• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כבשן הכפור-עץ משחק [3/4][מו"ד 5]

נושא
עולם מערכה
במכה אחת מניצב החרב של אדריק מנעול התיבה נשבר, והתיבה נפתחת.
בפנים, אדריק מוצא סט גלימות אדומות מפוארות מקופלות היטב ועליהן מונח תליון שבמרכזו אבן כחולה. אדריק מזהה את הבגדים האלה מייד כסמנים הרשמיים של מטיל לחשים אשר למד בממלכת מג-טריבוס.
ליד הגלימות מסודרים בשורות מטילי אדמנטיט. לפי גודל הערימה נראה שיש שם אדמנטיט בשווי של אלפי מטבעות זהב.

באותו זמן קסרהוקסרן מארה ורנה ממשיכים לבחון את הספרים. נראה שספרי היסטוריה עוסקים בעיקר בהיסטוריה הגמדית (המעט שידוע עליה מחוץ לקזה-גרים) ובקשרים שלהם עם שאר הגזעים. הספרים המאגיים עוסקים בשינוי חומר (אורגני ולא אורגני) באמצעות אנרגיות מאגיות והשינוי שהאנרגיות המאגיות גורמות במטיל הלחשים)
הם מוצאים ספר אחד שונה מהאחרים, הוא כתוב בכתב יד פחות ברור מהספרים האחרים והוא נראה יותר כיומן/אוסף דוחות. ייקח להם זמן מה לעבור עליו ולפענח אותו מכיוון שהוא מלא במילים ומונחים בלתי מוכרים, אבל לאחר סקירה מהירה נראה שזהו יומן ניסוי שעוסק בחקר האדמנטיט והתכונות שלו.
 
אדריק שורק בהתפעלות, "חתיכת אוצר...נצליח לסחוב את כל אלה לדעתכם?"
רנה מתעמקת בספרים, ומעקמת את אפה למראה הספרים המאגיים, ממלמלת "תועבה" מתחת לנשימתה.
"יכול להיות", היא עונה לקסרהוקסן, "למרות שבחדר הזה כנראה השתכן בן אנוש. צריך לעבור על הדוחות האלה. יש לי תחושה ששם נמצאות התשובות לשאלות שאנחנו מחפשים".
"היי מארה", אומר אדריק, משאיר את הדיבורים החכמים לאחותו, "את רוצה את השרשרת הזאת? אני חושב שהיא הייתה שייכת לאיזה מג".
 
"אם הגמדים היו 'משחקים' עם משהו אפל שמעיר אל-מתים, אני חושבת שהיינו רואים יותר אל-מתים גמדים, כשבינתיים ראינו בעיקר בני-אדם." מארה עונה לקסרהוקסן "אבל בהחלט יכול להיות שהגמדים ידעו מה הם עושים ומי שבא אחריהם לא ממש..."

"אני לא חושב שנוכל לברוח מהאל-מתים המקיפים את המבנה עם המשקל העודף הזה אז ני מציעה שקודם נפתור את הבעיה." מארה עונה לשאלתו הראשונה של אדריק ומציעה משהו נגדי, "אלא אם כולכם רוצים לרדת למרתף דרך הארובה אנחנו יכולים במטילים כדי לשבור את הקרח במדרגות, ככה לא נצטרך לחזור לפה אם נחליט לקחת אותם."

"אני יכולה לשמור את השרשרת בינתיים" מארה נענית בחיוב להצעתו האחרונה של אדריק כשהיא לוקחת את השרשרת לידה ומתחילה לבחון אותה.
"אתם רוצים לעצור פה להתרעננות קצרה בזמן שנבחן את הדברים?"

META:
שואל אם רוצים לבצע מנוחה קצרה וחושבים שזה מקום מתאים.
היסטוריה: עד כמה האדמנטיט מזוהה עם הגמדים ואיך יגיבו אליהם במידה והם יגיעו עם כמות גדולה שלו: 9+3=12
היסטוריה: מארה בוחנת את השרשרת כדי לזהות אם יש לה חשיבות כלשהי: 16+3=19
 
מנוחה קצרה-הקור העז בואת' יגרום לכך שאם תעצרו למנוחה קצרה תצטרכו בסופה לגלגל הצלת חוסן או לחטוף דרגת תשישות (עדיין תקבלו את כל היתרונות של מנוחה קצרה), אלא אם תמצאו דרך להתחמם.

