• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 2 יותר מדי גזעים ומקצועות בספר החוקים הבסיסי?

אני קורא עכשיו את הערכה למתחיל של פאת'פיינדר 2 (רשמים בהמשך) ואחד הדברים שבולט לי הוא כמה פחות מקום צריך כשאין כל-כך הרבה מקצועות וגזעים כמו שיש בספר הבסיס. אז נכון שזה עד לדרגה 3, מצד שני זה מעוצב כך שיש הרבה יותר רווחים והסברים.
ואני תוהה בקול רם, למה פאיזו החליטו לדחוף כל-כך הרבה גזעים ומקצועות בספר הבסיס, במקום לנקוט בגישה של מה' 4, ואפילו 5 של להשאיר את ספר הבסיס - בסיסי. כרגע ספר הבסיס הוא מפחיד: גם עב כרס (600+ עמודים) וגם עם יותר מדי תוכן ואפשרויות לדעתי כשבאים לבנות דמות בפעם הראשונה.
ובינינו, למישהו היה מפריע אם הגובלין והאלכימאי (סתם שתי דוגמאות) היו נמצאים בספר הרחבה APG או ספר אחר?

נ.ב. זה עבד בכלל לא רע במה' 4 עם הסל"ש 2 (למרות התלונות על הדרואיד והננס)
 
אני מניח שחלק מהרעיון הוא להבטיח שיקנו את המשחק ולא ינטשו אותו כי צריך לקנות איזה חמישה ספרים בשביל לקבל את המקצועות והגזעים שאתה רוצה.
בעצם אני מעדיף את זה כך, לפעמים יש לי הרגשה שD&D קצת חולבים אותנו עם המאה ואחת ספרים שלהם וזה מציק להחזיק שלושה ספרים בשביל לבנות את הדמות שאתה רוצה. הרבה יותר נוח שהכל במקום אחד מסודר.
 
מהדורה 5 לא בדיוק השאירה את ספר הבסיס בסיסי... יש דמי דרקון, יש זדים, יש שלושה סוגי אלפים, ויש 12 מקצועות. הספר פחות גדול כי אין בו פרקים למנחה. בפאת'פיינדר הפרקים למנחה נמצאים בספר הבסיסי.

אם כבר אז דווקא בפאת'פיינדר יש פחות גזעים, כי חצי-אלף וחצי-אורק נחשבים וריאנט של בני אנוש, והובגובלין נחשב וריאנט של גובלין.

מבחינת בחירת התוכן, אני מסכים עם tkhag1 tkhag1 שפאיזו לא רוצים ששחקנים יוותרו על השיטה כי אין בה את מה שדרוש בשביל ליצור את הדמות שהם אוהבים עוד מימי מהדורה 3. הבחירה לשמור על הגובלין ועל האלכימאי היא בחירה מצוינת כי היא נוגעת בדיוק בנקודות שבהן פאת'פיינדר ומו"ד התחילו להיפרד. במו"ד שמרו על זדים ודמי דרקון ויש את מקצוע המכשף\Warlock, שדוחף לאווירה של חרבות וכשפים; בפאת'פיינדר דווקא הגובלין הוא יצור מאוד אייקוני ושמרו על מקצוע האלכימאי שנותן לעולם המערכה אופי של Higher Fantasy.

אם צריך היה לסנן החוצה מקצועות מספר החוקים הבסיסי, הייתי מסתכל קודם כל על הנזיר, שהוא פחות מחובר לאופי של יתר המקצועות והיצורים במשחק.
 
מהדורה חמש היא דוגמא לשיטה שבאמת רוב התוכן המכאני נמצא בסל"ש וספרי ההרחבה לרוב לא מחדשים יותר מדי - אלא בעיקר מאפשרים אפשרויות שונות שרק בונים את הדמות.
ברור לי שהיו צעקות שבר אם למשל הנזיר, הדרואיד והאלכימאי (טוב, לא האלכימאי) לא היו בספר החוקים הבסיסי.
פשוט שתי הטענות העיקריות שיש לי / אני שומע כלפי פאתפ'יינדר 2 הן:
- ספר החוקים הענק עם יותר מדי דברים לבחור מבניהם.
- אי הבהירות / הבלגן שלפעמים יש בחוקים שנתקעים בהם.
- והנושא של ה Proficiency bonus שעולה כל דרגה ב +1

אז הנושא השלישי הוא העדפה אישית, אבל הראשון והשני בהחלט היה אפשר לפתור.
 
חזרה
Top