• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 יצירת וורלק מחדש?

עלה לי רעיון כללי מעניין כיצד לבנות את הוורלק מחדש. אני כנראה לא אנסה לעשות את זה בהתחשב בכך שאין לי מספיק נסיון לעשות את זה אבל בכל זאת אני רוצה לדבר על זה.

הבעיה מאחורי הוורלק היא הלחשים.
יש לך כמות קטנה של לחשים מדרגות נמוכות שיכולה להתחדש כל מנוחה קצרה ותמיד ברמה הגבוהה ביותר שלך, זה יכול להיות יתרון ברמות התחלתיות אבל ככול שעולים יותר נהיה פער ברור בינו לבין מטילי הלחשים. בשיא של הוורלק הוא יחזיק ב4 משבצות לחשים מדרג 4 לעומת מטיל לחשים אחר שמחזיק 12 לחשים מדרגה 4 ומעלה.
יש לוורלק עוד 4 לחשים חד פעמיים שהוא מקבל, אחד מדרגה 6 אחד מ7 וכן הלאה.
למטיל לחשים רגיל יש אופציות של יותר נזק באופן מהיר יותר ויקח לו זמן לרדת למצב בו הוא יטיל לחשים חלשים יותר... וזה עוד לפני שדיברנו על מאפייני מקצוע כמו נקודות כישוף או התאוששות ארקנית.

הבעיה הבאה היא "פרס הניחומים" של הוורלק, הפרץ הקמעי שהוא פשוט רובה קשת כבד עם Crossbow Expertn וגם זה אחרי שבזבזת עליו Invocations... בפשטות זה קנטריפ מאוד חזק אבל לא מספיק בשביל לסחוב את המקצוע.


המסקנה שאני הגעתי עליה היא שצריך לבנות מחדש את המקצוע מאפס עם הצעדים הבאים:
א. מחיקת יכולת הלחשים "קסם ברית". אם כמה שהרעיון נחמד הוא פשוט לא עומד במבחן, וכל זה בשביל לתת מקום ליכולות הבאות.
ב. הגדלת כמות חשיבות וכוח של Invocations, בעצם לתת למכשף הרבה יותר Invocations בכל רמה ולשלוט ברמת הכוח על ידי Invocations tree שענפים מסויימים דורשים פטרון או ברית מסוג כל שהוא, חלק מהענפים יתנו להטיל לחשים (בהתאם לרמת הכוח יתכן לא מוגבל מנוחה קצרה או ארוכה או מספר פעמים ביום) בעוד הרוב יתנו יכולות.
ג הפיכת הפטרון לחלק יותר מרכזי בדמות בצורת יכולות ופתיחת ענפים חדשים,.
ד. הפיכת הבריתות ליותר מרכזית, הם צריכות להיות חלק גדול ואולי אף הראשי בענפים שפתוחים בפני המקצוע.

הסיבה שחשבתי ללכת על צורה מאוד לא "מסורתית" במהדורה הזו היא כי בסופו של דבר הוורלק נועד להיות "הכבשה השחורה" של המשחק, ובמקום לצבוע אותה בלבן עם יכולת נחותה של הטלת לחשים מומלץ ללכת על גישה אחרת לחלוטין בשביל לתת לו יחוד.
 
הבעיה מאחורי הוורלק היא הלחשים.
אין סיבה אמיתית לעשות את זה, א' תשים לב שאתה מחדש לחשים כל מנוחה קצרה, זה אומר שעקרונית אתה יכול לחדש לחשים פעם ביום בזמן שאחרים צריכים יום שלם. ב' אתה יודע שיש לך פחות לחשים ואתה נהנה מזה, כי הלחשים שלך תמיד הכי חזקים שהם יכולים להיות, החוכמה זה פשוט לא ליפול ללחשים שאתה לא אמור לקחת. תוסיף לזה שיש עוד דרכים להשיג לחשים (כשרונות/יכולת גזע) שגם הם נהנים מזה.
ומעל הכל, וזה די חשוב, מי שמשחק וורלוק יודע שהוא נכנס לזה ובוחר את זה בכוונה, אם הוא לא רוצה לשחק וורלוק שלא ישחק. דווקא הקונספט של "יש לי מעט לחשים" הופך אותו להרבה יותר מעניין לאנשים מאשר האשף של "רגע יש לי 30 לחשים אני צריך לבחור אחד". זה קונספט שונה שגם אם לך אולי הוא לא מהנה. לאחרים כן. כאילו ההחוכה העיקרית לזה היא שלא יצא עדיין תיקון אחד לוולרוק (ובוא לא נדבר על כמות התיקונים שיצאו לסייר) .

