• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חוויות ממשחק ראשון ב Star Trek Adventures

בתחילת השבוע הרצתי לקבוצה של פאת'פיינדר משחק ראשון ב Star Trek Adventures, עם ההרפתקה של ערכת ההתחלה. לא נכנסנו לעומק השיטה, אלא בעיקר השתמשתי בחוקים שמופיעים בערכת ההתחלה. אבל בכל זאת, כמה רשמים מ 2ק20:
- יצירת הדמויות היא ממש פשוטה, שניים מהשחקנים יצרו דמויות מבלי להתאמץ בכלל. מצד שני, נראה שאין ממש התקדמות מהירה ביכולות הדמויות.
- השיטה עצמה זורמת היטב ובמשחק בזום לא ממש הרגשנו במחסור או בצורך במכאניקה מיוחדת. מאוד מרוצה מהבחירה בשיטה הזו במקום להתעסק עם מבוכים ודרקונים למיניהם שבהם צריך רול20 או דברים מתאימים.
- לגלגל מתחת זה מעניין, אנחנו לא רגילים לזה וזה דורש מחשבה.
- למרות שמדובר לכאורה בשיטה נרטיבית, יש בה הרבה גלגולי קוביות. מה שמעניין זה המומנטום - הגלגול קוביה הוא פחות לקבוע בהכרח את ההצלחה, אלא יותר לאפשר לעשות דברים מיוחדים באמצעות מומנטום. למעשה זו המכאניקה העיקרית של השיטה, והזרימה של המומנטום של השחקנים והאיום של המנחה קובעת את אופי המשחק. למשל, אפשר להכריז על בדיקות שהן בקושי 0 - לא צריך הצלחות בשביל להצליח ברמה הבסיסית - אבל הצלחות נוספות מאפשרות לצבור מומנטום, שאיתו אפשר לבצע דברים נוספים.
לדוגמא, השחקנים לכדו רומולאן בסוף הקרב. במבוכים ודרקונים זה היה בדיקת איום וזה היה "משעמם". כאן הם יצליחו לחקור בלי בעיה (קושי 0) ואז הם יכולים לבחור להשקיע מומנטום כדי לגלות עוד מידע. זה מעביר את השליטה לשחקנים שזה מצוין.
- מסתבר שיש עדיין טרקיז, ואפילו אחד מהשחקנים הוא טרקי מושבע. לא ציפיתי לזה.
- מי הקפטן זו שאלה מרכזית במשחקי מסע בין-כוכבים. משום מה ערכת ההתחלה לא מפרטת מי הקפטן, אלא רק יש קצין ראשון. השארתי לבחירת השחקנים אם אחד מהם יהיה הקפטן או שזה יהיה דב"ש - הם בחרו שאחד מהם יהיה הקפטן, אבל אם זה היה דב"ש זה היה מרגיש ממש מוזר.
- באופן כללי, ערכת ההתחלה היא טובה, אבל יש דברים שמרגישים "חסרים" בהסברים ובמידע שיש בערכה. עוד סבב עריכה וסידור של ההסברים היה ממש משפר את המוצר.

בסך הכל היה אחלה סשן, והשיטה סיפקה את העבודה.
נהנתי הרבה יותר להנחות אותה מאשר משחק בודד שלי בקונאן לפני כמה שנים טובות. לא יודע אם הם שיפרו את השיטה מאז, אבל זה מרגיש הרבה יותר טוב.
 
המומנטום נשמע מעניין,ובפוטנציאל ניתן ליבוא לכל שיטה.

אני דוקא מופתע באופן הפוך- ל'מוגלגים" בלתי טרקים שלא מצויים בפאנדום יש מה לחפש במ'ת שמגוסס עליו?

לי זה נראה מאיים כשיש איזה עשר סדרות כל אחת עם עשר עונות..
 
המומנטום הוא בהחלט מגניב, וגם דורש שהשחקנים ואני נתרגל אליו - בפעם הראשונה שהייתה בדיקה עם קושי אפס זה ממש מוזר, עד שקלטתי שאפשר להשקיע מומנטום להצליח יותר.
הוא גם מרגיש לי הרבה יותר טבעי מאשר קונאן, כי כאן זה בבירור צוות שעובד ביחד.

אני לא חושב שמוגלגים זה תיאור מדויק - כל מי שהוא בן שלושים ומעלה מכיר מסע בין כוכבים. זה כמו לשחק מלחמת הכוכבים ואתה מניח שכולם ראו את הסרטים ויודעים מה זה ג׳דיי. פשוט מפתיע שאנשים ממש זוכרים מה ההבדלים בין הגזעים ומה מהירות ה warp שזמינה ב 2368 (וגם איזה star date זה 😳)

דרך אגב, זה האתר ליצירת דמויות
 
המומנטום נשמע לי קצת כמו המכאניקה של הים השביעי מהדורה שנייה, בה בעצם כשאתה מגלגל אתה צובר Raises, ובעוד שלהצליח בפעולה עולה רק Raise אחד אתה רוצה יותר בשביל להצליח לעצור את ההשלכות של הפעולה או להשתמש בהזדמנויות שהמנחה מציע לך- גם השלכות וגם הזדמנויות הן מכאניקה מובנית בכול גלגול בשיטה.
 
עבר זמן מאז ששיחקתי בים השביעי, אבל אם אני זוכר נכון ההבדל המהותי שכאן המומנטום נשמר אצל החבורה והוא משאב קבוצתי - שגם יש למנחה מכאניקה מקבילה בדמות איום.

כשאני חושב על זה אז בג׳נסיס שאני משחק בה בקבוצה השנייה, יש מכאניקה של נקודות סיפור שגם היא עוברת מהמנחה לשחקנים. אבל שם השימוש בה הרבה יותר עוצמתי ומוגבל בתדירות שלו.
כאן משתמשים במומנטום כל הזמן.
 
חזרה
Top