• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 טאשה ומעבר לעולמות אחרים

אחד הדברים שהפתיעו אותי בקריאה של הקלחת של טאשה הוא ההתייחסות למעבר בין עולמות (מערכה).
זה משהו שאמנם היה קיים במהדורות קודמות אבל לא בצורה מפורשת והופתעתי לראות שזה מוצג כדבר שגרתי ויש לחש ספציפי וגם חפצי קסם שמאפשרים את זה כ RAW.

בעבר עשיתי זאת פעם אחת (מאיי הסערה לאדמות המצולקות וחזרה) אבל זה משהו לא שגרתי בעיניי...
 
זה הלחש חלום הצעיף הסגול או משהו כזה? הבנתי שהרכיב החומרי שלו זה חפץ מעולם מערכה אחר שאליו אתה רוצה לעבור, אז זה ממילא משאיר את מעבר עולמות המערכה כקטע שהוא לחלוטין בשיקול דעת שה"ם. זה באמת קצת מוזר להכניס את זה כלחש רשמי, במיוחד אם בפועל הוא לא נותן כלום כי עדיין צריך להשיג חפץ מתאים שיכול היה להגיע ליקום שלך רק באמצעים "הרגילים" של מבוכים ודרקונים, כמו התערבות אלוהית חזקה במיוחד או מסע אגדי של מאה שנה בספינת נאותליד דרך מישור הצללים...
 
אני מסכים, הדעה שלי לגבי זה - זה מגניב כי זה מאפשר חופש ברמה מאד גבוה (ממש לעבור עולם), מצד שני דבר כזה לא יקרה בלי התערבות מנחה (צריך עולם והמשך עלילה כדי לעבור) ואז ממילא זה משהו שהמנחה היה שותל במערכה כדי להצדקי מעבר שכזה, מה שהופך את הלחש אכן למוזר...
הרי אני לא אשחק בקמפיין כלשהו ועל דעת עצמי אעבור לעולם אחר לחלוטין רק כי אני כשחקן מכיר אותו, הדמות אמורה להכיר אותו וזה יקרה רק בהתוויה של המנחה.
מה שכן זה זורק אותי למקומות שלא חשבתי עליהם, למשל להתחיל מערכה בממלכות נשכחות ואז לזרוק את החבורה לשמש השחורה או לרומח הדרקון - Mind blowing...
 
אני מסכים שהלחש יכול להיות מיותר אבל אם שחקן לוקח אותו זו גם דרך לסמן למנחה שהוא רוצה שיהיה מעבר בין עולמות במערכה וזה גם הופך את המעבר לפשוט יחסית ולא מצריך איזה עתק או מסע מיוחד (אם זה מתאים כמובן).
בנוסף, האם המישורים האחרים זהים במובן הזה בכל העולמות? לא כמו באברון שיש מישורים שונים אבל מכאנוס של גריהוק נגיד זה אותו המכאנוס של הממלכות הנשכחות?
 
מכאנוס של גריהוק נגיד זה אותו המכאנוס של הממלכות הנשכחות?
אאלט כן.

אישית, אף פעם לא אהבתי את הקטע של מישורים אחרים או הרפתקאות בהם ומעולם לא השתמשתי בו.
 
אאלט כן.

אישית, אף פעם לא אהבתי את הקטע של מישורים אחרים או הרפתקאות בהם ומעולם לא השתמשתי בו.
הרפתקאות במישורים אחרים זה דבר מגניב לגמרי ושחקנים עפים על זה לרוב, אבל זה מצריך קצת עבודת הכנה מצד המנחה.
זה נותן לך אפשרות לשנות חוקי פיזיקה (ומטפיזיקה) של העולם, להציב דברים שאולי במישור החומר הראשוני לא היו מתאימים ובכלל נותן חוויה מסוג אחר.
 
אכן זה הלחש של הצעיף הסגול, שדורש או חפץ או שאחד מהיצורים נולד בעולם המערכה האחר. כמו שנאמר, זה פשוט מוזר שזה קיים - כי מעבר בין עולמות מערכה הוא בהחלט DM Call.

כהערה, מעבר לעולמות מערכה אחרים דרך המישורים נתמך הרבה זמן, למשל Planescape שזה העיקרון של העולם מערכה שמאפשר לך להגיע לכל עולם מערכה אחר דרך המישורים, או SpellJammer שעושה את אותו הדבר. היחידי שהיה חסום היה חמה קודרת, אבל גם זה הוסר בגרסאות יותר מאוחרות של העולם (היה לו את The Gray שחסם מעבר).

נ.ב. אם הלחש והחפץ היה מופיע בספר של Spelljammer זה דווקא היה מגניב ;)
 
אכן זה הלחש של הצעיף הסגול, שדורש או חפץ או שאחד מהיצורים נולד בעולם המערכה האחר. כמו שנאמר, זה פשוט מוזר שזה קיים - כי מעבר בין עולמות מערכה הוא בהחלט DM Call.
אז בעצם זה עדיין DM call, אבל גם שעולה לאחד מהשחקנים בלחש. נשמע לי די מעפן...
 
כמו שאמרתי קודם אני חושב שאם רוצים לעשות מערכה שבה מעבר בין עולמות הוא די סטנדרטי אז הלחש הזה יכול לעזור בזה שהוא נותן לשחקנים דרך פשוטה לעבור.
 
עולה לאחד מהשחקנים בלחש.
*בלי* שזה יעלה לאשף בלחש?

כן, לצפות משחקן שהאשף שלו שמטיל לחשים בעוצמה 7 יצטרך לוותר על האפשרות של להטיל עוד כדור אש מושהה או תרסיס פריזמטי בשביל לעבור לעולם מקביל. זה כזו הקרבה נוראית והתעללות. פשוט מזעזע.

1614184803173.png

זה נשמע לי כמו "אוי אוי אוי"
 
זה לא עניין של התמסכנות של האשף, זה יותר בקטע שלסבך דברים זה חסר טעם אם התוצאה הסופית היא פחות או יותר אותו הדבר. להוסיף לחש למשוואה לא משנה שום דבר חוץ מלהוסיף לחש למשוואה.
אני לא בהכרח מסכים עם הנקודה הזו, כי אני חושב שיש סיבות טובות למה לרצות להוסיף לחש למשוואה, אבל יש פה לגיטימציה מעבר ל"אוי אוי אוי".
 
מסכים. אם זה היה בספר של עולם מערכה שבו מעבר בין עולמות הוא משהו שכיח (spelljammer, planescape) זה לא היה לי מוזר שקיים כזה לחץ וחפץ.
מה שמוזר זו הבחירה לשים את זה כעוד לחש/חפץ בעוד שמעבר בין עולמות מערכה זה לא משהו שחקנים עושים סתם ככה. זה מגיע משליט המבוך והוא יכול להחליט על אלף ואחת דרכים שבהם זה יתבצע...
 
לא קראתי את טאשה, אבל כן ראיתי את הלחש.

במו"ד, הרבה פעמים "אם זה לא בחוקים זה לא קיים" ומה שהלחש הזה עושה הוא לתאר לך דרך די ציורית לעבור מעולם לעולם (כולל הקטע של הוילון הכחול בסוף).

זה בעצם שם על השולחן (מילולית) את האפשרות למעבר עולמות וגם מתאר לך דרך ספציפית שבה זה קורה.
 
חזרה
Top