במסעי אחר שיטות שונות, בדגש על קלות, החלטתי לקרוא את Cairn.
ל-Cairn יש ספרון קצר בן 24 עמודים, שזה קצר, לכן זאת נקודת התחלה נוחה להתחיל ממנה.
המשחק יצא לאור בשנת 2020 על ידי בחור ישראלי בשם יוחאי גל. הגרסה הדיגיטלית שלו היא חינמית ואתם מוזמנים להוריד.
המשחק הוא בסגנון OSR עם הרגשה של משחקים מפעם, והוא די מסוכן.
השיטה של Cairn מבוססת על השיטה של Into The Odd - אין מקצועות או דרגות, אלא הכל מתבסס על ציוד, עם כמות מוגבלת שניתן לשאת.
בוב מ"בוב בונה העולמות" המליץ עליו בסרטון על המלצות לספרי מו"ד עבור ספר לשחקנים חדשים. היה מעניין שהוא לא המליץ למשל על אחת הקופסאות ,אלא דווקא על Cairn.
אכתוב כאן את דעתי על המשחק, על סמך קריאה בלבד.
כאן יהיה מעין תקציר של חוות הדעת המלאה שלי, ובהמשך אכתוב איך בדיוק המשחק עובד, ומה אני חושב על כל דבר.
יצירת הדמות
יצירת הדמות מעודדת יותר מדי רנדומליות, הן מבחינת מראה, התנהגות, ציוד ועוד דברים שלא לצורך. כך שניתן לקבל מזה מיקס של דברים שהם לא קשורים אחד לשני. אם מחליפים את הטלות הקוביה הלא קשורות האלו במתן בחירה לשחקנים על בסיס זה אז זה כבר הרבה יותר טוב לדעתי. זה אפילו יתן לשחקנים נקודות למחשבה לגבי מאפיינים שונים של הדמות שלהם.
ציוד התחלתי
אם משתמשים באופציה של בחירת חבילות ציוד במקום ג'ינרוט רנדומלי של חפצים אפשר לקבל דמויות שהן הרבה יותר מהודקות מבחינת הציוד שלהן.
קסם
כל דמות יכולה להטיל קסמים במשחק בעזרת ספר לחשים, אבל קיימת גם סכנה מסויימת בהטלת לחשים, בעיקר בזמן קרבות. סך הכל אני די אוהב את מה שעשו עם הקסמים במשחק, יש כמה רעיונות טובים.
חוקים
החוקים במשחק הם יחסית פשוטים. בוודאי שהשיטה הרבה יותר פשוטה ממו"ד, אבל יש דברים שאני לא בטוח שיש בהם צורך.
בסיס השיטה, שהוא שיטה שמבוססת על אבסטרקציה של מלאי, קצת פחות מתחברת לי טוב, כי פרט למספר חפצים שהדמויות יכולות לשאת היא יכולה גם לכלול דברים אחרים (עייפות), שבהם לדעתי היה כדאי לטפל בנפרד.
גלגולי ההצלה וה"יוזמה" מקבלים הפשטה שתהיה ברורה יותר לשחקנים חדשים.
קרב
הקרבות הם די פשוטים מבחינת המכניקה, אם כי הם די מסוכנים - מכה אחת ודמות יכולה להגיע למצבים לא נעימים.
יש מקרים שבהם יש לדעתי בעיה מבחינת הקרבה של פשטות לטובת ריאליזם.
סיכום
סך הכל מדובר במשחק עם מכניקה שהיא בהחלט פשוטה יותר ממו"ד, יש בה דברים שאהבתי יותר ודברים שאהבתי פחות. אם הייתי משחק בזה אז זה לא היה 100% As is, אלא עם כמה התאמות.
מבחינת פשטות, היא בוודאי פשוטה יותר ממו"ד, אני לא בטוח שהייתי ממליץ דווקא עליה לשחקנים חדשים כמו בוב. יש דברים שלא מסתדרים לי מספיק טוב, ואני חושב שסביר שאמצא שיטה "קלה" שאתחבר אליה יותר.
האם היא מותאמת למשחק לטווח ארוך?
יש עם מה לעבוד, ואומנם אפשרי לשחק עם זה הרפתקה שהיא לא מאוד קצרה, אבל אני רואה את המשחק הזה כאופציה למשחק של מפגש אחד, שניים, שלושה, ארבעה, אולי חמישה גג, אבל כנראה שלא יותר.
כדאי שיהיה סיפור טוב, ואפשר לתת לשחקנים חפצים מעניינים, אבל לא הייתי מושך את זה מעבר לכמה מפגשים בודדים.
סך הכל נחמד, אבל לא מרגיש לי מספיק שזה "זה".
