• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ויהי חושך- עץ משחק (מו"ד 5) 4/4 - נסגר

"אולי החרב שייכת לבנה של הבאנשי." אנור מביט בלהב מרחוק לפני שפוסע לעבר המיטה ומצטרף לדו' ולקאליון. "או שמדובר באיזו מתנת חתונה." הוא מרים את החרב בעדינות מהמיטה וסוקר אותה מקרוב.

Meta
בדיקת מאגיה- 5+4=9
 
"זה נשמע סביר ביותר. נראה לי שכדאי לבדוק גם את הספרים - אולי הארוניות מסתירות משהו." דו' אומר בעודו ניגש אל הספריה שלצד ארון השירות, מתחיל לבחון את הספרים בה בעיון בחיפוש אחר משהו שלא במקום.
Meta
בדיקת Perception על הספריה: 8+3=11
 
אנור לא מצליח לאתר סימנים מאגים כלשהם על החרב. הוא לא בטוח אם היא לא קסומה או שהוא פשוט לא מצליח לזהות אותה.

קאליון עובר על הבגדים, רוב הבגדים נראים מתאימים לאישה בגילה של גאווה פחות או יותר, אבל הוא מזהה גם כמה בגדים שנראים ישנים יותר ומעט יותר חבוטים, כאילו שנפגעו לפגעי מזג האוויר כמה פעמים. לא מן הנמנע שהם היו שייכים למישהו שטייל בעולם או לפחות חצה ברונות.

דו' מתקשה למצוא ספר מיוחד, יכול להיות שהוא לא מחפש טוב מספיק.
 
"תראו את הבגדים האלו, או שגאווה חזרה ממסע ארוך לא מזמן והברון לא חשב שאנחנו צריכים לדעת על זה או שהם שייכים למישהו אחר שחולק את המידה שלה.." קאליון אומר לאחרים ומוסיף שאלה "מישהו שמע תיאור של הבן של הבאנשי והאם הבגדים האלה בכלל מתאימים לו?"
"בכל מקרה, אני חושב שאני אבדוק את הספרייה האחרונה" קאליון מוסיף כשהוא נע לעבר הספרייה שליד המיטה ובודק אותה.

META:
הבחנה: 14+4=18
 
במבט מהיר לא נראה שיש משהו מיוחד בספריה, אבל קאלון מצליח לזהות במבט השני שלו שאחד הספרים נקי יחסית יותר מהאחרים, כאילו הוא היה בשימוש. "קריפטוגרפיה בסיסית" כתוב על הספר שלמרות שהוא קצת ישן, נמצא במצב טוב יחסית.
 
"תאמין לי, אף אחד בעיר לא שמע על האיש הזה לפני כן. למעשה אני בספק שמישהו שמע שביתו של הברון מתחתנת." ג'ול עונה לקאליון ונעמדת מאחוריו, מציצה בספר - הוא בוודאי יתן רמזים טובים לאיך לשבור את הצופן שגאווה נעלה בעזרתו את היומן שלה.

META
חקירה: 18+0=18
 
סימנייה נופלת מהספר, לא קשה להבחין שהיא נפלה מספר שמדבר על הצפנת מידע דרך החלפת אותיות. הפרק עצמו מסביר שניתן להסתיר טקסט בכך שמחליפים כל אותו בא.ב באות אחרת בהתאם לחוקיות כלשהי, כאשר הגישה הקלאסית היא פשוט קפיצה של מס' אותיות, כאשר מפתח ההצפנה הוא לדעת בדיוק כמה אותיות לקפוץ.
מבט חוזר על הספר חושף הקדשה אישית ממישהו בשם "הקיסר" בתחילת הספר, בעוד רוב ההקדשה נשמעת חסרת תועלת ובעיקר כוללת ברכות לכבוד איזה אירוע שאתם לא סגורים בדיוק מתי הוא היה, המילים "תזכרי לקודד קוד אחד באחר" רשומות בסוף, לצעד המשך של "אם תסתירי את המידע מאחורי מפתח אחד, יהיה קל מידי לגלות אותו, תמיד תצפיני גם את המפתח עצמו"


הסימניה אשר נפלה מהספר היא פיסת נייר מקופלת. ג'ול מצליחה להבחין שהנייר מודבק ובעצם מסתיר בתוכו כיתוב כלשהו. האותיות הן ללא ספק בשפת הסחר, אבל אין לה מושג מה המילים האלה אומרות.