אדמנטיט-כמו כל דבר שקשור בתרבות שלהם, גמדים לא אוהבים לראות אדמנטיט בידיים של לא-גמדים. הם מעדיפים להשתמש בזהב או באבני חן בתור אמצעי מסחר אם יש להם את האפשרות. הסיבה שלמטילי אדמנטיט יש בכלל ערך היא שזהו הערך בו הגמדים מוכנים לקנות אותו. (מכיוון שהם היחידים שיודעים לעבד אדמנטיט, המתכת חסרת תועלת מחוץ לקזה-גרים). נדיר לראות כמות גדולה של אדמנטיט במקום אחד, אפילו הכמות שקלין סיפקה לכם יוצאת דופן. סביר להניח שגמדים שיוצגו להם כמות גדולה כזאת של אדמנטיט יהיו חשדנים לגבי מקור המתכת, וינסו להשיג אותה בסחר או בדרך אחרת.

השרשרת-מטיל לחשים שלמד שנתיים בכל אחת משלושת האקדמיות וקיבל את אישורן רשאי לקרוא לעצמו "מג" וללבוש את הגלימות האדומות ותליון האבן הכחולה המוכרים ברחבי אנלמה כסימן למטיל לחשים "בטוח" שלמד במג-טריבוס וזכה לאמון רבי-המגים שלה. מטיל לחשים שלובש את הגלימות והתליון בדרך כלל בעל עוצמה ונסיון מספיקים כדי שהשינוי יהיה נראה עליו. ובעוד שמטילי לחשים הם מושא לפחד במרבית העולם בגלל הגורל שלהם להפוך למשהו מוזר ומפלצתי אם ככל שהם יתעסקו יותר בקסם הגלימות והתליון מהווים סמל מוכר לכך שמטיל הלחשים עבר את הלימודים והמבחנים הנדרשים והוא מודע לסכנות ובעל שליטה עצמית מספקת להימנע מהן. מג של מג-טריבוס מצופה לחזור למג-טריבוס כאשר השינוי מתחיל להחמיר (כפי שקורה לאחר מספיק זמן לכל מי שמטיל לחשים), מה עושים איתם שם הוא מושא לשמועות בלבד.
 
רנה מביטה במעט חלחלה בשרשרת ובבדים האדומים, "לבושי תפלצות", היא ממלמלת בחרדת קודש.
בינתיים, אדריק ניגש לעזור לקסרהוקסן בשבירת השולחן. החריטות על צמידי הידיים שלו זוהרות בזוהר לבן-כחלחל, בעוד הוא ממלמל לעצמו מה שנשמע כמנטרה קדושה בשפה לא מובנת.

META
בדיקת כוח אם נדרשת:
1ק20 + 4 = 18
 
השולחן ושאר הרהיטים בחדר אשר עשויים מעץ ומותאמים לגודל אנושי עשויים בגסות וקלים לשבירה. לקסרהוקסרן ואדריק לא לוקח הרבה זמן לאסוף ערימת עצים באח ולהדליק אותה.
האש בוערת ומפיקה חום, אבל נראה שאותו קור אל-טבעי שגרם להיכבות הלפיד כמעט שואב את החום מהאש, כך שהחדר נשאר קריר, ומי שירצה להרגיש חום של ממש יצטרך להיות קרוב לאח.
META
אתם יכולים לקחת מנוחה קרצה, לנצל נק"פ ולרענן יכולות שמתרעננות לאחר מנוחה קצרה.
 
קסרהוקסן קצת מנגן ב"חליל" מנגינה רגועה.. אבל אמכזהי שמותירה אי נוחות.. כמו סיפור טוב שמוציר אותך אבל עם מחשבות קייות.
אחרי זה הוא הרדם,בתנוחה עוברית עקומה.
הוא מממש צמוד לאש, מדי עם מקרקר י תעורר מהנמנום
 
אדריק פושט את שריונו, ונשען על הקיר, נותן לעיניו לנוח מעט.
רנה נשענת לצידו, אך עיניה נשארות ממוקדות בלהבות הנאבקות לקיים את עצמן.

