• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 חוקי הדיפה למו"ד 5: יצירה שלי

אז חשבתי, הרי במציאות אפשר לבצע הדיפה של מכות (לא פסיבית, באמצעות נשק וכדומה) ויש לזה מכניקה בשיטה של מלסטרה, אז למה לא להוסיף מכניקה לזה גם למו"ד?. אז כתבתי את המכניקה הזו. אשמח להערות, הארות ושיפורים.

נ.ב. תגנבו את המכניקה הזו בלי בושה לשיטות אחרות!



מצבי הדיפה

ניתן לבצע בדיקת הדיפה כאשר אחד מן המצבים הבאים מתרחש:

1. מכת נשק קפא"פ פוגעת, בעוד הנפגע מחזיק כלי נשק דו ידני או רב שימושי (בשתי ידיים) בו הוא שולט.

2. מכת נשק טווח פוגעת, בעוד הנפגע מחזיק מגן ושולט בו.

3. לחש המגלגל התקפה פוגע, בעוד הנפגע מחזיק מגן ושולט בו.



ביצוע הדיפה

כאשר ניתן לבצע הדיפה, הנפגע יכול לנצל פעולת תגובה כדי לגלגל בדיקת כוח (אתלטיקה) כנגד התקפת קפא"פ, או זריזות (אתלטיקה) כנגד התקפת טווח בד"ק השווה לגלגול ההתקפה של היריב. באם הבדיקה הצליחה, הנפגע הדף את ההתקפה בהצלחה ולא סופג נזק. באם הבדיקה נכשלה, הנפגע ביצע טעות בתזוזתו וסופג עוד 20% נזק מההתקפה (הנזק מאותו הסוג כמו ההתקפה). הנפגע יכול לבחור האם לגלגל הדיפה או לוותר על יכולתו להדיפה.



מצבים בהם לא ניתן לגלגל הדיפה

1. לא ניתן לגלגל הדיפה כנגד פגיעה חמורה.

2. לא ניתן לגלגל הדיפה כנגד התקפות אזוריות.

3. לא ניתן לגלגל הדיפה באם הגלגול הטבעי (מה שיצא בקובייה) של התקפת היריב גבוהה מ 10 +תוסף שליטה +מתאם כוח של ההודף.
 
עריכה אחרונה:
אני אציין שב5 קיים כישרון בשם Defensive Duelist, (אני מניח שאתה לא מכיר אותו כי ציינת שאתה משתמש בתרגום ולא בספר ולכן חסר לך חלק מהתוספות), הכישרון אומר שכאשר אתה משתמש בנשק סגנון שאתה שולט בו ומותקף בקפאפ, אתה יכול לנצל את התגובה שלך על מנת להוסיף את תוסף ההכשרה שלך לדרג"ש נגד ההתקפה הזו.

החוקים שאתה רושם מעניינים, אבל תשים לב שהם יוצרים מעט האטה של המשחק (הדבר האחרון שאתה רוצה הוא שכל פעולה שלך דורשת 4 גלגולי קובייה של כל שחקן נגד המפלצת, אתה רוצה שזה יהיה זורם ומהיר), אם אתה רוצה משחק בו דמוית יכולות להדוף התקפות, פשוט תגדיר שכולם מתחילים עם הכישרון הזה (הבהרה, כישרון במהדורה 5 היא יכולת שאתה יכול לבחור לקחת במקום תוספי תכונה מהמקצוע. כל הכישרונות נותנים יכולות, חלק מהם גם נותנים +1 לתכונה כלשהי, תלוי כישרון) ותגיד שלא צריך נשקי סגנון בשבילו. ואז שחקן יכול לבחור פשוט להגדיל את הדרג"ש שלו פעם בסיבוב נגד התקפת קפאפ. בלי עכשיו לבדוק 4 פרמטרים בכל התקפה ומבלי לדרוש ממנו גלגול נגדי.

