• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ויהי חושך- עץ הרשמה [מו"ד 5] 0/4

אם אני אומר את האמת אתה פחות או יותר יודע כמה הלו"ז שלי יכול להיות עמוס ובאיזה שעות יוצא לי להגיב אז אני די מתלבט בקשר להרשמה למשחק חדש. מצד שני, בשערי המצודה נסגר והיה לי שבוע די טוב ועושה רושם שגם השבוע יהיה כזה... אז החלטתי לזרוק 2 קונספטים שמעניינים אותי למשחק ולשמוע מה אתה חושב עליהם, כמה הם ריאליים ומה אני צריך לדעת כדי לממש אותם.
  • אלף אפל בן של מישהו חשוב בשיירה, אגדה שהובילה את השיירה העולם האמיתי כשנענתה לקריאה או אולי הייתה פקטור חשוב בלחימה אחריה. הדמות מוכרת בעיקר כ"בן של" ומאחר שאלפים אפלים חיים לנצח (בייחוד כשהסכנה הרבה יותר נמוכה מהתקופה באנדרדארק) אין לה באמת פוטנציאל לקידום בשיירה עצמה ולכן היא מתחילה להרגיש קצת חוסר מנוחה ותחפש הזדמנות להרוויח שם לעצמה (אבל מעוניינת בשם מוצדק כבן ראוי לאביו).
    אם אני מבין נכון את הגזעים אני מתלבט אם המקצוע יהיה לוחם רונות (זה מה שהאלפים האפלים מציירים על עצמם, לא?) או אולי סורסרסר (כנראה Aberrant mind מטאשה עם התירוץ שזה אחד הדברים שאביו נתקל בהם באנדרדארק וזו גם הסיבה שהאב הגיע לפרסום כזה) או אולי אפילו סייר. תלוי מה מאושר ומה אני ארגיש שהכי מתאים כשאני אכתוב את הרקע (מאמין שאין העדפות או התאמות שצריך לשאר החבורה בשלב הזה).
  • הקונספט השני מבוסס על ה"דרואיד נבגים עם פטריות ההזיה" שאולי אתה זוכר, אבל מאחר וזה כנראה לא הכי מתאים לעולם המערכה אז זה יהיה בלי הסמים ובלי הדרואיד. במילים אחרות מדובר בדמות שעשתה משהו לא חוקי ונסחטת בשל זה. אני עדיין מתלבט מה הדבר הלא חוקי ומי תפס אותה (במקור זה היה המשמר), אבל כרגע הכיוון הוא כזה:
    אחד מהצאצאים של הגמדים שבחרו לחיות עם האפורים, שומר (או השם החדש של האוכלוסייה הזאת שגדלה בנפרד לתפקידים חשובים), שנתפס עושה משהו לטובת משפחתו המקורית (אמצעי סחיטה כפול). אני שוקל לכתוב שהוא פשוט לא יודע מי תפס אותו אלא רק נציג אחד שמאיים עליו שאם הוא ינסה לברר עליו מידע.. מצד שני, זה יכול להיות מישהו שעובד עבור אחד הברונים, רזיאל או אם יש ארגונים אחרים.
    המקצוע פה יכול להיות בעייתי, בארד יכול להתאים אם אני אקח אותו יותר בתור מישהו שהוכשר לכיוון המשפט (בארד עורך דין eloquence) או אולי נזיר לכיוון לחימה...
 
YDS- הקונספט עובד ברמת העיקרון אבל אני יותר רוצה לדעת על הדמות מאשר על הסביבה שלה.

לעניין הקונספט הראשון, האמת שלא חשבתי על לוחם רונות, אני מניח שהוא מאושר ודורש קצת ריפלאלפ. הקונספט עצמו יכול להיות מעניין. תיקח בחשבון שזה שאבא של הדמות מאוד מוכר ומבוגר, הדמות עצמה כנראה יחסית צעירה (בשנות אלפים) אז הרקע שלה צריך להתחיל מה+- 150 שנה האחרונות

לענייןהקונספט השני, גם הוא נשמע סבבה ויכול לעובד, זה עדיין קצת אימפורפי אז אני לא יודע בדיוק להגיד מי ומה, אבל בעיקרון דמות שנסחטת או משהו בגלל משהו שהיא עשתה יכול לעבוד, תיקח בחשבון ששומר לא בדיוק מחובר יותר למשפחה המקורית שלו אז זה ידרוש הסבר קטן על הנושא.
 