fnuu, cqn cadn bnlanc rb cx orwm j fjh cx qrmn rc oaxv vjprl. rc bnnvb cqjc hxd ljw'c mnlryqna fxamb frcq vjprl ro cqn bynuuljbcna mxnbw'c qjen cqn arpqc tnh. cqn knbc cqrwp cqjc R ljw mx arpqc wxf rb cx cnbc vh cqnxah, kh vjtrwp j wnf lxmn nenah mjh, R ljw yaxcnlc vh vrwm oaxv blahrwp, unc cqnv cah cx kanjt vn, vh mjrah rb bjon bx uxwp R fruu kn jkun cx cajwbujcn cqrb wxcn. inax cfx xwn
 
הגילוי של קאליון מושך גם את אנור לכיוון הספרייה. "אני חושב שהצעד הבא די ברור." אנור לוקח את הפתק לידיו ובוחן אותו מקרוב. "אם מדובר בהחלפת אותיות פשוטה, נוכל לנסות מפתחות שונים עד שנקבל צירוף הגיוני. זה עשוי לקחת זמן, אבל בסוף נגיע לפתרון. חוץ מזה, אני חושב שיש לי שיטה שעשויה לקצר תהליכים. מישהו יכול להביא עט וקסת דיו מלמטה?" ניכר שהוא יודע מה הוא עושה. זה נדיר מאוד להיתקל בעבד שיודע קרוא וכתוב, ומן הסתם נדיר יותר להיתקל באחד שמסוגל לפענח צפנים מבוססי-כתב.

"בכל שפה יש אותיות נפוצות יותר מאחרות, ושפת הסחר לא שונה מהבחינה הזאת. אנחנו יכולים לבדוק מה האות הכי נפוצה בפתק הזה, ולהניח שהיא הקוד לאות הנפוצה ביותר בשפת הסחר. לפי ההפרש ביניהן נוכל להבין מה הוא מפתח ההצפנה. כמובן, לא בטוח שזה יעבוד. אבל זה כיוון טוב להתחיל ממנו." אנור מתיישב כשהפתק בידו, מתחיל לנסות לפענח את הפתק בשיטה שהסביר לאחרים.

אנור נאנח לאחר כמה דקות של עבודה. "זה לא עובד. ניסיתי מפתח של שתי אותיות לאחור, אבל המילים לא מסתדרות. ייתכן שמדובר בצופן מתוחכם יותר ממה שחשבנו. בכל מקרה, שווה לנסות עוד פעם לפני שנוותר." אנור יותר ממלמל מאשר מדבר, וניכר שהדברים מיועדים בעיקר לעצמו. לאחר עוד דקה של עבודה הוא פולט "זה עובד" תמציתי, ומתחיל לכתוב על הפתק במהירות.

אחרי עוד עשר דקות של כתיבה, אנור קם ומראה לאחרים את הפתק שבידו. פניו חסרות הבעה, אבל ברור שהוא גאה בעצמו.


well, the true secret is to find a way to hide it from magic. it seems that you can't decipher words with magic if the spellcaster doesn't have the right key. the best thing that I can do right now is to test my theory, by making a new code every day, I can protect my mind from scrying, let them try to break me, my dairy is safe so long I will be able to translate this note. zero two one

out
האות הכי נפוצה בפתק היא c ואחריה n בפער קטן. האות הכי נפוצה באנגלית היא e, אבל לא יכול להיות שc היא e כי אז n היא p וp היא אות נדירה יחסית. אם n היא e אז יוצא שc היא t- זה הגיוני כי t היא אות נפוצה מאוד. זה יוצא מפתח של תשע אותיות אחורה, ולפיו פיענחתי את ההודעה שבספוילר למעלה.
 
בכנות, אני מופתע שמכולם דווקא העבד הנמלט פתר את החידה של גאווה, אני הייתי מוכן לראות אתכם דופקים את הראש בקיר ומנסים לאיים על הפתק שיגלה את הסודות שלו. אבל אני מסיר את הכובע בפני אנור, אם רק היה לי כובע להסיר אותו.
כך או כך זה מהרגעים האלה שאתם מבינים שגאווה כל כך פחדה שמישהו יקרא את הימון שלה שהיא הצפינה את הקוד בתוך צופן, ודאגה שהקוד ישתנה בכל פעם על מנת לוודא שגם אם מישהו יקרא את המחשבות שלה, הוא לא יוכל לדעת את הקוד מבלי ללכת לפתק הזה ולפענח אותו, זה מאפשר לכם להבין 2 דברים חשובים על גאווה.
הראשון הוא שהיה חכמה יותר ממה שנראה.
השני הוא שיש לה דברים שהיא לא רוצה שאנשים ידעו.

