• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות

טבח על האוריין אקספרס - עץ הרשמה [מו"ד 5, 6/6], נסגר - תודה לנרשמים!

yds

פונדקאי ותיק
עץ הרשמה – טבח על האוריין אקספרס



ווליאר, עיר שלושת השערים, למרות העובדה שהיא נמצאת על גבול הציוויליזציה, היא אחת הערים החשובות בקרנאת', ויש שיטענו בכל אברון.
שער החול, השער המערבי, מוביל מקרנאת' למבצר העצמות - אחד המעוזים החזקים ביותר של הלגיונות האלמתים של קרנאת' כנגד היצורים שמזדחלים להם מתוך האדמה המתאבלת – קאיירי.
שער העץ, השער הצפוני, מוביל לוודיקאר – עיר הבירה של הממלכה הצבאית קרנאת', ומשם לכל חמשת הממלכות. על אם הדרך בין הבירה לבין ווליאר ניתן למצוא סוחרים, נוודים, מחפשי מזל, אצילים, מטיפים נודדים, ופושעים.
ולבסוף, שער הברזל – השער הזה, שסביבו נבנתה תחנה של רכבת הברק של בית אוריין, הוא ערוץ נוסף של שפע, סוחרים, ומחפשי מזל שמגיעים לעיירה. הרכבת שנעה על הנתיב הזה מגיעה עד לפסגת קרונה, עיר הבירה המפוארת של הגמדים ממחוז מרור.

מאז המלחמה, למרות ההימצאות הקרובה יחסית לקאיירי, למישורים הפראיים של טאלנטה, וליערות האפלים של קרנאת', שורר שקט יחסי בעיר המתפתחת – להרבה אנשים יש אינטרס שהעיר תישאר מוגנת. החל באנשי העסקים שמשקיעים בעיר, דרך המטיפים שמוצאים קהל חדש וטרי כל יום לדרשות הרחוב שלהם, וכלה במחפשי העושר שמשתמשים בעיר כתחנה אחרונה לפני שהם פונים לכיוון מישורי טאלנטה ומעבר להם, אל הדרום הלא נודע.

עם זאת, לפני יומיים, משהו קרה – הרכבת שהייתה אמורה להגיע לעיר – ולשאת איתה אספקה יקרת ערך, כולל מים, מזון, חומרי בניין, וציוד רפואי, לא הגיעה. משהו התרחש על פסי הרכבת בין קרונה לבין שער הברזל. תמסורת אחרונה מנהג הרכבת לפני שהקשר ניתק הייתה לא יותר מאשר לחישה מבוהלת.
"הוא הולך לרצוח את כולנו!"

ואז דממה. שלושת ברוני העיר, אדוני השערים, התכנסו כדי למצוא פתרון לבעיה. הדרכים הרגליות לא מספיק מלאות בתקופה שבה השלג מתקרב, ומחקלאות לא תבוא הישועה באדמה הקשה הזו – האספקה צריכה לבוא בקרוב אל העיר, או שהמאגרים יאזלו והתושבים ירעבו למוות בחורף הקשה, שצילו המאיים כבר מוטל על הרחובות השקטים של ווליאר.
אנשי מבצר העצמות רחוקים מדי, הדרכים לקרנאת' נעשות שוממות יותר מיום ליום, והגמדים בפסגת קרונה מילאו את פיהם מים. הברונית ג'יילה שער-ברזל פרסמה קריאה לכל מי שכוחו במותניו, ויוכל לעזור להציל את העיירה מאבדון.
כולכם התאספתם בחדר העבודה של הברונית, שמשקיף על תחנת שער-ברזל. תם זמן המשחקים, הגיע הזמן לפעול.


שלום, וברוכים הבאים למשחק "טבח על האוריין אקספרס". המשחק יקח מקום בעולם אברון, ויעשה שימוש במהדורה החמישית של מבוכים ודרקונים.

אז מה זה המשחק הזה בכלל?

"טבח על האוריין אקספרס" הוא משחק שמבוסס ברובו על סרטים מסוגת המערבונים, עם נגיעות מז'אנר האימה, סרטי פשע, ואולי עוד כמה מקורות השראה. המשחק יתחיל בדרגה 5, ואני אקח בין ארבעה לשישה שחקנים.

אוקיי, מגניב, מה זה אברון?


אברון הוא עולם מו"ד, שלאחרונה פורסם בעבורו ספר רשמי למהדורה החמישית. העולם של אברון הוא עולם שמתאושש ממלחמה אדירה, שחרכה מדינה שלמה בקסם לפני שהמדינות הלוחמות הסכימו להיעצר. באברון, טכנולוגיה וקסם מצעידים את הגזעים התבוניים קדימה יד ביד.
אברון הוא עולם של תככים אפלים, אקשן פראי, ובחירות קשות. ז'אנרים קולנועיים וספרותיים כגון ספרות זולה, פילם נואר, וסרטי בלשים משפיעים הרבה על איך העולם נראה ומתפקד.
דרושה לפחות היכרות בסיסית של העולם של אברון בכדי להיכנס למשחק – אתם לא חייבים לדעת הכל מלפני כן, אבל אם תרצו להיכנס, עליכם לקרוא/לדעת את הידע הבסיסי על הממלכה ממנה אתם מגיעים, הגזע שלכם, הקסם שלכם, וכו'.
אני אשמח לענות על כל שאלת לור שתהיה לכם על העולם – באינטרנט יש את רוב המידע, אבל חלק קטן ממנו לא מעודכן למהדורה הנוכחית.