ל-Cairn יש ספרון קצר בן 24 עמודים, שזה קצר, לכן זאת נקודת התחלה נוחה להתחיל ממנה.
המשחק יצא לאור בשנת 2020 על ידי בחור ישראלי בשם יוחאי גל. הגרסה הדיגיטלית שלו היא חינמית ואתם מוזמנים להוריד.
המשחק הוא בסגנון OSR עם הרגשה של משחקים מפעם, והוא די מסוכן.
השיטה של Cairn מבוססת על השיטה של Into The Odd - אין מקצועות או דרגות, אלא הכל מתבסס על ציוד, עם כמות מוגבלת שניתן לשאת.
בוב מ"בוב בונה העולמות" המליץ עליו בסרטון על המלצות לספרי מו"ד עבור ספר לשחקנים חדשים. היה מעניין שהוא לא המליץ למשל על אחת הקופסאות ,אלא דווקא על Cairn.
אכתוב כאן את דעתי על המשחק, על סמך קריאה בלבד.
כאן יהיה מעין תקציר של חוות הדעת המלאה שלי, ובהמשך אכתוב איך בדיוק המשחק עובד, ומה אני חושב על כל דבר.
יצירת הדמות
יצירת הדמות מעודדת יותר מדי רנדומליות, הן מבחינת מראה, התנהגות, ציוד ועוד דברים שלא לצורך. כך שניתן לקבל מזה מיקס של דברים שהם לא קשורים אחד לשני. אם מחליפים את הטלות הקוביה הלא קשורות האלו במתן בחירה לשחקנים על בסיס זה אז זה כבר הרבה יותר טוב לדעתי. זה אפילו יתן לשחקנים נקודות למחשבה לגבי מאפיינים שונים של הדמות שלהם.
ציוד התחלתי
אם משתמשים באופציה של בחירת חבילות ציוד במקום ג'ינרוט רנדומלי של חפצים אפשר לקבל דמויות שהן הרבה יותר מהודקות מבחינת הציוד שלהן.
קסם
כל דמות יכולה להטיל קסמים במשחק בעזרת ספר לחשים, אבל קיימת גם סכנה מסויימת בהטלת לחשים, בעיקר בזמן קרבות. סך הכל אני די אוהב את מה שעשו עם הקסמים במשחק, יש כמה רעיונות טובים.
חוקים
החוקים במשחק הם יחסית פשוטים. בוודאי שהשיטה הרבה יותר פשוטה ממו"ד, אבל יש דברים שאני לא בטוח שיש בהם צורך.
בסיס השיטה, שהוא שיטה שמבוססת על אבסטרקציה של מלאי, קצת פחות מתחברת לי טוב, כי פרט למספר חפצים שהדמויות יכולות לשאת היא יכולה גם לכלול דברים אחרים (עייפות), שבהם לדעתי היה כדאי לטפל בנפרד.
גלגולי ההצלה וה"יוזמה" מקבלים הפשטה שתהיה ברורה יותר לשחקנים חדשים.
קרב
הקרבות הם די פשוטים מבחינת המכניקה, אם כי הם די מסוכנים - מכה אחת ודמות יכולה להגיע למצבים לא נעימים.
יש מקרים שבהם יש לדעתי בעיה מבחינת הקרבה של פשטות לטובת ריאליזם.
סיכום
סך הכל מדובר במשחק עם מכניקה שהיא בהחלט פשוטה יותר ממו"ד, יש בה דברים שאהבתי יותר ודברים שאהבתי פחות. אם הייתי משחק בזה אז זה לא היה 100% As is, אלא עם כמה התאמות.
מבחינת פשטות, היא בוודאי פשוטה יותר ממו"ד, אני לא בטוח שהייתי ממליץ דווקא עליה לשחקנים חדשים כמו בוב. יש דברים שלא מסתדרים לי מספיק טוב, ואני חושב שסביר שאמצא שיטה "קלה" שאתחבר אליה יותר.
האם היא מותאמת למשחק לטווח ארוך?
יש עם מה לעבוד, ואומנם אפשרי לשחק עם זה הרפתקה שהיא לא מאוד קצרה, אבל אני רואה את המשחק הזה כאופציה למשחק של מפגש אחד, שניים, שלושה, ארבעה, אולי חמישה גג, אבל כנראה שלא יותר.
כדאי שיהיה סיפור טוב, ואפשר לתת לשחקנים חפצים מעניינים, אבל לא הייתי מושך את זה מעבר לכמה מפגשים בודדים.
סך הכל נחמד, אבל לא מרגיש לי מספיק שזה "זה".
עריכה אחרונה: