• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 הרפתקאות הגיהנום - סדרת הרפתקאות קצרות לשימוש עם פאת'פיינדר ומו"ד מהדורה 5

מצורפות כאן כל ההרפתקאות של הסדרה (4 במספר). ההרפתקאות מתרחשות בגיהנום, וסובבות סביב יצור חומצה מהגיהנום. כל הרפתקה היא כשעתיים עד 3, והדמויות עולות דרגה בערך כל 2 הרפתקות. ההרפתקות מתחילות בדרגות 2-3 ומסתיימות בדרגות 4-5.
 

קבצים מצורפים

  • הרפתקאות הגיהנום - חלק ראשון.pdf
    133.1 KB · צפיות: 17
  • הרפתקאות הגיהנום - חלק שני.pdf
    121.9 KB · צפיות: 10
  • הרפתקאות הגיהנום - חלק שלישי.pdf
    107.8 KB · צפיות: 3
  • הרפתקאות הגיהנום חלק רביעי.pdf
    120 KB · צפיות: 3
עריכה אחרונה:
טוב, עברתי על שתי ההרפתקאות, ובסך הכל הן נראות יחסית סבבה, אם זאת, כמה הערות:
1) יצור החומצה הוא בלי ספק לא יצור מדירוג אתגר 8, בהשוואה ליצור כמו אפריט מאוגדן המפלצות הראשון הוא לא עומד בסטנדרטים של נק"פ, דרג"ש, הצלחת, נזק וכל מה שחשוב. לקבוצה של דמויות בנויות היטב (ועם קצת מזל) יש סיכוי פשוט להרוג את יצור החומצה הזה, חוץ מזה, עם יכולת הנזק המתמשך שלו,אני לא בטוח איך הוא יכול לדאוג שכל הדמויות ישארו על כמות נמוכה של נק"פ כמו שתואר
2) דיברת לא מעט על כל עניין הכלכלה של הגיהנום שמורכבת מגרסאות שונות של אש אלכימאים (פחות או יותר). ואז לא התייחסת לזה שוב בשתי ההרפתקאות, אפילו לא נתת מחיר לחפצים שהמצאת, אין שום נקודה שבה שימוש של החפצים האלו מתגמל את ההרפתקנים על ההשקעה שהם עשו.
3) בשתי ההרפתקאות היו שני מסדרונות, כל אחד עם צירוף של היתקלויות שונות. בזה אין שום בעיה, הדבר הבעייתי הוא שהבחיה של ההרפתקנים היא זהה להטלת מטבע, אין להם מידע על האם דרך ימין או שמאל היא עדיפה.
4) לא הבנתי מה הולך עם "המבחן" של הרפתקה 1, כי הקריאות לעזרה של יצור החומצה הייתה אמיתית, אבל בשלשלאות בסוף היו אשלייה? לא הבנתי איפה עבר הגבול בין בעייה אמיתית למבחן.

חוץ מזה ההרפתקה נראית לי סבבה לגמרי, היא טיפה לינארית, אבל יש אנשים שסבבה עם הרפתקאות יותר כאלה, ומהאורך שלהן אני מבין שמדובר בסדרה של מפגשים קצרים, ולא קמפיין ארוך טווח
 