סבבה, האם אני יכול לשחק שוג'נגה דם דרקון חצי אילית'יד שהגיע דרך שער קסום מפאורן על הגב של אוגר חלל ענקי?


[url]https://images-wixmp-ed30a86b8c4ca887773594c2.wixmp.com/f/ebaf3144-ff7d-4b8e-a365-22784da0d39c/dcbrfd6-cc7afc34-ce18-4463-abef-aa3f59b8a7b3.jpg?token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJzdWIiOiJ1cm46YXBwOjdlMGQxODg5ODIyNjQzNzNhNWYwZDQxNWVhMGQyNmUwIiwiaXNzIjoidXJuOmFwcDo3ZTBkMTg4OTgyMjY0MzczYTVmMGQ0MTVlYTBkMjZlMCIsIm9iaiI6W1t7InBhdGgiOiJcL2ZcL2ViYWYzMTQ0LWZmN2QtNGI4ZS1hMzY1LTIyNzg0ZGEwZDM5Y1wvZGNicmZkNi1jYzdhZmMzNC1jZTE4LTQ0NjMtYWJlZi1hYTNmNTliOGE3YjMuanBnIn1dXSwiYXVkIjpbInVybjpzZXJ2aWNlOmZpbGUuZG93bmxvYWQiXX0.9VT3dRTxfHGtlOJIAqfUMlwbBgdUp_vVrA0Xwy7F5os[/url]

עד כמה שהדמות הזו נשמעת כיפית :), הדבר הראשון שאני מסתכל עליו בדמויות, לפני מכאניקה או מורכבות – הוא תיאום לעולם ולאווירה. אברון בכלל, והאיזור של קרנאת' בפרט, הוא לא איזור יפה ונוצץ. יש קסם, יש אווירת חרב-וחיוך, אבל העולם הוא די קודר. דברים רועים קורים לאנשים טובים, אין בחירות פשוטות, ולכוח יש מחיר.
דמות נוצצת מדי, צבעונית מדי, או שטותית מדי, תהרוס מאוד בקלות את האימרסיה שאני מחפש לבנות למשחק, אז אנא מכם – כשאתם מגישים דמות למשחק, קחו בחשבון את העולם שבו היא תפעל.
על הצד השני, זה לא משחק נבלים – אין לי בעיה עם מוסריות אפורה, אבל אני לא אקח דמויות של אוכלי תינוקות, רוחצים בדם אויביהם, וכדומה. תבנו דמויות שיכולות לעבוד בצוות, ושבסה"כ יש להן סיבה טובה לחשוב על אנשים חוץ מעצמן.

אז מה אני כן יכול להיות?

המון דברים! בתור עיר שנמצאת על חזית הציוויליזציה, ומקשרת בין מעוזי הגמדים לבין הממלכה הצבאית קרנאת', וגובלת גם במישורי טאלנטה, הדמות שלכם תוכל להגיע מרוב המקומות באברון. כל הגזעים האברוניים מתקבלים בברכה בעיר סחר כמו זאת, והדמות שלכם יכולה להיות שכירת חרב, אצילה, משרתת בקודש של אחת מהכנסיות המרובות שברובע הדרומי של העיר, או אלף ואחד דברים אחרים.

אוקיי, מה עוד צריך בשביל להירשם?

אם הגעתם עד כאן, אז הנה מה שאשמח שתשלחו לי לצורך הרשמה, לפי הסדר הזה (אפשר בספוילר כאן בעץ, או בהודעה פרטית)
1. נאום מעלית על הדמות שלכם – קטע קצר של 5-7 שורות שמתמצת את הדמות שלכם. משהו שתוכלו להגיד לי על הדמות שלכם בחצי דקה, שמסכם את כל מה שחשוב ומעניין ומלהיב בדמות הזו.
2. רקע ותיאור דמות כללים – אין לי חוקים לזה, תכתבו חצי עמוד או תכתבו עשרה. בחלק הזה אני רוצה לדעת מי אתם, מה אתם, איך שרדתם עד לדרגה 5, מה אתם עושים בווליאר, ולמה הלכתם למשימה שעשויה להיגמר במותכם.
בחלק הזה אני אשמח גם לפירוט כללי (לא חייב מדויק עם תיאור פר דרגה) של הדמות מבחינה מכאנית – מקצוע, גזע, כשרונות אם אתם לוקחים, וכו'. זה השלב שבו, אם יש לכם איזשהו אלמנט בבילד שכנראה ידרוש אישור – קומבו חזק במיוחד, מאפיין מקצוע או ארכטיפ מUA, בקשה לשנות טיפה את המכאניקה של מקצוע מסוים כדי שיתאים לדמות שלכם – זה הזמן לבקש אותו.

