• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 התאמה של מו"ד 5 למערכה של נפילת הממלכות

לכבוד זה שהתחשק לי לכתוב מערכה, כתבתי מערכה של נפילת הממלכות, כולל תיאור של העולם (חלקו מומצא) ותיקונים נדרשים לספר החוקים (בעיקר פרק הקסם ומקצועות מטילי לחשים). תיהנו!

עריכה: הקובץ חולק לשניים כי לא היה מקום, נוספו עוד כמה חפצי קסם (אבן הדם ושיקוי חזרה לחיים).
 

קבצים מצורפים

  • רקע למערכה נפילת הממלכות.pdf
    647.3 KB · צפיות: 11
  • מערכה - נפילת הממלכות - חלק א.pdf
    430.2 KB · צפיות: 7
  • מערכה - נפילת הממלכות - חלק ב.pdf
    673.9 KB · צפיות: 7
עריכה אחרונה:
את זה קראתי! אני יכול להגיב! יש!
טוב, גזעים- אני חושב שהיופי בנפילת הממלכות הוא שיש שם רק בני אדם, ובכל זאת זה עולם פנטזיה נהדר עם קסם נמוך ואני ממש אוהב את העולם הזה. גזעים קצת הורסים לדעתי, אבל נו.

באופן כללי אני לא אוהב את המערכה הזאת. היא הורסת לדעתי את האווירה של הספרים.

המכשף:
אין מכשפים בנים, חוץ מאחד ויש הסבר למה. איך אתה מסביר את הקסם גם לגברים?
לא הסתכלתי על הלחשים כל כך, אבל אני לא ממש אוהב את החלוקה לאלמנטים- בספרים, מכשפה יכולה להטיל את כל הקסמים, לא רק מסוג אלמנטי אחד. אם אני זוכר נכון, כמובן, לא קראתי את נפילת הממלכות הרבה זמן.
 
אווו. נפילת הממלכות.
אני מסכים עם כל הטענות של lonewolf. האווירה של נפילת הממלכות מנסה לתפוס מקום דומה לזה של משחקי הכס. הפנטזיה בהחלט שם, אבל היא משפיעה על העולם באופן שלא מורגש במבט ראשון. זה עולם שמנסה לחקות את האווירה באירופה בימי הביניים, אבל להוסיף קסם בצורה שלא תשנה את האווירה. להוסיף גזעי פנטזיה טיפה חורג מהקונספט.
 
טוב, גזעים- אני חושב שהיופי בנפילת הממלכות הוא שיש שם רק בני אדם, ובכל זאת זה עולם פנטזיה נהדר עם קסם נמוך ואני ממש אוהב את העולם הזה. גזעים קצת הורסים לדעתי, אבל נו.

באופן כללי אני לא אוהב את המערכה הזאת. היא הורסת לדעתי את האווירה של הספרים.

המכשף:
אין מכשפים בנים, חוץ מאחד ויש הסבר למה. איך אתה מסביר את הקסם גם לגברים?
לא הסתכלתי על הלחשים כל כך, אבל אני לא ממש אוהב את החלוקה לאלמנטים- בספרים, מכשפה יכולה להטיל את כל הקסמים, לא רק מסוג אלמנטי אחד. אם אני זוכר נכון, כמובן, לא קראתי את נפילת הממלכות הרבה זמן.
לגבי גזעים - חשבתי שלהוריד את הגזעים יוריד הרבה מאוד שחקנים מהרעיון, כי זה מוריד מאוד את אפשרויות הבחירה. מי שרוצה יכול להוריד את האופציות לגזעים אחרים, ולהוריד את ממלכת דמי הדרקון (או להפוך אותם לרוכבי דרקונים) ואת כל השאר להפוך לבני אנוש.

לגבי המכשף - אין הסבר פלאפ למה יש מכשפים זכרים, זה פשוט יהרוס אם רק נקבות יוכלו להיות מכשפות. ם אתה רוצה אתה יכול לומר שהקסם שלו בא מהורה צופה גולה (אם זה אפשרי... זה לא ברור בספר).
לגבי החלוקה לאלמנטים - רציתי שכל מכשף יהיה שונה, אם כולם יהיו אותו דבר זה יהיה בעייתי, בנוסף לכך שלא ידעתי איזה מאפייני מקצוע לשים. מי שרוצה יכול לתת לכל המכשפים גישה לכל הרשימות, והתחומים יהיו רק למאפיינים.