תשובה לגרגויל:
1. על יצור החומצה - לא הבנתי אם אתה מתכוון שהוא פחות מ8, או יותר מ8... אני נותן לפי מה שנראה לי, אין לי שום אוגדן מפלצות ולא קראתי אף פעם אחד כזה - תרגישו חופשיים לשנות אם נראה לכם נכון (אני בכלל משתמש במערכת נק"נ שונה מספר החוקים, אז בכלל הדירוגים שונים). לגבי הניצחון עליו - שים לב שמדובר בקבוצה בת 3 שחקנים (ולא יותר!) כך שקשה לבנות קבוצה "בנויה היטב" כהגדרתך. בנוסף זכור שהדמויות עם 16 נק"פ כל אחת בממוצע, כך שהוא די חזק יחסית אליהן. לגבי יכולת הנזק המתמשך - כששיחקתי אותו עשיתי שהוא יכול לבטל את הנזק כשרוצה, כך שגם אם דמות אחת תתעלף וה2 האחרות יישארו עם 3 נק"פ, הדמויות ייאלצו להיכנע כדי שהוא יבטל את הנזק.
נ.ב. ניתן להוסיף לו יכולת ריפוי ק20 במקום התקפה, מה שיאפשר לו לרפא את הדמויות לאחר הכניעה וגם יחזק אותו כך שהוא ינצח בטוח.
2. אין לי מושג מה זה אש אליכמאים, את זה כתבתי כי זה מונח מגניב שהמצאתי אז רציתי לשתף בו (מה גם שכמה מהיצורים בהרפתקאות השלישית והרביעית כן מחזיקים בחפצים כאלה). לגבי מחיר - אני המצאתי מערכת מחירים שמתבססת על זה שכל ק4 בחרב - עולה 4 זהב וכדומה כך שהיא פשוטה יותר, אבל אין לה סנכרון אמיתי ביחס עם המערכת מחירים בחוקים. לגבי החלק האחרון בהערה זו - לא הבנתי למה התכוונת כשאמרת "אין שום נקודה שבה שימוש של החפצים האלו מתגמל את ההרפתקנים על ההשקעה שהם עשו." .
3. אני המצאתי כמה לחשים שמאפשרים גילוי עתידות וכדומה כך שניתן לנסות להעריך איזו מ2 הדרכים עדיפה, ובהרפתקה 1 עשיתי 2 כדי שמלכודת הרעם הגדול תוכל להזעיק מישהו, הרי אם יש רק דרך אחת כל מי שהיה באחוזה כבר מת בדרך של הדמויות...
4. לגבי המבחן בהרפתקה 1 - הצרחות היו אמיתיות כי הוא אכן צרח, אבל לא בגלל שהוא כבול והפסיד בקרב... אם לאחד השחקנים יש ראיית אמת ניתן לעשות שהוא יודע איפה המפתח לשלשלאות או משהו כזה כדי לא להרוס הכל.
לגבי ההערכה שלך - אתה צודק, אני משחק עם השחקנים שלי כל פגישה כשעה פעמיים שלוש בשבוע, כך שהסגנון הזה הרבה יותר יעיל לי. אם השחקנים שלכם לא אהבו את הקטע - אתם יכולים לצאת מהעסק כמו שכתבתי בסוף הרפתקה 1.

נ.ב. אני מקווה שתוך כמה ימים אפרסם את ההרפתקה הרביעית, את השלישית אפרסם כאן כקובץ מצורף לתגובה זו.
 

קבצים מצורפים

  • הרפתקאות הגיהנום - חלק שלישי.pdf
    107.8 KB · צפיות: 4
אני נותן לפי מה שנראה לי
אז למה להשתמש בנתוני שיטה? תכתוב את זה עם העלילה ובלי הנתונים ואז כל אחד יוכל להתאים את זה לא רק למהדורה המועדפת עליו אלא גם לשיטות אחרות.

כי ברגע שמישהו אומר לי שהוא כתב הרפתקה בשיטה מסויימת ואז אומר בעצם ש"פחחח.. אני לא מכיר בכלל את הכללים של השיטה הזו, עשיתי מה שבא לי, תשנה בעצמך, בעיה שלך, מה אכפת לי" אז הסיכוי שאקרא את זה או אשתמש בזה צולל לאפס, פשוט כי זה נראה כמו זלזול בקורא.
 