META
אדריק מנצל שתי ק"פ ומחדש נק"פ מלא (היה על 25, חזר ל36).
תיעול קדושה התחדש.
לגבי רנה אני צריך לעבור על המשחק לראות במה היא השתמשה מאז המנוחה הארוכה הקודמת, זה ייקח קצת זמן.
 
מארה בוחר להישען על הקיר הצמוד לאח מצדה הפנוי, אך בניגוד לאחרים היא לוקחת עמה את אחד הספרים העוסקים בגמידם מהשולחן (מאחר שיומן ניסוי של מטיל לחשים לא נראה לה כחומר קיראה קליל) מהשולחן ומבלה את הזמן בקריאתו, מחדשת את ידיעותיה על הגמדים.
META:
מחדש שינוי צורה +ומנצל 2 ק"פ לנק"פ מקסימלי.
 
הזמן עובר ואף על פי שהחדר עצמו נשאר קר, האזור הצמוד לאש כמעט נעים ומאפשר לחבורה להירגע משעות המאומצות שהם עברו. החדר עצמו אטום לקולות חיצוניים כך שהם לא נאלצים לשמוע את האל מתים שעדיין מסתובבים סביב הואת'.
הספר שמארה קוראת מתאר את היחסים בין הגמדים לאנשי גלנטייס וההקמה של דונבאג, העיר היחידה שהקומה בשיתוף פעולה בין גמדים ובני אדם ושהקמתה סימלה את סוף העוינות שבין השבטים של גלנטייס וקזה-גרים. מרבית הידע שיש לדמויי אדם בנוגע לגמדים והארכיטקטורה שלהם נובעת מהזמן ההוא ומהעיר.
 
למשמע שאלתו של אדריק מארה ממהרת למשוך את ברדסה כך שיסתיר את הכתמים על פניה ומוודאה שגלימתה מכסה את עורה, כך שברור לאדריק שהיא שמעה אותו, אך היא בוחרת להתעלם מהשאלות כשהיא מושיטה לעבר רנה את הסמל הקדוש שלה בחזרה באומרה "אני מאמינה שאת תצטרכי את זה." אחרי הכל מארה יודעת איך אנשי הדת בסולטיס התייחסו אליה ואל המנטור שלה.
לאחר שרנה מקבלת את הסמל בחזרה היא פונה לכולם ואומרת "אני חושבת שכדאי להחליט מה נעש הלאה ואיך נצא מהואת' בבטחה לפני שנעביר את הזמן בשיחה בטלה."
 
לאחר שאלתו של קסרהוקסן מארה מביטה לעבר רנה ואדריק כדי לראות אם יש להן דרכי התקדמות להציע לפני שהיא עונה: "כמו שאני רואה את זה אנחנו יש לנו שני מיקומים בואת' לבדוק. האחד הוא החדר בקומת הקרקע שדלתו נעולה והשני הוא קומת המרתף, אשר ממנה בוקע האור הכחול. אל קומת המרתף אנחנו יכולים להגיע או באמצעות טיפוס דרך הארובה או באמצעות שבירת הקרח שאותה אפשר לבצע השלכת מטילי האדמנטיט כמו שהצעתי מקודם.." בשלב זה מארה נעצרת כדי לבחון את תגובת שלושת האחרים לפני שהיא זרוק רעיונות נוספים.
 
מארה מוודאה שהחבל שלה קשור היטב למשהו יציב הנמצא בחדר ומכינה אותו כך שיוכל לספק מעבר בטוח לקומה שמתחת. בשלב זה היא אינה נוגעת במיטלי האדמנטיט, אך לא אומרת דבר אם האחרים מתחילים לאסוף אותם.
במידה והם מגיעים לדלת הנעולה מארה אינה עושה דבר ומחכה לראות איך האחרים יפתחו את הדלת כשהיא מזהירה את מי שמנסה "בדלת למעלה הייתה מלכודת למי שפותח את הדלת אז תיזהרו".
 
חזרה
Top