הבעיה הבאה היא "פרס הניחומים" של הוורלק, הפרץ הקמעי שהוא פשוט רובה קשת כבד עם Crossbow Expertn וגם זה אחרי שבזבזת עליו Invocations... בפשטות זה קנטריפ מאוד חזק אבל לא מספיק בשביל לסחוב את המקצוע.
אני אזכיר לך שזה לחשון של 1ק10 נזק כוח (משמע כמעט תמיד יעשה נזק שמתגבר על חסינות), שאתה מקבל עוד "קרן" כל 5 דרגות. גם אם זה רובה קשת מעפן, שתבין שאתה עושה כרגע יותר התקפות בסיבוב מהסייר עם הרובה קשת שלו והיחידי שתוקף כמות פעמים כמוך הוא הלוחם, וגם זה לא תמיד. אז כאילו כן, אלא אם כן אתה רוצה להגיד "החרב הארוכה של הלוחם ממש מבאסת" או "הגרזן של הברברי לא כיפי" זה קצת נופל. זה ההתקפה הרגילה שלך בסיבוב, אתה כנראה תזרוק כדור אש או משהו מול האויב החזק או שתטיל מעוף על הקבוצה כדי להתמודד איתו יותר טוב, אבל בסופו של דבר זה ה"גרזן" שלך. וזה בכלל לפני שאתה משפר אותו.

בקיצור אני לא רואה צורך אמיתי בזה, אני גם לא מת על וולרקים ב5 אבל גם לא אהבתי כוהנים ב3.5. זה סגנון משחק שלא מתאים לכל אחד והוא יכול לבחור שלא לשחק וורלוק. (אלא אם כן השהמ מכריח אותו וזה בעייה אחרת שפחות קשורה).

הפתרונות שאתה מציע לא רעים, אבל אני חושב שהם פחות פרקטים, כאילו לבטל את קסם הברית זה פשוט להגיד "אני משחק סורסרר.", לתת עוד Invocations לא באמת יעיל (אין עד כדי כך הרבה שאתה תרצה לקחת ותרגיש שהם עושים את העבודה, וטכנית גם ככה יש יחסית הרבה שאתה מקבל) אני לא מתייחס לג וד כי הם פתרונות פתוחים, וכאילו אני לא בדיוק מבין מה אתה רוצה לעשות בהם.


בסופו של דבר אתה אומר את זה הכי טוב בעצמך
מקום לצבוע אותה בלבן עם יכולת נחותה של הטלת לחשים מומלץ ללכת על גישה אחרת לחלוטין בשביל לתת לו יחוד.
יש לו גישה אחרת לחלוטין עם ייחוד, אנשים אוהבים אותה (מסתבר) ומי שלא. לא משחק אותו
 
הרעיון הוא לבנות מחדש את Invocations בתור משהו בסגנון skill's עם עץ בסגנון משחקי מחשב, למשל על רגל אחת יש לך Invocations בסיס שהוא "אתה יכול לזמן נשק עשוי מהאנרגיה שגורם 1ק8 נזק" והוא בעצם דרישה או ה"גזע" של עץ הInvocations "חרב הקסם", עשיו נפתח לך כמה Invocations/ענפים חדשים בעץ "חרב הקסם" למשל "להב רועם" שגורם לנשק שלך לעשות נזק רעם ואתה יכול לדחוף את המטרה x משבצות, וזה פותח לך עוד ענפים בעץ "חרב הקסם" שיהיו קשורים לרעם, לעומת זאת יתכן שתבחר ב"להב להוט" שנותן לך לגרום לנזק אש ופעם בתור נותן לך לגרום לx נזק אש נוסף.
בעצם המטרה היא להפוך את הInvocations למשהו דומה לזה:
talents_menu2-1.jpg
בעצם עיקר הכיף של הוורלק זה שאתה יכול לבנות אותו איך שאתה רוצה ובצורה הזו אתה יכול לקחת את זה לשלב הבא, הברית והפטרון שלך יפתחו לך ענפים מיוחדים בעצי הInvocations.