3. דף דמות – אני מקבל דפי דמות בכל הפורמטים הרשמיים/סמי רשמיים (לא חייב הדבר של וויזארדס, אבל לא דף רשימת מכולת שכתבתם על הפורום – משהו שמגיע בקובץ פידיאף או דוקס יהיה עדיף). אני מעדיף את דפי הדמות של myth weavers, אבל גם הרשמיים של וויזארדז, או אחרים שיש בפורטל, יעבדו. ביחד עם דף הדמות אבקש לצרף סיפור רקע/תיאור דמות סופי.
שימו לב: בשביל להתקבל למשחק, צריך להגיש רק את שלבים 1 ו2. אם מישהו לא בטוח בנוגע למכאניקה, אין בעיה. תכתבו את זה בהגשה של אחד מהשלבים הראשונים, ואני אעבוד אישית עם השחקן (בהנחה שהוא נכנס) על להתאים מכאניקה לקונספט דמות. מי שרוצה מוזמן להגיש את שלב 3, אבל אין חובה לעשות את זה.

אילו ספרים משתמשים?

ברוב מה שיש – אני נותן אישור כולל על כל הספרים הרשמיים של וויזארדז מבחינת מקצועות וכשרונות, אם כי אני שומר את הזכות לעשות באן על כל דבר ספציפי שהוא שבור מדי/לא קשור לאברון.
מבחינת גזעים ניתן לקחת רק את אחד הגזעים שקיימים באברון, בנוסף לאופציה לקחת את סימן הדרקון המתאים לגזע (אם מישהו מעוניין בכך ואין לו גישה לספר החדש, שיפנה אלי ואני אכתוב לו את הנתונים הרלוונטיים).

רשימת הגזעים היא:
חליפאים (changelings)
דמי דרקון
מחושלי קרב (warforged)
גמדים
אלפים
ננסים
בני מחצית
גובלינואידים (הובגובלינים, דובלינים, גובלינים)
לטאישים
אורקים וחצי אורקים
בני אדם
זדים
בני פרא (shifters)
קאלאשטרים

מבחינת UA, אני פתוח לאשר דברים משם – כל מקרה לגופו. אם למישהו יש בקשה מסוימת משם, שיפנה אלי.
הדבר היחיד שאני מאשר מראש מUA הוא הסייר המשופר (Revised ranger), תרגישו חופשי להשתמש בו במקום בסייר הרגיל אם אתם רוצים.
אני לא מקבל צד שלישי או תוצרת בית, אבל אם למישהו יש בקשה לשפר יכולת ספציפית שמרגישה לו חלשה מדי/לשנות אותה כדי שתתאים לדמות, שידבר איתי ואני אהיה מוכן לשקול את זה.

דבר אחרון: אני מאשר שימוש ברובי רנסאנס (מעמוד 268 של המדריך לשה"ם) במשחק, הם נחשבים לנשק קרבי.

על שאלות, בקשות, הערות, וכל דבר אחר, אני תמיד שמח לשמוע.

עריכה: הודעות נוספות
0. דדליין לשלבים 1+2 תוך כשבוע מהיום - 31.5
1. כל השחקנים מתחילים עם כשרון אחד לבחירתם בדרגה 1.
2. אסור להשתמש בvariant human מהמדריך לשחקן.
3. כל כשרון או יכולת שניתן להשתמש בהם עם רובה קשת, ניתן להשתמש בהם עם נשק חם שמשתמש באותו מס' ידיים (רובה קשת דו ידני - מוסקט. רובה קשת חד ידני - אקדח.)
4. היכולת השלישית של הכשרון crossbow expert דורשת שהמתקפה כפעולה רגילה תתבצע עם נשק חד ידני שאיננו אקדח הקשת/האקדח שאיתו מתבצעת מתקפת הבונוס.
5. אחרי קבלה, כל שחקן יקבל חפצק uncommon אחד, או שני חפצקים common
6. clockwork soul sorcerer מאושר
7. Armorer artificer מאושר
8. way of the astral self monk מאושר
וזכרו, גורלה של ווליאר נמצא בידיכם.
 

liorgonen3

פונדקאי ותיק
2 שאלות מהירות
1. כמה המחשק הזה ממוקד חקירה? כאילו לצורך העניין דמות עם פחות כישורים של חקירה וכו' תרגיש פחות מתאימה?
2. הגשה פה בספוילר או בה"פ?
 

Nextorl

The Crescent Archmage
צוות הפורום
בנוסף לשאלה של ליאור של מה יהיה המיקוד של המשחק, יש לי כמה שאלות מכאניות:
דרך קביעת תכונות (קניית נקודות, standard array, גלגול תכונות? אם גלגול, איזו וריאציה?)
כשרונות מאושרים במשחק?
האם משתמשים בחוקים אופציונלים כלשהם מהמדריך לשה"מ (איגוף, disarm, וכו') חוץ מנשק חם?