אוקיי, אז המשך לשיחה שלנו בפרטי, אני בוחן כמה כיווני דמות אחרים. מרגיש לי שהברונות של ת'טמאטרה טיפה...חסרה. יש לי כמה שאלות שאני מקווה שיוכלו להעשיר את הברונות הזו בשבילי,אולי לתת לי כיוון אפשרי לדמות.
1. האם יש איזשהו יחס דתי לאמא-הבאנשי? כאילו, סגידה/מסדר כהנים או וורלוקים/ משהו בסגנון? בכללי מה היחס לאמונות דתיות בקולקטיב?
2. איזה מקום או יחס יש לדברים שהם לא ישירות מועילים להישרדות? (אמנות מדע וכו')
3. איך הם ביחסי חוץ או מסחר? האם הם מתעניינים באיזושהי רמה בקשר עם ממלכות אחרות?
4. האם יש להם איזשהו יתרון משמעותי על אחרים/דבר שמייחד אותם מבחינה אסטרטגית? (לסרנגדיה יש מכשפים, לאימפריוס עבדים, לשנבריה נשק חם, וכו')
5. מהתיאור של הברונות מרגיש שמדובר בסוג של "אנרכיה מאורגנת" – האמא מחנכת את הילדים ושולחת אותם לקחת את מקומם, אבל סך הכל כל אחד די עובד עצמאית – כל עוד הם מביאים את הילדים שלהם לאמא, הם די נעזבים לנפשם. האם יש איזושהי השפעה שלטונית ישירה של האם על אחרים? באותו כיוון, האם יש מנגנון ממשל כלשהו מעבר ל"אנשים מביאים ילדים לאמא"? איזשהו אלמנט של מיסים או הגנה משותפת?
6. אם אתה לא לוחם, האם יש לך איזשהו סיכוי להתקדם או להיות בעל חשיבות שם? מה נחשב למעמד או סטטוס במקום הזה?
7. מה היחס לילדים נכים/עם מוגבלויות? האם יש סיכוי שהם ישרדו, או שזה יחס ספרטני?
 
1. וורלקים קיימים לבאנשי כמו שהם קיימים לכל ברון, מבחינת דת- לא באמת, הבאנשי לא בדיוק "תבונית" ברמה של אלה כמו שהפרעה ולכן היא לא מעניקה לחשים. הקולקטיב מחליף אמונה בנאמנות, ואין מקום בו לאמונה
2. ברמת העיקרון חינוך וכו' כן נכנס לתוך הקולקטיב, אבל אומונות ומדע ושירה ודברים אחרים פחות, סיפורים זה משהו שאתה מפסר לילדים עד שהם בני 6 וכבר יכולים לקחת את עצמם בידיים.
3. יש יחסי חוץ ויש מסחר (לדעתי נגעתי בזה איפשהו בעץ אבל אני לא זוכר בדיוק) הקולקטיב הוא כמעט מונפול שמדובר על עצים וכתריתת עצים. חלק מהיתרון של להיות ברונות שרוב השטח שלה זה יער.
4. מסגרת החיים שלהם, אם אתה לומד להיות חייל מגיל 6 ואתה כל הזמן פועל להיות למען הברונות שלך ולהיות חלק בלתי נפרד ממנה זה מייצר חיילים פאנטים, חיילים פאנטים ממשיכים להילחם עד הרגע האחרון (תחשוב על כל חייל בת'ארמטור בתור אביר טמפלר, הנאמנות שלהם לבנאשי הופכת אותם לכמעט עיוורים לנזק בשם המטרה) כמו כן הבאנשי עצמה היא כוח עצום, אל תשכח שהיא נלחמה לבד נגד האלים ובלי צבא בכלל
5. מבחינת סנגנון משטר "בנה" של הבאנשי (או ביתה אם ממש רוצים) הוא מעין רשות מבצעת, הוא מפקד הקולקטיב והוא מעביר את החוקים שמגיעים ישר מהבאנשי, אבל כן זה מעט אנרכיה, הבנאשי לא מתערבת יותר מידי בחיים אחרי שההכשרה שלך הסתיימה (בשלב זה אתה די תחת אינדוקטרינציה כבדה). זה הכי קרוב לעיקרון מאגד, תזכור שאם אתה לא חזק מספיק בשביל לשרוד אתה לא חזק מספיק בשביל הקולקטיב, מה שאומר שרין בריתות הגנה או משהו כי אם יתקיפו (אם וכאשר) מוקד מסוים, התפקיד של האנשים שם להיות טובים מספיק בשביל להחזיק מעמד לבדם או למות.
6. הדבר הכי קרוב ללהיות חשוב אבל לא להיות לוחם זה כנראה להיות מורה טוב (שזה אומר שכנראה היית לוחם טוב בעבר ואתה עדיין יעיל מספיק בשביל לספק ידע) מצד שני לא רואים הרבה מורים עם שיער לבן...
7. ספרטני לחלוטין, זריקה ליער ושלום על ישראל
 
1.
יש משהו שאני צריך לדעת על הדרו אם אני בוחר בקונספט הזה?
האם השיירות עכשיו בעיקר משמשות למסחר בין הדוכסיות או שהן יכולות בעיקר כי הנדודים הם בדם של חלק מאלפי הלילה ויכולים להיות מחנות שמחזקים מעמד לכמה עונות (או שנים) לפני שהדרו ממשיכים הלאה?

2.
באיזה גיל בדיוק מופרדים השומרים מהוריהם?
יש מידע כלשהו על החיים תחת הגמדים האפורים עכשיו (מעבר לשם המועצה וזכות הוטו של הגמדים האפורים) או שיש קווים מנחים במידה ועדיף שאני אמציא משהו?
 
1. - בעיקרון זה יכול להיות וגם וגם, הרבה דרו משמשים כסוחרי מידע בשביל מי שלא יכול להשתמש בערוצי תקשורת פורמלים (יענו מי שלא שייך למוסד שלטוני) בדרך כלל אם מישהו רוצה לדעת על מה קורה בברונות אחרת הוא צריך לקנות את המידע משיירה), חלקם סתם נודדים כי זה החיים שהם רגילים אליהם, וחלקם גם סוחרים, תחשוב על הדרו כמעין ויסטאני, רק בלי הקטע של להיות סטיגמה גזנענית מובהקת

2. בגלל שזה גמדים אני לא יודע להגיד לך בדיוק גיל, תניח שזה המקביל של גיל 8 בשביל בני אדם.
יש לך קצת חופש יצירתי עם אתה רוצה, בעיקרון בעבר הגמדים שלא היו גמדים אפורים היו סוג ב' וכו' אבל כמו שרשמתי הייתה אינטגרציה וכמעט כולם התערבבו עם כולם וכו. (עדיין התרבות הדומיננטית היא של הדרואגרים ולצרוך העניין היסטוריה וכו' ילמדו על סמך המוטיב של הדרואגרים על פני מוטיב של גמדי ההרים/גבעות)
 
בכללי סבבה לגמרי, 2 שאלות שקצת חשוב לי לדעת
א. אופי של אנור, אני אשמח קצת לדעת עליו יותר.
ב. אני אשמח לדעת על החיים שלו בבריחה וכו', אם אתה עבד נמלט זה אומר שאתה לא יכול לחיות בכל מקום וכנראה ירדפו אחריך וכו', אני אמשח לקצת יחס לנושא זה גם
 
טוב ראשית אני רוצה להגיד תודה לכל מי שהגיש דמות, אני שמח לראות שהייתה היענות למרות העובדה ששלחתי אתכם לקרוא כמות חומר שאני הייתי מבקש ממישהו לשלוח לי סיכום שלה לפני שבכלל הייתי מתקרב ללגעת בה, אני מודה לכל מי שקרא ואני מודה לכל מי שהגיש דמות (גם לאלה שרצו להגיש ולא צלח להם). הבחירה לא הייתה הכי קלה, וכל הרקעים הסופיים שהוגשו הם רקעים טובים, שקלתי לקחת שחקן חמישי, אבל כמו שציינתי, אני רוצה להתחייב במשחק הזה למקסימום השקעה בשחקנים, ואני יודע שעם חמש שחקנים זה פשוט לא יעבוד.

על כן, בסופו של דבר, 4 השחקנים שנבחרו (ללא קשר לסדר)
1. Dr_RPG Dr_RPG עם אנור, בן אנוש מהאימפריוס
2. P padron עם דו'טבקוס אלף כוככבים נווד
3. ליזי ליזי עם ג'ול, דאמפרית משנבריה
4. ג'וני ג'וני עם קאליון, דרו נודד.


אני מבקש מכל אחד מהארבעה האלה לרשום לי שהם ראו את ההודעה ומאשרים את הכניסה למשחק (בכל מדיום שנוח להם), אתם יכולים להתחיל להכין דפי דמות, יכול להיות שבמהלך הימים הקרובים אני אשלח לכם כמה שאלות הרחבה על הדמוית שלכם.

לכל מי שלא התקבל, אני מודה לכם על הדמוית ששלחתם, בסופו של דבר בחרתי דמוית על סמך שלל פרמטרים, במידה ואחד השחקנים הנ"ל לא יאשרו מכל סיבה שהיא או אם במהלך המשחק יפתחו מקמות חדשים, אני אתן לכם קדימות.

בהצלחה לכולם, ושוב תודה לכל מי שהגיש דמות.
 
חזרה
Top