• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות

מהדורה 5 חפצי קסם ולחשים דרקוניים

nav566

פונדקאי ותיק
יאללה, המשכנו שוב. הנה כמה דברים דרקוניים אקראיים. אשמח לביקורת בונה, בעיקר מהכיוון של איזון.



לחשים דרקוניים

הצמחת קשקשים (Grow Scales)
דרג
: 3
מסורת: תהפוכה
זמן הטלה: פעולת בונוס
טווח: עצמי
רכיבים: ת, ק, ח (מעט קשקשי דרקון)
משך: ריכוז, עד דקה
מקצועות: דרואיד, סייר
אתה מצמיח קשקשי דרקון עבים, שמגנים עליך מנזק. כאשר אתה מטיל לחש זה, ובתחילת כל תור כל עוד הלחש נמשך, אתה מקבל 10 נקודות פגיעה זמניות. הן נשארות עד תחילת תורך הבא.
בדרגות גבוהות יותר: כמות נקודות הפגיעה הזמניות גדלה ב-5 עבור כל דרג לחש מעל 3.

זימון דרקון (Summon Dragon)
דרג:
5
מסורת: יצירה
זמן הטלה: פעולה רגילה
טווח: 90 רגל
רכיבים: ת, ק, ח (פסלון דרקון משובץ באבני חן בשווי כולל של 500 מ"ז)
משך: ריכוז, עד שעה
מקצועות: אשף, דרואיד, לוחם (אביר קמאי), מכונאי, נוכל (תעלולן מאגי), סייר
אתה קורא לרוח דרקונית, שמגשימה את עצמה ליצור בנקודה בטווח שאתה יכול לראות. היצור משתמש בבלוק נתוני הרוח הדרקונית (ראה מטה).
כאשר אתה מטיל את הלחש, בחר אש, ברק, חומצה, כפור או רעל. היצור דומה לדרקון שמקושר לסוג הנזק שבחרת, ובלוק הנתונים שלו משתנה בהתאם. היצור נעלם כשנקודות הפגיעה שלו צונחות ל-0 או כשהלחש מסתיים.
היצור ידידותי לך ולבעלי הברית שלך. בקרב, הוא משתמש באותה היוזמה שלך ופועל מיד אחריך. הוא מציית לפקודות מיידיות (אין צורך בפעולה) ואם אתה לא נותן לו פקודות, הוא משתמש בפעולת החמיקה ומשתמש בתנועה שלו כדי להימנע מסכנות.
בדרגות גבוהות יותר: אם אתה מטיל לחש זה ביחידת לחש גבוהה מ-5, השתמש בדרג זה בבואך לקבוע את נתוני היצור כאשר רלוונטי.

רוח דרקונית
דרקון גדול (ענק בדרג לחש 8 ומעלה)
נק"פ: 10 פעמים דרג הלחש
דרג"ש: 10 + דרג הלחש (שריון טבעי)
מהירות: 30 רגל, מעוף 60 רגל
תכונות:
כוח - 18 (4+)
זריזות - 10 (0)
חוסן - 16 (3+)
תבונה - 14 (2+)
חוכמה - 14 (2+)
כריזמה - 16 (3+)
עמידויות נזק: הסוג הנבחר
חסינויות מצב: מורעל (אם נבחר סוג רעל), מוקסם, מפוחד
חושים: ראיית חושך 120 רגל
שפות: דרקונית, מבין את השפות שאתה מדבר
פעולות:
הדרקון יכול לבצע מספר התקפות טפרים בפעולת ההתקפה ששווה לחצי דרג הלחש, מעוגל מטה. אחת ההתקפות האלה יכולה להיות מוחלפת בהתקפת נשיכה.
נשיכה - התקפת קפא"פ, תוסף התקפה שווה לתוסף התקפת הלחש שלך, הישג 5 רגל, נזק 2ק6 + 4 + דרג הלחש חודר.
טפרים - התקפת קפא"פ, תוסף התקפה שווה לתוסף התקפת הלחש שלך, הישג 5 רגל, נזק 1ק8 + 4 + דרג הלחש חותך.
נשיפה (3/יום) - הדרקון נושף חרוט באורך 40 רגל. כל יצור בשטח חייב להצליח בהצלת זריזות כנגד ד"ק הצלת הלחשים שלך או לחטוף 1ק6 נזק מהסוג הנבחר על כל דרג לחש. לדוגמא, אם הלחש הוטל בדרג 5, הנזק שווה ל-5ק6. יצור שהצליח בהצלה חוטף חצי נזק.