בנוסף, מה קצב התגובות שאתה מצפה לו? מה רמת ההשקעה שאתה מצפה לה?
 

yds

פונדקאי ותיק
לשאלות של ליאור
1. המשחק סובב, כעיקרון, סביב מסתורין, לפחות בחלקיו הראשונים - אבל זה מסתורין שיכול להיפתר באינספור דרכים. יתכן שיהיה חלק שידרוש מהשחקנים לאסוף רמזים מהזירה, לחקור עדים, וכו' - אבל זה לא חלק מספיק מרכזי שיגרום לדמויות שאינן ממוקדות חקירה להרגיש חסרות תועלת יהיו הרבה קרבות, התקלויות חברתיות, אתגרים פיזיים, וכו'. כמובן, יהיה שימוש למיומנויות, כולל מיומנויות כגון חקירה, אבחנה, וכדומה - אבל יהיה גם חלק לא קטן של קרבות - והרבה מהמסתורין הוא מסתורין של תככים, כך שגם אם אתם לא בהכרח הקול או הפנים של הקבוצה, תשומת לב לפרטים כשחקן יכולה גם להשפיע על העניין.
2. איפה שנוח לך יותר - אני זורם עם הגשה בשני הפורמטים.

לשאלות של נקסטורל
1. קביעת תכונות בקנייה בנקודות או במערך סטנדרטי.
2. אני מאשר שימוש בכשרונות במשחק
3. אני עושה שימוש באיגוף, פריקה מנשק, דחיפה לצד,וtumble.
4. אני אתחיל מהשאלה הקלה - תגובה אחת ליום או ליומיים זה המינימום שאני מצפה משחקנים ומעצמי, אז אם אני אפשל בזה אני אצפה משחקנים להעיר לי. אני שומר שבתות וחגים, אז לא אוכל להגיב על בסיס יומי ולפעמים יווצר מצב שבו אני לא יכול להגיב בכלל למשך כמה ימים - אבל אני תמיד אשתדל להתריע מראש (כנ"ל מצד שחקנים - אם אתם יודעים שלא תוכלו להגיב למשך זמן ממושך, תודיעו מראש - כמה שיותר מוקדם יותר טוב)
רמת השקעה - זה לא ממש דבר מדיד, אבל כעיקרון אני מצפה שלשחקנים יהיה אכפת מהמשחק, בכל הרמות שלו. כלומר, ששחקן ישחק את הדמות שלו לא כי אמרתי לו או כי הספר אמר לו - אלא כי באמת אכפת לו מהדמות שלו ומה קורה איתה. ששחקנים ישימו לב לעלילה, ישתמשו בשכל כדי להתגבר על בעיות, ולא יפחדו להיות יצירתיים - כי אכפת להם מהעלילה, מהאקשן, מהstakes.

בקיצור - אם אתה בא למשחק כי אתה רוצה להיות בו - זו התחלה טובה. אם אתה בא למשחק כדי לשרוף זמן וwifi - אתה במקום הלא נכון.
 

lonewolf

פונדקאי ותיק
אז ככה:
אסטריו הוא פלדין, לוחם למען החופש, חלק ממסדר אבירים קטן. הוא רודף צדק, מאמין בכוחות הטוב ויעשה הכל למען החלשים והנזקקים. יש לו משמעת מאוד חזקה, הוא מקפיד שהשריון שלו יהיה מצוחצח ומבריק, והחרב מושחזת ומרשימה. הוא לא שותה אלכוהול, לא נופל לקסמן של נשים מושכות ולא מקלל או נוהג באלימות מיותרת. הוא אדם. [/spoiler

רקע:
אסטריו היה ילד מאוד מרדן. הוא לא הקשיב להוריו, לא עבד בבית למען אימו החולה, ובעקרון רצה להיות גיבור אדיר ומרשים. הוא היה נלחם עם חבריו עם מוטות עץ ומכסים של פחים. הוא לא היה לוחם מאוד טוב, ולרוב היה מפסיד בקרבות שערכו בחצר ביתו, אבל החוויה משכה אותו, והריגוש והאדרנלין שבקרב תמיד גרמו לו להנות, לא משנה מה תהיה התוצאה.

כשהגיע לבגרות, הוא עזב את הבית, כמו הגיבורים שעליהם קרא בילדותו, ויצא לנדוד בארץ. הוא לא ממש מצא שום דבר. לא דרקון ולא מזל. הוא חזר הביתה בגיל 21, קצת מעוצבן, ואיך שהוא נכנס לביתו, הוא נשכב על המיטה מצוברך ולא עשה כלום. אימו, שראתה אותו לאחר שלוש שנים, נכנסה לחדרו, ולאחר שיחה ארוכה הוא הבין שאי אפשר להיות גיבור, או יותר נכון, להיות גיבור זה לאו דווקא להרוג דרקונים ולהציל ממלכה. בגיל 26, לאחר אימונים בנשק ותהליך "היטהרות" ארוך, הוא התגייס באופן רשמי למסדר האבירים שהוא שייך אליו. שלוש שנים מאז, אחרי כמה הרפתקאות, אנחנו תופסים אותו להרפתקה הנוכחית.
(לא סיימתי לכתוב את הרקע, זה בערך תקציר. רוצה לקבל אישור לפני שאני מסיים. ואל תהסס להגיד שהוא לא מתאים לעולם או להרפתקה, אני לא מכיר את אברון ולא שיחקתי מעולם בהרפתקה חצי מודרנית.)
מכאניקה כללית:
שם: אסטריו לונגריין
מקצוע- פלדין
גזע- בן אדם
התמחויות נשק: נשקים פשוטים, נשקים לומניים.
כישורים: אתלטיקה, ריפוי (medicine)
ציוד:
חרב ארוכה (1ק8), פגיון(1ק4)
חנית (1ק6)
חבילת הרפתקנים
שריון שרשראות (chain mail), סמל קדוש (אלוהות הטוב-סדר)

שאלה- האם אתה מאשר את הוריאנט יהומן?
 

