• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

התפתחויות ועדכונים צפויים לחודש אוגוסט-ספטמבר במלסטרה + מנ הייתם רוצים לראות?

חודש יולי הסתיים עם שלוש מפלצות חדשות (כולל נתונים מפורטים), פירוט על שבטי עוגים חדשים (שחלקם יכול להוות רקע לדמויות שחקן), העמקה משמעותית לבית הלורדים של קור-אומת'ל, גראנד-פינאלה לקמפיין 'היה שלום הו אב דגול', וקמפיין חדש שהתחיל (וטרם פורסם).
אני מודה, שהחודש הזה לא היה קל עבורי בתור הכותב של מלסטרה. השילוב בין שחיקה לבין מה שנראה כמו דעיכה (בתקווה זמנית) של העניין בעדכונים החדשים, הקשה מאד לעמוד בקצב המהיר למדי של כתיבת עדכונים. אבל בסופו של דבר, כמעט כל מה שהובטח בתחילת החודש אכן מצא את דרכו לאתר של עולם המערכה.

חודש אוגוסט שעומד להתחיל, יוקדש ברובו לשתי מטרות חשובות: כתיבת חד"פ שאני עומד להריץ במלסטרה (עם אופציה לא מחייבת לפגישת המשך לאחר הכנס, ככל שלא נספיק את הכל בכנס עצמו ויהיה עניין להמשיך קצת הלאה), ועבודה על פרויקט אחר וחשוב מאד שקשור למלסטרה, שאני מאד מקווה שבקרוב מאד אוכל לחשוף אותו.

מהסיבה הזו, נראה שבאוגוסט אקח 'פגרה' חלקית מעדכונים מהירים של פעם-פעמיים בשבוע.

ובכל זאת, כמה דברים שעומדים על הפרק, וחלקם אולי יעלה בכל-זאת במהלך החודש:

ראשית, אני חושב מזה זמן-מה על השקעה ויצירת ערך מפורט לכשרון הבישול, כולל פירוט על מתכונים שונים של מאכלים שיכולים להעניק בונוסים מסוימים להרפקתנים, הרכיבים והעלויות שלהם.

שנית: משימה 'כבדה' אחרת שעומדת על הפרק, היא חזרה אל המפלצות הישנות יותר של מלסטרה, אלו שהועלו לפני ספר החוקים (ובעיקר לפני הפרק שעוסק בנתונים ואיזון התקלויות), ושיפוץ שלהם אגב הוספת נתונים אפשריים מפורטים, טבלת אוצרות טיפוסיים, ועוד.
זו כמובן משימה שתתבצע בהדרגה ולא בהכרח באופן רציף, אבל יתכן שבחודש הקרוב יופיעו הערך או שני הערכים המתוקנים הראשונים באוגדן.

שלישית: משימה כבדה עוד יותר ש'נמצאת בקנה' קשורה לתחילת עבודה על דרגות 9-12 ("דרגות העוצמה השלישית") במלסטרה – כולל לחשים, יכולות ומתכונים חדשים לכשרונות היצירה.
זו כמובן משימה שתארך חודשים ארוכים, ומה שמעכב אותה (מלבד הצורך לטפל בהרפתקאה של דרקוניקון ובפרויקט הנוסף), הוא איזושהי החלטה/רעיון כללי שאני צריך לגבש ביני לביני לגבי הדרגות האלו וצורת המשחק בהן, לפני שמגיעים ללחשים/יכולות ספציפיות.
ברגע שה"פקק" הזה ישתחרר, ההתקדמות והעדכונים יתחילו.

נ.ב: לא שכחתי בקשות שהועלו וטרם מצאו את דרכן לעדכונים, כולל ערך שעוסק בכוהנות הכחולות של איזור חצרות הגרניט, עדכוני תוכן נוספים באורמת'ריל ועוד. בתקווה להתקדם גם בגזרות האלו – אם לא החודש, אז אחרי דרקוניקון.

כמו כן, כמו בכל חודש – אני מפנה אליכם את השאלה: מה אתם הייתם רוצים לראות בעדכונים של החודש או החודשים הקרובים?

כמו תמיד, אני לא יכול להתחייב שכל בקשה תהפוך לעדכון, כי לא תמיד יש לי השראה/רעיונות טובים לכל דבר – אבל אני מעריך מאד מעורבות ובקשות של קוראים שעוקבים אחרי מלסטרה, ומבטיח להשתדל; ממש כמו שבקשות קודמות (מכשרונות ידע ועד הקלאנים של העוגים באור'גאקה) אכן הפכו בסופו של דבר לעדכונים של עולם המערכה.
 
רק רציתי להגיד שהעניין שלי בעדכונים החדשים לא ירד אלא שאני בתקופה קצת עמוסה אז קצת חזרתי למוד של קריאה שקטה [כמו שלוויתי את קלדאריה מתחילת הקמפיין של שרלוט ואת מלסטרה מהעדכון הראשון]

יש איזשהו ממשק בין כישרון בישול לאלכימיה?
נגיד שדמות עם אחד מהכשרונות יכולה להשתמש במתכונים מסויימים של הכישרון השני?

לגבי כישרונות האיסוף: נראה לי שצריך מיני עדכון לגבי באיזה כישרונות יצירה הם תומכים כי זה לא ממש ברור עכשיו ואולי גם עדכון של כללי אצבע לאיסוף חומרים שדורשים יותר מכישרון אחד...
 
