• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ושוב בפינת הנוסטלגיה...

והפעם אחד הסרטים שהכי אהבתי בתור ילד, הרבה לפני ששיר של אש ושל קרח אמר משהו למישהו, היה לנו את קרח ואש (משעשע שבתרגום הפכו את סדר המילים של שניהם).
סרט פנטזיה קודרת של ראלף בקשי ואמן הקומיקס/צייר פרנק פראזטה שלימים יצרו גם את סרט האנימציה של שר הטבעות.

זה אולי אחד הסרטים שראיתי הכי הרבה פעמים בילדותי, בעיקר מכיוון שהייתה לי קלטת בטא-מאקס שלו אבל גם מכיוון שהוא שודר הרבה בטלוויזיה בתקופות החגים.
האווירה של הסרט היא מאוד בסגנון העולם של קונאן הברברי עם מכשף מרושע, פראים ניאנדרטלים ומעט מאוד בגדים באופן כללי.
יחד עם המוזיקה האייטיזית המצויינת והדמות האייקונית של Darkwolf הברברי/סייר האינדיאני הסרט הזה היה ללא ספק אחת ההשפעות המוקדמות שמשכו אותי להתעניין בפנטזיה בכלל ומשחקי תפקידים בפרט.

מי זוכר ? מי מכיר? מה הסרט שלכם (זה שמשך אתכם אל תוך עולמות הפנטזיה)?

 
לפני שנתיים ומשהו מצאתי ביוטיוב את הסרט המלא, אבל מאז הוא הספיק לרדת משם.
אז כתבתי עליו את הסקירה הזאת:
 
נהדר, יש את הסרט המלא ביוטיוב אבל אני לא יודע כמה זה חוקי אז לא קישרתי לזה.
מסכים לגמרי שדארקוולף הוא פשוט כל כך טוב שהוא הרידימינג פקטור של הסרט, למרות שאני זוכר שמאוד אהבתי את האנימציה בזמנו והתנועות היו נראות מאוד חיות בהשוואה לסרטי התקופה. ראיתי את המתקפה האחרונה בלופים עם הקפיצת התרסקות הנהדרת של דארקוולף והוא בהחלט דמות שהציתה בי הרבה התלהבות.

אני זוכר שהלבוש של טיגרה נתפס כפרובוקטיבי גם אז, אבל דווקא היא הייתה די אקטיבית ופחות העלמה במצוקה הקלאסית. הבחור לא עשה שום דבר מעניין לזכרוני חוץ מלקפוץ מעץ ענקי ולתת הזדמנות לדארקוולף להציל אותו כשהוא מסתבך.

את פריץ החתול אגב ראיתי רק בבגרותי וזאת חוויה שאני לא ממליץ עליה, זאת הזיה מהסוג הרע ביותר.
דווקא פרנק פראזטה הוא היוצר המוצלח והמעניין בין השניים והיצירות שלו של קונאן הברברי שברו לא מעט שיאי מכירות.

בכלל הייתה לי פריבילגיה מאוד מיוחדת כילד, כשחבר טוב של אבא שלי סגר ספריית וידאו וקיבלנו עשרות רבות של קלטות בטא-מקס ב"ירושה" (היום זה לא אומר הרבה לאף אחד אבל פעם בימי הכבלים הפיראטים והערוץ הירדני זה היה הרבה מאוד).
 
עריכה אחרונה:
אני חושב שראיתי את הסרט הזה לראשונה בכבלים פיראטיים אצל חבר.
מכיוון שלא היה לוח שידורים מסודר, צפייה בכבלים הפיראטיים הייתה די הימור - יכלת ליפול על סרט אקשן הוליוודי, סרט נינג'ות זול, סרטי אנימציה גסים ואלימים למבוגרים, דרמה טורקית או סרטי פ'טיש גרמניים חולניים.

אם בנוסטלגיה וסרטי פנטזייה עסקינן, אולי תאהב את הסקירה הזו שכתבתי לפני ארבע שנים על סרטי הפנטזיה הכי גרועים ופח שראיתי אי-אז באייטיז ובניינטיז:
 
אני רוצה להגיד תודה אבל אני לא בטוח שזאת המילה הנכונה לזוועתונים האלה, אבל זה בהחלט נוסטלגי.

אגב, מסתבר בדיעבד שדארקוולף היה אבא של נקרון ושזה משהו שנכתב בתסריט אבל לא פותח בסרט עצמו חוץ מזה שרואים את פסל ישן של הראש של דארקוולף ושהוא קורא לג'וליאנה אמא של נקרון WOLF BITCH. האמת שזה היה יכול להיות סיפור הרבה יותר מעניין. על דארקוולף השליט לשעבר של חבל הארץ ההוא עד שנבגד על ידי אשתו ובנו והביאו לחורבן הבית שלו.
 
חזרה
Top