מרתוס

פונדקאי ותיק
בצבא של ויני
בקשה/שאלה לחומר מהUA- Artificer armorer, יש מסתובבת אצלי בראש כמה זמן דמות שמתבססת על הרעיון של התת-מקצוע הזה.
 

קבצים מצורפים

  • מירו.pdf
    2.8 MB · צפיות: 13

yds

פונדקאי ותיק
אוקיי, כיף לראות את העניין במשחק! נתחיל מלמעלה

לונוולף
אז כמו שציינת, הדמות אכן טיפה מנותקת מעולם המשחק מבחינת הרקע שלה - אבל את זה אפשר לסדר, יש כמה וכמה דברים שאולי יתאימו. אבל לפני כן, אני רוצה לדבר על סוג אחר של תאימות, שלא קשור לידע על העולם - אלא קשור להבנה של המשחק.
בפוסט הפתיחה ציינתי (והקדשתי לכך סעיף נפרד) שמה שהכי חשוב ליבדמויות זה התאימות לאווירה. המשחק, כפי שניתן לראות מפוסט הפתיחה, הוא משחק מסתורין-אימה, שמתרחש באיזור דמוי מערב פרוע ומוזר עם טכנומאגיה דמויית רנסנס. אני אבקש ממך לחשוב לרגע - האם דמות של הפלדין הסטנדרטי, ה"אביר בשירון הנוצץ", באמת תתאים לאווירה הזו? אתה חושב שהוא ימצא את מקומו בין אקדוחנים קשי יום, מתאגרפים שיכורים, כמרים עם סודות אפלים, ושודדי דרכים אכזריים? כי אני אישית חושב שזה פשוט...פחות הכיוון.
זה לא אומר שלדמות אין פוטנציאל, אבל באופן כללי, וגם באופן ספציפי - הוא לא מתאים לאברון, ובליטרציה הזו שלו הוא בטוח לא מתאים למשחק הזה.
דבר נוסף בנוגע לדמות - הוא מתחיל ממצב מאוד מאוד...סטטי. את פיתוח הדמות שלו הוא עבר בשיחה עם אמא שלו, הוא אביר במסדר, הוא עושה הרפתקאות, אבל...אין לו שום בעיות. אין לו קונפליקט שמניע אותו, משהו שהוא רוצה, או מחפש, חטא שהוא מנסה לכפר עליו, סוד שהוא רוצה להסתיר - ואילו הדברים שבונים דמות. האביר שלך נשמע כמו אדם מאוד נחמד וכיפי, אבל אין ממש לאן ללכת איתו, אתה מבין?

אני אתן לך לעשות טיפה חושבים, לראות אם אתה רוצה להחליף את הדמות הזו למשהו שיותר תואם למשחק או לא. אם אתה תעדיף להישאר עם האביר למרות זאת, אנחנו נצטרך לערוך כמה שינויים משמעותיים בדמות - באברון, עולם נוסח פילם-נואר שבו שום דבר הוא לא כמו שהוא נראה - אין באמת אבירים בשריון נוצץ, במקרה הכי טוב יש כאלו ששואפים להיות כמוהם.
אז תחשוב על זה, ותיקח את הזמן כדי לקבל את ההחלטה שלך.

נקסטורל - יהיו חלקים מההרפתקה שיתרחשו בעיר, אבל זה לא יהיה נתח גדול מההרפתקה - בטח שלא לבנות דמות שממוקדת במשהו עירוני, פשוט כי זה לא יבוא יותר מדי לידי שימוש. בנוסף לכך, גם ווליאר, שתהיה בסיס הבית שלכם, היא לא ממש עיר במובן הרגיל של המילה - בגלל האופן המיוחד שבו היא התפתחה, היא יותר דומה לתחנת מסחר שהורחבה שוב ושוב, הוסיפה לעצמה עוד בניינים, מסדרונות מקורים, וכו' וכו', עד שמסביב לתחנה המקורית שעמדה במרכזה הצומת הזו נוצרה עיר שלמה, מערכת טלאים של בניינים ובקתות נמוכים - לא בדיוק עיר טיפוסית לדמות אורבנית

מרתוס - האמת היא, שעברתי על הארכטיפ, והוא מרגיש לי טיפה עוצמתי מדי ולא מאוזן...למה שלא תספר לי על הקונספט, ונראה אילו דרכים יש לבצע אותו? אני אשקול את הארמורר, אבל אני עוד צריך לישון על זה- אני חושש שהוא לא ממש מאוזן ביחס לשאר הארכטייפים (כמובן, אם אתה חושב אחרת אתה מוזמן לפרט לי למה, ויש סיכוי לא רע שאסכים איתך)

כולם - שימו לב שהוספתי איזור הודעות נוספות להודעה הראשית שבו אני מוסיף חוקי בית, מקורות שאני מאשר/עושה עליהם באן, וכדומה.
 

tkhag1

פונדקאי ותיק
יש הגבלה על תתי גזע?