ואני מודע לכך שאתה יכול לחדש לחשים, ציינתי את זה, אבל מטיל רגיל יוכל להטיל 12 לחשים מדרגות גבוהות יותר ושוות לפני שהוא יצטרך להתחיל להטיל לחשים ברמות נמוכות יותר, וגם הוורלק יצטרך לנצל את הלחשים החד פעמיים שלו ולנוח מנוחה קצרה אחת או לא לנצל אותם ולנוח פעמיים... המטיל הרגיל למעשה יהיה חזק יותר ממנו 9 סיבובים ושווה ערך לו ב3 סיבובים, וזה תוך ההנחה שיש לך זמן למנוחה קצרה או שתיים.... ברוב המקרים מטיל הלחשים הרגיל יעמוד ביתרון ברור מאוד.

וכן זה אכן הלחשון החזק (או אחד החזקים) במשחק, אבל למרות שהוא מאוד עוזר כאשר המכשף צריך לסגת ל"חרב" שלו הוא עדיין לא מספיק (לפחות לדעתי) לחפות על החולשה של המקצוע. זו חרב נהדרת אבל היא לא גואלת את המקצוע.
 
אתה מדבר על לייצר שיטה חדשה בתוך שיטה קיימת, זה כבר לא "אני מטיל לחשים שונה" אלא כמעט אומר שאתה סוג של.... נקרא לזה משחק הנשגבים כשאתה עם דמות מו"ד. בעיקר כשזה מו"ד 5 שחרטה על דגלה פשטות, כאילו מה שאתה מתאר פה נשמע לי כבד מידי לPF (וזה אומר המון). אני בכנות מסתכל על העץ שאתה שם פה ומתחיל להרגיש התקף חרדה קל שגובל בלשאול אותך האם הסגת במקרה סיכומים משנה שעברה שעשו את הקורס הזה כבר.

ועכשיו ברצינות, מו"ד 5 באמת אמורה ליהיות פשוטה, זה שיטה של plug and play שאמור לקחת בה 15 דקות לבנות דמות מהרגע שאתה יודע מה אתה רוצה, לייצר עצי סקיל של משחקי מחשב כמו WOW או אחיו בתוך מו"ד 5 זה לפספס את העיקר שלה. כאילו למה אז שללוחם גם לא יהיה עץ כזה של סגננות לחימה? ולכוהן על סמך תחומי השפעה? או אולי נוכל שצריך לבחור בין עץ של גנב, מתנקש ופורע חוק?

אני גם אוסיף משהו שאין מצב שיהיה אפשר לאזן את זה, או שהעצים שאתה מדבר עליהם יהיו חלשים בקטע רע כדי לתת התמודדות נומרלית ליכולות של מקצעות אחרים, או שהם יהיו חזקים בקטע רע וישברו הכל. גם ככה וורלוק הוא כרגע אחד המקצועות החזקים ביותר במו"ד (ע"ע hexblade שמחליט שמתחשק לו רק כריזמה בחיים). ואני בפירוש חושב שאתה ממעיט בערך של חידוש לחשים במנוחה קצרה כשאתה אומר "כן אבל למטיל לחשים אחר יש יותר לחשים". -ברור שלמטיל לחשים אחר יש יותר לחשים כי זה הקונספט שלו.

ביקצור, הוורלוק חזק מספיק גם ככה. מערכת של עצים כאלה לא רק תשבור אותו היא גם תשבור את השיטה, זה כמו שאתה לא עכשיו לוקח תעצמות נשגבים במשחק של 3.5 או נותן לדמות במהדורה 5 לקחת כוחות תכלית מ4. זה פשוט לא איך שהשיטה עובדת ולא איך שהיא נועדה לעבוד, יש מצב שהמרה של כל השיטה למערכת עצים יכולה להיות מעניינת, אני לא אומר שלא. אבל ברגע שאתה עושה את זה על מקצוע אחד זה פשוט לא עובד ומפספס את המטרה של השיטה.
 
אתה צודק, הרעיון של עצים באמת כבד מדי, ואם מתחילים ליצור את הInvocations מחדש יקח הרבה זמן והרבה מאוד חשבון מיותר... אני מניח שזה לא יעבוד יותר מדי.

מתוך סקרנות תוכל בבקשה לתת לי קצת הסבר על השימושיות של קסם ברית? אשמח לדעת מה אני מפספס כאן.
 
