• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 חיפוש בחדרים במהדורה 4

ZTCraftCat

פונדקאי חדש
היי, אני משחק במהדורה רביעית ולא מצליח להבין איך לקבוע אילו מהאוצרות בחדר השחקנים מצאו. מישהו/י יכול/ה להסביר את הנושא?
 
התשובה הטובה ביותר
יש כמה אפשרויות.
מה שנקרא "לקיחת 20" לא קיים במהדורה. או שמגלגלים, ואז משתמשים בתוצאת הגלגול, או ש"לוקחים 10". זה לא משנה כמה זמן לוקח להם.

פעולת עזרה, כמו שדרואיד אמר, אומרת שדמות אחת מגלגלת כרגיל, ועד 4 דמויות אחרות מגלגלות את המיומנות בד"ק 10+חצי דרגתן, במידה והן מצליחות- הדמות שמגלגלת כרגיל מקבלת תוסף 2+ שמצטבר על כל הצלחה.

אפשר גם לדרוש בדיקה קבוצתית, מה שאומר שכל הקבוצה מגלגלת, ואם חצי מהקבוצה עוברת את הד"ק זו נחשבת הצלחה. לא בדיוק מתאים למקרה הזה, אבל עדיין חשוב לציין.

אבל בכנות, למי אכפת? אם השחקנים מתעקשים לחפש בכל חדר במשך שעות עד שהם בטוחים במאה אחוז שאין בו שום דבר חבוי נוסף, שיהנו. אם אתה רוצה שהם לא יעשו את זה, תכניס הגבלת זמן, תכניס התקלויות משוטטות- הדמויות לא יכולות פשוט להתקע בחדר הזה שלוש שעות, כי העולם יושמד עוד...
היי, אני משחק במהדורה רביעית ולא מצליח להבין איך לקבוע אילו מהאוצרות בחדר השחקנים מצאו. מישהו/י יכול/ה להסביר את הנושא?
שה"מ קובע כמה קשה למצוא דברים מוסתרים בחדר לפי דירוג קושי של מיומנות הבחנה.
כאשר הרפתקן מחפש בחדר, הוא מגלגל מיומנות. אם קיבל תוצאה ששווה לדרוג הקושי או גבוהה יותר, הוא מוצא את החפץ המוסתר.

מן הסתם לא צריך לגלגל על מה שלא מוסתר.
 
שה"מ קובע כמה קשה למצוא דברים מוסתרים בחדר לפי דירוג קושי של מיומנות הבחנה.
כאשר הרפתקן מחפש בחדר, הוא מגלגל מיומנות. אם קיבל תוצאה ששווה לדרוג הקושי או גבוהה יותר, הוא מוצא את החפץ המוסתר.

מן הסתם לא צריך לגלגל על מה שלא מוסתר.
יש הגבלה לכמה פעמים השחקנים יכולים לגלגל בדיקת הבחנה?
 
אחת. כלל אצבע: לעולם אל תתן לשחקנים לגלגל יותר מפעם אחת לכל דבר. ''אני מנסה שוב'' הורס את הרעיון, וכך גם ''אם הוא לא הצליח אולי אני אצליח'' (בשביל היה משתמש ב''עזרה'').
 
הכוונה של the Nerubian the Nerubian היא לא שזה לוקח הרבה זמן לך כמנחה, אלא שחיפוש היא פעולה שאמורה לקחת זמן עבור הדמויות. כל גלגול קוביה לחיפוש אומר שחלף פרק זמן מסוים.
אם אין להם מגבלת זמן, אז השחקנים עקרונית יכולים לבלות שעות בחיפוש בתוך החדר.
אם הדמויות הן כרגע באזור שורץ אויבים אז בזמן שהן מחפשות יכול מאוד להיות שיגיע פטרול שלהם ויתפוס את הדמויות לא מוכנות.
 
הכוונה של the Nerubian the Nerubian היא לא שזה לוקח הרבה זמן לך כמנחה, אלא שחיפוש היא פעולה שאמורה לקחת זמן עבור הדמויות. כל גלגול קוביה לחיפוש אומר שחלף פרק זמן מסוים.
אם אין להם מגבלת זמן, אז השחקנים עקרונית יכולים לבלות שעות בחיפוש בתוך החדר.
אם הדמויות הן כרגע באזור שורץ אויבים אז בזמן שהן מחפשות יכול מאוד להיות שיגיע פטרול שלהם ויתפוס את הדמויות לא מוכנות.
אז במצב שאין מגבלת זמן והדמויות יכולות להקדיש שעות ייצא להן בסופו של דבר 20 טבעי, אז אני פשוט אמור להגיד להן מהם כל האוצרות בחדר?
 
זה כבר תלוי בך כמנחה, אתה יכול לפרט להם כל מה שיש בחדר. אבל אתה לא חייב כמובן.
אישית גם נראה לי די נדיר שאין לחץ זמן במקרה שמה שמחפשים הוא בעל משמעות.
זה גם תלוי איך חיפוש מתבצע אצלך: השחקנים יודעים שהם נכשלו או הצליחו חלקית? בעקרון ההנחה היא שאם השחקנים גלגלו חיפוש ולא הצליחו אז אלא אם כן הנסיבות השתנו (נגיד, מישהו אמר להן שיש כאן משהו חבוי בתוך החדר) הדמויות לא מוצאות כל סיבה לחפש שוב - או כמו ש- I Am A Druid I Am A Druid אמר, כל אחד מחפש פעם אחת.
שים לב להבדל בין הדמויות לשחקנים - גם אם השחקן מניח שיש כאן משהו אם הדמות שלו נכשלה בגלגול אז מבחינתה אין כאן כלום.
 
