• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 חיפוש רעיון לסיידקווסט

ערב קסום לכולם!

הקבוצה שלי (סייר, נוכל, פלאדין- דרגה 3 כמעט 4) הגיעו לעיר מוקדם מהצפוי מבחינת הקמפיין (ויצטרכו לעזוב אותה ולחזור אליה בהמשך). הם קנו ציוד, התמקחו על המחיר והנפח שמכר להם את הציוד הסכים לרדת במחיר בתנאי שהדמויות יהיו חייבות לו "טובה קטנה". במשחק יש סמים וזנות וזה צריך להיות קשור לזה. הוא מתחיל לנצל את הקבוצה ללא ידיעתה להעברת סמים לבית זונות גדול בעיר ואחרי זה מגלה להן מה הן עשו ומה העונש על זה בעיר. הוא טוען שהוא עצמו מוגן כי הוא נותן שירות הרבה שנים לאציל ששולט בעיר.

מכאן, אני פונה אליכם. אשמח לקבל כמה רעיונות קטנים להמשך. כל דבר יוכל לעזור. תודה.
 
שיפלילו אותו או יסכסכו אותו עם טיפוס שלילי דומה.

זאת בהנחה שמדובר בסתם קטע Juvenile של לכתוב הרפתקאות עם פלילים ונורמות מפוקפקות ולא הטרלה של מישהו שאוהב לכתוב את המילה "זונה" ולהסתכל על מה שהוא כתב.
 
מציע שההענשה שלו תעשה על ידי ניתוק הקשרים שלו עם האציל.
כדאי לשקול לתת לחבורה רמזים באמצעות הזונות שלו (לא, ממש לא העתקתי מהזונות של אצבעון במשחקי הכס. ממש לא!).
חוץ מזה אולי לקיחה של הסמים שלו בתוספת קסם ספציפי תגרום לחבורה להבין כל מיני דברים מוזרים על הבחור.
 
לפי הכותרת, אתה מחפש הרפתקה קצרה לתת לחבורה. אני חושב שהדבר הכי ברור הוא לשלוח אותם להביא לו "רכיבים אלכימיים" ליצירת חפצים קסומים, אולי ריר של צפרדע ענקית או אבקה מצמח טורף תבוני. משהו שמצד אחד הוא פנטסטי, מגניב, ומסוכן מספיק כדי להצדיק את שליחת החבורה, ומצד שני לא יפתיע אותם לאחר מכן כשהם יגלו שהחומר הזה הוא בעצם הסמים שהנפח מוכר.
 
תודה על הרעיונות, אבל אני מחפש משהו יותר פלילי או מוסרי בסיפור שלי. אני חושב שלשחקנים שלי קל מדי לשלוף את החרב והם מעדיפים את זה על פני פתרונות מתוחכמים יותר ומסוכנים פחות עבורם. אין לי בעיה שיהיה קרב גדול בסוף, אבל כן חשוב לי שיהיו עוד אלמנטים.
 
הרעיון של המפקד הכי נראה, בסוג של קונסטלציה שנוחה ומתאימה לך.
אופציה שנייה היא סוג של אדפטציה לסרט של we are the millers, שבקלות יכולה ליצור תחושה של ניצול ורצון לנקמה/ הפללה.
עם זאת, אני חייב כמה שאלות/ הערות:

1) למה הוא מגלה להן את תוכניתו בעצם..? סוג של נבל שבטוח בעצמו ומגלה את התוכניות ליריב?

2) כעורך דין בעצמי ניסיתי את האופציה של משפט מושחת במשחק - זה נחמד, למרות שהשחקנים תמיד הרגישו כאילו אני טוען נגדם בבימ״ש אמיתי. אם תרצה יש לי רעיונות בנושא.

3) חיבור עקיף לקמפיין - לא ברור לנו עדיין מדוע הדמויות יחזרו לעיר, אולי תחבר את זה איכשהו? החיבור לא חייב להיות ישיר ״(״הא! הנפח הוא הבן של הנבל הראשי!״), אלא גם עקיף, והכי אהוב עלי - חיבור שכרגע נותר עמום אבל בהמשך הדמויות יכולות להשתמש בו כשיגיע הקטע העיקרי בקמפיין.

4) סתם שאלת תם - מה המניעים של הקבוצה? מה האג׳נדות של הדמויות?
לא בטוח שהנוכל ירגיש נקיפות מצפון לגבי הסיטואציה.. ומה לגבי הפלאדין? אולי הוא יצטרך כפרה? ומה הסייר חושב על תככים בינאישיים - אולי הוא בכלל מעדיף להתרחק ולא לחזור לזה?
 
אולי נשף שמכיל עבריינים אבל גם אנשים "רמי מעלה" בחברה? הדמויות לא ממש יוכלו להילחם באמצע אולם נשפים, אבל זו אחלה הזדמנות להכיר דב"שים, למצוא בני ברית או אויבים, ולמצוא לקוחות חדשים לסמים שלהם.
 