אגב, אין באמת חוקים להדיפה של נשקי טווח חוץ מתפיסת חצים של נזיר, זה כי ברמת העיקרון נשקי טווח נעים מהר מכדי שמישהו באמת יוכל להגיב להם בצורה נורמלית אלא אם כן הוא אומן לחימה שהתאמן לזה, תרגיש חושפי להתעלם מזה בתור חוק בית, אני רק מבהיר את הרצינואל.

לנתיב של הלוחם - אומן הקרב יש מהלך הדיפה, אני לא חופר עליו כי אני מניח שזה פחות מעניין אותך כרגע, שוב זה נתיב שקיים בספר לשחקן ולא בSRD ולכן אני מניח שהוא פחות רלבנטי


פלאפית -מו"ד מניחה שהדרג"ש שלך מורכב גם מניסינות הדיפה וכאלה, הקונספט הוא לא שאתה עומד סטטית בשדה הקרב מחוץ לתורך אלא שאתה מנסה לחמוק/להדוף/לתקוף/לנוע כל הזמן ופעיל בקרב כל רגע, לכן עקרונית הדיפה היא כבר משהו שמניחים שדמות מנסה לעשות אוטמטית, ושחקן יכול לבחור אם ההתקפה פספסה אותו כי הוא התקופף, כי זה פגע לו בשריון או כי הוא הדף את ההתקפה עם החרב שלו.
 
פלאפית -מו"ד מניחה שהדרג"ש שלך מורכב גם מניסינות הדיפה וכאלה, הקונספט הוא לא שאתה עומד סטטית בשדה הקרב מחוץ לתורך אלא שאתה מנסה לחמוק/להדוף/לתקוף/לנוע כל הזמן ופעיל בקרב כל רגע, לכן עקרונית הדיפה היא כבר משהו שמניחים שדמות מנסה לעשות אוטמטית, ושחקן יכול לבחור אם ההתקפה פספסה אותו כי הוא התקופף, כי זה פגע לו בשריון או כי הוא הדף את ההתקפה עם החרב שלו.
זו הסיבה שדרג"ש מחושב עם זריזות, ולא עם חוסן. במהדורה 4 הוא חושב עם זריזות\תבונה (מה שגבוה יותר) כדי להעביר מכאנית את זה שאתה יכול גם לנתח את מהלכי היריב כדי להתגונן וכאלה.
 
