• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 התאמה של מבוכים ודרקונים 5 לסדרת הספרים בני הנפילים - של הסופרת קסנדרה קלייר

לכבוד הוצאתו של הספר השישי בסדרה (שהיא לא ממש פופולרית אבל ממש ממש מעניינת) הכנתי עריכה של חוקי מו"ד 5 להתאמה לעולם, כתבתי היסטוריה אפוקליפטית כדי להוריד את המסדר, שכשהוא שם אי אפשר באמת לשחק, וגם עריכה למגדיר המפלצות שתעזור לכם ליצור שדים מכל מין וסוג. תיהנו!!!!
 

קבצים מצורפים

  • תיקונים ושינויים לספר החוקים - מערכת בני הנפילים.pdf
    614.2 KB · צפיות: 19
  • היסטוריה של מערכת בני הנפילים.pdf
    345.6 KB · צפיות: 8
לא ממש קראתי את הסדרה חוץ משני הספרים הראשונים, כי היא לא הייתה ממש מעניינת, אבל ממה שפרסמת נראה שהסדרה והעולם באמת מעניינים מאוד.
בכל מקרה, נתונים:
-התחדשות שדית זה... חזק מדי. זה גזע, זה לא אמור להיות כזה חזק. לא ממש הבנתי למה נתת את אנשי הזאב באופן כללי כגזע משחק, אבל בסדר.
-בני פיות... חזקים מדי. תקן אותי אם אני טועה, אבל נראה שכולם ירצו לשחק אותם- בני אלמוות עם המון יכולות אפילו אם אין להם גזע.
-וואוו וואוו וואוו. ממתי בני אדם רגילים כל כך... רגילים? יש להם עומק.. לכל אחד מהם. אני בכלל לא אוהב את היכולת חסר לב, כי היא כל כך... נוראית לחשוב עליה. אני לא רואה אף סיבה שמישהו ישחק בן אדם במשחק של נפילים.
-שתיית דם נשמעת כמו יכולת מאוד מגבילה, הייתי מוותר עליה.
-הרונות נראות מגניבות מאוד, לא נכנסתי לעומק כל כך.

עכשיו ראיתי שהוספת מקצועות:
-אפשר לשחק רק לוחם או מכשף? באמת?
-שלוש מאות קמ"ש למכונית? אוקיי...
לא היה לי זמן להסתכל על השאר, ואני מניח שהרוב שם קשור לרול של המשחק (למשל, להבי שרף שלא הבנתי מה זה)
 
עריכה אחרונה:
לא ממש קראתי את הסדרה חוץ משני הספרים הראשונים, כי היא לא הייתה ממש מעניינת, אבל ממה שפרסמת נראה שהסדרה והעולם באמת מעניינים מאוד.
בכל מקרה, נתונים:
-התחדשות שדית זה... חזק מדי. זה גזע, זה לא אמור להיות כזה חזק. לא ממש הבנתי למה נתת את אנשי הזאב באופן כללי כגזע משחק, אבל בסדר.
-בני פיות... חזקים מדי. תקן אותי אם אני טועה, אבל נראה שכולם ירצו לשחק אותם- בני אלמוות עם המון יכולות אפילו אם אין להם גזע.
-וואוו וואוו וואוו. ממתי בני אדם רגילים כל כך... רגילים? יש להם עומק.. לכל אחד מהם. אני בכלל לא אוהב את היכולת חסר לב, כי היא כל כך... נוראית לחשוב עליה. אני לא רואה אף סיבה שמישהו ישחק בן אדם במשחק של נפילים.
-שתיית דם נשמעת כמו יכולת מאוד מגבילה, הייתי מוותר עליה.
-הרונות נראות מגניבות מאוד, לא נכנסתי לעומק כל כך.

עכשיו ראיתי שהוספת מקצועות:
-אפשר לשחק רק לוחם או מכשף? באמת?
-שלוש מאות קמ"ש למכונית? אוקיי...
לא היה לי זמן להסתכל על השאר, ואני מניח שהרוב שם קשור לרול של המשחק (למשל, להבי שרף שלא הבנתי מה זה)
טוב, אני לא רוצה לענות לגמרי במקום המחבר, אבל ההערות שלך נכונות לגמרי, אם אתה מתייחס לכתוב כאל ספר הרחבה נוסף. אך אם תסתכל על הכתוב בתור אפשרות לשחק את מה שכתוב בספרים, אין לך שום סיבה לאזן את זה!
קראתי את הספרים לפני די הרבה זמן, אבל ממה שאני זוכר הדמות הראשית שם אכן משחקת גזע חזק (בני נפילים), ובני אדם הם שוליים מאוד ורק "דבשים".
 
