס כשהיא נעזרת בצפיפות הארובה כדי להיתמך בקירות מנוגדים ולהקל את הטיפוס.

META:
אקרובטיקה (עם הדרכה מהלחשון): 17+3+6= 26
 
למרות האבן החלקה והקפואה, מרה מצליחה בקושי למצוא מספיק אחיזה בשביל לטפס במעלה הארובה.
נראה שהאח דרכה היא נכנסה מתחברת לארובה שעוברת לאורך כל גובהו של הואת', ההבנה הזאת גורמת למארה להיזהר אפילו יותר בטיפוס, שכן כל טעות עלולה להוביל לנפילה לעומק לא ידוע.
לאחר כמה רגעים מאומצים של טיפוס מארה מרגישה את הארובה נוטה, בהתאם לצורה דמוית השן של הואת' שהם ראו מבחוץ. לא מרחק רב לאחר מכן הארובה נעצרת בסדרת צינורות מתכת דקים שכנראה מאפשרים לעשן לעבור דרכם, אבל הרבה יותר מדי קטנים בשביל מארה, או כל יצור שגדול מחתול.
קצת מתחת לסוף הארובה יוצאת מהארובה הראשית שלוחה שנראית דומה לזאת שיצאה ממנה לאח בחדר הראשי דרכה מארה נכנסה.

ארובה.jpg
למקרה שההסבר לא היה ברור.
 
מארה לא רואה זוהר כחול מתחתית הארובה, מהצינורות בקצה שלה או מהחדר בקומה העליונה, אבל עם מקור האור שצמוד אליה, היא בספק אם היא אפילו הייתה שמה לב לזוהר החלש שהם ראו מהמסדרון.
כשהיא משתחלת דרך הארובה אל החדר העליון היא מוצאת את עצמה בחדר מרווח. קטן יותר מהחדר המרכזי ממנו היא הגיעה, אבל בהתחשב בדרך בה הואת' הופך להיות צר יותר החדר הזה כנראה ממלא את הקומה העליונה.
החדר עצמו קר כמו שאר הבניין, אבל הוא נקי משכבת האפר שהיא ראתה בשאר החדרים.
הוא מרוהט בדלות, מיטה, שולחן כתיבה ושני ארגזים סגורים. אבל כל הריהוט באיכות טוב יותר מהמיטות והשולחן הגס שהיא מצאה בחדר השינה, וכולו מותאם לגודל של בן אנוש. על שולחן בכתיבה יש מספר ספרים ודפים מפוזרים.
לחדר אין חלונות, ויש לו דלת אחת מאבן, סגורה.
 
כשמארה מבינה שהסמל הקדוש מפריע לה לראות את הזוהר הכחול ואין כל אויבים בחדר היא מכניסה את הסמל מתחת לחולצתה ונותנת לעיניה כמה שניות להתרגל לחשיכה לפני שהיא מנסה לראות את הזוהר שוב.
"החדר למעלה נקי מאל-מתים, תעלו במדרגות אם אתם רוצים." מארה קוראת דרך הארובה, מקווה שקולה ינשא דרכה אל החדר למטה ומחכה כמה שניות לראות אם היא תקבל תשובה.
 
"אנחנו בדרך לשם." רנה קוראת חזרה, ומתחילה להוביל את האחרים במעלה המדרגות. כאשר הם מגיעים לשם, רנה מעיפה כמה מבטים בחדר ואז ניגשת לשולחן, מתחילה לעלעל בספרים ובדפים ולראות אם היא מוצאת משהו מעניין.

META
חקירה (+Guidance): 13
 
גם עם האור המעומעם, מארה לא רואה זכר לאור הכחול.

רנה ומי שעוקב אחריה עולים במדרגות שעולות בצורה מעגלית סביב הואת'. בערך אחרי חצי סיבוב הם רואים אור כחול לפניהם, וכמעט סיבוב שלם לפני הנקודה בה הם התחילו הם רואים את המקור משל האור. המדרגות התמוטטו, ואור חזק מגיע מלמטה, כשהם מציצים מטה הם רואים שגם המדרגות בשכבה התחתונה יותר התמוטטו, ושכבת קרח ממלאת את המקום בו הם היו. כשהם מסתכלים מעלה הם יכולים לראות את החור בואת' דרכו הם ראו את האור מבחוץ.
לא הרבה מעבר לחלק שהתמוטט רנה יכולה לראות דלת אבן סגורה, דומה לזאת שהם ראו בקומה הראשית.
 
חזרה
Top