אני אציין שב5 קיים כישרון בשם Defensive Duelist, (אני מניח שאתה לא מכיר אותו כי ציינת שאתה משתמש בתרגום ולא בספר ולכן חסר לך חלק מהתוספות), הכישרון אומר שכאשר אתה משתמש בנשק סגנון שאתה שולט בו ומותקף בקפאפ, אתה יכול לנצל את התגובה שלך על מנת להוסיף את תוסף ההכשרה שלך לדרג"ש נגד ההתקפה הזו.
אין לי כישרונות, כמו שחשבת, ולכן לא ידעתי את זה. עדיין אני חושב שהמכניקה שלי קצת יותר מוצלחת, כי לא צריך לוותר על יכולת מקצוע בשביל זה.
החוקים שאתה רושם מעניינים, אבל תשים לב שהם יוצרים מעט האטה של המשחק (הדבר האחרון שאתה רוצה הוא שכל פעולה שלך דורשת 4 גלגולי קובייה של כל שחקן נגד המפלצת, אתה רוצה שזה יהיה זורם ומהיר), אם אתה רוצה משחק בו דמוית יכולות להדוף התקפות, פשוט תגדיר שכולם מתחילים עם הכישרון הזה (הבהרה, כישרון במהדורה 5 היא יכולת שאתה יכול לבחור לקחת במקום תוספי תכונה מהמקצוע. כל הכישרונות נותנים יכולות, חלק מהם גם נותנים +1 לתכונה כלשהי, תלוי כישרון) ותגיד שלא צריך נשקי סגנון בשבילו. ואז שחקן יכול לבחור פשוט להגדיל את הדרג"ש שלו פעם בסיבוב נגד התקפת קפאפ. בלי עכשיו לבדוק 4 פרמטרים בכל התקפה ומבלי לדרוש ממנו גלגול נגדי.
לא צריך לחשב כל פעם מחדש, אפשר לכתוב את זה בדפ"ד ליד הדרג"ש (תוסף הדיפה: +...). וזה לא הרבה זמן, זה יכול להיות מהיר מאוד אם השחקן והמפלצת מגלגלים באותו זמן (אם ההתקפה לא עברה דרג"ש התגובה לא בוזבזה). שים לב שפחות או יותר רק מגוננים (כי הם שולטים במגן / דו ידני) יכולים להדוף, למעט דמויות המשתמשות במטה לחימה (מהלך לא יעיל בעליל מכיוון שאתה לא יכול להטיל לחשים תנועתיים - רוב הלחשים). בפועל אפשרויות ההדיפה הופכות את זה לסוג של יכולת מקצוע של לוחם +ברברי +פלאדין +סייר, ואם מקצועות אחרים רוצים לעשות את זה זה די קשה להם, כי הם בדר"כ לא שולטים באתלטיקה, ותוסף הכוח לא גבוה במיוחד.
אגב, אין באמת חוקים להדיפה של נשקי טווח חוץ מתפיסת חצים של נזיר, זה כי ברמת העיקרון נשקי טווח נעים מהר מכדי שמישהו באמת יוכל להגיב להם בצורה נורמלית אלא אם כן הוא אומן לחימה שהתאמן לזה, תרגיש חושפי להתעלם מזה בתור חוק בית, אני רק מבהיר את הרצינואל.
אתה צודק אם אני מנסה לתפוס את התחמושת, אבל אם אני מגן על הגוף באמצעות מגן אני חוסם את הדרך אל המטרה ולא מנסה לתפוס תחמושת. זה מהיר מאוד כי תוך כדי טעינה של היריב אתה יכול להרים את המגן, ואפשר לעשות את זה גם במהלך תנועת התחמושת.
לנתיב של הלוחם - אומן הקרב יש מהלך הדיפה, אני לא חופר עליו כי אני מניח שזה פחות מעניין אותך כרגע, שוב זה נתיב שקיים בספר לשחקן ולא בSRD ולכן אני מניח שהוא פחות רלבנטי
צודק בהחלט.
פלאפית -מו"ד מניחה שהדרג"ש שלך מורכב גם מניסינות הדיפה וכאלה, הקונספט הוא לא שאתה עומד סטטית בשדה הקרב מחוץ לתורך אלא שאתה מנסה לחמוק/להדוף/לתקוף/לנוע כל הזמן ופעיל בקרב כל רגע, לכן עקרונית הדיפה היא כבר משהו שמניחים שדמות מנסה לעשות אוטמטית, ושחקן יכול לבחור אם ההתקפה פספסה אותו כי הוא התקופף, כי זה פגע לו בשריון או כי הוא הדף את ההתקפה עם החרב שלו.
צודק חלקית. בשריון כבד אין את זה בכלל, ובשריון בינוני זה מוגבל. בכל מקרה, זה הרבה יותר מגניב אם יש אופציית הדיפה שאומרת שגם אם תוסף ההתקפה שלך גבוה לא מחייב שתפגע, אם ליריב יש תוסף הדיפה גבוה.
 
אני מתעלתם מהתגובות שלך בקשר להאם זה מתאים/פאלפי וכו' כי זה פשוט דברים שאנחנו לא נסכים עליהם כנראה. רק נותן המלצה מהצד.
אתה מתכנן כרגע להריץ משחק בפורם, תניח שכל מה שאתה עושה בדקה במשחק חי לוקח בערך יום במשחק פורם. הזמן שאתה מוסיף של לחכות לשמוע אם שחקן מבצע הדיפה ואז הזמן שלוקח לך להגיב אם הוא הצליח או לא מוסיף עוד זמנים... זה סתם יעכב את המשחקים, תיקח את זה בחשבון.

