סיימתי את אבן החן של בן-המחצית, לצערי פחות טוב מהשני, ובערך ברמה של רסיס הקריסטל, אפילו שיש לו פוטנציאל. (ספוילרים בהמשך)
מה שממש מפריע לי זה ששוב חוזר הניגון במלוא השיא של גיבורי-העל שהם הדמויות בספר, ברונור חוזר לחיים אחר הקרב מול הדרקון, כי מסתבר שהחרב של דריזט הופכת אותו לחסין לחלוטין לכל נזק אש.
אחרי זה בתזמון מדהים, מאות קילומטרים דרומית משם, רגע לפני שהפיראטים מביסים את דריזט ואת וולפגר מגיעים ברונור וקאטי-ברי על גבי מרכבה מעופפת וכמובן מצליחים להציל את המצב...
וכך זה ממשיך... וממשיך... וממשיך.
פשוט הזכיר לי את מולדת ולמה היה לי קשה עם הספר ההוא, למרות שזה לא קרינג'י כמו מולדת זה עדיין רצף מעיק מאוד - סלבטורה כותב קרבות גרוע, אבל יותר מזה, הוא פשוט מתעקש להגיע למחזות האבסורד ולזרוק על הגיבורים עוד ועוד יריבים, שמחסלים אותם כמו שאני אוכל במבה. בחיי, אחרי שהם נלחמו בעשרות אנשי-עכברוש, הם גם מביסים הידרה מבלי למצמץ, ואז עוד עשרות שדים בשאול.
הנקודה החיובית בספר זה שהדמויות שבו הרבה יותר מעניינות לעומת הספרים הקודמים. גם הדמויות שעוזרות לגיבורים, וגם הנבלים מעניינים. בניגוד לספר הראשון שהנבל היה אוויל בכוונת תחילה, והספר השני שרק ארטמיס היה מעניין, כאן יש קאסט שלם של נבלים מעניינים ובנויים היטב.
אם במקום להתעסק בקרבות מול עשרות ומאות יריבים, המיקוד היה על קרבות יותר מאוזנים, הספר היה יכול להיות אחלה.
אז מצד אחד אני מבין למה אפשר לאהוב את סלבטורה, אבל בחיי שהוא לא כזה נהדר ולא מבין איך הוא כזה פופולרי. למי שאוהב לעודד את הגיבורים בספרים, זה נהדר. אבל היום הטעם שלי הוא לסיפור יותר מאוזן... בניגוד לרומח הדרקון שלא נס ליחו, סלבטורה ממש מעיק.
הספר הבא ברשימה שלי זה הארי דרזדן, הולך להיות הרבה יותר כיף.