או כמו ש- @
I Am A Druid
I Am A Druid אמר, כל אחד מחפש פעם אחת
למעשה, מה שאני אמרתי זה שרק דמות אחת מחפשת. אז מלכתחילה הדמויות צריכות לבחור את הדמות בעלת תוסף ההבחנה הגבוה ביותר למשימה, וכל השאר ישתמשו בפעולות ''עזרה'' או מקבילה של זה במהדורה 4.
אחרי הכל, אם דמות אחת מחפשת ועוד אחת אומרת ''אולי אני אראה משהו שהוא לא'', הדמות השנייה למעשה עוזרת לראשונה ולא מחפשת בגלגול נפרד.
 
יש כמה אפשרויות.
מה שנקרא "לקיחת 20" לא קיים במהדורה. או שמגלגלים, ואז משתמשים בתוצאת הגלגול, או ש"לוקחים 10". זה לא משנה כמה זמן לוקח להם.

פעולת עזרה, כמו שדרואיד אמר, אומרת שדמות אחת מגלגלת כרגיל, ועד 4 דמויות אחרות מגלגלות את המיומנות בד"ק 10+חצי דרגתן, במידה והן מצליחות- הדמות שמגלגלת כרגיל מקבלת תוסף 2+ שמצטבר על כל הצלחה.

אפשר גם לדרוש בדיקה קבוצתית, מה שאומר שכל הקבוצה מגלגלת, ואם חצי מהקבוצה עוברת את הד"ק זו נחשבת הצלחה. לא בדיוק מתאים למקרה הזה, אבל עדיין חשוב לציין.

אבל בכנות, למי אכפת? אם השחקנים מתעקשים לחפש בכל חדר במשך שעות עד שהם בטוחים במאה אחוז שאין בו שום דבר חבוי נוסף, שיהנו. אם אתה רוצה שהם לא יעשו את זה, תכניס הגבלת זמן, תכניס התקלויות משוטטות- הדמויות לא יכולות פשוט להתקע בחדר הזה שלוש שעות, כי העולם יושמד עוד שעתיים אם הן לא יציבו את אבן הרובי הקסומה בעינו של הפסל בתחתית המבוך! הדמויות נתקעות בחדר שלוש שעות? יצורים אחרים במבוך שומעים את הרעשים שהן עושות, ומארגנים להן מארב!

עריכה:
חשוב גם לציין ש20 טבעי הוא לא הצלחה אוטומטית, ואם יוצא לשחקן 20 טבעי, זה לא אומר שהוא מוצא כל דבר שיש למצוא בחדר. זה עדיין לפי ד"ק כרגיל.
 
עריכה אחרונה:
התשובה הטובה ביותר
דבר נוסף, בטבלה של הדירוג קושי ונזק לפי דרגה במדריך לשליט המבוך כתוב שהדירוג קושי הבינוני לדמויות בדרגות 4-6 הוא 12 וכמה עמודים לפני זה כתוב שלחיפוש חפץ בעל ערך במקום נסתר משתמשים בדירוג קושי בינוני, אז השחקנים צריכים סך הכל 12. זה לא נראה לי הגיוני שדירוג הקושי כל כך נמוך. האם זה באמת המצב או שאני מפספס משהו?
 
אתה לא מפספס כלום, אבל אתה גם לא טועה. דירוגי הקושי שבמדריך למנחה לא נכונים.

הנה טבלת דירוגי קושי מאוזנת יותר:
 

קבצים מצורפים

  • 0. טבלת אתגרי מיומנות.pdf
    158.1 KB · צפיות: 7
אבל בכנות, למי אכפת? אם השחקנים מתעקשים לחפש בכל חדר במשך שעות עד שהם בטוחים במאה אחוז שאין בו שום דבר חבוי נוסף, שיהנו. אם אתה רוצה שהם לא יעשו את זה, תכניס הגבלת זמן, תכניס התקלויות משוטטות
מצטרף לזה. הכלל הראשון בכל יצירת שיטה והרצה של משחק: אם זה לא חשוב מספיק אל תגלגל, תתאר מה קורה. גלגולי קוביות מייצגים אקראיות, אבל לא ״סתם״ מזל אחרת היינו מגלגלים קוביה בכל ארוחת צהריים כדי לוודא שלא נחנקנו מעצם תרנגולת.
אתה דורש גלגול כשיש מתח, אדרנלין, כשמשהו מהותי מתרחש, כשהכישלון הוא בעל ערך ממשי. לא מגלגלים סתם.

רודפים אחרי הדמויות? יש זמן קצוב לחיפוש - יאללה לגלגל, ותתאר את המתח וההתרגשות!
אין לחץ והכל רגוע? פשוט תתאר שהם מוצאים את זה כעבור x זמן (או שתקבע שזה בלתי אפשרי לאיתור אם זה עד כדי כך נסתר).
 
חזרה
Top