בכל מקרה אני כרגע מתכנן לוחם צלף Arcane Archer, עדיין לא סגור על הגזע.

עריכה:
יתכן שפספסתי את זה אבל אני לא רואה את תאריך הדדלין
 

yds

פונדקאי ותיק
כעיקרון יש הגבלות מועטות - אצל הגמדים זה פחות תלוי בתרבות ספציפית ויותר במוצא הגאוגרפי של הגמד.
ננסים שמגיעים מהאומה הביתית שלהם (זילאגרו) הם ננסי יערות - ננסים שגדלו מחוץ לזילאגרו יכולים לבחור באיזה תת גזע שהם רוצים.

אציין כאן שזדים הם נדירים מאוד, ומופיעים באופן אקסלוסיבי בשלושה מקומות - שממות השדים, שם הם נולדים כתוצאה מטקסים של השבטים הברבריים שקשורים לאדוניים השטניים, או פשוט מההשפעה הכללית של הוכחות האפילם על האדמה. ניסויים/תאונות קסומות, שעשויים ליצור זדים באופן אינדיבידואלי. לבסוף ישנה עיר מדינה נסתרת של זדים בשם הריבונות הרעילה, שנשלטת על ידי מועצה של אמגושים.

בני אנוש, כפי שאמרתי, לא יכולים לקחת את הוריאנט שלהם. בני מחצית יכולים לקחת איזה וריאנט שירצו של הגזע שלהם.

אילו שחווים את השינוי המשמעותי ביותר בין הגזעים הם האלפים.
אלפים גבוהים הם אלפי אארני - אלפים שחיים על אי מבודד משלהם, נשלטים על ידי החצר חסרת המוות - אוליגרכיה שראשיה הם הגיבורים הגדולים ביותר של אארנל, שנשארו בחיים כאלמתים כדי לשרת את עמם לאחר המוות.
אלפי עצים הם הטרינדאל - אלפי טרינדאל מחולקים לשלוש משפחות ונודדים באדמות הצפוניות של אברון (אם כי רובם חיים בואלנר) - הם מקדישים את עצמם לאמנות המלחמה, פשוטו כמשמעו, וסוגדים לאבותיהם הקדמונים במקום לבני החצר חסרת המוות, עושים שימוש בלהבים כפולים שסודות השימוש בהם ידועים אך להם.
לבסוף אלפים אפלים הם גזע שמוצאו ביבשת המרוחקת זנדריקס - האלפים האפלים הם אילו שנותרו תחת שליטתם של הענקים כאשר שאר האלפים ניסו להימלט מהם, וכיום הם מחולקים לשלוש - שבטי ציידים שסוגדים לרוח העקב בשם וולקור, הסולטאר הם שבט שמתמחה שעיצוב ושליטה באנרגיות יסודניות, והאומרבג'ן ירדו מתחת לאדמה כדי להיאבק בשוכני המנהרות האפלים - תועבות עתיקות שמחכות לרגע המתאים במעטה החשכה התת קרקעית.
אלפים אפלים הם מאוד נדירים בקורבייר (היבשת בה אתם תשחקו)
 

yds

פונדקאי ותיק
האלדרין הם גזע אאוטסיידרים עתיק ואינם שחיקים. אלפי ים, שאדאר קאי, ואלפים פאלידיים (ששייכים בכלל לווילדרמאונט כמדומני) לא קיימים בעולם
 

dragonian

פונדקאי ותיק
מה המעמד של גובלינאידים ובני פרא?

כושף שעון מאושר?
יש לי כמה קונצפטים מרחפים בראש.

"בחינת גזעים ניתן לקחת רק את אחד הגזעים שקיימים באברון"

הכוונה שרק שחקן אחד יכול לשחק חליפאי, או בן פרא, או מחושל קרב?
 

the Nerubian

פונדקאי ותיק
צוות הפורום

lonewolf

פונדקאי ותיק
yds
אני מסכים איתך, ולכן כתבתי את מה שכתבתי. בכל אופן, יש לי רעיון אחר. (אני אשאר עם אותו השם, כי לי במיוחד קשה לחשוב על שמות...)
אסטריו הוא האחד הזה בחבורה שאי אפשר לדמיין אותו בלי אנשים מסביבו. הוא פשוט לא מסוגל לעשות דברים לבד. הוא חצי אלף, סייף במקצועו, אבל נושא עליו סוגים שונים של כלי נשק, ובהם פגיונות ואפילו אקדח. הוא די נחמד, אבל בקרב הוא קטלני ומסוכן. הוא בן תערובת, אבל מנסה להסתיר את זה מאנשים אחרים, כי הוא לא ממש יודע איך אנשים יגיבו לזה שהוא שונה מהם. הוא תמיד מסתובב עם ברדס, בעיקר כדי להסתיר את אוזניו החצי מחודדות, אבל גם כי זה נוסך בו ביטחון. הפחד הכי גדול שלו הוא להיות לבד.

רקע:
אסטריו נולד וחי בקראנאת'. כל חייו הוא השתוקק להרפתקה, כמו הגיבורים שעליהם קרא בסיפורים. אימו מתה בלידה, ואביו, בן האנוש, היה משתכר בכל לילה וחוזר הביתה מאוחר בבוקר. אסטריו השתדל לא להיות בבית כשאביו מגיע. הייתה לאביו נטייה להרביץ כשהוא היה שיכור. הוא האשים את ילדו במות אישתו האהובה, ומעולם לא סלח לו על כך.