זה עולם שמנסה לחקות את האווירה באירופה בימי הביניים, אבל להוסיף קסם בצורה שלא תשנה את האווירה. להוסיף גזעי פנטזיה טיפה חורג מהקונספט.
אני לא ממש יכול לחקות את האווירה הזו בלי שהשחקנים יהיו בעלי תפקיד פוליטי או כלכלי משמעותי, ולא רציתי לכתוב תיקונים של שיטת משחקי הכס לנפילת הממלכות...
אם אתה הולך על האפשרות המוצעת שם, שמערבת את הרביעייה, יהיה אווירה מאוד דומה למשחקי הכס, שמסתובבת סביב השגת 4 העתקים הללו והפעלתם (אתגר בפני עצמו, לא החלטתי איך עושים את זה עדיין - וזה הסיבה שזה לא כתוב בקובץ...).
 
אין הסבר פלאפ למה יש מכשפים זכרים
אז תוריד את זה. אם אין הסבר פלאפי למשהו במערכה של עולם בנוי, אז לא משאירים את המשהו הזה. הכל צריך להיות מדויק. חוץ מזה, נפילת הממלכות הוא עולם קסם נמוך, לא אמורים להיות בו קבוצות מכשפים שלמות. או אפשרות לזה.

להגיד, אגב, את זה:
להוריד את הגזעים יוריד הרבה מאוד שחקנים מהרעיון
זה נכון מאוד מאוד, אבל, וזה אבל חשוב: עניין לא צריך לבוא מסטינג, מתפאורה. הוא צריך לבוא מסיפור, הוא צריך לבוא מעלילה.
בגלל זה, שחקן שרוצה מגוון גזעים מאוד רחב, יכול ללכת לשחק בממלכות נשכחות, ששם הגזעים לא חשובים לאף אחד ואפשר לשחק מה שבא לך, ולא בעולם הזה, שאמורים להיות בו רק בני אדם (והוא מעניין מאוד בכל זאת, ואני הייתי רוצה לשחק בו גם אם היו בו רק בני אדם. למען האמת, לא הייתי רוצה לשחק בו עם כל כך הרבה גזעים)
 
במקום לשלב את הגזעים של מבוכים ודרקונים אתה יכול פשוט להחליט שכל תרבות היא "גזע" בפני עצמו עם נתונים שונים. ככה העניין המכאני נשמר ולא צריך לסטות מהקאנון.
קראתי חלק מהסדרה לפני שנתיים בערך ואני חייב להגיד שלא ממש התלהבתי ממנה. היא די מרגישה כמו משחקי הכס דל תקציב עם דמויות לא מאוד עמוקות אבל אני מכיר גם הרבה אנשים שמאוד אהבו אותה אז אני מניח שזה עניין של טעם.
מה שכן, מה אתה רוצה שהשחקנים יעשו בעולם כזה? הדמויות הראשיות הן די רבות עוצמה ואין ממש מה לעשות אם לא מחליפים אותן.
 
לגבי גזעים - חשבתי שלהוריד את הגזעים יוריד הרבה מאוד שחקנים מהרעיון, כי זה מוריד מאוד את אפשרויות הבחירה. מי שרוצה יכול להוריד את האופציות לגזעים אחרים, ולהוריד את ממלכת דמי הדרקון (או להפוך אותם לרוכבי דרקונים) ואת כל השאר להפוך לבני אנוש.

לגבי המכשף - אין הסבר פלאפ למה יש מכשפים זכרים, זה פשוט יהרוס אם רק נקבות יוכלו להיות מכשפות. ם אתה רוצה אתה יכול לומר שהקסם שלו בא מהורה צופה גולה (אם זה אפשרי... זה לא ברור בספר).
לגבי החלוקה לאלמנטים - רציתי שכל מכשף יהיה שונה, אם כולם יהיו אותו דבר זה יהיה בעייתי, בנוסף לכך שלא ידעתי איזה מאפייני מקצוע לשים. מי שרוצה יכול לתת לכל המכשפים גישה לכל הרשימות, והתחומים יהיו רק למאפיינים.

שמע, אם יש לך שחקנים שרוצים לשחק בעולם של ממלכות נשכחות, הם יהיו בסדר עם כל הדברים האלה כי הם רוצים לשחק בעולם של ממלכות נשכחות. אפשר לנסות למצוא פתרון באמצע איכשהו, אבל לא בהכרח צריך.
 
