• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 טורניר האדמה של המוות: קביעת הכללים והחוקים (פאת'פיינדר)

שנים רבות לפני שכרכרות בלי סוסים חרשו את האדמה, ברברים יחפים חרשו אותה ברגליהם, תוך לחימה עזה בשכניהם.
זמן רב לפני הקריעה, התקיימה מסורת עתיקה באיי הסערה. ביום הארוך בשנה, התקיים טורניר האדמה של המוות. לוחמים מכל קצוות האיים התקבצו כולם יחדיו אל זירה קטנה, על פיסת אדמה בתולה. הם לחמו זה בזה עד המוות, ובמותם השקו את האדמה באוצר החיים היקר מכל. רק החזק ביותר, המיומן ביותר, הזריז ביותר, המוצלח ביותר, הממוזל ביותר יכול היה לשרוד, ולכות באוצר הנכסף מכל...

התקבצו, הרפתקנים!
עלה במוחי הרעיון ליצור טורני קרבות של פאת'פיינדר. העיקרון הוא שכל אחד בונה לעצמו דמות (בלי מטילי לחשים מלאים) ברמה גבוהה, כאשר כל ספרי ההרחבה הרשמיים מותרים (וגם הספרים של איי הסערה, כמובן). עכשיו השאלות הגדולות - באיזו רמה בדיוק, משחקים אחד על אחד? קבוצות? כולם על כולם? נתונות כאן להכרעתם של מי שירצה להצטרף למשחק... זה מעין עץ הרשמה מקדים, שבו נחליט מה בדיוק נשחק, ואיך נשחק אותו.
בהצלחה לכולם!
 
שניים על שניים או שלוש על שלוש. לא להגביל ספרי הרחבה. אם יהיו מספיק שחקנים - טורניר. להתעלם מהחוק ''נזק עצום'', זה יהיה קל מדי. להגביל את התקפת הפתע של נוכל למתאם זריזות/סיבוב (או פחות. רגע, בכלל הגבילו בחוקים הבסיסיים?).
זה העצות שלי.
 
מבחינת מי מה ולמה.
אני חושב שדרגה 15 זה סביר, לפני היכולות החזקות ביותר של המקצוע, אבל כל אחד כבר בנוי בצורה טובה ומתאימה עם שלל כוחות.
אני כן קצת מסתייג מלהגביל מטילי לחשים מלאים, בעיקר לאור הטענה שלי ביחס ליחדים מול קבוצות

עריכה מהירה- לא צריך להגביל שום דבר לשום מקצוע. ברגע שמתחילים להגביל משהו אחד צריך להתחיל לשבור את הראש על להגביל את הכל. שאנשים יעשו בחירה מושכלת של איזה מקצוע מתאים להם לשחק ואיך. לא צריך לעשות שינויי חוקים גדולים מידי לחקוי הבסיס (גם ככה נזק טארומטי הוא חוק אופצינאלי)

מעתיק לפה את מה שאמרתי על מדוע קבוצות מול בודדים:

בעיקרון קרב של 1 על 1 מתבסס על שאלה די פשוטה - מי יעשה יותר נזק בפחות זמן. הבילד הממוצע יהיה סביב תותחי זכוכית שמנסים למקסם יוזמה על מנת להגיע לתוצאות נזק היסטריות, תחשוב על מישהו שישחק אינקזיטור עם בילד קשתות, הוא כנראה יוכל לעשות בערך 6-8 התקפות בסיבוב שכל אחת גורמת את כל הנזק של הקשת עם כל הכשרונות שיגיעו לשם, יחד עם ה4ק6 של bane שהוא מקבל מהמקצוע. (בילד שעם זמן להטיל את כל הבאפים שהוא צריך לפני הקרב, הצליח להפיל דרקון בתור אחד). או נוכל שמנצל את זה שההתקפות בסיבוב הראשון הן התקפות פתע ומנטרל יריב עם מטח התקפות של עוד 10ק6 לכל התקפה. (ובוא, לא כזה קשה לעשות התקפה מלאה בסיבוב הראשון, קל וחומר בדרגות גבוהות)

ברגע שיש שני שחקנים, (או יותר, נוטה להגיד ש3 זה מס' הקסם פה), נכנס אלמנט אסטרטגי יותר מעניין, א' - כנראה בכל קבוצה יהיה עכשיו מרפא חזק עם יכולת אפילו להחזיר לחיים בני ברית שהפקיד שלו לוודא שהקבוצה יכולה להמשיך להילחם גם אחרי הnova של הסיבוב הראשון. ב' כנראה שבכל קבוצה יהיה גם טנק עם מלא נק"פ שמסוגל לשרוד את הנובה של הסיבוב הראשון ולהעניש את התותח זכוכית של הקבוצה השנייה.

