• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

התיעצות על משחק חדש שאני עובד עליו

WBCp

פונדקאי חדש
שלום לכולם,
שמח להצטרף לפורום ולקהילה :)

מעוניין להתייעץ אתכם לגבי משחק-לוח חדש שאני עובד עליו.

בגדול, המשחק הוא משהו בסגנון כלאיים של דמקה עם קטאן: ישנו לוח שעל גביו כל אחד מהמשתתפים מניח את חייליו כשמטרתו בסופו של דבר לאכול את חיילי היריב אבל ניתן לנצל כל מיני משאבים שעל גבי הלוח כדי להדוף או לתכנן מהלך טקטי.

שאלותי הן:
1. האם כבר יש משחקים דומים? אשמח לשמות
2. האם משחק שכזה יוכל לענין שחקנים מהתחום?
3. משחק עדיין לא מספר שום סיפור (דרקונים, זומבים וכו), זה רק משחק אסטרטגיה של הנחת החיילים והשגת מטרת המשחק. האם הוספת סיפור יכולה לענין יותר או שלא חובה?

המשחק מיועד ל2-3 שחקנים בגלאי 10 ומעלה.
אורך כל משחק ממוצע הוא חצי שעה.

לעזרתכם אודה,
WBCp
 
נתת פרטים לא מאוד מפורטים, אבל ממה שהבנתי אני אנסה לעזור
1) מהקונספט שנתת, אני ממליץ לך להסתכל על המשחקים הבאים, שאני מרגיש שיש להם קונספט דומה: סיכון (risk), משחקי הכס משחק הלוח, ושבטי זבריוס (לשניים האחרונים נכתבו סקירות בפונדק, לא סגור אם נכתב על ריסק)
2) למשחקי ניהול צבא (שזה פחות או יותר מה שתיארת), נוטה להיות אחת משתי בעיות: יש אסטרטגיה אחת/ מקום אחד שאם תיקח אותו תנצח תמיד (בעיה בשבטי זבריוס ולפעמים גם במשחקי הכס משחק הלוח), או שהנסיון לאזן את המשחק דורש מהמשחק להיות מאוד מורכב (בעיה שקיימת בריסק ובמשחקי הכס משחק הלוח).
אז אם המשחק יוכל לגבור על שתי הבעיות הללו (מה שאמור להיות פחות בעייתי, היות לוח שנבנה רנדומלית יכול מאוד להקל על הבעיה הראשונה, והבעיה השנייה נגרמת כדי לפתור את הראשונה), יש סיכוי שהוא יוכל לעניין שחקני משחקי לו, בהיותו משחק טוב יותר בקטגוריה מסוימת
3) תשמע, זה לבחירתך, משחק לא צריך המון סיפור, כי מה שמעניין במשחק הוא המשחק עצמו, תסתכל על קאטן, יש סיפור של אולי כמה משפטים (מתיישבים מגיעים לאי חדש, מקימים שם מושבות ומנסים לבסס את עצמם) יותר מזה זה כבר בונוס
 
תודה על התשובה הזריזה.

המשחק משוחק על גבי לוח משבצות בדומה לדמקה. כל משתתף בתורו מניח חייל על גבי הלוח כשמטרתו בסופו של דבר ליצור ריבוע מ-4 חיילים, לדוגמא:
...
X X X 0 0 X X X
X X X 0 0 X X X
X X X X X X X X
...

הענין במשחק מתחיל כשכל אחד מהמשתתפים יכול בתורו להוציא חייל של משתתף אחר או לשנות את מיקום החיילים על הלוח בכל מיני דרכים.


האם זה יותר מובן?
ובחזרה לשאלותי הראשונות.
 
1. אני לא שמעתי על משחק דומה, אולי חוץ מ4 בשורה? דמקה?
2. כנראה שכן, למרות שהייתי בונה יותר על שחקנים מתחום דמקה, שחמט, תורת המשחקים.
3. גם דמקה, 4 בשורה, שחמט, איקס עיגול וכו'. תקן אותי אם אני טועה אבל זה סגנון המשחק שנראה שאתה חותר אליו.