הסדרה "בני הנפילים" של קסנדרה קלייר כתובה טוב אבל לא הרבה מעבר לזה. העולם מעניין ורואים שהתחקיר שקסנדרה ערכה היה מקיף למדי. אני מבין שיש צורך בפישוט לצורך המעבר למו"ד אבל ההרגשה שקיבלתי היא של פישוט יתר כלומר השארת את המאפיינים המגניבים והסרת כל דבר שלא היה מגניב כמו החולשות של בני הנפילים.

האם הנתונים של בן פיות מהחצר המוארת והחצר הטמאה לא אמורים להיות שונים? האם לבני פיות אין חולשה לברזל?

ולמיטב זכרוני, ניתן להשתמש באיכור, דם השדים, כדלק. לג'ייס היה אופנוע שמתודלק בצורה כזו (?)
 
עריכה אחרונה:
אני לא מכיר את הסדרה, אבל שאלה:

אני רואה שאתה משתמש במקצועות עם מגוון יכולות מצומצם יחסית, אבל בגזעים עם מגוון כוחות רחב.

למה לא להפוך ביניהם? כלומר למה שלא תהפוך את הגזעים למקצועות ואת המקצועות ל"התמחויות" או משהו כזה?

לדוגמה:
את המקצוע "לוחם קל" אתה יכול להפוך להתמחות שנראית ככה:

העלאת ערך תכונה. אתה מעלה את ערכי הזריזות והחוסן שלך ב-1 כל אחד. אתה מעלה ערך תכונה אחד לבחירתך ב-1 (אתה יכול להעלות שוב את ערך הזריזות או החוסן).
מהירות. המהירות שלך היא 35 רגל \ 10.5 מטרים
מיומן. אתה שולט במיומנות אחד לבחירתך מהרשימה: אקרובטיקה, אתלטיקה, הבחנה, חקירה, תובנה, התגנבות, זריזות ידיים.
הכשרה בכלי נשק. אתה שולט בכלי נשק פשוטים וקרביים.
התקפת פתע. (תעתיק את התיאור של נוכל, 1ק6 נזק. הנזק משתפר ל-2ק6 בדרגה 5.)
צעד מהיר. אתה רשאי להשתמש בפעולה הנוספת שלך כדי לבצע נסיגה.

מצד שני, את הגזע "בן פיה" אתה יכול להפוך למקצוע מלא שמתחיל עם יחסת מעט קסמי פיה אבל צובר עמידויות, יכולות כישוף ותעופה.
 
עריכה אחרונה:
טוב, אני לא רוצה לענות לגמרי במקום המחבר, אבל ההערות שלך נכונות לגמרי, אם אתה מתייחס לכתוב כאל ספר הרחבה נוסף. אך אם תסתכל על הכתוב בתור אפשרות לשחק את מה שכתוב בספרים, אין לך שום סיבה לאזן את זה!
קראתי את הספרים לפני די הרבה זמן, אבל ממה שאני זוכר הדמות הראשית שם אכן משחקת גזע חזק (בני נפילים), ובני אדם הם שוליים מאוד ורק "דבשים".
צודק, זה בדיוק מה שחשבתי כשעשיתי את זה.
האם הנתונים של בן פיות מהחצר המוארת והחצר הטמאה לא אמורים להיות שונים? האם לבני פיות אין חולשה לברזל?

ולמיטב זכרוני, ניתן להשתמש באיכור, דם השדים, כדלק. לג'ייס היה אופנוע שמתודלק בצורה כזו (?)
לגבי החצרות - החצר המקוללת כמעט לא מופיעה, וחשבתי שהיא די זהה לחצר המבורכת. אם זה אמור להיות משנה, אז אחת מהן הושמדה במלחמות השדים.
לגבי רגישות לברזל - אני לא זוכר משהו כזה.
לגבי איכור שדים כדלק - זה לא איכור, אלא אנרגית שדים. אם אתה רוצה להשיג את זה, אתה צריך להיות מכשף חזק במיוחד כדי להצליח להשיג אותה. קח בחשבון שכעת השדים לא מחפשים בריתות עם גזעים אחרים.
ני רואה שאתה משתמש במקצועות עם מגוון יכולות מצומצם יחסית, אבל בגזעים עם מגוון כוחות רחב.