בקיצר, במצב כזה הקרב מקבל ממד טקטקי, אתה גם לא רוצה לבנות רק את מי שעושה הכי הרבה נזק והכי הרבה יוזמה כי מרפא טוב בקבוצה השנייה ינטרל לך את הפעולה בתורו, וגם אתה צריך להפעיל שיקול דעת בתורות שלך והקרב לא הופך ל"אני תוקף אותו" ואז "אני תוקף אותו בחזרה".

ומעבר להכל, זה סתם מגניב יותר לראות קומבאוים יוצאים לפועל אצל קבוצה במקום סתם איזה דמות אחת עם רצף כשרונות חמוד. ועל הדרך מבטיח שהקרב לא יגמר מהר רק בגלל שלמישהו יצא 1 טבעי בתורו.
 
לדעתי זה עלול להיות קצת מבולגן ככה...
הצעה מפורטת יותר: עץ טורניר שכולל את הקבוצות, וקישורים לכל עצי הקרבות.
כל קרב בין שתי קבוצות מקבל עץ נפרד משלו, עם קישור לעץ הטורניר ולסיבובים הבאים של הקבוצות האלו (אם קיימים).
כבונוס אפשר לכתוב דף גוגל שיטס שכתוב בו את כול הקבוצות ונגד מי הם נלחמו, ומה הקרב הנוכחי שלהם.
 
תודה רבה לכל המגיבים והמשתתפים, יהיה נהדר. עכשיו מבחינת זמנים, לצערי הרב אני מאוד מוגבל. אני אוכל לשחק רק בשבוע הקרוב... אז אשמח מאוד אם ימשיכו לשחק גם כשאני לא אוכל, אבל לגבי השבוע הקרוב: אשמח מאוד שכל מי שרוצה לשחק בסיבוב הראשון יכתוב כאן בפורום עד יום ראשון בחצות (מתי שהשדים קמים מרבצם...), ויכין דמות ברמה 15 עד יום שני בצהריים (אם אנשים צריכים יותר זמן, אפשרי. נשמע לי חלון זמן הגיוני בסך הכל).
נשחק בקבוצות של 2/2 או 3/3 תלוי בכמות המשתתפים. את הקבוצות עצמם נחליט בדיסקורד.

לגבי מה שכתבתם:

להתעלם מהחוק ''נזק עצום'', זה יהיה קל מדי
מצטער, אבל זה חוק נהדר. גם ככה בדרגה 15 לרוב הדמויות יש קשיחות מינימום 10, וזה בלי חפצים/יכולות ולדמויות עם קשיחות נמוכה. זה נותן אלמנט של מזל שמוסיף למספרים היבשים בעיני.
להגביל את התקפת הפתע של נוכל למתאם זריזות/סיבוב
כמו שאמר ליאור, אין צורך להגביל, וזה מסבך את העסק מדי. יש יכולות רבות וחפצים שמאפשרים להתעלם מהתקפת פתע, במיוחד ברמות האלו. וגם כך הנוכל לא מאוד חזק בתור דמות קרבית גרידא...
אני כן קצת מסתייג מלהגביל מטילי לחשים מלאים, בעיקר לאור הטענה שלי ביחס ליחדים מול קבוצות
מקבל. נשחק ללא הגבלה על מטילי לחשים.
עוד עצה: לעשות את הקרבות בפורמט אחר, אולי דיסקורד
מוזמנים בשמחה!
 
לצערי אחזור הביתה רק בשישי, אז לא אוכל להגיש דמות עד שני...
אל דאגה - יהיו עוד סבבים בהמשך (אם יהיה רצון וביקוש), אלא שאני לא אוכל להיות בהם...
 
לא אוכל להיות חלק מזה השבוע, אם יהיה עוד אירועים בעתיד אני אשמח להצטרף אבל השבוע אני בחוץ.
בסדר גמור. לבינתיים נראה שהשבוע לא כל כך מתאים לאנשים, ואילו אני בהמשך לא אוכל. אם מישהו אחר ירצה לקחת יוזמה ולהרים את זה להמשך - בהצלחה לכולכם!
 
חזרה
Top