בכל מקרה, מה אתה מתכנן לעשות עם המשחק? אתה מתכנן למכור אותו? סתם משחק עם חברים ומשפחה? קיקסטארטר? מה הכיוון?
 
תודה רבה על התשובות!!
הבנת נכון, זה משחק בסגנון הקלאסי אבל עם אלמנטים ממשחקי הלוח המודרנים.

המשחק מלא באסטרטגיה (נטו, ללא מזל) שנבנת ומשתנית במהלך המשחק, בשילוב עם מהלכים שמשנים את הלוח. כמו שאמרתי אמנם אין לי סיפור רקע, האם זה יכול לגרוע משחקני 'לוח מודרני' לשחק במשחק?

כרגע המשפחה והשכנים הם הנסיינים (testers) שלי אז הם נהנים ואני משפר את המשחק תוך כדי. לגבי הכיוון העתידי חשבתי על מכירה (לאו דווקא דרך הוצאה לאור) אבל ימים ושחקנים יגידו
 
תוד
נשמע סבבה, אשמח לתת ביקורת מושקעת כשיהיה מוצר יותר מוגמר. לגבי משחקים דומים, יש משחק מאוד יפה, פשוט - אבל עם אסטרטגיות מסובכות נקרא "גו".ממליץ לקרוא עליו קצת
תודה רבה

בטח, אשמח לעוד נסיינים בהמשך :)
 
היי, חוזר אליכם להתייעצות נוספת:
סיימתי עם השלב הראשון של הגדרת חוקי המשחק, מהלכים מותרים ואסורים וכו' ואפילו הנסיינים הראשונים כבר תרמו את חוות דעתם.

אני רוצה לעבור לשלב השני שהוא הפצה לקבוצת נסיינים גדולה ורחבה יותר וברור לי שכדי שיתייחסו לזה ברצינות אז עיצוב המשחק גם צריך להראות בהתאם ולא מספיק לוח משחק שציירתי בכתב יד ומטבעות (החיילים) שהשאלתי ממשחק הדמקה.

השאלה אם להשקיע זמן וכסף בעיצוב גרפי כשאני יודע שעוד דברים ישתנו או פשוט לעצב לוח בסיסי בעצמי (אין לי מושג בתחום העיצוב הגרפי) ואותו לחלק?
 
הייתי מתחיל בעיצוב לוח בסיסי - אני מבין שאתה מדבר על שלב של עוד 2-3 קבוצות ולא על הפצה לקהל הרחב.
עיצוב גרפי מקצועי עולה כסף וחבל להשקיע בשלב שבו המשחק והרכיבים שלו עוד יכולים להשתנות מהותית.
 
מציע לך להסתכל גם על משחק בשם Loka. זה משחק שמבוסס על שחמט ומשוחק על לוח שחמט, אבל עם אלמנטים נוספים על הלוח כמו מכשולים ועוד.

לגבי עיצוב אבטיפוס, אני מציע לא להשקיע הרבה כסף בשלב הזה, אבל אפשר היום לייצר בעצמך חלקי משחק די בקלות, למשל אם יש לך גישה למדפסת תלת-מימד. אם לא, יש גם הרבה חומר של Papercraft שאפשר להכין ולייצר לבד באמצעות מדפסת רגילה. ראה למשל את ערכת השחמט (המגניבה) הזאת.
 
תודה רבה!
בדקתי על המשחק שהמלצת :)
לצערי (או לשמחתי..) מצאתי משחק דומה שיש לו את אותה המכניקה ואפילו טובה יותר בשם Square It! אז החלטתי לפתח משחק בסגנון אחר שכרגע אני מתקדם איתו.

אבדוק לגבי האופציה להכין במדפסת
 
חזרה
Top