משמר המטמון של בלשאקאג (Belshakag's Treasure Ward)
דרג:
4
מסורת: יצירה
זמן הטלה: פעולה רגילה (טקס)
טווח: מגע
רכיבים: ת, ק, ח (אבק אלכימי מיוחד בשווי 400 מ"ז שהלחש מכלה)
משך: עד להפעלה
מקצועות: אשף, לוחם (אביר קמאי), כוהן, כושף, מכונאי, נוכל (תעלולן מאגי)
כששודדים והרפתקנים רוצים לגנוב את האוצר שלך, אין ברירה לפעמים אלא להשתמש בפתרונות יצירתיים. אתה מטיל לחש מיוחד על חפץ שיכול להיכנס במשבצת של 5 רגל, עליו אתה בוזק את האבק האלכימי. במידה והחפץ יוזז מהמקום בו הוא היה כשהטלת את הלחש למרחק של יותר ממייל, הלחש יופעל והחפץ ישוגר בחזרה למקומו.

פה דרקון (Dragon's Mouth)
דרג:
0
מסורת: תהפוכה
זמן הטלה: פעולה רגילה
טווח: 30 רגל
רכיבים: ת, ק
משך: מיידי
מקצועות: אשף, דרואיד, לוחם (אביר קמאי), כושף, מכשף, נוכל (תעלולן מאגי)
אתה הופך את פיך ללוע דרקון למספר שניות, ומשגר קליע לכיוון מטרה בטווח. בחר אש, ברק, חומצה, כפור או רעל. בפגיעה, המטרה חוטפת 1ק6 נזק מהסוג הנבחר.
הנזק מלחש זה משתפר ב-1ק6 שאתה מגיע לדרגות 5 (2ק6), 11 (3ק6), ו-17 (4ק6)

חפצי קסם דרקוניים

מגן קשקשי דרקון
מגן, נדיר
זהו מגן עץ מצופה בקשקשים של דרקון. הוא מעניק תוסף 1+ נוסף לדרג"ש כאשר אתה אוחז בו. בנוסף, אתה יכול להשתמש בו כדי להגן על עצמך מאלמנט. כאשר אתה מציל זריזות כדי להימנע מנזק מסוג מסוים, אתה יכול להשתמש בתגובה שלך כדי להציב את המגן לפני גופך ולקבל עמידות לסוג הנזק הזה עד תחילת תורך הבא. סוג הנזק נקבע על פי סוג הדרקון ממנו הקשקשים נלקחו.

אדום - אש
כחול - ברק
ירוק - רעל
לבן - כפור
שחור - חומצה
זהב - אש
כסף - כפור
נחושת - חומצה
ארד - ברק
פליז - אש

מטה של כוח דרקוני
מטה, נדיר (דורש התאמה בידי מטיל לחשים)
זהו מטה ארוך עשוי עץ עתיק מכוסה ברונות משונות, שבקצהו תגליף של ראש דרקון. הוא משמש כמטה קסום שמעניק תוסף 2+ להתקפה ולנזק. כאשר אתה מחזיק אותו, יש לך תוסף 2+ להתקפות לחש.
למטה זה 10 מטענים עבור תכונותיו השונות. הוא מחדש 1ק6 + 4 מטענים כל שחר. אם אתה מנצל את המטען האחרון שלו, גלגל ק20. בתוצאה של 1, המטה מאבד את תכונותיו הקסומות והופכת למטה לא קסום רגיל.
הטלת לחשים
אתה יכול לנצל מטען אחד או יותר מהמטה כדי להטיל את אחד הלחשים הבאים ממנו, תוך שימוש ביכולת הטלת הלחשים שלך: Absorb Elements (מטען אחד), Dragon's Breath (שני מטענים), Grow Scales* (שלושה מטענים), Summon Dragon* (חמישה מטענים). בנוסף, אתה יכול להטיל את הלחשון Dragon's Mouth* מהמטה בלי לנצל מטענים.
*ראה לחשים דרקוניים מעלה.
הילת פחד
כפעולה רגילה, אתה יכול להניף את המטה ולנצל ארבעה מטענים כדי ליצור סביבך הילת פחד, שנמשכת לטווח 30 רגל סביבך. ההילה מחזיקה דקה. כאשר יצור שאתה עוין לו מתחיל את תורו בהילה או נכנס לתוכה בפעם הראשונה בכל סיבוב, הוא חייב להצליח בהצלת חוכמה כנגד ד"ק הטלת הלחשים שלך או להיות מפוחד ממך עד תחילת תורו הבא.