כשאסטריו התבגר במקצת, הוא ברח מהבית, והתגייס למשמר של אחד מהשערים. הוא למד להילחם, והגן על השער במשך כמה שנים. כשאתה מגן על השער, לא הרבה קורה, מדי פעם מישהו מעניין נכנס פנימה, ואפשר לתחקר אותו קצת, אבל אסטריו השתעמם מאוד מהר בעמדה שלו, ולאחר כארבע שנים, לאחר שצבר די הרבה כסף, הוא פרש מהמשמר.

בגיל 24 הוא יצא למסע עם שני חברים. שמותיהם היו פיט וקוי. הם נתקלו במהלך נדודיהם בעדר של חיות טורפות, וברגע שאלו הריחו אותם, הם התחילו לרדוף אחרי החבורה שהעזה להיכנס לטריטוריה שלהם. לאחר מרדף קצר הצליחו השלישייה לברוח ולהסתתר במערה קטנה שחנו בה בלילה שלפני. אחרי ההלם והתדהמה, השלישיה התחילה לצחוק, בהתחלה בשקט, ואז בקול הולך וגובר. שלושתם ידעו שאת היום הזה הם לא ישכחו לעולם.

כמה שנים לאחר מכן, כשאסטריו היה כבר בגיל 28, ועבר עליו לא מעט, הוא נתקל במודעה, והתייצב במשרד של הברונית. מה יהיה איתו הלאה, נראה.

מכאניקה:
שם: אסטריו לונגריין
גזע- חצי אלף
מקצוע: נוכל, סוושבקלר, רקע: לוחם (שוטר).
התמחויות- שריון עור (light armor), נשקים פשוטים, אקדח, חרבות ארוכות, חרבות קצרות, סייף.
מיומנויות: אתלטיקה (+4), היד המהירה (6), התגנבות (6), אקרובטיקה (6, איום (4), חקירה (1). (איום ואתלטיקה באים מהרקע).
ציוד:
סייף, אקדח (10), חבילת הרפתקן, שריון עור (+1), שני פגיונות, כלי פריצה,
יכולות:
התקפת פתע: בהתקפת פתע אסטריו מוסיף 3ק6 נזק לגלגול הנזק שלו.
פעולת בונוס: כפעולת בונוס אסטריו יכול להתחבא, להסתער או לסגת.
עגת הגנבים: אסטריו יכול להבין סימנים שנכתבו על ידי נוכלים אחרים.
סקוושבקלר:
קל רגליים- אם אסטריו תוקף יצור במתקפת קפא"פ, היצור לא יכול לתקוף אותו בהתקפה מזדמנת עד סוף תורו.
rakish audacity- אסטריו מוסיף את מתאם הכריזמה שלו ליוזמה. הוא גם יכול לבצע התקפה מזדמנת על כל יצור שהוא, בתנאי שאין יצור במרחק חמישה פיט מהמטרה.

כישרון: זהיר.
+5 ליוזמה
אסטריו לא יכול להיות מופתע
יצורים אחרים לא מקבלים יתרון בגלגול התקפה אם אסטריו לא יכול לראות אותם.

תכונות ומתאמים:
כוח: 13 +1
זרז: 16 +3
חוסן: 13 +1
תבנ: 8 -1
חכמ: 13 +1
כרז: 13 +1

חיים: 33
שריון: 14
יוזמה: +10.
 

yds

פונדקאי ותיק
אוקיי, אז ככה

דרגוניאן -
גובלינואידים היו בעבר מעצמה אדירה, שנופצה לאחר מאבקים קשים עם היצורים הסיוטיים שמתחת לאדמה. כיופ, גובלינואידים מתחלקים ל4 -
גובלינואידים עירוניים - לשעבר מעמד עבדים ששועבד על ידי בני האדם שהגיעו לקורבייר, כיום בערים הגדולות יש קבוצות גדולות של גובלינים שחיות כאזרחים לכל דבר ועניין - אם כי מעט גזענות/התנשאות עדיין קיימים נגדם במקומות מסוימים.
גובלינואידי גאלדאר - מה שבעבר היה קואליציה מערוערת של שבטים שהרבתה במלחמות פנימיות, אוחד תחת הנהגתו של שר מלחמה הובגובליני בזמן המלחמה הגדולה - הגובלינואידים הללו הפכו לשכירי חרב בעבור בית דנאית', ולאחר המלחמה השתלטו על ממלכת Draguun. דראגון היא ממלכה צבאית שנשלטת ביד ברזל על ידי שר המלחמה המזדקן "לש הארוק", נכון לעכשיו.
גולבינואידי מארגול -המארגול הם קבוצה של דובלינים שברחו מקואליציית גאלאדאר לפני שנים רבות, וכיום הם פועלים ככנופיות בוזזים בהרים שמדרום לדראגון - הם בהסכם שלום קר עם דודניהם הצפוניים, אבל כל אדם אחר שנכנס לרכס שלהם צריך לצפות לחיצים בגבו.
היורשים של דהאקני - צאצאיהם של בני האצולה של האימפריה הקדומה - גובלינואידים אילו ירדו מתחת לאדמה לפני שרגל אנושית דרכה בקורבייר, חיים בכספות גדולות עם משטרי גידול אוכלוסיה קפדניים, משמרים מסורות מהעבר ומחכים להזדמנות להקים לתחיה את גדולת העבר שלהם. המלחמה האחרונה גרמה להם להגיח מהמנהרות, וכרגע הם שקועים במאבקי כוח ברוטאליים בינםפ לבין עצמם כדי לקבוע מי ראוי להנהיג אותם.