ואנור? אם היו אלים בעולם הם היו מחיכיים אליו, אבל הם לא פה אז אני אמלא את התפקיד שלהם. מתישהו זה ישתלם לבחור על יכולת הניתוח הזה, אני בטוח שהוא יהיה מלא השראה בעתיד, או לפחות בהווה.

META
אנור מקבל נקודת השראה אחת.
 
קאליון מסתכל על אנור במבט אומד, מצד אחד הוא שואל שאלות שהתשובה שלהן ברורה כמו אם השיירה שהוא, אלף לילה מלא מכוסה קעקועים, נמצא בה היא שיירה של דרו, אבל מהצד השני הוא מצליח לפתור כתב צפנים שקאליון עצמו יודע שהוא לא היה יודע לפתור לבד. קאליון מחליט שהוא כנראה צריך להעריך מחדש את אנור וכדי להביע כבוד לכך שהוא הצליח לפתור את הצופן קאליון אומר לו "עבודה מרשימה, מאחר ואתה פתרת את הצופן תתכבד להזין אותו למנעול ולקרוא את היומן ראשון."
 
ג'ול שורקת ותופחת על כתפו של אנור. "מרשים מאוד, יקירי. רק לפני שאתה מזין פנימה את המספרים שווה לחשוב על ההערה שהייתה רשומה בספר של גאווה - "תמיד תצפיני גם את המפתח עצמו". יכול להיות שגם שלושת המספרים עצמם מוצפנים בצורה דומה?"
 
כשהימון נפתח, אור בוקע מהדפים, אנור מספיק ברגע האחרון להפיל את הימון הפתוח על הרצפה לפני שהאור הבוהק מסנוור אותו.
כאשר אתם מציליחם להתרגל לאור, דמות ערטילאית מרחפת מעל הספר, היא נראית מעט אנושית למעט העובדה שאיו לה תווי גוף ברורים או תווי פנים.
"ערב טוב גברתי." היא קוראת בקול חד וזח בו בזמן. ומייד מציינת את התאריך ואת השעה. "האם תרצי להזין מקטע חדש או להקשיב למקטע ישן?" היא שואלת.
 
הדמות קופאת לרגע בעודה מביטה בג'ול, "היום השישי לחודש הרביעי." היא מכריזה את התאריך שהיה לפני שלושה ימים. "שעה 16:57". היא מוסיפה.

ואז נעלמת, דמות אנושית מחליפה אותה, היא נראית צעריה יחסית, ככל הנראה לא עברה עדיין את סוף העשור השני לחייה. שערה כסוף וארוך, עיניה ירוקות והיא לובשת מה שנראה כמו אחת השמלות שזרוקה בחדר העליון. אתם רק יכולים להניח שזו גאווה.
"זה קרה שוב." היא אומרת, "אני כבר לא מרגישה בנוח לדבר איתו על זה, אני לא חושבת שהוא יבין." היא מוסיפה, "ירח אדום כדם, קולות יללה, מגדל שעון, כפר דייגים." היא ממשיכה להגיד. "אחת לתקופה עוד יכולתי לסבול את זה, אבל אני סובלת מזה כבר כמה פעמים ביום."
"הוא סיפר לי על מה עתיד להתרחש, הוא ביקש ממני לרשת אותו, אני לא מבינה איך או למה, אבל הוא אמר לי שהוא רוצה שאני אמשיך במקומו, שהוא דואג שיהיה לי מספיק יועצים ואנשים חזקים סביבי כדי לעשות את זה. אבל... אני לא מוכנה."
"הוא קורא לי הגאוה שלו, ואני רואה בו כאבא לכל דבר, ברור לי שהוא לא אבי, אבל אני לא חושבת שהייתה לי משפחה מעבר אליו, יבוא יום והוא אולי יספר לי בדיוק מה היה שם ואיך, אבל עד אז הוא ואני מעמידים פנים שזורם בנו אותו דם." היא עוצרת. "אני חושבת שהיא קוראת לי, ואני חושבת שעד שלא אגלה בדיוק מה קרה אני לעולם לא אהיה מוכנה." נראה שהיא מביטה לעבר הדלת ומחייכת, כאילו אדם שהיא שמחה לראות נכנס בה.
"אסור לו לדעת על זה, הוא ינסה לעצור אותי בכל מחיר, הוא מנסה להגן עלי ועל הברונות הזו, אבל אני חייבת לתפוס שליטה על הגורל שלי, אני חייבת להגיע למגדל השעון ההוא, היא מחכה לי שם."

הבבואה של גאווה נעלמת וחוזרת להיות הדמות הערטאלית מקדום. "סוף המקטע." היא אומרת בקול. "האם תרצי למחוק אותו, לשמוע אותו מחדש או לעבר למקטע אחר?"
 
חזרה
Top