אז תוריד את זה. אם אין הסבר פלאפי למשהו במערכה של עולם בנוי, אז לא משאירים את המשהו הזה. הכל צריך להיות מדויק. חוץ מזה, נפילת הממלכות הוא עולם קסם נמוך, לא אמורים להיות בו קבוצות מכשפים שלמות. או אפשרות לזה.
אני לא חושב שכדאי להוריד, אם אתה מתכוון להריץ מערכה כזו אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה.
לגבי הגזעים - אני רוצה שיהיה מגוון (אולי כי התרגלתי לזה בעולמות אחרים...) ואני לא חושב שזה מאוד פוגם ברוח העולם. אולי בגלל שאני רואה את הגזעים כמשהו טכני בעיקרו, שלא ממש משנה את החשיבה והאישיות של דמות (בניגוד לאחרים שחושבים הרבה פעמים שזה שאתה גמד קובע שאתה סדר, ואם אתה אלף אז אתה טוב).
מה בדיוק משך אותך בעולם של "נפילת הממלכות"?
כמות התככים. עכשיו תשאל: למה לא משחקי הכס? התשובה שאני גם אוהב מאוד את משחקי הכס, אבל כאן התככים מתרכזים סביב משהו אחד (או 4... הרביעייה כמובן). מה שנותן לך הרבה יותר סיכוי לצפות את מהלך העלילה, דבר חשוב מאוד כשאתה צריך להיות זה שיחליט מה יהיה מהלך העלילה. חוץ מזה, בכללי ברור לך איפה כל מוקדי הכוח (4 הקרסיטלים) נמצאים ומי מנסה להשיג אותם.
במקום לשלב את הגזעים של מבוכים ודרקונים אתה יכול פשוט להחליט שכל תרבות היא "גזע" בפני עצמו עם נתונים שונים. ככה העניין המכאני נשמר ולא צריך לסטות מהקאנון.
קראתי חלק מהסדרה לפני שנתיים בערך ואני חייב להגיד שלא ממש התלהבתי ממנה. היא די מרגישה כמו משחקי הכס דל תקציב עם דמויות לא מאוד עמוקות אבל אני מכיר גם הרבה אנשים שמאוד אהבו אותה אז אני מניח שזה עניין של טעם.
מה שכן, מה אתה רוצה שהשחקנים יעשו בעולם כזה? הדמויות הראשיות הן די רבות עוצמה ואין ממש מה לעשות אם לא מחליפים אותן.
לגבי הקטע של התרבויות, זה די מה שעשיתי (לימרוס הפכה לגמדים, פאלסיה לאלפים וכדומה). לגבי הדמויות - אתה יכול לשים שם דמויות בדרגה 1, רק צריך שיהיה להם כסף למרגלים, ואולי גם קצת מעמד פוליטי, או קשר לצופים, שיסביר למה הצופה שהגיע בחלום הגיע דווקא אל הקבוצה.

לגבי דרקונים בעולם - למיטב ידיעתי אין, והוספתי את זה כי רציתי שיהיה עוד ממלכות. בכל מקרה, לפי איך שאני מתכנן את התפתחות העלילה זה אמור להישאר משהו שכתוב בספר ואף אחד לא מכיר אותו.
 
בניגוד לאחרים שחושבים הרבה פעמים שזה שאתה גמד קובע שאתה סדר, ואם אתה אלף אז אתה טוב).
מאוד מאוד לא מסכים איתך, וזה מאוד שגוי מה שאתה אומר.
כלומר, לפחות לגבי.

גזעים נועדו לשני דברים בלבד בעולמות פנטזיה-
גיוון
משמעות.
מה זאת אומרת?
-הגיוון מאפשר לך לא להתייחס לכולם אותו דבר, וליצור תרבויות שונות עם מאפיינים שונים. זה בעצם טריק די מלוכלך- במקום צבע עור, הולכים על מאפיינים פיזיים אחרים. אבל לא משנה, זה דיון לפעם אחרת.
-משמעות זה משהו אחר לחלוטין. משמעות קובעת דברים אחרים- האם העובדה שכאן יש גמדים וכאן אלפים חשובה? האם הם יכולים להיות הפוכים? מעורבבים?
ככה אני מתייחס לזה, לפחות.

עריכה- אני אחדד: צריך לבחור אחד מהשניים כשבונים גזעים בעולם פנטזיה. או גזע שנועד לאסטתיקה, לגיוון או גזע שיש לו משמעות מסוימת.

אפשר להסתכל עליהם מבחינה טכנית, אבל זו תהיה טעות- בסופו של דבר שיטת משחק לא באמת חשובה. היא כלי, כלי שנועד להביא *גיוון* ו*משמעות*- לגזעים, מקצועות, ובכלל.

ככה לפחות אני רואה את זה. כל אחד והדרך שלו.
 
מאוד מאוד לא מסכים איתך, וזה מאוד שגוי מה שאתה אומר.
כלומר, לפחות לגבי.

גזעים נועדו לשני דברים בלבד בעולמות פנטזיה-
גיוון
משמעות.
מה זאת אומרת?
-הגיוון מאפשר לך לא להתייחס לכולם אותו דבר, וליצור תרבויות שונות עם מאפיינים שונים. זה בעצם טריק די מלוכלך- במקום צבע עור, הולכים על מאפיינים פיזיים אחרים. אבל לא משנה, זה דיון לפעם אחרת.
-משמעות זה משהו אחר לחלוטין. משמעות קובעת דברים אחרים- האם העובדה שכאן יש גמדים וכאן אלפים חשובה? האם הם יכולים להיות הפוכים? מעורבבים?
ככה אני מתייחס לזה, לפחות.