שאר גזעי קורבייר, ככלל, מתייחסים לגובלינואידים בכבוד שנובע מפחד - הם לוחמים אדירי כוח, חזקים, ובדרך כלל ממושמעים עד אימה - איש לא רוצה להיות בצד הלא נכון של הלהב שלהם, אבל באופן כללי אילו שמוכנים להתערבב בחברה הכללית יתקבלו בה בברכה (מלבד מעט סנטימנטים גזעניים שמכוונים בעיקר נגד שוכני הערים)

בני הפרא מעורבבים באוכלוסיה, והגזע שלהם יותר דומה למוטציה של בני אדם מאשר "גזע נפרד" - הם חיים בעיקר באיזורים פראיים, יש להם תרבות משלהם ומנהיגים רוחניים משלהם, אבל הם נטולי שלטון מרכזי או טריטוריה משלהם, אם כי רבים מהם תמתגוררים בחורשות אלדין הפראיות. היחס לבני הפרא משתנה מאוד ממקום למקום, כאשר שוכני עיר עשויים לראות בהם ברברים פראיים וחסרי תרבות, ושוכני עיירות קטנות שלמדו להסתמך על כישוריהם של בני הפרא כדי לשרוד את הסכנות של קורבייר מקבלים אליהם את בני הפרא בידידות והערכה.

כושף שעון - אני מניח שהכוונה לclockwork sorcerer? אם כן, מאושר - שים לב שהמישור מכאנוס לא קיים באברון - המקבילה הכי קרובה שלו זה המישור דבאני, מישור הסדר המושלם - אבל מבחינה ת'מטית הוא יותר קשור לכוורות-על, מוחות כוורת, ועסקאות חוקיות מאשר גלגלי שיניים וצירים.
הכוונה בעניין הגזעים הייתה שאי אפשר לקחת, לצורך העניין, אלפי ים (כמו שטקהאג שאל) - הם לא קיימים באברון. אין מגבלה על כמות שחקנים מגזע זה או אחר.

נרוביאן - תודה רבה! ממליץ לכולם להסתכל על ההסבר הכללי על סימני דרקון בסוף הקובץ, זה ממצה ממש טוב! בנוסף לכך, אני אתחיל לערוך לתוך הפוסט הראשי הסברים כלליים וקצרים על חלקים שונים באברון, הממלכות, סימני הדרקון, הגזעים השונים, וכו' כדי לסייע לאנשים שפחות מכירים את עולם המערכה.

לונוולף
אוקיי, זה נראה הרבה יותר טוב ומתאים, יש הרבה פוטנציאל כאן! יש לי כמה נקודות ושאלות לפיתוח, אבל לפני כן, שתי שאלות
1. איזו אלפית אמא שלו הייתה? כיצד הדבר משפיע עליו, ההתנהגות שלו, סגנון הלחימה שלו, וכו'? בשביל להבין במה מדובר, ממליץ להסתכל על סוגי האלפים שקיימים באברון שפירטתי בהודעה לtkhag בעמוד הקודם. מאחר שהמניע של הדמות שלך הוא לחקות את מעשי הגדולה של העבר, אני ממליץ לך להעיף מבט באלפי ואלנאר (Valenar elves) - התרבות שלהם בנויה על כך שהם בוחרים גיבורים מהעבר ומנסים להגיע למעשי הגדולה שלהם, לחקות אותם, וכו' - בנוסף לכך, יש להם גם נשק ייחודי ומעניין בשם "סימיטר כפול" שיכול להתאים מאןד לדמות של סייף כמו שלך.
2. למההוא מתבייש באוזני האלף שלו? מה יש לו להסתיר? בניגוד לעולמות כמו רומח הדרקון, אין גזענות או טינה מיוחדת בין הגזעים, אז באופן כללי לא אמורה להיות סיבה מיוחדת להסתיר את מוצאו האלפי - אם הוא ובחר לעשות זאת בכל זאת, זה צריך להיות משהו אינדיבידואלי אליו.
3. לבסוף, עניין המוטיבציה - לדמות שלך יש מניע כללי שהוא "לחקות את מעשי הגבורה של העבר", שזו התחלה טובה - מה בנוגע למניעים ספציפיים? מה הוא רוצה, אוהב, שונא, פוחד, משתוקק אליו? האם יש לו קשר רגשי מיוחד לאדם כלשהו מלבד שני החברים שלו?
 

liorgonen3

פונדקאי ותיק
שאלה בקשר ל"נאום מעלית" זה אמור להיות ציטוט או איזה "תיאור סיפורי" של הדמות? זה מוגבל בשורות? או שזה אמור להיות הקונספט של הדמות בכמה שורות?
 
Top Bottom