1) יצור החומצה הוא (לפי הערכה גסה שלי) בערך בדירוג אתגר 5, זה אמנם עדיין יצור חזק, אבל תופתע לדעת כמה קל ליצור דמויות מאוד חזקות בפאת'פיינדר גם בדרגות נמוכות, כנראה שברוב המקרים היצור אכן ינצח, אבל קיימים מקרים שלשחקנים יש הרבה מזל וליצור מעט מזל וכל ההרפתקה תלך לכיוון מאוד שונה.
2) אש אלכימאים זה חפץ אלכימי שמתאר כמעט בדיוק מה שתיארת, מופיע בספר החוקים הבסיסי של פאת'פיינדר בעמוד 153 (לפחות בגרסה העברית שיש לי). היות ואתה המצאת את שיטת המחיר, הייתי נותן הסבר שלה בהרפתקה, או משווה את החפצים שייצרת לכאלה שקיימים בפאת'פיינדר ומשם מקבל מחירים. לגבי מה שלא הבנת: אין שום נקודה בשתי ההרפתקאות הראשונות (בשלישית רפרפתי בכלליות וגם לא מצאתי, תקן אותי אם אני טועה) שבה העובדה ששחקן שילם עבור הבקבוקונים האלו עוזרת לו בהמשך המשחק, אין שום יצור שרגיש לסוגי הנזק של הבקבוקים, אין מכשול שיהיה קל יותר בעזרת בקובוק מסויים, ובנוסף אמרת שהבקבוקים האלו הם הכסף של העולם הזה, ובאף אחת מההרפתקאות לא הופיעה חנות שתמכור משהו להרפתקנים
3) שוב, אם המצאת תוכן שרלוונטי להרפתקה, פרסם אותו עם ההרפתקה, הלחש מהדרג הכי נמוך שאני מכיר שיעזור בסיטואציה הזו עולה מטבעות זהב, והוא לחש דרג שני שלא נגיש לדמויות דרגה 2
4) הזכרת שבדיקת זיהוי מניע תזהה את הצרחות כאמיתיות, המטרה של זיהוי מניע היא להבין את המניע מאחורי פעולה, אז בדיקת זיהוי מניע מספיק גבוהה בהחלט יכולה לגלות את זה שהצרחות הן זיוף ובמטרה למשוך את ההרפתקנים, מה שכן לא ברור לי הוא למה שם האויבים הם יצורי אש, שהם גם האויבים האמיתיים בחלק הבא, אם יצורי האש הם באמת אויבים, איך יצור החומצה השיג אותם בשביל לבחון הרפתקנים
נראה שאתה יחסית לא נשמע לחוקים הרשמיים של פאת'פיינדר מחוסר ההיכרות שלך עם אוגדן המפלצות וספר החוקים הבסיסי, אני ממליץ לך לסווג את ההרפתקה שלך יותר כשיטה חופשית (שאולי מבוססת על פאת'פיינדר, אבל לא ממש חלק ממנה) זו לא בעיה, זה פשוט עניין של סיווג השיטה
 
תגובה לגרגויל:
1. לגבי יצור החומצה - באמת כדאי לחזק אותו (ואעשה זאת לאחר שאסיים לכתוב את ההרפתקה הרביעית).
2. לגבי אש אלכימאים - אני מניח שאין קרח אלכימאים (למשל) או חומצת אלכימאים. והונח של ד"ג לא כתוב שם וגם לא מונח דומה, כך שיש עניין לכתוב אותו. לגבי החנות - כבר בהרפתקה הראשונה מצויין שיש שוק קרוב לאחוזה, ואצלי כשיש שוק הכוונה שכל פעם שאתה מגיע, אתה מגלגל מה המבחר פריטים, כי זה שוק שבו אנשים באים ומוכרים את מה שיש להם, וכל פעם יש להם משהו אחר (בניגוד לחנות שיש לה מלאי קבוע וכשנגמר היא מחדשת אותו). לגבי הרגישויות והמלכודות - למלכודות זה באמת לא מועיל, אבל ליצורים אצלי ההנחה האוטומטית היא שלכל יצור אש יש רגישות לקור 5 (כבסיס) וליצור קרח רגישות לאש 5, כך שלא ראיתי צורך מיוחד לכתוב זאת.
3. לגבי הערה זו - לא הבנתי מה אתה מנסה להגיד. שאפרסם את הלחשי גילוי עתידות שהמצאתי?
4. אני מתייחס לזיהוי מניע יותר כזיהוי האם משהו באמת מתרחש או שהוא סתם אשליה מדברת וכאלה, אבל יתכן שבדיקת זיהוי מניע ד"ק 30 בערך תזהה שיצור החומצה לא במצוקה אלא צורח בשביל מטרה אחרת. בניתיעל זה שלדמויות בדרגה 2 אין כמעט סיכוי להצליח בבדיקה עם ד"ק כזה, אלא אם השקיעו את כל נקודות המיומנות שלהן בזיהוי מניע ויצא להן 18 לפחות - מה שנראה לי מופרך בעליל.
לגבי הסיווג של השיטה - יש לי היכרות כללית עם החוקים, אני פשוט חושב שבדברים מסוימים החוקים לא יעילים (למה לעשות נק"נ במאות ואלפים? השיטה שאני משתמש בה הרבה יותר קלה וקומפקטית, בלי לדבר על זה שלפי פאת'פיינדר דמות בדרגה 1 שניצחה אורק (למשל) מקבלת X נק"נ, ודמות בדרגה 10 שניצחה אורק מקבלת את אותו מספר נק"נ, מה שלא הגיוני כלל כי בעוד הדמות בדרגה 1 התאמצה מאוד (אני מניח) לנצח את האורק, הדמות בדרגה 10 קרעה אותו בלי מלח ופלפל (אני מניח). בשיטה שלי יש התייחסות גם לזה, ואם תבקש / מישהו אחר יבקש אכתוב אותה כאן). (דוגמה נוספת לחוסר היעילות היא מערכת המחירים, קשה מאוד לקבוע מחיר לחפץ שהמצאתי, רק כי אין יחס ישיר בין הנזק של חפץ (או הטווח, או כל משתנה אחר) ( כמובן שמדובר על כמה משתנים, אבל לשם הפשטות נקטתי בדוגמאות אלה) למחירו. לטעמי הרבה יותר יעיל לכתוב נוסחאות מחירים לחפצים במקום מחירים של חפצים מוגדרים) ולכן אני משתמש בחוקים שאני כתבתי (ומבוססים בחלקם על כל מיני שיטות אחרות). כפועל יוצא קשה לי להעריך ד"א לפי החוקים המקוריים, או לתת מחיר לחפץ.
נ.ב. אשמח אם תתן לי פסקת נתונים לדוגמה ליצור החומצה כיצור ד"א 8.
לגבי האויבים - בגיהנום קיימים יצורי אש רבים מאוד, והאויבים בחלק 2 ו3 הם רק אחוזה אחת מיצורי האש, ויצורי האש שנועדו למבחן רצו גם הם את המשימה, ויצור החומצה פשוט יצר את המבחן שבו אחת הקבוצות תמות והשנייה תקבל את המשימות.
 