אנחנו משחקים במודל של משחק פורם ולכן זה לא מורגש, אבל שחקנים לא אמורים לקחת מנוחה ארוכה כל פעם והשיטה לא בנוייה לקרב אחד ביום.
הרעיון של מו"ד הוא זחילת מבוכים, המשחק אמור להיות ככה שלקבוצה יש 5 קרבות ביום בערך שבינם אולי יש 2 מנוחות קצרות. זה אומר אחד מ2 דברים
1. לאשף יש too good to use syndrome - אתה אף פעם לא משתמש בלחשים הכבדים שלך כי תמיד יבוא משהו מסוכן יותר, זה אותה סיבה ששחקנים צוברים שיקויים במשחקים, אתה לא משתמש בשיקוי הזה כי מחר בטח תצטרך אותו. בקיצור מה שקורה זה שהאשף שומר את הדרגים הגבוהים כי "בטח ממש נצטרך את זה עוד מעט" ולכן הוא לא משתמש בלחשים שלו.
2. שימוש לא מבוקר- תמונת המראה של 1, יש לנו אשף שזורק כדורי אש על גובלינים ואז נתקע עם לחשונים מול הדרקון. לא חושב שצריך לפרט מעבר לזה.

עכשיו כשיש לך פחות לחשים אבל הם פחות או יותר מתחדשים כל קרב, אתה מאבד את המגבלות האלה, תוסיף לזה שכל הלחשים שלך הם תמיד הלחשים הכי חזקים שלך, ופתאום אתה סוג של אולר שווצרי ממש טוב, -לכל בעייה אתה כנראה תמצא פתרון די יעיל וחזק עם קסם, גם אם הוא לא תמיד זמין. כן לאשף/מכשף בטח יש יכולות חידוש לחשים, אבל היא נכנסת שוב לאותו בעייה, האם אתה מחדש לחשים במנוחה הזו? אולי תחכה למנוחה הבאה? בטוח שלחדש את הלחשים דרג 3 האלה יהיה יעיל? אולי נצטרך דווקא את הknock מדרג 2?
ושוב, לחשי ברית אומרים לך ללכת למצוא עוד לחשים בדרכים אחרות, לא חסרות דרכים כאלה, סתם שתחשוב על זה שטיפליניג וורלוק מקבל בערך 3 לחשים נוספים חינם שדי משתלם להטיל מדרג גבווה, רק hellish rebuke שווה את זה כאשר אתה גורם נזק אוטמטי בתור תגובה למישהו ועוד עושה נזק יפה.


אגב הרבה אנשים (ואני מתחיל להיות אחד מהם) מציעים לשנות את הגישה של מנוחות, כך שמנוחה קצרה תהיה מנוחה של 8 שעות ומנוחה ארוכה היא מנוחה של שבוע. ככל שעובר הזמן אני מתחיל להרגיש שזה מתאים יותר ויותר לאימוץ.
 
רק אציין, שבעוד שמו"ד 5 חרטה פשטות על דגלה, הרעיון של עצי כישרונות שמתפתחים ומתחזקים עם הדרגות הוא בבסיסה של פאת'פיינדר 2, שיטה שאולי עשויה לעניין אותך - בין אם להשראה ובין אם לנתב את ההשראה שהייתה לך בנושא הוורלוק לשם.
 
הרעיון של מו"ד הוא זחילת מבוכים, המשחק אמור להיות ככה שלקבוצה יש 5 קרבות ביום בערך שבינם אולי יש 2 מנוחות קצרות.
6-8 קרבות בינוניים-קשים ביום עם 2 מנוחות קצרות באמצע לפי הספר לשה"מ. לזה לפחות מאוזנת השיטה...
אגב הרבה אנשים (ואני מתחיל להיות אחד מהם) מציעים לשנות את הגישה של מנוחות, כך שמנוחה קצרה תהיה מנוחה של 8 שעות ומנוחה ארוכה היא מנוחה של שבוע. ככל שעובר הזמן אני מתחיל להרגיש שזה מתאים יותר ויותר לאימוץ.
גם זה מופיע בספר לשה"מ, אבל יצא לי לחשוב על זה ואני חושב שזה פשוט ישבור את האיזון לכיוון השני. מקצועות המבוססים על מנוחות קצרות יהיו הרבה יותר משתלמים כי כנראה יהיה הרבה יותר לילות שקטים משבוע חופש בלי עבודה מאמצת לדמויות...
אני בשלב שאני שוקל להתעלם מחוקיות ברורה לגבי המנוחות ופשוט להתייחס ליום ההרפתקאות כפי שהוא מופיע בספר לשה"מ בלי לנסות לחשוב על תירוץ למה הדמויות זוכות לשבוע בטן-גב על ערסל בקאריביים כשמגיעה לדמויות מנוחה ארוכה בייחוד כשלפעמים בקמפיין יש אלמנט של זמן.
 