עריכה- אני אחדד: צריך לבחור אחד מהשניים כשבונים גזעים בעולם פנטזיה. או גזע שנועד לאסטתיקה, לגיוון או גזע שיש לו משמעות מסוימת.

אפשר להסתכל עליהם מבחינה טכנית, אבל זו תהיה טעות- בסופו של דבר שיטת משחק לא באמת חשובה. היא כלי, כלי שנועד להביא *גיוון* ו*משמעות*- לגזעים, מקצועות, ובכלל.

ככה לפחות אני רואה את זה. כל אחד והדרך שלו.
אז אתה חלק מהאחרים...
כפי שאמרת, כל אחד והדרך שלו. אני כותב את התוכן שלי בדרך שלי, אם אתה רוצה לערוך להסתכלויות נוספות על הגזעים אתה מוזמן בחום.
 
אם אתה מעוניין לבנות קמפיין פוליטי, אתה צריך לבנות לדמויות את הכלים המתאימים. אפשר לשחק את הרעיון הבסיסי שעומד מאחורי "נפילת הממלכות" בסגנון "חרבות וכשפים" - חבורת הרפתקנים שנשכרה על ידי אחד מהמתחרים במרוץ על הקריסטלים והאתגרים השונים שעמדו בדרכם כולל חבורות הרפתקנים אחרות, מפלצות וכדו'. אם אתה רוצה קמפיין פוליטי, אתה צריך לבנות את האג'נדות, הסיעות והארגונים השונים שאליהם הדמויות משתייכות והסיבה לכך שהם רוצים את הקריסטלים ולא ברמת הממלכות אלא ברמת בתי האצולה שמרכיבים אותם.
 
אז אתה חלק מהאחרים...
אני אף פעם לא חלק מהאחרים, אני מיוחד בפני עצמי, ואני בטוח שהגישה שלי שונה משל אחרים ;)

הלדין צודק- אם אתה רוצה לבנות קמפיין פוליטי, הגזעים הכי לא חשובים בעולם. אם אתה רוצה משהו קרבי, הייתי ממליץ לך לחשוב על פשרה בין שני הצדדים, כי למרות שיש אנשים שיוותרו בגלל המחסור בגזעים, יהיו יותר שיוותרו בגלל חוסר הדמיון המוחלט (מלבד השמות) לעולם של רודס.

ממליץ לך לחשוב על זה כשאתה בונה מערכה לעולם מוכן.
 
הלדין צודק- אם אתה רוצה לבנות קמפיין פוליטי, הגזעים הכי לא חשובים בעולם. אם אתה רוצה משהו קרבי, הייתי ממליץ לך לחשוב על פשרה בין שני הצדדים, כי למרות שיש אנשים שיוותרו בגלל המחסור בגזעים, יהיו יותר שיוותרו בגלל חוסר הדמיון המוחלט (מלבד השמות) לעולם של רודס.
קודם כל - אני חושב שאתה קצת מגזים לגבי חוסר הדמיון המוחלט. לגבי מה שהלדין אמר - אני יותר חשבתי בסגנון שבו ההרפתקנים הם בתי האצולה, אבל יוצאים בעקבות הרביעייה כי אי אפשר לסמוך על שכירי חרב. לגבי בתי האצולה וכו' - אני קודם אראה שיש משחק (וגם אראה איפה הוא מתקיים - אתה לא מצפה שאני אצור בתי אצולה לכל הממלכות במערכה) ואם הוא סובב סביב הרביעייה - אכתוב גם בתי אצולה.
 
אולי קצת. אבל בכל זאת, יש הרבה הבדלים בין העולם בספרים לעולם במערכה. יותר מדי כאלו.
אם אני אעשה כמו בעולם המקורי, לא יהיה אפשר לשחק... הספרים לא נכתבו כדי לבנות עליהם משחק תפקידים, וממילא אני חייב לשנות הרבה כדי שיצא משחק תפקידים מעניין.
נ.ב. אין טעם בוויכוח, אני לא אשתכנע וכנראה גם אתה. אין לי שום בעיה להמשיך, אבל בשביל מה זה טוב?
 
אולי קצת. אבל בכל זאת, יש הרבה הבדלים בין העולם בספרים לעולם במערכה. יותר מדי כאלו.
אם אני אעשה כמו בעולם המקורי, לא יהיה אפשר לשחק... הספרים לא נכתבו כדי לבנות עליהם משחק תפקידים, וממילא אני חייב לשנות הרבה כדי שיצא משחק תפקידים מעניין.
נ.ב. אין טעם בוויכוח, אני לא אשתכנע וכנראה גם אתה. אין לי שום בעיה להמשיך, אבל בשביל מה זה טוב?
 
חזרה
Top