1-3 בכללי) כשאתה כותב הרפתקה מוכנה במטרה לפרסם אותה לאנשים אחרים, היא צריכה להיות ברורה לקורא בהנחה שהוא לא חלק מקבוצת הבית שלך, אתה כותב פה הרבה הנחות שאתה חושב עליהן כמובן מאליו, אם אתה כותב שהשיטה היא פאת'פיינדר אני מניח שהשיטה היא פאת'פיינדר, כל תוספת שאתה יוצר, חשוב לכתוב.
1) אני לא מומחה גדול ביצירת מפלצות, אני בלי ספק יכול לנסות לעבוד על משהו כזה בזמני הפנוי, אבל זה יקח לי זמן
2) אש אלכימאים היא לא חפץ קסום, הוא חפץ אלכימי ולכן לא דורש דרגת מטיל להכנה, אלא בדיקת אלכימיה, את סוג הנזק ניתן להתאים מאוד בקלות, ואם אתה רוצה שחפץ יהיה קסום, זה גם לא התאמה מאוד מסובכת, בסוף הפרק על חפצים קסומים יש כמה עמודים על יצירה של חפצים קסומים משלך.
3) לא חובה, זה יכול להיות מגניב באופן כללי, תוכן חדש זה דבר מבורך תמיד, ההערה שלי היתה ההנחה שלך שאני מכיר את מה שאתה יצרת
4) זיהוי מניע היא הבדיקה שהיא תגובה חתרנית, אם מישהו מנסה לשקר לך או לגרום לך להאמין שהמצב הוא לא כמו שהוא התגובה היא בדיקת זיהוי מניע (בהנחה
שהשחקן רוצה) אם אתה מאמין שימור החומצה הוא שחקן אומן, ושנסיון החטיפה הזה בנוי בצורה מושלמת כך שהפעולה נראית כמו חטיפה של ממש (וכנראה תכלול כמה תופעות צבעוניות יותר כמו עילוף יצור החומצה או אלימות כללית כלפיו) אז דירוג קושי 30 יתאים. אחרת דירוג הקושי יהיה כנראה נמוך יותר.
אני מסכים איתך, חוקי נק"נ וכמה חוקים אחרים הם לא מאוד נוחים, אבל זו לא סיבה להמציא את הגלגל מחדש, זה מגניב שאתה יוצר חומר חדש לפאת'פיינדר, אבל מאוד מומלץ לנצל כמה שיותר ממה שקיים, משתי סיבות: זה חוסך כאב ראש, וזה כנראה מאוזן. אני מאמין למה שאתה אומר, עבורך השיטות שאתה יוצר מפשטות את המשחק, אבל אם אתה רוצה להשתמש בהם ולהציג אותם לאנשים שלא מכירים אותם, זו דרישה יחסית בסיסית שחוקי הבית שאתה בנית יופיעו בהנחה שאתה משתמש בהם
 