גם זה מופיע בספר לשה"מ, אבל יצא לי לחשוב על זה ואני חושב שזה פשוט ישבור את האיזון לכיוון השני. מקצועות המבוססים על מנוחות קצרות יהיו הרבה יותר משתלמים כי כנראה יהיה הרבה יותר לילות שקטים משבוע חופש בלי עבודה מאמצת לדמויות...
אני בשלב שאני שוקל להתעלם מחוקיות ברורה לגבי המנוחות ופשוט להתייחס ליום ההרפתקאות כפי שהוא מופיע בספר לשה"מ בלי לנסות לחשוב על תירוץ למה הדמויות זוכות לשבוע בטן-גב על ערסל בקאריביים כשמגיעה לדמויות מנוחה ארוכה בייחוד כשלפעמים בקמפיין יש אלמנט של זמן.
אני חושב שהחלטה כזו מגיעה עם בעיה משלה, והיא לקיחת החופש מהשחקנים. הרי בסופו של דבר, ההחלטה לבצע מנוחה קצרה או מנוחה ארוכה היא בחירה של השחקנים- בעצם לקחת את הזמן הזה בשביל לנוח מכיוון שלהתקדם קדימה לא תהיה הבחירה החכמה במקרה כולשהו. להפוך בעצם את המצב לכך שהמנחה בוחר האם מנוחה היא קצרה או ארוכה לפי האיזון של השיטה והחלטה אישית שלו ולא לפי בחירה של השחקנים לוקח הרבה כוח מהבחירות של השחקנים, ורק בגלל זה לא הייתי שם חוק כזה, שמכול בחינה אחרת הוא יכול להיות חוק ממש טוב.
 
אני מסכים שזה לוקח משהו מהבחירה של השחקנים, אבל הם עדיין מקבלים את ההחלטה על מתי לבצע מנוחה קצרה, כלומר אחרי כמה קרבות מתוך ה-6/8 כשהם יודעים שיש להם 2 כאלו ואני מניח שגם אחרי שמגיעים ל-6 קרבות אפשר לתת את האפשרות של בחירת מנוחה ארוכה. זה גם נותן להם בחירות משמעותיות יותר בניצול היכולות שלהם במהלך הקרב בידיעה שההזדמנויות למנוחה מוגבלות ומאזן מכנית מקצועות של מנוחה ארוכה וקצרה (שמחוסר האיזון הזה העץ הזה נפתח).

אם נחזור להתחלה הבעיה היא שמבחינה מכנית מנוחה היא כמעט תמיד הבחירה החכמה של השחקנים ובמצב ברירת המחדל שה"מ צריך להוסיף סיבוכים עלילתיים לבחירה כדי למנוע את זה. לדעתי, הפתרון שליאור מזכיר הופך את המנוחות הארוכות לכמעט בלתי-אפשרויות מבחינה עלילתית ובמקום לגרום לשה"מ להוסיף סיבוכים עלילתיים למנוחה הוא יצטרך לפתור סיבוכים כאלו כדי להפוך את הבחירה לריאלית.

כמו שכתבתי בהודעה שלי אני עדיין שוקל את האפשרות ועדיין מחפש את האפשרות הטובה ביותר (וכמובן שהפתרון שהצעתי צריך להיות מוסכם גם על השחקנים). אני אשמח לשמוע דעות נוספות ופתרונות אחרים.
 
עריכה אחרונה:
בשיא של הוורלק הוא יחזיק ב4 משבצות לחשים מדרג 4 לעומת מטיל לחשים אחר שמחזיק 12 לחשים מדרגה 4 ומעלה.
יחידות לחש בדרגה *5* - לא 4.

לאשף יש 4 לחשים בדרג 5 בכל יום (לאחר שניצל עליהם את יכולת ההתרעננות המאגית שלו). לוורלוק יש 4 לחשים מדרג 5 *בסיום כל מנוחה קצרה*, שזה - לפי התכנון המכאני של המקצועות כפי שכתוב במדריך לשליט המבוך - 12-16 לחשים מדרג 5 *בכל יום*.