פסלון כוח מופלא: דרקון פליז
חפץ פלא, נדיר
זהו פסלון של דרקון עשוי פליז, קטן מספיק להכניס לכיס. אתה יכול לזרוק את הפסלון לנקודה במרחק 60 רגל ומטה ממך ולקרוא במילת הפקודה כפעולה רגילה. אם אתה עושה כן, הפסל גדל והופכת לדרקון פליז עולל. הדרקון יהפוך חזרה למיניאטורה לאחר שעברו שש שעות, לאחר שאומרים שוב את מילת הפקודה ונוגעים בו, או לאחר שהוא יורד לאפס נקודות פגיעה. הדרקון ידידותי לך ולבעלי בריתך, ויציית לפקודותיך. אם אתה לא פוקד עליו, הוא לא יעשה דבר מלבד להגן על עצמו.
לאחר שהשתמשת בפסלון, אינך יכול להשתמש בו שוב למשך שלושה ימים.
 

גרגויל

פונדקאי ותיק
חפצי הקסם מגניבים ממש, מרגיש מאוד דרקוני
הצמחת קשקשים מרגיש די חלש ביחס ללש כמו "גבורה" (heroism)
משמר המטמון של בלשאקאג גם מרגיש קצת חלש, אבל זה לא נראה כמו לחש שמיועד לשחקנים אז לא מאוד קריטי
פה דרקון הוא לחש מגניב, הייתי מגדיל את קוביית הנזק לק8, היכולת לבחור אלמט לא שקולה ללת חיסרון להתקפת הנשק הבאה או להפחית ק4 מהצלה
 

nav566

פונדקאי ותיק
יכול להיות שאתה צודק בנוגע להצמחת קשקשים. השוויתי את זה לArmor of Agathys, שברמה 3 נותן 15 נקודות פגיעה זמניות פעם אחת. כן, הוא עושה גם נזק, ובכל זאת. איך אתה מציע לשפר את זה?

ואני מאוד סקפטי בנוגע לפה הדרקון. השיקול שלי הוא שזה כנראה לחש שאתה לוקח כלחשון שני למקרה שתצטרך אותו. ובמקרה הזה, הגיוני לתת לו קוביית נזק נמוכה יותר, כדי שלפחות תהיה סיבה לא לקחת אותו. כשזה ק8 כבר בטוח הייתי לוקח את זה לכל דמות, למקרה שהלחשון המרכזי שלי לא שמיש נגד יריב מסויים.
 

גרגויל

פונדקאי ותיק
אולי משהו עם ”כל עוד יש לך את הנקפ הזמני (כלומר לא הורידו אותו בהתקפה קודמת בתור הזה) אתה מקבל עמידות לנזק אלמנטלי כזה או אחר” זה גם ישקף את כל העניין של קשקשי דרקון
 

lonewolf

פונדקאי ותיק
הבעיה עם פה דרקון היא... שבאמת לא יקחו אותו. יש שני לחשוני התקפה מעולים במשחק - פרץ קמאי, שרק וורלוק יכול להשתמש בו, וגם קליע אש, שכמעט כולם יכולים להשתמש בו.
וכשיש כמעט לכולם לחשון שעושה 1ק10 נזק, אף אחד לא באמת ישתמש בלחשון אחר שעושה 1ק6 נזק, הם יעדיפו לקחת לחשים שימושיים יותר, כמו mage hand או mending.
אפשר אולי, במקום נזק, לגרום לנשיפת אפקטים כלשהם - החלשה, האטה, או דברים כאלו.
 
Top Bottom