אגב, על הביצוע של היכולת עצמה, אני חושב שיש לך חור שאתה צריך לקחת בחשבון, אם דמות משקיעה באתלקטיה (אפילו ברמת נוכל שלוקח התמחות בסקיל הזה או מישהו שלוקח את הכישרון הנדרש בשביל לקבל תוסף הכשרה כפול) או אפילו ברברי בזעם (אולי שווה לך לרשום שאי אפשר לבצע הדיפה בזעם) יצליחו כמעט תמיד בבדיקות הדיפה. כל דמות אחרת פשוט לא תרצה לנסות, כי הסכנה של לחטוף עוד נזק פשוט לא שווה את זה (אולי חוץ מהמקרים שאתה חושש שההתקפה תוריד אותך גם ככה מתחת ל0 נק"פ ואז אין לך מה להפסיד). אני מבין את הקונספט של "אמור להיות מחיר למהלך" ולכן אני אציע לך שבמקום לחסום את כל הנזק אז הדיפה מוצלחת תחסום רק חצי מהנזק, גם ככה השחקן מוותר על התגובה שלו בשביל זה, בשביל כמה מקצועות זה קריטי
 
אתה מתכנן כרגע להריץ משחק בפורם, תניח שכל מה שאתה עושה בדקה במשחק חי לוקח בערך יום במשחק פורם. הזמן שאתה מוסיף של לחכות לשמוע אם שחקן מבצע הדיפה ואז הזמן שלוקח לך להגיב אם הוא הצליח או לא מוסיף עוד זמנים... זה סתם יעכב את המשחקים, תיקח את זה בחשבון.
אתה צודק במשחק פורום שבו השחקנים לא מסונכרנים, במשחק מעוט שחקנים זה כבר פחות נכון, ואם עורכים את הקרבות בדיסקורד אז זה לא קיים.
 
אין לי כישרונות, כמו שחשבת, ולכן לא ידעתי את זה. עדיין אני חושב שהמכניקה שלי קצת יותר מוצלחת, כי לא צריך לוותר על יכולת מקצוע בשביל זה.
בשביל כישרון לא מוותרים על יכולת מקצוע.

אתה צודק אם אני מנסה לתפוס את התחמושת, אבל אם אני מגן על הגוף באמצעות מגן אני חוסם את הדרך אל המטרה ולא מנסה לתפוס תחמושת. זה מהיר מאוד כי תוך כדי טעינה של היריב אתה יכול להרים את המגן, ואפשר לעשות את זה גם במהלך תנועת התחמושת.
תוסף המגן כבר מחושב לתוך השריון בדרך כלל. לא סתם יש תוסף למגן.

באופן כללי אני מעדיף להשתמש במכאניקת ההדיפה הרגילה, שתמורת תגובה מוסיפה מעט לדרג"ש.
 
כישרונות אכן מוותרים על סוג של יכולת מקצוע - העלאת ערכי תכונה.
וזה מה שהופך את זה למאוזן מבחינת יוצרי המשחק, אפילו שאני אישית שובר את זה ומעניק כישרונות כפרסים...
 
בשביל כישרון לא מוותרים על יכולת מקצוע.
אופס, חשבתי שזה מה שליאור אמר, אבל מעיון נוסף אני רואה שזה לא נכון. פשלה.
תוסף המגן כבר מחושב לתוך השריון בדרך כלל. לא סתם יש תוסף למגן.

באופן כללי אני מעדיף להשתמש במכאניקת ההדיפה הרגילה, שתמורת תגובה מוסיפה מעט לדרג"ש.
לגבי תוסף מגן - זה נכון, אבל התוסף אמור להיות תלוי אימון, לדמות בעלת הרבה זריזות אמור להיות תוסף מגן גבוה יותר מאשר דמות פסיבית יחסית עם זריזות נמוכה (ערכתי את ההדיפה של נשקי טווח כך שתהיה זריזות (אתלטיקה).
לגבי היכולת הרגילה, זו יכולת מקצוע או שכל אחד יכול לעשות את זה? לא בדיוק הבנתי את מכניקת הכישרונות של 5.
 