הרעיון של המפקד הכי נראה, בסוג של קונסטלציה שנוחה ומתאימה לך.
אופציה שנייה היא סוג של אדפטציה לסרט של we are the millers, שבקלות יכולה ליצור תחושה של ניצול ורצון לנקמה/ הפללה.
עם זאת, אני חייב כמה שאלות/ הערות:

1) למה הוא מגלה להן את תוכניתו בעצם..? סוג של נבל שבטוח בעצמו ומגלה את התוכניות ליריב?

2) כעורך דין בעצמי ניסיתי את האופציה של משפט מושחת במשחק - זה נחמד, למרות שהשחקנים תמיד הרגישו כאילו אני טוען נגדם בבימ״ש אמיתי. אם תרצה יש לי רעיונות בנושא.

3) חיבור עקיף לקמפיין - לא ברור לנו עדיין מדוע הדמויות יחזרו לעיר, אולי תחבר את זה איכשהו? החיבור לא חייב להיות ישיר ״(״הא! הנפח הוא הבן של הנבל הראשי!״), אלא גם עקיף, והכי אהוב עלי - חיבור שכרגע נותר עמום אבל בהמשך הדמויות יכולות להשתמש בו כשיגיע הקטע העיקרי בקמפיין.

4) סתם שאלת תם - מה המניעים של הקבוצה? מה האג׳נדות של הדמויות?
לא בטוח שהנוכל ירגיש נקיפות מצפון לגבי הסיטואציה.. ומה לגבי הפלאדין? אולי הוא יצטרך כפרה? ומה הסייר חושב על תככים בינאישיים - אולי הוא בכלל מעדיף להתרחק ולא לחזור לזה?
1. הוא רק מגלה להן שהוא משעבד אותן אליו אחרי שהן עושות את הטובה שהן חייבות לו. מעין מאזן אימה- או שיעשו מה שהוא רוצה או שהוא ידווח למשמר.
2. אני אשמח לשמוע.
3. הדמויות יחזרו לעיר בהמשך כי הן יחפשו חפץ קסום מסויים שנמצא אצל האציל שמנהל את העיר. אין קשר בין שני הארועים, למרות שאפשר לקשור אותם (הכתיבה של הקמפיין לא נגמרה).
4. המניעים של הקבוצה הן לחזור הביתה. כלומר, הקבוצה תקועה במישור קיום מקביל ומנסה לחזור למישור שלה. הנוכל כנראה לא ירגיש נקיפות מצפון קשות, אבל הפאלאדין יתייסר ועל זה אני בונה שהוא יהיה זה שבאיזשהו שלב יתעמת עם הנפח. הסייר- באמת לא מעניין אותו תככים אישיים, אבל הוא חלק מהקבוצה והוא זה שהפיל אותם לבור הזה.
 
אולי נשף שמכיל עבריינים אבל גם אנשים "רמי מעלה" בחברה? הדמויות לא ממש יוכלו להילחם באמצע אולם נשפים, אבל זו אחלה הזדמנות להכיר דב"שים, למצוא בני ברית או אויבים, ולמצוא לקוחות חדשים לסמים שלהם.
אני די בטוח שהקבוצה שלי לא תרצה להסתבך עם סמים בעיר שאוסרת את זה וכולאת מי שמתעסק עם סמים. האציל מושחת ועושה משפט שונה לכל אחד, ומה שהדמויות לא יודעות זה שהוא יצרן הסמים הגדול ביותר בעיר, כך שהוא ישמח להפטר מהמתחרים.
 
אני די בטוח שהקבוצה שלי לא תרצה להסתבך עם סמים בעיר שאוסרת את זה וכולאת מי שמתעסק עם סמים. האציל מושחת ועושה משפט שונה לכל אחד, ומה שהדמויות לא יודעות זה שהוא יצרן הסמים הגדול ביותר בעיר, כך שהוא ישמח להפטר מהמתחרים.
אולי הוא נותן אותם למסיבות של האצולה המושחתת? או שהנשף ייתן להן גישה לארמון שלו, מה שיכול לתת להן הזדמנות לגלות עליו עוד מידע
 
אני בצד של השאלות - הבנתי את הקטע של זונות, בסדר. מה הקטע של סמים ונפח ? כאילו... נפחיה זה בערך המקום הכי לא נכון להעביר דרכו סמים. מה הקשר לסמים ? איך השיג אותם ( תאמין לי שהוא לא זה שמייצר / מגדל אותם) ? לשם מה הוא צריך לסחוט את הדמויות להיות "נערי המשלוח" ?
 