למה לא להפוך ביניהם? כלומר למה שלא תהפוך את הגזעים למקצועות ואת המקצועות ל"התמחויות" או משהו כזה?
ככה זה בספרים, אני רוצה להשאיר את זה כגזעים. לגבי המקצועות - יש רק מקצוע מטיל לחשים אחד (מכשף) כי אין קסמי טבע וקודש, ושלושת מטילי המאגיה היו נראים לי לא ממש שונים, במיוחד לא בעולם כזה. לכן עשיתי רק מכשף, שהוא בעצם שילוב של כולם וקראתי לו ככה כי זה הביטוי בספרים (אם י אני מניח שזה תלוי בתרגומים השונים...).
-התחדשות שדית זה... חזק מדי. זה גזע, זה לא אמור להיות כזה חזק. לא ממש הבנתי למה נתת את אנשי הזאב באופן כללי כגזע משחק, אבל בסדר.
ככה זה בספר, קח בחשבון שאם אתה משאיר את הנשק בפצע זה לא עובד, צריך פשוט הרבה נשקים כדי להילחם נגדם, או נשקים מוכספים.
-שתיית דם נשמעת כמו יכולת מאוד מגבילה, הייתי מוותר עליה.
זה כל הפואנטה של הערפדים, קח בחשבון שהתקפת נשיה היא חזקה יחסית, בערך כמו חרב אדירה, ואי אפשר לקחת אותה מהערפד. אפשר לעשות שאם הוא שותה דם זה גם מרפא אותו.
 
ככה זה בספרים, אני רוצה להשאיר את זה כגזעים. לגבי המקצועות - יש רק מקצוע מטיל לחשים אחד (מכשף) כי אין קסמי טבע וקודש, ושלושת מטילי המאגיה היו נראים לי לא ממש שונים, במיוחד לא בעולם כזה. לכן עשיתי רק מכשף, שהוא בעצם שילוב של כולם וקראתי לו ככה כי זה הביטוי בספרים (אם י אני מניח שזה תלוי בתרגומים השונים...).
מה זאת אומרת "ככה זה בספרים"? בספרים הדבר הכי משמעותי בזהות של הדמות זה האם היא לוחמת, לוחמת קלה או מכשפת?

הדבר הכי משמעותי בספרים הוא לא הגזע של הדמות?

כי אם הדבר הכי משמעותי בדמות הוא הגזע שלה, הרי שאתה צריך לתת יותר משקל לגזע. לדוגמה - שעולים דרגות בגזע במקום במקצוע, ושמקצוע זה סתם דבר שבוחרים בדרגה הראשונה בשביל קצת בונוסים צנועים.
 
מה זאת אומרת "ככה זה בספרים"? בספרים הדבר הכי משמעותי בזהות של הדמות זה האם היא לוחמת, לוחמת קלה או מכשפת?

הדבר הכי משמעותי בספרים הוא לא הגזע של הדמות?

כי אם הדבר הכי משמעותי בדמות הוא הגזע שלה, הרי שאתה צריך לתת יותר משקל לגזע. לדוגמה - שעולים דרגות בגזע במקום במקצוע, ושמקצוע זה סתם דבר שבוחרים בדרגה הראשונה בשביל קצת בונוסים צנועים.
אתה מסתכל על מקצוע בתור המשהו המשמעותי יותר בדמות, אני מסתכל על זה בתור משהו שהדמות יכולה להתמחות בו. או שאתה בן פיה או שאתה לא, אתה לא יכול להיות יותר בן פיה בגלל שעלית בדרגה. מה שאתה אומר לגבי המשמעות - זה נכון במידה חלקית, רק בדרגות הנמוכות. בדרגות הגבוהות יותר יהיה המון הבדל בין ילד לילית לוחם קל לבין ילד לילית מכשף.
 
אתה יכול לשחק עם מידת המשקל של כל מרכיב ביצירת הדמות, אבל עובדתית, המכאניקה של מבוכים ודרקונים היא כזו שהגזע לא נותן הרבה דברים והוא אמור להיות פחות מורגש בטווח הארוך בפיתוח הדמות.

או שאתה בן פיה או שאתה לא, אתה לא יכול להיות יותר בן פיה בגלל שעלית בדרגה.
אבל דמות יכולה לשלוט טוב יותר או פחות בכוחות המוצא שלך ולפתוח יכולות שלא היו לדמות קודם.
 
