• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 חיית מחמד קצת אחרת...

חשבתי על "לתת" לאחת הדמויות חית מחמד (כמו שועל או חורפן) שתעזור או תקשר אל הדמות, אבל בהמשך (אחרי שהדמות והשחקן יקשרו אליה) יתברר שהיא משהו אחר לגמרי - יצור או ישות ששינתה צורה לחיה הזו כדי לעקוב מקרוב אחר החבורה.
איך אני יכול לרמוז על זה במשך הזמן לשחקן - אבל בצורה מאד מאד עדינה, כלומר שזה לא יהיה שקוף מדי אבל אולי ירים גבה.
אולי שינוי חיצוני קל מאד? או התנהגות טיפה שונה? הצעה אחרת?
 
תנסה לתת תחושה שהיא קצת תבונית כבר מההתחלה. היא יכולה לנחם את הדמות ברגעים קשים או להביא לה את הדבר החשוב שהנבל בדיוק הפיל. לא שיהיה ברור שהיא חכמה אבל שתהיה יותר מאולפת מחיית פרא רגילה.
חוץ מזה היא יכולה להיעלם לפעמים והדמות לא יודעת לאן מה שיחזק תחושה שיש לה עסקים משלה.
 
בכללי גם האופציה של "החייה הזו נמצאת כאן ואין לך מושג איך זה קרה" גם יכול לעודד. הקבוצה נכנסה למבוך והשאירה את החייה בפונדק? פתאום החייה נמצאת שם. הקבוצה הלכה לפגוש את האציל והשאירה את החיה מחוץ לחדר הראשי- החייה יושבת לאציל על השולחן.

בכללי להתייחס אליה כמו אל "פרי הפלטיפוס" יכול לעבוד, החיייה נעלמת ומופיעה יש מעין בכל מיני אירועים. היא יכולה גם להגיע בדיוק עם הכלי הנכון ("אתה לא מוצא את המפתחות בשום מקום אבל אז פתאום זוזו השואל מגיע עם צרור מפתחות בפה") ודברים בסגנון הזה
 
חוץ מזה היא יכולה להיעלם לפעמים והדמות לא יודעת לאן מה שיחזק תחושה שיש לה עסקים משלה.
זה נניח רעיון טוב, אבל הוא קצת על הגבול של מחשיד מדי, לא?


בכללי להתייחס אליה כמו אל "פרי הפלטיפוס" יכול לעבוד, החיייה נעלמת ומופיעה יש מעין בכל מיני אירועים. היא יכולה גם להגיע בדיוק עם הכלי הנכון ("אתה לא מוצא את המפתחות בשום מקום אבל אז פתאום זוזו השואל מגיע עם צרור מפתחות בפה") ודברים בסגנון הזה
נייס, אני יכול לעבוד עם זה!
 
זה נניח רעיון טוב, אבל הוא קצת על הגבול של מחשיד מדי, לא?
אם עושים את זה רק פעם בהרבה זמן אני לא חושב שזה יהיה מחשיד במיוחד, אין בינהם קשר קסום וחיות יוצאות לצוד או שמתחילה עונת החיזור של השועלים או דברים כאלו, ואפשר גם להשתמש בזה כשמגלים את הזהות האמיתית של היצור.
זוזו נעלם כבר להמון זמן ופתאום מגלים שהוא נחטף על ידי הנבל כי הוא בעצם דרקון זהב במסווה!
 
"הדרקון נושף אש לכיוונך ולכיוון פלאפי, תטיל זריזות."
*שחקן ושה"מ מטילים זריזות*
"הטלתי 1 טבעי"
"מצוין. פלאפי קופץ להתחבא מאחוריך בעוד הדרקון נושף, והנשיפה שלך פוגעת בו ישירות."
"רגע, הוא התחמק מזה? איך?"
*שה"מ מושך בכתפיים*

בעיקרון, אני יכול לחשוב על הרבה דרכים לעשות את זה, אבל הדרך האהובה עלי לעשות את זה היא לשחק על שבירת השעיית הספק. הדוגמא שנתתי למעלה אומנם טיפשית טיפה, אבל היא מדגימה את הרעיון. משהו לא הגיוני קורה עם החיה, והשחקן מציין שזה לא הגיוני, ואז אתה אומר משהו כמו "נו, תזרום איתי," או "כי ככה אמרתי". מסוג הדברים שאף פעם אסור לך להגיד לשחקן ששואל שאלות, כי זה שובר להם את השעיית הספק. ככה, כשהחשיפה מגיעה, השחקנים חוזרים אחורה בראש ומבינים את כל הדברים שקרו מקודם. זה לא רק נותן לשחקנים את הטוויסט שרצית, אלא גם מחזק את השעיית הספק אפילו יותר וגורם להם להרגיש מתוגמלים מאוד על תשומת הלב שלהם.
השיטה הזו עובדת גם עם בדיחות בשולחן. להגיד משהו שנשמע כל כך מגוחך ש"ברור" שאתה אומר אותו רק בשביל הצחוקים, ואז לחשוף משמעות עמוקה יותר מאחוריו. זה מוביל לרגעים מאוד מוצלחים מהניסיון שלי.
 
חזרה
Top