כישרונות: יש רשימה, שבדרגות 4, 8, 12, 16, ו19 ניתן לקחת כישרון במקום העלאה בערכי תכונה. פשוט למדי.
עכשיו הבנתי. לא אמרתי שזה מסובך, פשוט אם אף אחד לא מסביר לך ש1+1=2 אתה לא יודע את זה לבד.
אז נראה לי עדיף שכל אחד יוכל לעשות הדיפה (לא דווקא אפקטיבית, אבל אני בהחלט מצייר מצב שבו המגוננים נפלו והנוכל של הקבוצה מנהל קפא"פ בעזרת מטה לחימה כנגד גובלין שבמקור נלחם בקשת, ושניהם עושים את זה כדי שהשני לא יהרוג את המעולפים בקבוצה).
 
לגבי תוסף מגן - זה נכון, אבל התוסף אמור להיות תלוי אימון, לדמות בעלת הרבה זריזות אמור להיות תוסף מגן גבוה יותר מאשר דמות פסיבית יחסית עם זריזות נמוכה (ערכתי את ההדיפה של נשקי טווח כך שתהיה זריזות (אתלטיקה).
טכנית, אתה צודק, שימוש בנגן אמור להיות ככה. אבל מבוכים ודרקונים היא לא שיטת קרב ריאליסטית (מהרבה מאוד בחינות), הסיבה העיקרית לזה היא שזה הופך את החיים בכלל וקרבות בפרט להרבה יותר פשוטים, תסתכל על ספר החוקים של שיטה כמו 3.5, שיטה בה כדי לתפוס אדם אתה צריך לקרוא עמוד וחצי של חוקים, שיטה שבה היית יכול לתקוף את הנשק של האויב שלך כדי לשבור אותו, ואם זה לא עבד לגמרי אז רק "לפצוע" אותו. מהדורה 5 ויתרה על הרבה מהחומרים האלו בשביל מטרה אחת- פשטות, זו הסיבה למה מקבלים תוסף קבוע לנגן, זה למה החצי אורק וננס יכולים להחזיק את אותה חרב ארוכה באותה קלות, זו הסיבה שיש מצב בשם "מורעל" כדי לתאר שכרות, ואין מצב ביניים. וזו הסיבה שאין מדד נוסף כדי לתאר את יכולת ההדיפה שלך, אלא רק תוסף לדרג"ש כתגובה.
 