החצר הטמאה מופיעה בסדרת ההמשך "מיומנויות אפלות" שגם יותר מתמקדת בפיות על חשבון אחרים. הפיות רגישים לברזל כפי שנזכר בסצנת הסעודה שעורך מליורן לנציגי הגזעים העל-טבעיים האחרים. האם יצא לך פעם לקרוא את "המדריך לציידי הצללים"? מראים שם ציורים של חברים בחצרות המבורכות והטמאות. הם די שונים במראה. קסנדרה קלייר גם כורכת ביחד גזעים שבמו"ד, לדוגמא, מופיעים בנפרד ועם נתונים שונים. הוא לא תורגם לעברית אבל הוא נמצא בחנויות הספרים למיטב ידיעתי.

הסדרה עוסקת עצמה בצורה כבדה בתמות של גזענות כך שהגיוני שזהותה הגזעית של הדמות תשחק תפקיד חשוב בבניית הדמות שלה.
 
שים לב שגם מכשף זה משהו מלידה בבני הנפילים עד כמה שאני זוכר( הם ילדים של שדים) אז אם זה מקצוע אין סיבה שבן פיה לא יהיה.
נכון, אבל מכשף זה יכולת הכישוף. גם ולנטיין (ימ"ש...) יכל לעשות כשפים, והוא היה בן נפילים. מכאן רואים שיכולת הכישוף יהא טבעית לחצאי שדים, אבל היא לא בלעדית להם (וזה מיוצג באמצעות מאפיין הגזע קסום).
החצר הטמאה מופיעה בסדרת ההמשך "מיומנויות אפלות" שגם יותר מתמקדת בפיות על חשבון אחרים. הפיות רגישים לברזל כפי שנזכר בסצנת הסעודה שעורך מליורן לנציגי הגזעים העל-טבעיים האחרים. האם יצא לך פעם לקרוא את "המדריך לציידי הצללים"? מראים שם ציורים של חברים בחצרות המבורכות והטמאות. הם די שונים במראה. קסנדרה קלייר גם כורכת ביחד גזעים שבמו"ד, לדוגמא, מופיעים בנפרד ועם נתונים שונים. הוא לא תורגם לעברית אבל הוא נמצא בחנויות הספרים למיטב ידיעתי.

הסדרה עוסקת עצמה בצורה כבדה בתמות של גזענות כך שהגיוני שזהותה הגזעית של הדמות תשחק תפקיד חשוב בבניית הדמות שלה.
לגבי החצר הטמאה - לא קראתי מיומנויות אפלות (עדיין. לא הצלחתי להשיג את הספר הראשון). וגם לא את המדריך לצייד הצללים. אם באמת יש הבדל אז החצר הטמאה הלכה להילחם בצבא השדים של אבדון והושמדה בקרב.
לגבי רגישות לברזל - זה יהרוס את הסיכוי שמישהו ירצה לשחק בן פיה, ולכן לא כדאי לשים את זה אפילו אם זה נכון.
 
לגבי רגישות לברזל - זה יהרוס את הסיכוי שמישהו ירצה לשחק בן פיה, ולכן לא כדאי לשים את זה אפילו אם זה נכון.
הרגישות של בני הפיות לברזל היא הסיבה לכל הסימבוליזם של הטבע שמקיף אותם. קח את זה מהם ואתה משנה בצורה דרמטית את הדרך שבה הם מתפקדים בתוך העולם. תראה, אפשר לשחק מסביב לרגישות לברזל אם לבני הפיות הייתה מוטיבציה לכך. אחרי הכל, דם אנושי אדום מכיל הרבה ברזל ולאורך כל הספרים לא שמעתי שלבני הפיות יש בעיה לשפוך דם. חוץ מזה, מה, בעצם, הבעיה עם רגישות לברזל? נראה לי שיותר קשה לשחק דמות שלא יכולה לשקר וצריכה לחשוב אלף פעם לפני שהיא אומרת משהו.

אדם שמעוניין לבצע עיבוד של עולם ספרותי אמור להיות בעל ידע אנציקלופדי של העולם.
 
עריכה אחרונה:
הכוונה היא למתכת הברזל. הברזל, בהיותו מייצג את הציביליזציה, מנוגד לטבען הפראי של הפיות. גם בטרילוגיית "קוטל המלך" הדרך העיקרית להתמודד עם הפיות היא להניף סמל מברזל.
 
עריכה אחרונה:
חזרה
Top