אני בצד של השאלות - הבנתי את הקטע של זונות, בסדר. מה הקטע של סמים ונפח ? כאילו... נפחיה זה בערך המקום הכי לא נכון להעביר דרכו סמים. מה הקשר לסמים ? איך השיג אותם ( תאמין לי שהוא לא זה שמייצר / מגדל אותם) ? לשם מה הוא צריך לסחוט את הדמויות להיות "נערי המשלוח" ?
הוא לא מייצר אותם, אבל משתמש במעמד שלו כאחד שמקורב לשלטון המקומי כדי להגדיל את ההכנסה. הוא מחפש מי שלא יאמינו לו כי הוא זר והדמויות הן בדיוק כאלה, ממלא הם נראים שונה מכולם כי הם ממישור קיום אחר (מבחינת לבוש וכו'). הוא משיג אותם משבט של דובלינים שגרים בסמוך לעיר.
 
לפי הבנתי אתה רוצה שיעזבו את העיר. אם כך אז הנפח מודה להם על עבודתם הטובה, וכעט מעוניין להציע להם עבודה מסוכנת יותר, אך בתשלום גבוהה יותר.
לאחרונה הגיעו התראות כי מישהו פוגע בקו המסחר שלו עם ישוב ב'. מדובר בארגון ששודד את הסחורה שלו בדרך. הוא צריך שהם יאתרו את השודדים וימסרו את הסחורה ללקוחות שלו. בתמורה הם יכולים להשאיר אצלם את הכסף, רק שיאמרו שהגיעו ממנו. הנפח רק חושש שיאבד את הלקוחות הטובים שלו אם הסחורה לא תגיע פעם נוספת.

לדעתי זה יכול לגרום לשחקנים לעזוב את העיר שלך, יחד עם יצירת קשרים בעולם הפשע.
 
לפי הבנתי אתה רוצה שיעזבו את העיר. אם כך אז הנפח מודה להם על עבודתם הטובה, וכעט מעוניין להציע להם עבודה מסוכנת יותר, אך בתשלום גבוהה יותר.
לאחרונה הגיעו התראות כי מישהו פוגע בקו המסחר שלו עם ישוב ב'. מדובר בארגון ששודד את הסחורה שלו בדרך. הוא צריך שהם יאתרו את השודדים וימסרו את הסחורה ללקוחות שלו. בתמורה הם יכולים להשאיר אצלם את הכסף, רק שיאמרו שהגיעו ממנו. הנפח רק חושש שיאבד את הלקוחות הטובים שלו אם הסחורה לא תגיע פעם נוספת.

לדעתי זה יכול לגרום לשחקנים לעזוב את העיר שלך, יחד עם יצירת קשרים בעולם הפשע.
זה רעיון טוב, אבל הוא לא יזיז את הקבוצה מהתכנית המקורית שלה. אני צריך שהם ישאבו פנימה בלי אפשרות לצאת, שזה יכפה עליהם. יש להם משימה גדולה יותר- להשיג חפץ קסום שיחזיר אותם הביתה (למישור שלהם) וזה מאוד חשוב להם. לכן, לסייע לגמד תמורת תשלום זה משהו שאולי פחות יהיה הכיוון שלהם. מצד שני, אני אשמור את זה להמשך :)
 
אני צריך שהם ישאבו פנימה בלי אפשרות לצאת, שזה יכפה עליהם.
עתידות: בקרוב כשתרצה לקבוע סשנים השחקנים יענו בתירוצים כמו "אני צריך לנקות את המקרר" ויפסיקו להגיע.
 
עתידות: בקרוב כשתרצה לקבוע סשנים השחקנים יענו בתירוצים כמו "אני צריך לנקות את המקרר" ויפסיקו להגיע.
ה"התירוץ" ללמה לא משחקים היום זה כי ערב יום הסטודנט, אבל הם מפצים ביום אחר ועוד נוסעים אלי :) הדבר היחיד שיבטל לנו סשנים זה תקופת מבחנים...
 
להנחות בצורה שכופה על שחקנים מהלכים זה כלי עלילתי שממש צריך להיזהר בשימוש בו ולעשות את זה במשורה.
כשמישהו בא לשחק דמות, הוא רוצה שיהיה לו חופש בחירה באיך לשחק אותה ומה לעשות. דמויות יכולות להיכנס למצבים מאולצים, אבל אם אתה לא משאיר לשחקן מרווח תמרון לפרוץ מהם החוצה, אז אתה לא באמת נותן לו לשחק - אתה משחק עם עצמך ומשתמש בדמויות בתור בובות.

אם אני מעמיד דמות בסיטואציה של "נתנו לך רעל שיהרוג אותך תוך שבוע, תעשה מה שנגיד לך או שלא ניתן לך את הנוגדן" אז אני גם יוצא מנקודת הנחה שהשחקן ינסה למצוא גם פתרון שלישי, לא רק לציית או למות - אני לא יכול לצפות את הפתרון הזה ולכן המשחק הופך למעניין גם בשבילי. אבל לעשות את זה כל סשן שני, זה כבר יהיה מעיק.

אם אתה לוקח לשחקנים את השליטה בדמויות יותר מידי פעמים למשך יותר מידי זמן, אז למה אתה צריך אותם ולמה הם צריכים אותך?
 
חזרה
Top