• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

יצירת דמות "אקראית" ב Traveller 2nd Edition

התחלנו את המיני-קמפיין שלנו ב Traveller, שנפתח בסשן אפס - רק שבשיטה הזו, סשן אפס זה למעשה יצירת דמות באמצעות בחירות וגלגול דמות.
אם נכשלים בגלגול קוביות, אז מקבלים הרבה פחות דבר ומעבר לכך, אם מצליחים יותר קל להצליח בהמשך.
זה די הרגיש לי כמו Blast from the Past, שהגורל והסיפור של הדמות שלך הן לא במרכז והן לא בשליטה שלך, אלא אתה נתון לחסדי הקוביות ובמה שהן יכריעו - בייחוד שגם בחרנו לגלגל את התכונות ולהציב אותן לפי הסדר שגלגלנו. ככה למעשה אי אפשר לבחור אם הדמות חלשה או חזקה - מה שיוצא, עם זה ממשיכים.
אצלי אישית הגלגולים היו די מחורבנים, לפחות בהתחלה, ככה שהדמות שלי יותר חלשה מהאחרות. זה ממש מרגיש מוזר כי היום במשחקים מודרניים לרוב הדגש הוא על איזון, גם אם לא מכאני אז לפחות ברמת ההשפעה על המשחק. כאן זה לא ככה.

אני לא יודע אם אהבתי את זה או לא, זה היה כיף - אבל מוזר ולפעמים זה קצת היה מעקצץ, בסגנון של לשחק במשהו מיושן ותחושה שהיום עושים את זה הרבה יותר טוב.
מצד שני, זה יוצר דברים כמו קריירות מגניבות וארועים שקורים לדמות שלך ומפתחים אותה, מבלי שאתה באמת צריך להשקיע - הדמות שלי למשל היא דיפלומטית, שאיבדה ממעמדה בגלל שהפסידה בדו-קרב, אז היה צליחה להתגבר על הקשיים ולפרוש לבסוף מהשירות הדיפלומטי עם יאכטה מהירה - אותה היא ניצלה לקריירה שנייה בתור סוחרת-חופשית, שם המזל האיר לה פנים.

מעניין איך יהיה בהמשך, ומסקרן לדעת כמה עדיין משתמשים ביצירת דמות אקראית...
 
אני אוהב את המכניקה - היא שונה ומיוחדת, ובמקרים בהם הדמות מתחילה בגיל צעיר הפערים עוד מינוריים (עוד קריירה/פחות קריירה במחזור חיים אחד או שניים זה יחסית זניח). כשלמדתי את המערכת יצרתי דמות בשביל הכיף וסיימתי עם רופא מוערך בן 50 שזכה ב75% מספינת מחקר רפואית וקיבל מוניטין עולמי מניסויים מפוקפקים שביצע על חייזרים, דבר שהוביל אותו להיפרד מארוסתו. זה מגניב בטירוף.
 
אחד הקטעים החמודים אבל ממש מוזרים בפנדרגון - אתה מגלגל באופן אקראי ערכים מספריים לקווי האופי של הדמות שלך* ואמור גם לעשות בדיקות תכונה שמבוססות עליהם במצבים שונים במשחק!

*יש לך רשימה של צמדי תכונות, חיובית ושלילית. אתה מגלגל 3ק6 לתכונה החיובית, וההפרש בינה לבין 20 הוא הערך של התכונה השלילית. כמו כן, יש כמה תכונות שאין לכל הדמויות אלא נקבעות לפי בחירות הרקע שלהן שעומדות בפני עצמן עם ערך שנקבע לפי 3ק6 כמו אהבה (אהבה לאל, למשפחה או לאהובה רומנטית) או שנאה (למשל - לסקסונים הרעים).
 
אחד הדברים ה"מפחידים" בלהמשיך עם קריירות זה ההזדקנות של הדמויות והטבלה המפחידה של ההשפעות:
Capture.JPG
ביצירת דמות למשחק, זה די מפחיד להשקיע הכל וזה לאכול אותה בטבלת ההזדקנות...
 
חזרה
Top