אם מנחה מריץ את המשחק שלו ככה שיש מנוחה ממושכת לאחר כל היתקלות אחת או שתיים בלבד - הוא נותנת יתרון מובנה למטילי לחשים "רגילים" ופוגע בדמויות ללא לחשים או בוורלוק. זהו. זה הכל.

אם אתה רוצה לבנות את הוורלוק מחדש, הייתי מכוון למטיל לחשים מלא, כמו כוהן, ומאחד את הפטרון ואת המתת ביחד (כלומר כל פטרון בא יד-ביד עם כלי נשק מופלא או עם ספר סודות, כך שאלו לא שתי בחירות נפרדות). את ברית השרשרת הייתי מסלק ומצרף במקום את יציר סוד לרשימת הלחשים של המקצוע ונותן לו השבעה אפשרית של יציר סוד משופר. אם יש פטרון שממש מתאים לו לתת לך משרת כלשהו - זה יהיה משרת חזק מאוד שמהותי למאפייני הפטרון, ולא "סתם" אימפ.
 
הדיון הזה רק מדגים עד כמה שקונספט ניהול המשאבים, למרות חשיבותו במו"ד, מנוגד לאופן שבו אנחנו נהנים לשחק. עצם זה שחבורה בוחרת באמצע היום לפרוש ולנוח כדי לרענן משאבים לא אומר שצריך להעניש אותם או לספק פתרון מקומי בסגנון העידן ה-13 אלא לשנות את קונספט המשחק כולו. השחקן לא צריך לחשוב האם שווה לו טקטית להטיל כדור אש, הוא צריך לחשוב האם זה נכון לסיטואציה כשלעצמה (למשל, לא בשדה חמניות) או לחילופין - לזכות בשדרוג לקליע האש שלו כי יצא לו דאבל בקוביות.
 
הדיון הזה רק מדגים עד כמה שקונספט ניהול המשאבים, למרות חשיבותו במו"ד, מנוגד לאופן שבו אנחנו נהנים לשחק. עצם זה שחבורה בוחרת באמצע היום לפרוש ולנוח כדי לרענן משאבים לא אומר שצריך להעניש אותם או לספק פתרון מקומי בסגנון העידן ה-13 אלא לשנות את קונספט המשחק כולו. השחקן לא צריך לחשוב האם שווה לו טקטית להטיל כדור אש, הוא צריך לחשוב האם זה נכון לסיטואציה כשלעצמה (למשל, לא בשדה חמניות) או לחילופין - לזכות בשדרוג לקליע האש שלו כי יצא לו דאבל בקוביות.
בקיצור, כולם רוצים בעצם לשחק את הוורלוק, או את מהדורה 4 שרוב הכוחות שלה מתרעננים כל קרב אחד או שניים בלבד, אבל בגלל סיבות היסטוריות של המשחק מעדיפים במקום מנוחה קצרה לעשות מנוחה של 8 שעות שלמות גם כשזה לא מסתדר בעולם (כי אתם באמצע ביצה מסוכנת, או כי הרעים יברחו רחוק מאוד בשמונה שעות) ולהסכים שהעולם קופא על שמריו עד מחר בבוקר כדי שהגיבורים ירעננו את כל הלחשים של האשף.
 
אלו לא סיבות היסטוריות בלבד, התרגלנו לרעיון שלהטיל כדור אש יותר קשה מלהטיל קליע אש ושאויב חזק זה אויב שלוקח הרבה זמן להכניע, הרעיונות האלו הגיוניים בסך הכל ודי אינטואיטיביים. אבל בסופו של יום, רוב השחקנים, בניגוד לקשקשת ברשת, מעדיפים לנצח את המשחק יותר מאשר ליצור סיפור הגיוני ואז הם כולאים את עצמם באיזה חדר במבוך והולכים לשנוץ או מחכים עוד לילה כי הם כבר לא מסוגלים להמשיך.
אני לא מאשים אותם, הבחירה הטקטית בין לשמור את כדור האש לאחר כך או להשתמש בו עכשיו היא בחירה מטופשת כשחושבים עליה, אבל בבסיס מו"ד ורוב מ"ת עומדת מכניקת ניהול משאבים נסתרת או גלויה.
 
חזרה
Top