תשובה לגרגויל:
בכללי: אתה צודק בעיקרון, פשוט חשבתי שזה ברור לכולם ולא רק לי.
1: אני אנסה לעבוד על יצור חומצה בעצמי - זה לא אמור להיות מסובך מדי (כמה טיפים: 1: תחשוב על התכונות שחשובות ליצור, ותן לו אותם גבוהות על חשבון האחרות. 2: תן ליצור 3-4 יכולות מיוחדות, לא צריך הרבה. 3: תן ליצור ציוד מינימלי, מה שדרוש לו כדי להילחם טוב, אולי עם חפץ אחד נוסף. 4: תקרצץ משהו עם ההצלות, בדרך כלל זה לא באמת משנה (משהו בכיוון 5 3 ו1 / 4 2 ו0). 5: תן לו דרג"ש בערך כמו ממוצע הדמויות, אם אתה לא יודע מי ישחק הכפלת את הדרגה הממוצעת ב3 והוסף 10, עדיף שהתירוצים יהיו שריון טבעי או משהו כזה כדי לא לתת לדמויות יותר מדי אוצר. 5: תן לו גודל ונטייה, הגודל בדרך כלל יהיה בינוני והנטייה ניטרלי משהו (טוב/ רע / ניטרלי)).
2: לא הבנתי איך ההגדרה המדויקת של אש אלכימאים קשורה.
4: אני צריך שיצור החומצה יהיה שחקן אומן, כי צריך שהשחקנים לא יגלו...
לעניין הנק"נ אני לא אומר שתשתמש במערכת שלי, ולא המצאתי את הגלגל (בן דוד שלי לימד אותי את השיטה ושכללתי אותה קצת) פשוט בגלל שאני משתמש במערכת אחרת קשה לי להעריך לפי המערכת של פאת'פיינדר.
לעניין הכנראה מאוזן - זה לא באמת משנה לי אם גם הם מאוזנים, כי אני לא מוצא את האיזון הזה ולא יכול לתת מחיר לחפצים שאני ממציא.
 
לגבי יצירת היצור חומצה, יש עצות מאוד טובות בסוף אוגדן המפלצות ליצירה משלך של מפלצות פאת'פיינדר, אם אתה רוצה ליצור יצור בדירוג אתגר 8, הוא אמור להיות משמעותית חזק יותר מדמויות דרגה 2, וצריך להיות מאוזן לדמויות דרגה 8.
2: בתגובה הקודמת שלך התייחסת לראשי תיבות ד"ג, אני קראתי את זה בטעות כ-ד"מ: דרגת מטיל, והנחתי שאתה מדבר על חפצי קסם, טעות שלי
4: אם השחקנים שלך נוטים להיות פראנואידיים במשחק שלך, פשוט תן ליצור החומצה להסביר שהוא שוכר את השחקנים למשימה, שלפני זה הוא יבחן את הכוח שלהם מול קבוצה אחרת. למה לסבך את הכל בסיבוך שעלול לשבש דברים אם הבארד של הקבוצה חושד ומגלגל גבוה?
 
תגובה לגרגויל:
לגבי יצור החומצה: אני חוזר ואומר: אין לי את אוגדן המפלצות של פאת'פיינדר, ולכן גם התקשתי לתת ליצור החומצה ד"א נכון בהתחלה.
2: לא נורא, טעות לעולם חוזרת.
4: השחקנים לא פרנואידים, זה מוסיף לאווירה זה שהדמויות חושבות שהישרדותן בגיהנום תלויה בזה (מה שדי נכון למעשה). במקור, תכננתי שהם יגיעו והתחלתי לעשות מלכודות וכו' ורק בסוף החלטתי שזה יהיה מבחן, כדי לאזן את כמות האוצר שיקבלו (הם חשבו שיקבלו מיכל 100 מ"ל חומצה ד"ג 10 בגלל שהצילו את יצור החומצה...).אפשר בהחלט להגיד להם שזה מבחן מההתחלה.
ההרפתקה הרביעית כבר מוכנה, וערכתי את הנושא למעלה כך שיכלול גם אותה ואת השלישית. תיהנו!!!
 
גם במידה ולא יודעים אנגלית (שזו שפה שבהחלט מומלץ לעבוד על ההיכרות איתה), כל עוד מכירים את תבנית המפלצת- אפשר לראות דברים כמו תוספי התקפה, נק"פ ודרג"ש המתאימים למפלצת בדירוג האתגר המתאים.
 
חזרה
Top