תודה על התגובה :)

אני צריך אכן לקבוע חוקים לממשק בין אלכימיה לבישול. יש לי רושם שלדמות עם כשרון אלכימיה + בישול יהיה בונוס נוסף לגלגולי איכות וכ"ו של כשרון הבישול.
לגבי כשרונות יצירה:
ה-obvious זה שכריה תומכת בכשרונות חישול מתכת ותכשיטות.
פרוונות תומכת בעבודת עור (יתכן שגם בבישול).
ועשבונאות באלכימיה.

כמובן שזה רק בסיס של הבסיס. אבל אנסה לראות מה אפשר לעשות.
 
הזכרת בעבר גם שכישרון פרוונות בשילוב עם כישרון אלכימיה יכול להפיק חומרים מיצורים מאגיים...
ואם כישרון פרוונות תומך גם בכישרון בישול אז אפשר בעצם להגדיר אותו ככישרון שמאפשר לטפל בגופות של מפלצות ולהפיק מהן חומרי גלם....
 
אני אולי משוחד אבל אחת הדרכים הטובות להביא קהל חדש הוא לתת להם להתנסות במשחק בכנסים - זה קהל חדש ומשתוקק לנסות דברים.
חשבת לשכנע עוד אנשים שינחו את מלסטרה בכנסים, סטייל ליגת ההרפתקנים?
 
זה בהחלט נכון. עד עכשיו נראה לי שהיה נסיון אחד כזה, בפורום משחקים חיים.

ברור שהייתי שמח מאד על כל שה"ם אחר שהיה מנסה להריץ את מלסטרה.
אולי לאחר הנגשת ספר החוקים (עריכה והפיכת כל אחד מהפרקים שלו ל-pdf), נהיה קרובים לזה יותר.

כך או כך, אני בוודאי עומד לרשות ומוכן לסייע/לייעץ לכל מי שירצה להריץ משהו במלסטרה.
 
בינתיים, אני שוקל לנסות לקבוע AMA (פתיל "שאלו אותי כל שאלה שתרצו" לגבי כל עניין שנוגע למלסטרה, מה שעומד מאחוריה והמשחק/ההנחיה בה),
אבל אצטרך לבדוק מתי ואיך, כדי לא להשאר שם עם פתיל ריק.
 
האמת שבשל תקופה של עומס אישי אני בפיגור של כמה עדכונים בקריאה אבל אני מקווה שבקרוב אני אוכל לחזור להגיב בקצב מהיר יותר.

עד עכשיו נראה לי שהיה נסיון אחד כזה, בפורום משחקים חיים.
כן, האמת שעכשיו גם המשחק נמצא בהאטת קצב לכמה שבועות בגלל העומס האמור אבל אנשים מוזמנים לעקוב אחרי המשחק ואולי לקבל ככה טעימות מהשיטה.

הרמה השלישית נשמעת מאוד מעניינת בעיקר עם יכולות שהזכרת כמה פעמים ונכנסות למשחק ברמת העוצמה הזאת.
כמו כן אני תמיד שמח לעוד עדכונים על אזורים בין אם אורמת'ריל או אורוג'אקה שהתחלתי לקרוא את העדכון החדש עליה ונשמעת מקום די מדהים (אולי קצת פחות בשביל השחקנים).
 
בעיקר הריטואלים שמתחילים להתווסף למטילי הלחשים וממה שהיו ביינתיים נשמעים מגניבים אבל גם דברים כמו יכולות הזימון של כוהני האור.
 
איך לחשב נק"פ ביצירת הדמות [זה חסר לי מאוד]
שלישית: משימה כבדה עוד יותר ש'נמצאת בקנה' קשורה לתחילת עבודה על דרגות 9-12 ("דרגות העוצמה השלישית") במלסטרה – כולל לחשים, יכולות ומתכונים חדשים לכשרונות היצירה.
זו כמובן משימה שתארך חודשים ארוכים, ומה שמעכב אותה (מלבד הצורך לטפל בהרפתקאה של דרקוניקון ובפרויקט הנוסף), הוא איזושהי החלטה/רעיון כללי שאני צריך לגבש ביני לביני לגבי הדרגות האלו וצורת המשחק בהן, לפני שמגיעים ללחשים/יכולות ספציפיות.
ברגע שה"פקק" הזה ישתחרר, ההתקדמות והעדכונים יתחילו.
תודה שאתה מכין את זה
 
ריטואלים הולכים להיות אכן עניין מאתגר מאד, אבל כן - הגיע זמן להתחיל לחשוב עליהם.

לגבי נק"פ ביצירת הדמות - אין בעיה, אני אנסה להכניס את זה בקרוב. זה עדכון פשוט יחסית, אני רק צריך לא לשכוח אותו :)
 
את זה נצטרך לראות, ואולי תצטרך לפרסם אותו - סמוך יותר לזמן שבו יהיה לך זמן להריץ אותו - גם בפורומים אחרים מלבד הפורום הזה.
מה שכן, לדעתי קמפיין ממוקד כשרונות יצירה צריך להיות עם לא יותר מדי שחקנים. משהו כמו 2-3, או ארבעה בתור המקסימום המוחלט.
 
נראה לי שאתה צודק...
כי צריך גם לקחת בחשבון את האפשרות שאנשים יקחו שני כישרונות יצירה...
אני אשמח אם מתישהו תהיה הרחבה על הגילדות הקטנות יותר באנ'מירלור ומערכות היחסים שלהן עם שלושת הגילדות הגדולות...
 
חזרה
Top