טכנית, אתה צודק, שימוש בנגן אמור להיות ככה. אבל מבוכים ודרקונים היא לא שיטת קרב ריאליסטית (מהרבה מאוד בחינות), הסיבה העיקרית לזה היא שזה הופך את החיים בכלל וקרבות בפרט להרבה יותר פשוטים, תסתכל על ספר החוקים של שיטה כמו 3.5, שיטה בה כדי לתפוס אדם אתה צריך לקרוא עמוד וחצי של חוקים, שיטה שבה היית יכול לתקוף את הנשק של האויב שלך כדי לשבור אותו, ואם זה לא עבד לגמרי אז רק "לפצוע" אותו. מהדורה 5 ויתרה על הרבה מהחומרים האלו בשביל מטרה אחת- פשטות, זו הסיבה למה מקבלים תוסף קבוע לנגן, זה למה החצי אורק וננס יכולים להחזיק את אותה חרב ארוכה באותה קלות, זו הסיבה שיש מצב בשם "מורעל" כדי לתאר שכרות, ואין מצב ביניים. וזו הסיבה שאין מדד נוסף כדי לתאר את יכולת ההדיפה שלך, אלא רק תוסף לדרג"ש כתגובה.
זה מעולה ההסבר שלך, והוא נכון באופן כללי. טכנית כאן, אני פישטתי מאוד את ההדיפה לעומת המקור במלסטרה (3 סוגי הדיפות ויכולת התחמקות!) ולדעתי זה יכול להוסיף המון למשחק, בלי הרבה סיבוכים (גלגול אתלטיקה פשוט במקום התקפה מזדמנת). אם אתה מחשב את מספר הגלגולים, אז זה לא שונה מהתקפה מזדמנת ומחליף אותה, כך שזה לא מוסיף סיבוכים.
וגם לא לכולם כי זה שבור מאוד, ובגלל שמהדורה חמש מבוססת על נק"פ ולא על שריון זה לא באמת משנה הרבה.
לא הבנתי מה זה אומר "שבור מאוד" ומהדורה 5 לא מבוססת רק על נק"פ, לנוכל עם התקפת נשק פשוט אין שום סיכוי לפגוע בלוחם עם דרג"ש 21 (לוחות, מגן, סגנון לחימה). דרג"ש נותן עמידות כנגד התקפות, באם הוא גבוה מספיק. אם כי אתה צודק שההבדל בין דרג"ש 14 ל12 זה לא ממש משמעותי (בניגוד להבדל בין 18 ל20, למשל) כי בשניהם לרוב ההתקפות 10 ומעלה תהיה פגיעה, כך שאין הרבה סיכויי פישול.
 
דבר ראשון, התוספת למכאניקה שלך לא יכולה להיות זריזות אתלטיקה, אתלטיקה היא מיומנות מבוססת כוח, הייתי לוקח אקרובטיקה, שהיא מיומנות מבוססת זריזות.
דבר שני, הוספה של עוד שלב שלם לקרב, הבחירה של כל שחקן ודב"ש אם לבחור להדוף או לא מאריכה מאוד קרבות, ומסבכת את המשחק, אתה צריך לדעת עם גלגול ההתקפה גבוה יותר מ10+תוסף שליטה+כוח, דבר שני ואז אתה צריך להחליט אם אתה רוצה להסתכן ולגלגל אתלטיקה, ואז לגלגל אתלטיקה ולהשוות לגלגול ההתקפה: זה מסבך ומאריך את הקרב ממש.
בדרגות נמוכות (1-4) לא קשה להשיג דרג"ש גבוה כלוחם אם אתה רוצה (16-20),אבל אז מאוד קשה לעלות את הדרג"ש מעבר, אפשר טיפה עם חפצים קסומים, או שיפור תכונות. אבל לעומת זאת, הנק"פ של דמויות (ומפלצות) עולה משמעותית, כל דרגה. יש יצור בד"א 20 עם דרג"ש 14, אבל אני בספר אם תמצא יצור בטווח הנק"פ הזה עם פחות מ200 נק"פ (חוץ מליץ', שהוא אשף ולכן דמות סקוישית), לכן יכולות שמגדילות את הדרג"ש (או נותנות לך להתעלם מנזק) הם מעטות, ומוגבלות, ולתת יכולת שנותנת לכל דמות לעשות את זה היא מסוכנת מבחינת איזון
 
פי הסל''ש, קובעים רק יכולת - ואז בוחרים את המיומנות המתאימה. כך שאפשר לבחור זריזות (אתלטיקה). הכוח (אתלטיקה) הוא רק המלצה.
אוקיי, לא הכרתי את החוק הזה, תודה על ההסבר (דרך אגב, אני חושב שזריזות מתאימה פה בכל המקרים, ואני לא בטוח כמה אתלטיקה מתאימה פה, בוג ענק הגבעות לא יצליח לחסום חיצים או חרבות בזכות הכוח העילאי שלו, הוא יעשה את זה עם האינסטינקטים והמהירות תגובה שלו, והיכולת שלו לטפס או לשחות היא לא מאוד רלוונטית פה)
 
חזרה
Top